Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kløe ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-11-10, 21:50   #1
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Kløe ...

Hei

Er det noen her som har erfaring med kløe etter lang tid på ketolyse? Har stort sett gått på kur i 2 år men spiser nå litt mer karbo. Har i et par mnd hatt sinnsyk kløe,mest der lymfene er.....
Er det noen som har hatt dette?
Takker for svar

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:52   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kløe...

Søk litt her inne, så finner du ut at du slett ikke er alene om dette!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 22:08   #3
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Kløe...

Men slik jeg leser det så er det mest de som hadde det før de begynte på ketolyse...blei verre før de ble bedre. Slik er det ikke for meg,fikk det etterpå.

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 22:21   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kløe...

Er flere som har fått kløe og/eller utslett etter lengre tid på ketolyse. Kan være at man utvikler en intoleranse for feks egg eller nøtter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 22:26   #5
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Kløe...

Hmmm tror ikke det er mitt problem for jeg spiser ikke så mye av det. Heller kanskje at jeg reagerer på sukker...

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 18:27   #6
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Kløe...

Hvor er lymfene? Jeg har klødd endel på 'ribbena'.

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 18:36   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kløe...

Opprinnelig lagt inn av Benedictee, her.

Hvor er lymfene? Jeg har klødd endel på 'ribbena'.



Her ser du en del av lymfesystemet! Alle de markerte prikkene er lymfeknuter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 18:49   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kløe...

Da jeg la om til ketogen kost hadde jeg en periode da jeg plutselig var "allergisk" mot stoffet i mange av bh'ene mine. Det var rødt og svidde og klødde voldsomt, og jeg følte meg skikkelig lekker, hehe. Men det gikk over igjen!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 10:47   #9
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: Kløe...

Høres kjent ut... Jeg klør veldig oppe på føttene, leggene, ribbeina, under bh`n, ryggen og magen. Spesielt på kvelden, så hender jeg sliter med å sovne pga dette. Håper det snart gir seg....:S

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 14:01   #10
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Kløe...

når jeg tenker meg om hadde jeg også en periode rett etter jeg startet med lavkarbo(og var i ketose) som jeg var litt rød og klødde litt under og mellom puppene... brydde meg egentlig ikke noe særlig om det.. men nå har jeg kanskje en forklaring
Merker ikke noe til det nå

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 23:57   #11
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Kløe...

For min del så har jeg klødd i mange mnd nå...måtte til legen for å ta mange tester men ingenting som er galt. Noe må det være for jeg har aldri vært allergisk. Har begynt med nytt vaskemiddel for å se om det kan være det. Står nå på allergi medisin men vil komme til bunns i problemet. Jeg går ikke på kur nå men etter jul skal jeg se om jeg blir bedre på ketolyse igjen. Så får jeg bare klø meg gjennom jula

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 23:47   #12
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Kløe...

Da har jeg klødd meg gjennom jula å er ikke noe bedre. Har lest mye om kunstig tilsetning at dette kan medføre kløe. Det er jo kunstig,noe som kroppen har problemer med å kvitte seg med. Så har jeg vært inne på tanken om det er mine nyrer som ikke fungerer opptimalt. Dette kan være ekstrem kløe å nattesvette. Så nå har jeg startet med en rensekur for å se om det kan hjelpe

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 07:37   #13
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Kløe...

Sist jeg gikk på lavkarbo, hadde jeg en voldsom kløe på legger, lår og mest på magen under navelen... Tynn hud der på strekkmerker etter 3 svangerskap og klødde meg til blods! Så virkelig lekkert ut! Har atopisk eksem på hendene, og hadde en del elveblest som barn. Det kjennes ut på samme måte når det setter i gang. Denne gangen er det bedre, men får av og til kveldskløe på bena når jeg legger meg. Jeg tenker at det er mye som foregår under huden når man går ned i vekt, kansje huden trekker seg sammen, så det kan jo være grunnen!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 07:38   #14
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Kløe...

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Sist jeg gikk på lavkarbo, hadde jeg en voldsom kløe på legger, lår og mest på magen under navelen... Tynn hud der på strekkmerker etter 3 svangerskap og klødde meg til blods! Så virkelig lekkert ut! Har atopisk eksem på hendene, og hadde en del elveblest som barn. Det kjennes ut på samme måte når det setter i gang. Denne gangen er det bedre, men får av og til kveldskløe på bena når jeg legger meg. Jeg tenker at det er mye som foregår under huden når man går ned i vekt, kansje huden trekker seg sammen, så det kan jo være grunnen!

Sånn generelt altså!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 23:43   #15
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Kløe ...

Har en misstanke om at det kan være for mye kunstig søtning...lest om bivirkning på blant anna aspartam....ikke bra. Eller at nyrene ikke fungerer opptimalt. Skal til sykehuset i mars der jeg får satt på noen pads lignende på ryggen som blir lest av etter 3 dager. Kan vel være så mangt dette.

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kløe ... Lunaluna Generell diskusjon 19 24-08-14 13:58
Smerte/kløe fra korsrygg nedover i bena ... nita58 Ketolysekuren 14 16-11-10 07:48
Utlsett og kløe rundt ledd Evelyn Ketolysekuren 1 08-04-08 20:48
Forferdelig kløe i går donjuanwannabe Vedvarende vekttap 5 02-06-04 15:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no