Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Sjokoladekonfekt med karamellfyll

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-11-10, 20:56   #1
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 57
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sjokoladekonfekt med karamellfyll

Oppskrift med bilder her

Ingredienser:
150 g sjokolade (mørk eller lys)

12 stk Extra Delight, caramel & chocolate
3/4 dl fløte

Fremgangsmåte:
Start med karamellfyllet. Ha sukkertøy og fløte i en kjele og smelt sukkertøyene under svak varme. Rør løs sukkertøyene fra bunnen av kjelen innimellom.
Når sukkertøyet er helt oppløst koker du opp massen og lar det småkoke til det har tyknet litt, ca 15 minutter.
Avkjøl litt og hell deretter massen i en brødpose. Avkjøl helt.

Smelt sjokoladen over vannbad til den så vidt har smeltet, den skal ikke være helt rennete.
Ta den smeltede sjokoladen vekk av varmen og fordel ca en halv teskje smeltet sjokolade i hver form. Pensle sjokoladen over bunnen og sidene.
Avkjøl formene i kjøleskapet i ca 30 minutter. Pensle så et nytt lag sjokolade i formene (varm om nødvendig sjokoladen opp igjen), og avkjøl dem i nye 30 minutter.

Klipp av et hjørne på brødposen med karamellfyll og fordel fyllet i formene.
Lukk formene med smeltet sjokolade ved hjelp av en skje. Bank formene lett mot underlaget så overflaten blir jevn.
Sett konfektene i kjøleskapet til de er helt stivnet. Oppbevares kjølig.

Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:00   #2
Nero
Medlem

Nero sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 56
Nero er på en erverdig vei

Sv: Sjokoladekonfekt med karamellfyll

Ser og høres godt ut

Hvor mange gram karbo er det i Extra Delight (12 stk?)?

VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:11   #3
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Extra Delight er søtet med isomalt, acesulfam k og sucralose. 100 g inneholder 0,6 g karbo, og 12 stk veier rundt 30 g

Gammel 18-11-10, 21:28   #4
Nero
Medlem

Nero sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 56
Nero er på en erverdig vei

Takk!

Dette må jeg prøve

Med så lite karbo i Extra Delight, kan man jo også kose seg med de dropsene som de er

VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:37   #5
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nero, her.

Takk!

Dette må jeg prøve

Med så lite karbo i Extra Delight, kan man jo også kose seg med de dropsene som de er

Ja, de er supergode.. men kan gi magevondt om du spiser for mange

Gammel 18-11-10, 21:39   #6
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Jeg har laget en versjon med bringebærfyll også.. oppskrift finner du her

Gammel 18-11-10, 21:50   #7
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

åh du er bare så flink!! Du har en helt super blogg Legger jo ut noe spennende hver dag jo!! Vet hvor jeg skal lete om jeg er fysen på noe godt ja

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:53   #8
Karissima
Seniormedlem

Karissima sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Du kommer stadig med nye fristelser Lisbeth Må visst lage disse også til helgen

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 12:07   #9
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Ingen tvil om hva jeg skal lage til jul i allefall Blir fyllet mykt ala smil, eller litt fastere? Det blir ikke sukkertøyaktig? Ser for meg en variant med de med mint, de blå, de er så gode og jeg elsker mintfyll i sjokolade!

Oj, her må det prøves flere varianter. Må bare få tak i former!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 13:44   #10
babydoll
Medlem

babydoll sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
babydoll er ny på veien

Et lite tips: putt formene i fryseren istedet for kjøleskapet, da trenger de ikke stå i 30 minutter

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 13:59   #11
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Herregud. Du er et levende, vandrende geni og burde gitt ut bok.

Janmesi, hører du? Her har du en gullgruve!!

Det er ikke mintsmak i disse karamell- og bringebærvariantene?

Gammel 19-11-10, 14:00   #12
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

åh du er bare så flink!! Du har en helt super blogg Legger jo ut noe spennende hver dag jo!! Vet hvor jeg skal lete om jeg er fysen på noe godt ja

Tusen takk

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Du kommer stadig med nye fristelser Lisbeth Må visst lage disse også til helgen

Håper de faller i smak

Gammel 19-11-10, 14:08   #13
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ingen tvil om hva jeg skal lage til jul i allefall Blir fyllet mykt ala smil, eller litt fastere? Det blir ikke sukkertøyaktig? Ser for meg en variant med de med mint, de blå, de er så gode og jeg elsker mintfyll i sjokolade!

Oj, her må det prøves flere varianter. Må bare få tak i former!

De blir myke, men ikke rennende inni.. husker ikke om smil er rennende, er så lenge siden jeg har spist det
De med mint har jeg ikke smakt..men da vet jeg hva jeg skal lage neste gang

Opprinnelig lagt inn av babydoll, her.

Et lite tips: putt formene i fryseren istedet for kjøleskapet, da trenger de ikke stå i 30 minutter

Ja, det er lurt.. hvis man har plass i fryseren Takk for tipset

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

hehe..jeg føler at jeg kanskje tenker litt mye på mat og godis om dagen.. Det er ikke alt som kommer i bloggen heller..noe går rett i søpla

Det er ikke mintsmak på dem

Gammel 19-11-10, 16:11   #14
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Her har man et vandrende geni ja Venter bare på boka: Lisbeths lavkarbofristelser

Om man bruker de blå extradropsene, de er i samme serie, med litt sjokolade i midten, de er knallgode og nærmest litt farlige. De var mitt første møte med "kan gi laxerende effekt" Det bare MÅ bli godt, jeg elsker mint. Må bare styre meg, ikke lurt å spise masse av denne konfekten.

