Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Novemberstartere! Foren eder!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-10, 10:49   #201
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Veiedag og opp 500 gram.. Blæææææ

Nå skal jeg og målebåndet ta oss en tur på badet.. Wish me luck!

__________________


Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 10:58   #202
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.116
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Opprinnelig lagt inn av Tropika, her.

Veiedag og opp 500 gram.. Blæææææ

Nå skal jeg og målebåndet ta oss en tur på badet.. Wish me luck!

Good luck!!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 11:32   #203
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Minus 4 cm..

__________________


Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 12:17   #204
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Ser man det ja. Selv om kiloene står stille, så skjer det ting.

Bra jobba

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:59   #205
Tøsa!
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 101
Tøsa! er ny på veien

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Blæh, endelig er sykehusoppholdet over, så nå kan jeg tilbake på fettet igjen:P
Har gått opp igjen det jeg gikk ned selvfølgelig, men da er det bare å starte på nytt!!!
Er ingen flere avbrytelser i sikte nå så...

__________________



Tøsa! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 15:01   #206
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Opprinnelig lagt inn av Tøsa!, her.

Blæh, endelig er sykehusoppholdet over, så nå kan jeg tilbake på fettet igjen:P
Har gått opp igjen det jeg gikk ned selvfølgelig, men da er det bare å starte på nytt!!!
Er ingen flere avbrytelser i sikte nå så...

Der har du rette instillinga. Stå på!!

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 15:31   #207
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

I dag skal jeg på Vamp konsert og det gleder jeg meg til.. Utfordringen blir vel middagen først.. Vi skal spise på en kinarestaurant og jeg eeeeelsker sursøt saus.. Men får heller finne noe annet lavkarbovennlig..

__________________


Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 18:07   #208
Tøsa!
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 101
Tøsa! er ny på veien

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

http://www.diett.no/index.php

denne er genial...
trenger ikke registrere dere først selv om det står det der oppe.

__________________



Tøsa! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 22:58   #209
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Hei. Jeg har bare lest i denne tråden noen ganger. Jeg staret for mandag for en uke siden(altså 15.11.10). Er meget overvektig og som mange andre lei av det. Jeg holder på å spy når jeg ser meg i speilet så nå har jeg bestmet meg for at jeg skal klare det. Det som fremdeles er utfordringen er å tenke at jeg virkelig skal klare dette. En del av meg har gitt opp litt...
Men uansett, jeg får finne utav hvordan jeg skal holde vekten mens jeg går nedover for dette går ikke mer.

Første uke har gått bra. Magen er i storform, føles deilig å slippe luft og sure oppstøt! Vekten tror jeg tusler litt nedover også. Har ikke så fokus på den(skal jeg prøve på). veide meg for første gang i dag og skal veie meg igjen i morgen. I dag var stixen Skikkelig lilla. Så da ble jeg positivt overasket!

I dag trente jeg og det gikk også bra. Var litt slappere enn vanlig kanskje, men det viktigste for meg er å få opp pulsen et par ganger i uken rett og slett fordi det er nødvendig for kroppen og ikke for å slanke meg eller noe. Trening må til for å holde kroppen sunn, tenker jeg. Jeg trener på spenst og er sikkert det tykkeste medlemmet der. Jeg svetter meg igjennom saltimer sammen med slanke lekre damer, og selv om jeg sliter litt med det går det bra! Det verste er alle speilene, men jeg har jo fordelen at jeg forbrenner jo mange flere kalorier enn de slanke damene

Jaja, håper jeg skal følge med dere lenge.

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 09:49   #210
Mrs.Pork
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 48
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Opprinnelig lagt inn av Nelly, her.

Hei. Jeg har bare lest i denne tråden noen ganger. Jeg staret for mandag for en uke siden(altså 15.11.10). Er meget overvektig og som mange andre lei av det. Jeg holder på å spy når jeg ser meg i speilet så nå har jeg bestmet meg for at jeg skal klare det. Det som fremdeles er utfordringen er å tenke at jeg virkelig skal klare dette. En del av meg har gitt opp litt...
Men uansett, jeg får finne utav hvordan jeg skal holde vekten mens jeg går nedover for dette går ikke mer.

