Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Den store håndarbeidstråden!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-10-10, 15:40   #151
Licota
Seniormedlem

Licota sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.

Noen flere her inne som er på Ravelry.com? Der er mye snacksy håndarbeid.

Jeg er på Ravelry!

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 09:13   #152
aatinka
Medlem

aatinka sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 61
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Ja, det er stoppere der... pinnene er str 12, det er et massivt strikketøy Så det ble litt trangt og vanskelig når jeg nå slapp helt opp for plass. Jeg får vurdere å gi det et par dagers pause og investere i noen lengre når jeg har råd igjen.

Hva med rundpinne? Eller finnes ikke de i str 12?

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 09:15   #153
aatinka
Medlem

aatinka sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 61
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.

rusla inn her og det neste jeg gjorde var å ta fram strikketøyet om jeg blir ferdig så skal svogern få skjerf til jul.
Jeg har på en måte "oppdaget" strikking i år. Plutselig var det morsomt å holde på med
Har hatt kontinuerlige prosjekter siden juli og har faktisk gjort ferdig en bukse til nevøen også
Hekler litt også, særlig votter. Jeg strikker for løst til å få til ting med 5 pinner de bare sklir ut av maskene.......

Noen flere her inne som er på Ravelry.com? Der er mye snacksy håndarbeid.

Har du prøvd å strikke rundt med to rundpinner i stedet for 5 pinner? Det passer deg kanskje bedre? Eller det som kalles Magic loop? Da bruker du en laaang rundpinne i stedet.

Jeg er også på Ravelry

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 16:41   #154
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Takk for gode råd - jeg klarte meg med litt-for-korte strikkepinner, det gikk så fort unna uansett.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 15:05   #155
blåbær
Seniormedlem

blåbær sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 42
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Da har jeg akkurat strikket ferdig et par sokker til meg etter oppskriften Frøy linka til, og ble veldig fornøyd! Det var de første sokkene jeg noengang har strikka, og jeg hadde aldri trodd at jeg noen gang skulle klare å strikke sokker, for det med hæl virka jo bare så alt for avansert for meg. Men dette ble jo bra! Nå holder jeg på med tubesokker i alpakka til en babygave, og etterpå skal jeg prøve meg på det skjørtet med bestemorruter (prosjektet til Silje21). Spent på om jeg klarer det, for hekling har aldri vært min sterke side. Men garn er kjøpt inn, så jeg skal hvertfall prøve!

Kjempefin tråd! Håndarbeid er så koselig i høstværet!

For heklenoviser som meg selv, kan jeg forresten anbefale mønsteret FA2601 fra du store alpakka. Jeg har heklet skjerf, pulsvarmere og lue både til meg selv og til gaver, og det er lett, fint og varmt og godt. (Fant ikke direktelink, og fikk ikke til å kopiere bildet, men det er bare å se på løse oppskrifter på nettsidene deres.

Sist redigert av blåbær : 03-11-10 kl 15:12.
blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 09:13   #156
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Så bra, blåbær! Samme her, jeg strikket mine aller første sokker nå i høst med denne oppskriften. Tror jeg linket til den i tretusentråden og ikke her, kan legge den her også:

Raggsokker for dummies

Har noen flere lyst til å legge inn bilder av det de lager? Kan godt legge inn noen jeg, men ingen andre har etterlyst, så da venter jeg litt I den gamle håndarbeidstråden var det jo showoff som var poenget, og jeg savner nettopp det. Kom igjen folkens, det er snart jul og greier, sikkert mange som holder på med prosjekter?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 10:10   #157
kennygirl
Seniormedlem

kennygirl sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 38
kennygirl er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Raggsokker for dummies

Denne skal jeg prøve meg på! Takk for oppskrift

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 10:28   #158
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Bare hyggelig

Er det noen som vet om en god håndkrem, forresten? Helst uten parabener og sånt. Det er ikke noe stas å strikke med tørre vinterhender

Gammel 13-11-10, 10:42   #159
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Er det noen som vet om en god håndkrem, forresten? Helst uten parabener og sånt. Det er ikke noe stas å strikke med tørre vinterhender

Ikke heeelt sikker på det med parabener, men tenker at Lush er troende til å ha "rene" produkter på den måten. Favoritthåndkremen min derfra er den som heter Smitten og lukter mandelpudding. Nå bruker jeg som regel en fra apoteket som heter SebaMed, for den trekker inn i huden veldig fort... som er viktig for meg, jeg takler ikke å ha kliss på hendene i flere minutter.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 11:09   #160
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Aloe vera body butter frå Body Shop er parabenfri, Frøy. Eg brukar den som handkrem også.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 11:42   #161
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Tusen takk, begge to

Gammel 13-11-10, 13:53   #162
LineJM
Seniormedlem

LineJM sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
LineJM er på en erverdig vei

Hmm, jeg pleier å gjemme på teskje med cocosa rester til jeg er ferdig å kokkelere og spise og så smøre inn hendene..... Deilig om myk blir jeg, men det tar en stund da før alt har trukket inn.

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 00:08   #163
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Ja, Cocosa er jo bra Lurt tips.

Får legge inn burger'n min her også da! Og kjeks - den forreste er helt uten karber

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Burger.jpg (413,2 KB, 11 visninger)
Filtype: jpg Sommer 2010 014.jpg (285,5 KB, 13 visninger)
Gammel 14-11-10, 00:09   #164
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Åh, det kjekset var fantastisk!!

