Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Novemberstartere! Foren eder!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-11-10, 09:47   #51
butterkopp
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
butterkopp er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans, her.

Du er i ketose uansett hvilken av de tre fargene stixen har! Er den på det mørkeste kan det være fordi man har drukket for lite vann Mao er det ikke noe mål i seg selv å være på den mørkeste fargen - er det utslag er du i ketose

OO sweet! Det gikk jo veldig fort! Trodde man måtte holde på en evighet før man kom i ketose.
Takk

butterkopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 11:04   #52
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Veslemor, her.

Skal bare veie meg 1 gang i uken men falt for fristelsen hehe ! Blir ikke veiing før mandag ! Vet alt om at stress kan forandre vekten og for oss kvinner kan faktisk mensen også forandre vekten. Kan gå opp hele 2 kilo faktisk. Det merket jeg sist diett, da økte vekten uken før og mens jegh adde mensen mens etterpå var den poff nede igjen så ikke fortvil da heller !

Jeg varierer faktisk så mye som 1 kg i døgnet! I går f.eks så veide jeg 80,8 kg..i dag stod den på 81,3 - så hvis jeg skal veie meg hver dag blir jeg bare skuffet

Gammel 04-11-10, 12:00   #53
Veslemor
Juniormedlem

Veslemor er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Jeg varierer faktisk så mye som 1 kg i døgnet! I går f.eks så veide jeg 80,8 kg..i dag stod den på 81,3 - så hvis jeg skal veie meg hver dag blir jeg bare skuffet

Derfor jeg også bare veier meg 1 gang i uken og tar cm samtidig . Hver mandag om morgenen er min veie dag ikke før og ikke etter ! Går en på vekten hver dag blir en som sagt sprø.. !

Gammel 04-11-10, 12:10   #54
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Veslemor, her.

Derfor jeg også bare veier meg 1 gang i uken og tar cm samtidig . Hver mandag om morgenen er min veie dag ikke før og ikke etter ! Går en på vekten hver dag blir en som sagt sprø.. !

Jeg skal legge bort vekta..og ikke veie meg før 24 nov igjen Så får vi se, om det er effektivt eller ei?! (Men NÅ må jeg slutte å kapre novemberstarternes tråd...jeg hører med i en annen måned nemlig)

Gammel 04-11-10, 12:11   #55
Veslemor
Juniormedlem

Er det mange her som er begynt å trene skikkelig hardt ??? Selv har jeg ikke begynt å trene men tenkte at jeg sku få meg noen turer og svømming neste uke . Elsker å bade og siden svømming er god trim så er jo ignenting bedre enn det ! HATER å trene alene hehe så vanskelig å finne motivasjonen når ingen kan være med å gå tur eller annet. Flere som sliter med det ???

Gammel 04-11-10, 12:17   #56
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

...(Men NÅ må jeg slutte å kapre novemberstarternes tråd...jeg hører med i en annen måned nemlig)

Hei,
Bare fint at flere med litt erfaring er innom og hjelper de som er ferske i lavkarbo verdenen

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 12:18   #57
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Fint at du har ønske om å trene, men vil bare komme med en liten warning. De første seks ukene har kroppen det tungt, den prøver sitt beste å bli vant til å forbrenne fett og ikke energi fra karbohydrater. Denne omgjørings-prosessen tar tid, og man vil føle seg raskere sliten enn vanlig. Kroppen vil øke temperaturen og spesielt lårene vil føles tunge å dra på.
De første 4-6 ukene var det for meg ekstremt tungt å gå opp trappa til leiligheta hvor jeg bodde, til forandring for at det var lett før kuren. Glukosen nedtrappes i kroppen og hjernen vil bruke lengre tid på å lære seg å benytte seg av fettsyrene i kroppen. Det er derfor vanlig å både føle svimmelhet og besvimelsesliknende symptomer.
Her er det viktig å begynne i det små Lykke til!

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 12:19   #58
Tøsa!
Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Tøsa! er ny på veien

Jeg har ikke begynt å trene... Men skal begynne etterhvert.
Jeg hater å gå tur. Og jeg har ikke selvtillitt til å sette mine ben på et treningssenter, så blir nok å få i ergometersykkel.

