Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Medisterdeig - kan vi spise det?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-11-10, 14:42   #1
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Medisterdeig - kan vi spise det?

Har så lyst på medisterkaker - laget av medisterdeig(ikke farse) - det har jeg liksom ikke spist så mye av før, for det er jo så fett. Men er det andre ting i denne deigen som vi ikke kan spise, eller går dette ned på høykant for oss ketolytikere ??? Noen som vet??? Takk for svar!!

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 14:50   #2
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

Medisterdeig kan vi fint spise ja. Det er egentlig det medisterfarse er laget av. Altså medisterdeig, krydder også sper dem ofte med mel.

Men medisterdeig er finfint for oss på ketolyse

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 17:41   #3
snartslank?
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 174
snartslank? er på en erverdig vei

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

Gilde sin medisterdeig er det i allefall 0 karber i, så spis og kos deg!!

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 21:52   #4
MiniMe74
Medlem
 
MiniMe74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 59
MiniMe74 er på en erverdig vei

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Medisterdeig kan vi fint spise ja. Det er egentlig det medisterfarse er laget av. Altså medisterdeig, krydder også sper dem ofte med mel.

Men medisterdeig er finfint for oss på ketolyse

Er det noen som vet om en bra medisterfarse som har lite karber? Synes egentlig medisterkaker av farse er best

__________________

MiniMe74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 22:06   #5
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

Lag selv, spe med egg og fløte isteden for potetmel/stivelse som de bruker i den ferdigblandete farsen.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 00:07   #6
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

Jeg kjøpte tre pakker medisterdeig hos coop xtra idag til halv pris
400g i pakka. Dette ble dyttet i kjøkkenmaskinen sammen med ca 200g spekk og 150 g baconterninger. Kjørte på full guff til det ble fiiin deig, og hadde oppi to egg, litt løkpulver, salt og pepper, før jeg stekte kaker. Fyyy steike så gode og saftige, altså! Ikke fullt så "stiv" konsistens som kaker av farse, men pokker ikke langt unna! Vel verdt å lage!

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 08:03   #7
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

Skal du ha ordentlig medisterkaker så er det muskattnøtt og ingefærkrydder man skal bruke. Da blir det skikkelig medisterkaker! Ligger noen oppskrifter her på forumet. Det skal jeg lage til jul ja, gleeeder meg Nam nam.

Vanlig medisterfarse inneholder 6 kh pr 100 gram ca.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 08:39   #8
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

Får vondt i hodet av muskat, derfor krydrer jeg ikke til "julemedister"
Holder at jeg spiser èn kake av ferdiglaget farse, så får jeg hodepine som utvikler seg til lignende migreneanfall :s

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 09:12   #9
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

Sper en medisterdeig med litt eggeplomme og litt fløte, så blir det raskt en fettprosent på 90. Men for de som teller kalorier, blir det raskt kalorier av det også. 5 normalstore medisterkaker gir ca 1000 kcal...

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 10:36   #10
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

kcal? nei fydda, det teller vi ikke:P

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 13:33   #11
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

Jeg har prøvd å lage medisterkaker flere ganger nå. Både av medisterdeig og av hjemmelagd medisterfarse (krydret med muskat osv.)
Men jeg syntes ikke de smaker medisterkaker!! De smaker noe helt annet. Greier ikke bestemme meg for hva, men medisterkaker smaker det ihvertfall ikke!! Hjelp

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 13:50   #12
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

Jeg har prøvd å lage medisterkaker flere ganger nå. Både av medisterdeig og av hjemmelagd medisterfarse (krydret med muskat osv.)
Men jeg syntes ikke de smaker medisterkaker!! De smaker noe helt annet. Greier ikke bestemme meg for hva, men medisterkaker smaker det ihvertfall ikke!! Hjelp

Har du prøvd denne oppskriften? Denne synes jeg smaker veldig medisterkaker værtfall. NAM NAM.

Bytt ut kjøttdeigen av svin og karbonadedeigen med medisterdeig + fett de gangene man får tak i det

400g kjøttdeig av svin
200g karbonadedeig
2 ts salt
1 ts malt muskat
3/4 ts malt ingefær
1 ts pepper
2 egg
2,5-3 dl fløte

Ta kjøttdeigen, $karbonadedeigen og ALT krydderet i en kjøkkenmaskin og bland dette sammen. Tilsett egg og bland dette sammen.

