Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oktoberstarter-tråd?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-11-10, 18:19   #326
Refrag
Juniormedlem
 
Refrag sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Bergen
Alder: 66
Innlegg: 23
Refrag er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Heisan folkens

Har gått på ketolyse i 14 dager, minus 10 kg, 20 kg igjen.
Bedre enn forventet.
Siden jeg er en boss-eter, eter hva som helst :-)
Så har jeg derfor kjøpt mat fra spisdegslank.no .
Det og en mikrobølgeovn er midt i blinken for meg som er et mannfolk som ikke lager så mye mat.
Noen synes at "flymat" dvs frossen ferdigmat ikke er noe, men det har jeg heldigvis ikke noe problem med.

Mitt største problem er at jeg spiser for mye, da er kjekt at maten kommer i riktige porsjoner.

Så for meg er dette en genial løsning å kjøpe ferdig frossen mat.

Har gått på Fedon diett før, la ikke på meg, men tok heller ikke av. Årsaken var at jeg spiste for mye.

Siden jeg pleide å gå en del på cafe før jeg begynte ketolysekuren, synes jeg ikke at det er dyrt heller.

På sikt skal jeg nok gå over til å lage min egen mat, men akkurat nå er det herlig å bare hente maten i fryseren, slippe å veie og regne ut.

Good luck til alle andre som startet opp i oktober.

__________________



Refrag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 09:58   #327
Lillebjørn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 27
Lillebjørn er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Så flink du har vært! Det er supre resultater!!! Jeg har endelig kvitta meg med de første ti jeg også, men det tok lenger tid en 14 dager Stå på videre!!

__________________


Lillebjørn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 13:56   #328
MonaLita
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 68
MonaLita er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

undernitti!! undernitti!! undernitti!! undernitti!! undernitti!!It made my day!!!!
XD XD XD

__________________

MonaLita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 18:46   #329
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Så fantastiske resultater her.. gratulerer alle sammen!!!

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 19:19   #330
KimPossible
Seniormedlem
 
KimPossible sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 2.632
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Nå har jeg vært ute og gått tur i snøen. Hæææærlig!
Og ble skikkelig sulten, så nå skal jeg lage et godt kveldsmåltid.

I morgen er det mandag: Ny uke, Nye muligheter!! (som alltid)

__________________
Kim
Journalen: http://forum.lavkarbo.no/showthread....37376&page=131
KimPossible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo -stoffskiftetrøbbel Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 10:14   #331
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Veiedag i dag.

Gikk på vekta med godt mot. Hadde jo snikveid meg på fredag og da viste vekta 79 kg

Men i dag viste vekta 79,8 kg... 800 gram OPP i helga? Fortsatt noen få hundre gram ned fra forrige mandag, men helt klart ikke like gøy.

Jeg skal ha mensen i morgen og spiste litt saltholdig mat i går. Kan det være vann? Kan ikke skjønne at jeg skal ha gått opp så mye på to dager?

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 10:23   #332
wahaj
Medlem
 
wahaj sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 35
Innlegg: 136
wahaj er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av Helene M, her.

Veiedag i dag.

Gikk på vekta med godt mot. Hadde jo snikveid meg på fredag og da viste vekta 79 kg

Men i dag viste vekta 79,8 kg... 800 gram OPP i helga? Fortsatt noen få hundre gram ned fra forrige mandag, men helt klart ikke like gøy.

Jeg skal ha mensen i morgen og spiste litt saltholdig mat i går. Kan det være vann? Kan ikke skjønne at jeg skal ha gått opp så mye på to dager?

Er vann, ja.
De aller fleste går opp litt under mensen, og noen også under eggløsning. Man kan samle så mye som 2-4kg vann.

wahaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 12:33   #333
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av wahaj, her.

Er vann, ja.
De aller fleste går opp litt under mensen, og noen også under eggløsning. Man kan samle så mye som 2-4kg vann.


Phu....! Takk for svar

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 07:21   #334
snartslank?
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 174
snartslank? er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

idag har jeg målt meg;
overarm 44 nå 42
bryst 127 nå 120
under bryst 109 nå 92
navel 124 nå 112
rumpe 138 nå 132
hofter 135 nå 124
lår 86 nå 80
hals 40 nå 37

dette er endringer fra start til idag. så litt er det jo! men jeg merker det mest på magen. Egentlig ikke ellers..