Tøsa! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 12:26   #59
Tropika
Medlem

Tropika sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Tropika er ny på veien

Det er også viktig å huske på at en ikke skal drive med hard fysisk trening når man er i ketose. En rask tur der en svetter litt og holder en puls på rundt 100 er tilstrekkelig.

Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 14:20   #60
Veslemor
Juniormedlem

Jepp skal prøve å få svømmet i hvertfall 2 dager i uken om ikke 3 men blir ikke intensiv svømming, blir heller lett plasking og litt svømming . Bare for å komme meg ut å bevege meg litt !

Noe treningssenter kommer nok ikke under mine føtter med det samme heller for er så strevende å komme seg dit og skal ha med en liten gutt på 5 mnd blir ikke mye trening da nei ! Kanskje det kan bli småtur med Tropika og kidsa i noen helger

Gammel 04-11-10, 19:01   #61
Kisser
Juniormedlem

Kisser sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Solbergelva
Kisser er på en erverdig vei

Jeg startet også på nytt sist Mandag og vil gjerne henge meg på:-) Store muligheter for å motivere hverandre håper jeg

Kisser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 19:13   #62
Tropika
Medlem

Tropika sin avatar

Tropika er ny på veien

Noen andre som føler seg mindre oppblåst i magen??

Gammel 04-11-10, 19:14   #63
Turidmor
Nytt Medlem

Alder: 48
Turidmor er på en erverdig vei

Hei:-) Vil gjerne være med her jeg også:-) Begynte idag så jeg er VELDIG fersk i dette! Har lest mye om lavkarbo, og har kuttet ut pasta, brød og ris siden i sommer- men nå er jeg klar for ketolyse-dietten:-)
Gleder meg til å utveksle erfaringer med dere etterhvert!

Turidmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 19:23   #64
mama67
Seniormedlem

mama67 sin avatar

Hvor: Haugesund
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Tropika, her.

Å ja, det gjør jeg mer eller mindre umiddelbart når jeg går over på lavkarbo igjen! Mindre oppblåst, mindre luft i magen og mindre mageknip og halsbrann. Bare vinn - vinn dette

Jeg begynte på tirsdag, har allerede mistet 3,4 kilo. Vet at det bare er vann, men ned er ned!
Eneste som er dumt nå, er at jeg ikke får trimmet. Har fått bihulebetennelse og ligger mest under pleddet på sofa`n. Men når jeg blir frisk skal det mosjoneres

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 20:50   #65
Veslemor
Juniormedlem

Jeg prøvde noe som heter Crispy Ostekjeks i dag =) det var knall godt !
Veldig fint til frokost eller kvelds !

Det du trenger :

Kavli oste skiver enten med bacon,skinke biter,jalapeno
Mikro eller ovn ( jeg selv brukte mikro så går ut i fra det )
Fat
Bakepapir

Og evt annet tilbehør du har lyst å ligge på kjeksene når de er ferdig.
Du tar bakepapiret på fate og så tar du osteskivene oppå bakepapiret. Jeg hadde et lite frokostfat så jeg tok bare to osteskiver om gangen.
Ligg disse inn i mikroen , kjøre mikro på full guffe i 1-2 min ( du må se litt på osten at den er ferdig,) PLING volla ferdig ! sprø og luftige. Den med jalapeno og bacon fikk jeg luftig mens den med skinke den ble litt mer flat men fortreffelig god selvom !

Jeg sku bare teste så jeg tok bare liten klatt majones på mine , ypperlig til mellommåltid,kvelds eller frokost !

Gammel 04-11-10, 21:03   #66
Veslemor
Juniormedlem

åååååååååååååååååååå sukk ! blir litt oppgitt av enkelte rundt meg . Jeg sier at dette funker kjempe for meg og mannen ser det ut som og sier hvor mye vi er gått ned og da MÅ de trøkke det ned med at ja men i begynnelsen er det jo bare vann. ARG :.. kilo er no kilo om det så er fett eller vann . Virker som at det ikke gjelder de første kiloene siden det er vann.
Blir veldig oppgitt , en har jo klart å ligge på seg disse kiloene og hører ingen si vist du sier du veier så så mye så hører ingen sier ja men 10 av de er jo bare vann så egentlig veier du 10 kilo mindre.