Gammel 14-11-10, 18:14   #165
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Får legge inn burger'n min her også da! Og kjeks - den forreste er helt uten karber

Morsomme

Jeg legger ut skrytebilde her, av genseren som er i arbeid:

Jeg fikk (ikke så veldig nøyaktig) hjelp i butikken til å beregne garntilgang. Hadde med mannen som skal ha den. Strikker på pinne 3,5 og det er til en lang mann. Så lurer på om noen vet omtrent hvor mange 50g nøster jeg trenger til ermer?
(Bolen har 344 masker - og størrelsen tilsvarer xxl herre)

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 01:08   #166
Modezty
Seniormedlem

Modezty sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 56
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har strikket noe barnehagetøy, jeg da og noen sjal.

Gammel 15-11-10, 05:36   #167
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Artig ullbukse, Modezty!

Eg kan ikkje legge ut skrytebilder enda, eg har strikka masse på "lua" mi i helga og kommet skikkelig langt og så stolt av meg sjølv, da. Enda eg strikker ujamnt som bare det så er eg stolt av at eg faktisk strikkar i det heile tatt. Det er slett ingen vanleg fritidssyssel for meg.

Men ho er blitt altfor vid. Så det får bli ein hals i staden. Og så legg eg opp på nytt til lue og lagar meg lue og hals i staden for lue og skjerf. Funkar det også, så slapp eg å eksperimentere med toving for å krympe elendet. Snart blir eg god og varm.

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 07:54   #168
Licota
Seniormedlem

Licota sin avatar

Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Jeg fikk (ikke så veldig nøyaktig) hjelp i butikken til å beregne garntilgang. Hadde med mannen som skal ha den. Strikker på pinne 3,5 og det er til en lang mann. Så lurer på om noen vet omtrent hvor mange 50g nøster jeg trenger til ermer?
(Bolen har 344 masker - og størrelsen tilsvarer xxl herre)

2 - 2,5 nøste per. erm om du strikker i 100meters nøster. Jeg strikker min i S og jeg brukte 1,5nøste på en erm.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 07:57   #169
Licota
Seniormedlem

Licota sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Artig ullbukse, Modezty!

Eg kan ikkje legge ut skrytebilder enda, eg har strikka masse på "lua" mi i helga og kommet skikkelig langt og så stolt av meg sjølv, da. Enda eg strikker ujamnt som bare det så er eg stolt av at eg faktisk strikkar i det heile tatt. Det er slett ingen vanleg fritidssyssel for meg.

Så koselig å høre at du trives med strikking. Jeg syns det er en fantastisk fin hobby! Og den behøver ikke å være dyr heller, om man er litt garnhund og leter i salgskurver og sånt.

Gammel 15-11-10, 09:20   #170
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Artig ullbukse, Modezty!

Men ho er blitt altfor vid. Så det får bli ein hals i staden. Og så legg eg opp på nytt til lue og lagar meg lue og hals i staden for lue og skjerf. Funkar det også, så slapp eg å eksperimentere med toving for å krympe elendet. Snart blir eg god og varm.

Jepp, veldig stilig ullbukse!

Hehe, store luer veit eg alt om.. Eg skulle strikke ei skikkelig godlue til pappa ein gong, og det i islandsull, og den er ikkje tvinna, tanken var at den skulle tove bra. Eg strikka den ganske stor. Herre min hatt, eg trur eg hadde den i vaskemaskina minst 2 gongar, på 60 grader, og likevel var den stor. Til slutt tok systera mi ei runde for hand med den. Den lua heiter no berre "hjelmen" Den er megatjukk! Men mannen er nøgd sjølv, så då er det jo greit.
Eg har strikka og tova nokre hattar også. Det er moro! Men då må eg som regel hente ulla frå Norge, for mesteparten av all ull her nede er plastbehandla slik at den ikkje skal krympe. Skulle strikke og tove ein hatt til grandtanta til sambu, og den vart berre større og større, til fleire gongar eg heiv den i vaskemaskina.. Og det stod "ren ny ull" på... Den hatten kokte eg til og med... i ei panne på komfyren. Hjalp det? Nei. Kunne ta den over hovudet og tre den heilt ned til skuldrane.

Gammel 15-11-10, 19:30   #171
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

2 - 2,5 nøste per. erm om du strikker i 100meters nøster. Jeg strikker min i S og jeg brukte 1,5nøste på en erm.

Takk, da har jeg til et erme i alle fall og så kjøper jeg heller 3 nøster med samme partinr til det andre så jeg slipper skifte midt på ermet

Morsom bukse til barnehagebarnet

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 19:46   #172
katten
Medlem

katten sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.

Jeg har strikket noe barnehagetøy, jeg da og noen sjal.

Kjempetøff barnehagebukse!!!!

Har du mønsteret?

Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 09:32   #173
Licota
Seniormedlem

Licota sin avatar

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

Kjempetøff barnehagebukse!!!!

Har du mønsteret?

Tipper hun har brukt denne oppskriften:
http://minenterprise.blogspot.com/20...oppskrift.html

Gammel 16-11-10, 10:44   #174
katten
Medlem

katten sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Tusen takk

Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 11:50   #175
Lullen
Medlem

Lullen sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 50
Lullen er ny på veien

Bare hyggelig

Etter tips fra hudlegen min (har fått eksem på hendene) har jeg begynt å bruke disse to og jeg digger de. Trekker godt inn i huden og blir ikke så klissete:

http://www.aconordic.no/products/cat...krem_100g.aspx

Emneord
hobby, håndarbeid

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noe godt for store og små? Cammis Spørsmål og svar 7 26-01-09 12:29
Store Ifa MokkMokk Lavkarbo generelt 2 23-03-08 14:20
Store IFA Angar Ketolysekuren 6 15-01-08 09:08

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.