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 07:52   #335
illafanten
Juniormedlem
 
illafanten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 39
Innlegg: 21
illafanten er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

I dag er min veiedag, det har som forventet ikke skjedd like mye denne uken, men det ble minus 1 kg Vekten er nå 90,3 og jeg gleder meg vanvittig til vekta ikke starter på det 9 tallet lenger. Jeg vil ha et 8 tall og håper at det skal komme innen neste veiedag, jeg krysser fingrene! Er på vei inn i mensenuka, så vi får nå se hvordan dette går

__________________



Startdato: 26/10-10.
illafanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 16:24   #336
StineStine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 34
Innlegg: 3
StineStine er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Har hørt litt rykter om at konsentrasjonsevnen og hukommelsen blir dårligere under ketolyse? er dette tilfelle? Isåfall kan det bli litt trøblete for meg ettersom jeg har eksamen om tre uker :S

StineStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 17:25   #337
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Kroppen kan bli litt slapp med en gang når den ikke får alt det sukkeret den er vant til. Jeg hadden en skikkelig slapp uke når jeg kutta ut brus og godis i forkant av Ketolysekuren, men ikke når jeg faktisk kom i gang med kuren. Folk kan være litt forskjellige så klart, men jeg synes jeg er mer opplagt og konsentrert uten karboene.... men det måtte altså en uke med sløvhet til før kroppen min vente seg til det.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 13:03   #338
jente-23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 49
jente-23 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

eeek måtte snikveie to dager før veiedag... -1kg! hvis jeg bare går ned en kg i måneden så er jeg faktisk fornøyd... stortrives på lavkarbo mmm fikk pangstart med ned 3kg på bare noen dager i førsten av oktober..den siste kg har sittet lenge! da sitter man igjen med et håp med et tap på 2 kg til jul!) sniler seg frem mot målet... bedre med sniling nedover enn elefantsteg oppover ihvertfall (",)

lykke til alle andre.... trives dere like godt som meg på denne "dietten" foressten?

Det som har endret seg i mitt liv:
god søvn! (aldri hatt)
ikke godtesug i det hele tatt (alltid hatt)
føler meg bra hele tiden fordi jeg synes jeg spiser sunt og tilfører gode vitaminer
og mineraler til kroppen fra maten samt tar kosttilskudd og tran (dvs ikke dårlig samvittighet)
trenger ikke sove midt på dagen lenger, opplagt
ønsker faktisk å stå opp grytidlig om morgenen
renere hud (glattere og nesten ingen kviser)
kommer sikkert mer senere.....

__________________


jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 13:13   #339
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av jente-23, her.

eeek måtte snikveie to dager før veiedag... -1kg! hvis jeg bare går ned en kg i måneden så er jeg faktisk fornøyd... stortrives på lavkarbo mmm fikk pangstart med ned 3kg på bare noen dager i førsten av oktober..den siste kg har sittet lenge! da sitter man igjen med et håp med et tap på 2 kg til jul!) sniler seg frem mot målet... bedre med sniling nedover enn elefantsteg oppover ihvertfall (",)

lykke til alle andre.... trives dere like godt som meg på denne "dietten" foressten?

Det som har endret seg i mitt liv:
god søvn! (aldri hatt)
ikke godtesug i det hele tatt (alltid hatt)
føler meg bra hele tiden fordi jeg synes jeg spiser sunt og tilfører gode vitaminer
og mineraler til kroppen fra maten samt tar kosttilskudd og tran (dvs ikke dårlig samvittighet)
trenger ikke sove midt på dagen lenger, opplagt
ønsker faktisk å stå opp grytidlig om morgenen
renere hud (glattere og nesten ingen kviser)
kommer sikkert mer senere.....

Grattis med supre resultater! Du har virkelig funnet noe som fungerer for deg! Og, så bra at du ikke tilter over at det ikke går "like fort" hele tiden. Tålmodighet er virkelig en dyd - og, gir resultater garantert!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 13:59   #340
jente-23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 49
jente-23 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans, her.

Grattis med supre resultater! Du har virkelig funnet noe som fungerer for deg! Og, så bra at du ikke tilter over at det ikke går "like fort" hele tiden. Tålmodighet er virkelig en dyd - og, gir resultater garantert!


LIKER!
takk takk, synes alt i alt at 4 kg på en måned er fenomenalt ja, denne gangen har jeg satt et mål på mange måneder fremover, tror det er lurt... Hipp hipp for oss! Alle er så flinke!!!!