Så det viktigste, spe på med LITT og LITT fløte mens du blander. Viktig at farsen får bli seig mellom hver gang du sper på med fløte.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 14:11   #13
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

takk for oppskrift. Har ikke prøvd og blande med kjøttdeig, men forstår heller ikke hvordan det kan bli mer medistersmak av og blande ut medisterdeigen med vanlig kjøttdeig

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 14:17   #14
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

Altså oppskriften min er ikke å blande medisterdeig med kjøttdeig, men blande kjøttdeig med kjøttdeig av svin. Det er for å få opp fettprosenten. Grunnen til dette er fordi det er veldig vanskelig å få tak i medisterdeig til vanlig utenom i jula.

Men det er jo muskatt og ingefæren som lager smaken. Bruk litt mer

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 15:29   #15
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

ahaa! kjøper det i sverige jeg
har prøvd det også, men det smaker bare ikke medister.. Er så glad i sånne ferdiglagde medisterkaker for det smaker liksom ordentlig, men mine er ikke i nærheten engang

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 01:33   #16
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

ahaa! kjøper det i sverige jeg
har prøvd det også, men det smaker bare ikke medister.. Er så glad i sånne ferdiglagde medisterkaker for det smaker liksom ordentlig, men mine er ikke i nærheten engang

Da tror jeg at jeg ville ha satset på å vende meg til de nye, sunne medisterkakene (altså de du lager selv, hvis du mot formodning skulle være i tvil) hvis jeg var deg. Smaksløkene forandrer definitivt preferanser etterhvert, og når den tid kommer vil du sannsynligvis synes at "vanlige" medisterkaker smaker pføy

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 07:45   #17
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Da tror jeg at jeg ville ha satset på å vende meg til de nye, sunne medisterkakene (altså de du lager selv, hvis du mot formodning skulle være i tvil) hvis jeg var deg. Smaksløkene forandrer definitivt preferanser etterhvert, og når den tid kommer vil du sannsynligvis synes at "vanlige" medisterkaker smaker pføy

Får vel prøve hehe

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 16:02   #18
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

Jeg laget medisterkaker igjen igår. Blandet da 50/50 spekk og medisterdeig.
Da blir det straks litt mer farsekonsistens på den. Spedde bare med egg, og krydret slik jeg ville (uten muskat). Ble bedre konsistens etter steking enn forrige forsøk.

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 21:42   #19
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

Jeg elsker tyggemotstanden i deigen jeg da ... farse blir litt for fett og kvalmende for meg men i dag har jeg altså spist medisterkaker, som var selvkrydret og stekt i meierismør - nydelig Takk for alle svar og gode råd og oppskrifter

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 15:29   #20
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

spiser dessverre farsekaker og kjøttpudding ofte... er ikke lov men. har spist 1 farsekake denne uka, også blir det 3 skiver kjøttpudding til middag i dag, med masse blomkål da seff. burde jeg kutte ut helt? vekta har jo stoppet opp også...

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 18:58   #21
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

Skulle ønske jeg likte medister... Men jeg klarer overhodet ikke smaken av det... Jeg takler ingen malte griseprodukter.. Smaken blir så rar..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 20:33   #22
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Skulle ønske jeg likte medister... Men jeg klarer overhodet ikke smaken av det... Jeg takler ingen malte griseprodukter.. Smaken blir så rar..

Det er ikke så rart når du er en kanin Salatblader smaker jo helt annerledes en gris, liksom (selv om Hårek ikke er helt enig med sitatet "Er gris frukt?")

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 21:04   #23
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Skulle ønske jeg likte medister... Men jeg klarer overhodet ikke smaken av det... Jeg takler ingen malte griseprodukter.. Smaken blir så rar..

Har du sett medister i Bodø noen gang? Jeg finner det IKKE! Grrrrrrr.........

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 21:11   #24
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Har du sett medister i Bodø noen gang? Jeg finner det IKKE! Grrrrrrr.........


Har sett det! Skal tipse deg!!

Så deg forresten på ICA Koch for ikke så lenge siden... Jeg turte ikke hilse på deg fordi jeg skjemmes for at jeg fremdeles er tykk, men du er rålekker!!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:41   #25
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Medisterdeig - kan vi spise det?

I likhet med Kanutten er jeg heller ikke noe glad i medisterkaker, og jeg kan ikke fordra sossisser. Men kan godt tenke meg å spise pølse som ikke er så utspedd og som har en litt kraftig smak. Kan vossakorv være et alternativ? Vet at Rema har hatt noen pølser med lavt karboinnhold, men de ser ikke så delikate ut..

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MedisterDEIG mulig å få tak i? marjusen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 25 23-09-10 00:42
Usikker på kh-nivået i medisterdeig? chikelu420 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 21-08-10 20:03
Jeg fant medisterdeig på Ultra Ski purple Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 16-02-10 19:50
Medisterdeig-lov på ketolyse? Aryana Ketolysekuren 13 23-09-08 15:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no