Gammel 04-11-10, 21:26   #67
mama67
Seniormedlem

mama67 sin avatar

Hvor: Haugesund
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Er det en ting jeg har lært meg på ketolyse, så er det å gi blaffen i hva andre sier og mener. Gidder virkelig ikke prøve å overbevise folk som ikke har forutsetninger for å forstå hva dette går ut på. Og jeg gidder hvert fall ikke å drive og forsvare meg hele tiden.

Har fått noen merkelige uttalelser fra andre mennesker. En kollega skulle liksom skryte av at jeg hadde gått ned mye, og sa at nå måtte jeg ikke gå ned mer, ellers kom jeg til å forsvinne. Ehhhh, jeg veide da nærmere 80 kilo, så usynlig var jeg neppe.

I bursdagsselskap spiste jeg bare pålegg og grønnsaker og lot loffskivene ligge igjen. Da kom kjæresten til faren min med "det kan vel ikke være så farlig med EN loffskive". I en sur og nedlatende tone.
Jeg bare smilte og svarte at, jo faktisk så er det det. Og det er vel mitt valg hva jeg spiser. Da ble hun stille gitt

De osteskivene så knallgode ut! Må prøves

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 21:30   #68
brunhilde
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2009
brunhilde er på en erverdig vei
Smile

Hei alle

Jeg har ikke vært så aktiv her inne før, men tenkte kanskje jeg skulle prøve å være det litt fra nå. Jeg gikk på ketolyse/lavkarbo fra januar til juni i fjor og gikk ned 18 kilo. Så møtte jeg en mann (*** så typisk), alt fokus forsvant fra hodet, vekta krøp sakte men sikkert oppover igjen mens jeg mesket meg med spaghetti og ostepop (mine to hovedfiender, tror jeg).

Nå er jeg i Frankrike, jeg dro ned hit og flyttet sammen med franskmannen min som jeg da altså traff i fjor. Her har jeg spist en hel mengde med nammelig mat, men nå er det bare rett og slett på tide å ta seg på tak igjen, dette går ikke lenger. Vi har bare en hundre år gammel badevekt som jeg ikke stoler på, så jeg har ikke veid meg på lenge. Jeg skal kjøpe en ny vekt og veie meg på den så snart jeg rekker det. Men regner med jeg ligger godt oppimot de 90 (huff). Bør ned til 70, da ser og føler jeg meg helt utmerket i min egen kropp.

Foreløpig har jeg spist lavkarbo i en og en halv uke nå, akkurat nok til at jeg begynner å få lyst på brød. Fønni fact: I Frankrike har de ikke engang hørt om lavkarbo. INGEN steder kan man få kjøpt produkter (annet enn å bestille fra utlandet), man får praktisk talt null treff på google når man søker på temaet på fransk...her nede lever de rett og slett i sin egen verden, uavhengig av alt engelsk-språklig (fenomenet oppstod vel først i USA). Så jeg sliter litt med å få tak på det jeg trenger. Men på den positive siden er høykvalitets kjøtt, egg og osteprodukter mye billigere og bedre enn i Norge, da, det er jo fint.

Jeg elsker forresten å lage mat, bruker mye tid (og til dels penger) på det. Fant ut her om dagen at jeg burde skrive litt om det, for tror lavkarbomaten jeg lager kanskje er litt annerledes og original (i hvert fall er det det jeg streber mot), så jeg laget en blogg. Hvis noen har lyst å se, er adressen www.lifeloveandlowcarb.com.

Vel, det var litt om meg, håper det er greit at jeg slenger meg med Jeg har jo en god del erfaring på området fra før, da, så kanskje jeg kan komme med et og annet råd, også

Klems til alle

brunhilde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 21:36   #69
butterkopp
Juniormedlem

Ja helt klart! Har slitt en del med magen i det siste og de siste dagene har den fungert supert!