__________________


jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 16:23   #341
KimPossible
Seniormedlem
 
KimPossible sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 2.632
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Nå har jeg laget, og spist fylte oopsierolls for første gang. Og det var digg det!!
Brukte Gerd's oppskrift. Og det beste av alt: jeg ble skikkelig mett! Etter frokosten i dag, som var omelett (2 egg) med ost og chilimorr, og litt agurk og 100 gram rå brokkoli OG 1 skje cocosa, var jeg fremdeles skrubbsulten.
Delte rullen i 12 biter, da ble det ca 1g karb i hver del. spiste 3 stk, og ble god og mett.
Herlig!!

Ha en fortsatt fin dag, og en knakende flott uke!

__________________
Kim
Journalen: http://forum.lavkarbo.no/showthread....37376&page=131
KimPossible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo -stoffskiftetrøbbel Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 22:58   #342
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Det er ikke alltid man får bare gode resultater av ketolysekuren på vekta.. er jo så utrolig mange andre fordeler med det kostholdet!!

Oopsierolls må jeg virkelig få prøvd.. har nesten kun levd på lapper m/pålegg og cocosa i kaffn nå i et par uker siden jeg er så lei av å lage mat :S Må virkelig finne tilbake til den motivasjonen jeg hadde når jeg begynte

Gratulerer så mye med bra resultater på alle måter, alle sammen!!

Jeg vurderer å være litt "gal" og hoppe over veiinga denne uka.. har ikke troen på at det er et bra resultater der allikevel.. he he Men allikevel er det så mange goder ved dette kostholdet som gjør at jeg ikke vil slutte med det heller!

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 21:58   #343
MonaLita
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 68
MonaLita er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Jeg vet man ikke skal henge seg opp i sticksene, men jeg forstår ikke helt.. kan gå fra utslag til NULL utslag på en time - og omvendt...!? -uten inntak av mat i mellomtiden. Kroppen kan da ikke vippe inn og ut av ketose sånn hele tiden!? Noen andre som har erfaring?

__________________

MonaLita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 10:28   #344
KimPossible
Seniormedlem
 
KimPossible sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 2.632
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Hurra!!!
Trodde ikke jeg hadde gått ned noe denne uka, men jeg har gått ned enda et halvkilo!! YAY!! så nå veier jeg 79kg!
Siden januar har jeg gått ned 11kg. hurra hurra!

__________________
Kim
Journalen: http://forum.lavkarbo.no/showthread....37376&page=131
KimPossible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo -stoffskiftetrøbbel Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 10:34   #345
jente-23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 49
jente-23 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Hurra til deg!!! og hurra for oss, har gått ned enda en kg til! wooooooooow... da er jeg - 5 kg på ca en måned. WOOOOOOOW.

__________________


jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 07:23   #346
jente-23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 49
jente-23 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

her skjer det virkelig ting...... -1kg til. Tilsammen -6kg på ca en måned. woooooooooooooooooooooooooooooooooooooooow plutselig raser jeg ned...

__________________


jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 08:24   #347
snartslank?
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 174
snartslank? er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

og her går det sakte.. raser ikke akkurat ned i vekt.. snufs....
tålmodighet er virkelig en kunst.. men alternativet er ikke noe alternativ, så da er det bare å fortsette i samme tralten!

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 08:45   #348
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av snartslank?, her.

og her går det sakte.. raser ikke akkurat ned i vekt.. snufs....
tålmodighet er virkelig en kunst.. men alternativet er ikke noe alternativ, så da er det bare å fortsette i samme tralten!


Men det går ikke oppover? DET er jo utelukkende positivt

Stå på! Snart er du slank

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 16:48   #349
bjorg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 52
Innlegg: 31
bjorg er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Første delmål er nådd. Jeg er under 90 kg

__________________


bjorg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frisk med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 19:40   #350
snartslank?
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 174
snartslank? er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

det gikk litt opp, og så ned igjen til samme... Men som sagt, jeg gir ikke opp!! men det er vanvittig frustrerende!!
men i min hektiske hverdag, har jeg prøvd å pøse på med cocosa.. kun med det i hodet at det er masse fett! fett er viktig.. men kanskje det rett og slett gir meg altfor mye kalorier!! for jeg tar ikke en liten dæsj oppi tekoppen; jeg ta en REAL spiseskje!! og flere slike pr dag, er vel kanskje ikke det beste nei!!

jeg er jo en av de som må passe på kaloriene i tillegg!! så idag har det vært null cocosa! skal prøve meg en uke med ganske reduserte mengder!

Dette å finne riktig mengde fett er slettes ikke lett!

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En kreativ tråd? Princez Generell ernæringsdebatt 13 10-03-08 09:14
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no