Juhu, her blir det jul uten twist

Gammel 19-11-10, 21:58   #15
e84
Medlem

Medlem siden: Jan 2009
e84 er på en erverdig vei

ååååå, du slår til igjen lisbeth! denne må jeg også prøve. har så mange oppskrifter jeg må prøve frem mot jul jeg nå, lol

imse, hvis du liker mint må jeg bare anbefale de Bron sine mint- toffees. de er å få kjøpt i sverige i hvertfall. sitter og spiser de nå, helt himmelske!

e84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og trening Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 19:05   #16
Mellon
Seniormedlem

Mellon sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Hvor har du shoppe sjokoladen fra? Har tidliere kjøpt sjokolade fra sukkerfritt, men sidne de er søtet med malitol så tenker jeg at jeg likesågodt kan bruke mørk sjokolade fra butikken. Har lest at malitol og vanlig sukker har like mange karber- muligens malitol er litt tregere for kroppen å reagere på, men kanskje jeg alikvel burde prøve sjokolade fra sukkerfritt fremfor vanlig sjokolade

Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 19:06   #17
Mellon
Seniormedlem

Mellon sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Her har man et vandrende geni ja Venter bare på boka: Lisbeths lavkarbofristelser

Om man bruker de blå extradropsene, de er i samme serie, med litt sjokolade i midten, de er knallgode og nærmest litt farlige. De var mitt første møte med "kan gi laxerende effekt" Det bare MÅ bli godt, jeg elsker mint. Må bare styre meg, ikke lurt å spise masse av denne konfekten.

Juhu, her blir det jul uten twist

Men mint og ja- fantrastisk. Må styre meg for ikke å sette i gang storproduksjon på dette i morgen, tenkte liksom å spare sånne fristelser til helga. Men om jeg lager de, så må jeg jo liksom smake...

Startvekt
Min journal Min mat
Gammel 22-11-10, 01:05   #18
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Mellon, her.

Hvor har du shoppe sjokoladen fra? Har tidliere kjøpt sjokolade fra sukkerfritt, men sidne de er søtet med malitol så tenker jeg at jeg likesågodt kan bruke mørk sjokolade fra butikken. Har lest at malitol og vanlig sukker har like mange karber- muligens malitol er litt tregere for kroppen å reagere på, men kanskje jeg alikvel burde prøve sjokolade fra sukkerfritt fremfor vanlig sjokolade

Jeg bruker sjokolade med maltitol, den jeg brukte her har jeg kjøpt i Sverige. Onsker du ikke å bruke sjokolade med maltitol kan du jo bruke en 70% sjokolade eller sterkere

Gammel 22-11-10, 12:36   #19
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Opprinnelig lagt inn av e84, her.

imse, hvis du liker mint må jeg bare anbefale de Bron sine mint- toffees. de er å få kjøpt i sverige i hvertfall. sitter og spiser de nå, helt himmelske!

Det er det som er problemet med de, ikke bare er grensebutikken MYE nærmere enn sentrum og de har disse karamellene, men de er FOR gode... Jeg pleier å ha posen liggende i bilen og bare ta med noen inn jeg, ellers spiser jeg for mange. for akkurat de karamellene har jeg problemer med å styre med for. De har mye fra DeBron på butikken på grensen( nesten bokstavelig, du kjører 2 meter over grensa og passerer veggen på butikken)

Gammel 29-11-10, 20:11   #20
silvius
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2009
silvius er på en erverdig vei

Yammi!! Disse skal lages til jul!!

Men, hvor finner dere dropsene? Ingen av de lokale butikkene her selger de lenger...

silvius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:31   #21
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Opprinnelig lagt inn av silvius, her.

Yammi!! Disse skal lages til jul!!

Men, hvor finner dere dropsene? Ingen av de lokale butikkene her selger de lenger...

Ja, jeg har også oppdaga at de er mye vanskeligere å få tak i Før sokgte de dem overalt omtrent, men nå har jeg bare funnet dem på Meny..og kun den med karamell..

Gammel 29-11-10, 21:38   #22
Mellon
Seniormedlem

Mellon sin avatar

Jeg har prøvd med andre jeg. Nå har jeg akkurat laget med drops fra apoteket- tipset her er å bruke mye mer fløte, brukte nok hvertfall 1 dl, ellers ble det bare en seig/ hard masse.

Startvekt
Min journal Min mat
Gammel 29-11-10, 22:28   #23
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Mellon, her.

Jeg har prøvd med andre jeg. Nå har jeg akkurat laget med drops fra apoteket- tipset her er å bruke mye mer fløte, brukte nok hvertfall 1 dl, ellers ble det bare en seig/ hard masse.

Prøvde du med Fribol med karamellsmak?? Jeg vil tro du trenger mere fløte ja, for Extra delight har jo en myk kjerne, det har ikke Fribol..

Gammel 29-11-10, 22:35   #24
silvius
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2009
silvius er på en erverdig vei

Meny er notert. Tenkte å sjekke på Coop Obs eller Ica Maxi når jeg er i de trakter. Ser for meg at store butikker kan ha disse i sortimentet.Men apoteket sine var ikke dumt! Da blir det nok konfekt til jul uansett om jeg finner extra-dropsen eller ikke.Takk for tips!

silvius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokoladekonfekt (negerboller) dingpot Kake/dessert og snacks 31 20-12-13 13:23
Cocosa/ sjokoladekonfekt (med bilder) Makronella Kake/dessert og snacks 22 07-12-10 22:31
Annemors sjokoladekonfekt Jalla Kake/dessert og snacks 2 09-11-09 14:38
Sjokoladekonfekt med cocosa og macadamianøtter Margrethe Kake/dessert og snacks 12 18-10-09 16:44
Peanøtt og sjokoladekonfekt/nougat bubavon Kake/dessert og snacks 3 24-11-08 11:39

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.