Gammel 04-11-10, 21:45   #70
Tropika
Medlem

Tropika sin avatar

Tropika er ny på veien

Positive effekter altså.. Ikke at jeg holder tellingen, men har "fjertet" 3 ganger siden mandag. Og det er helt utrolig for å være meg..

Gammel 04-11-10, 21:47   #71
butterkopp
Juniormedlem

Positive effekter altså.. Ikke at jeg holder tellingen, men har "fjertet" 3 ganger siden mandag. Og det er helt utrolig for å være meg..

Tror faktisk ikke jeg har gjort det i det hele tatt :knegg:

Gammel 04-11-10, 22:59   #72
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Fint at du har ønske om å trene, men vil bare komme med en liten warning. De første seks ukene har kroppen det tungt, den prøver sitt beste å bli vant til å forbrenne fett og ikke energi fra karbohydrater. Denne omgjørings-prosessen tar tid, og man vil føle seg raskere sliten enn vanlig. Kroppen vil øke temperaturen og spesielt lårene vil føles tunge å dra på.
De første 4-6 ukene var det for meg ekstremt tungt å gå opp trappa til leiligheta hvor jeg bodde, til forandring for at det var lett før kuren. Glukosen nedtrappes i kroppen og hjernen vil bruke lengre tid på å lære seg å benytte seg av fettsyrene i kroppen. Det er derfor vanlig å både føle svimmelhet og besvimelsesliknende symptomer.
Her er det viktig å begynne i det små Lykke til!

Det er ikke alle som er så tunge i kroppen så lenge. Må innrømme at jeg var tung i kroppen de to ukene før jeg begynte på Ketolysekuren (kutta ut brus, godis, is, og alt sånt) og den første uka av kuren. Begynte å trene uke to av kuren, og følte meg egentlig ikke spesielt tung. Nå trener jeg styrke, og har pauser mellom settene, så det er muligens annerledes for de som bare trener utholdenhet (selv om jeg synes de ti minuttene på elipsemaskin jeg hadde før styrketreninga gikk glimrende med tanke på at jeg har elendig utholdenhet). Du må nesten kjenne på din egen kropp. Ta det gjerne litt rolig i starten, og så øker du utover - utifra hvor mye du kjenner at kroppen klarer.

Og når det gjelder oppblåsthet..... jeg var en skikkelig prompemaskin (ikke noe å skryte av, jeg vet), men dette har blitt drastisk redusert etter at jeg begynte på lavkarbo.... og sure oppstøt er helt borte. BONUS!

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 01:28   #73
Hillemoi
Juniormedlem

Hillemoi sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 39
Hillemoi er på en erverdig vei

Kan noen hjelpe?
Jeg får ikke tak i glutenmel (nei,ikke glutenfritt,men glutenmel) Var innom flere helsekostbutikker i sverige idag,til slutt traff jeg på en mann som er gammel i gamet,og han sa at dette var fryktelig vanskelig å få tak i,at det nesten ikke er noen som pakker det lenger.. Hvor kjøper dere dette??
Takker for svar

Hillemoi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon,ny lavkarbo"kanin" Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 08:13   #74
Sivensvans
Seniormedlem

Sivensvans sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Hillemoi, her.

Kan noen hjelpe?
Jeg får ikke tak i glutenmel (nei,ikke glutenfritt,men glutenmel) Var innom flere helsekostbutikker i sverige idag,til slutt traff jeg på en mann som er gammel i gamet,og han sa at dette var fryktelig vanskelig å få tak i,at det nesten ikke er noen som pakker det lenger.. Hvor kjøper dere dette??
Takker for svar

I Norge har de det på helsekostbutikker i alle fall

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Berit Nordstrand Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 09:20   #75
linnkri
Juniormedlem

linnkri sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Asker
Alder: 44
linnkri er på en erverdig vei

Hei dere,
jeg er på jakt etter kokosmel, noen som vet hvor jeg kan kjøpe det i butikk?

Jobber i Oslo sentrum og bor rett utenfor.
Takker for svar

Linnkri
linnkri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helsestanden, foren eder og kommuniser! Cherry Generell diskusjon 2 28-10-10 19:57

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.