Første uke har gått bra. Magen er i storform, føles deilig å slippe luft og sure oppstøt! Vekten tror jeg tusler litt nedover også. Har ikke så fokus på den(skal jeg prøve på). veide meg for første gang i dag og skal veie meg igjen i morgen. I dag var stixen Skikkelig lilla. Så da ble jeg positivt overasket!

I dag trente jeg og det gikk også bra. Var litt slappere enn vanlig kanskje, men det viktigste for meg er å få opp pulsen et par ganger i uken rett og slett fordi det er nødvendig for kroppen og ikke for å slanke meg eller noe. Trening må til for å holde kroppen sunn, tenker jeg. Jeg trener på spenst og er sikkert det tykkeste medlemmet der. Jeg svetter meg igjennom saltimer sammen med slanke lekre damer, og selv om jeg sliter litt med det går det bra! Det verste er alle speilene, men jeg har jo fordelen at jeg forbrenner jo mange flere kalorier enn de slanke damene

Jaja, håper jeg skal følge med dere lenge.

Hei Nelly!
Jeg ville bare si at det er veldig deilig å høre om andre som tenker slik som meg når det gjelder trening. For det er dette fokuset jeg også holder på nå, siden jeg har sykdommer som stopper meg i å trene "skikkelig" slik jeg gjorde før (og som jeg synes er utrolig gøy). Så det å tenke at det er bra og nødvendig for kroppen, rett og slett fordi det er mye som skjer i kroppen når man trener, synes jeg er et godt fokus å ha siden jeg ikke kan trå til 100%. Jeg har en litt sånn filosofi når det gjelder slankingen også, kroppen har godt av det og jeg vet at feks leddene vil få det mye bedre i en slank kropp. Så på mange måter tenker jeg at jeg slanker kroppen sunn, og ikke bare for å bli pen (selv om dette selvsagt også er en motivasjon).

Masse lykke til, det blir spennende å følge din fremgang!

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 09:52   #211
Mrs.Pork
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 48
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Jeg hadde samtale med fysio i går, og hun støttet meg i at jeg går ut av ketose til helgen. Rett og slett for å kunne spise litt klementiner i adventa og innimellom i helgene kunne ta litt tomtegløgg og kanskje litt snop. Jeg kjører fremdeles lavkarbo ut året, uten å følge ketolysen slavisk (får se hvordan det blir i ukedagene, mulig jeg ramler tilbake i ketose da dette kostholdet passer godt for meg).
Uansett ønsker jeg selv å gå tilbake til ketolysekuren helt og holdent etter nyttår.

Jeg skal på vekta i morgen, så da skal dere få en oppdatering!

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 11:15   #212
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

I dag gikk det opp for meg at jeg hører til her, litt treg i oppfattelsen kan mann si.... Men åkkesom, jeg startet med ketolyse 1. november og var i ketose den 3. Siden den gang har jeg gått ned null og niks. Det synes jeg er litt merkelig. Jeg spiser minst mulig av kjente partystoppere som tomat, ferskoster, CC, rømme og kunstige søtningsmidler. Jeg spiser nok grønnsaker og nok fett, variert er det også - har liksom litt vanen fra tidligere runde. Det eneste som er forskellig fra forrige runde er at denne gangen trimmer/trener jeg hver dag. Enn så lenge så føles det rett for kroppen, men litt rart at det ikke rikker seg på 3 uker. Hadde egentlig ikke tenkt over at det hadde gått så lang tid.
Om ikke det løsner snart så tror jeg at jeg skal opp i karber og ned i fett, mer ala Lindberg. Eller burde jeg helle i retning Skaldeman? Eller annet som kan sparke dette igang? Gode råd?

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 20:14   #213
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

skippy: Måler du deg også i cm? Her har jeg stått stille de to siste ukene, men har likevel mistet 15 cm..

Har vært litt rundt om og fått handlet litt julegaver. Nå er ungene i seng, vaskemaskinen går og jeg har fått vasket over alle gulvene i huset.

__________________


Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 14:20   #214
Mrs.Pork
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 48
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Fysio målte meg i dag: -5 cm i livet og -5 cm over bryst. På en uke! Droppet vekten, men i følge min egen vekt har jeg gått ned totalt 4,2 kg på disse tre ukene.

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 20:16   #215
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Det er jo knallbra Mrs.Pork!

Jeg gikk på vekten i dag og den viste 1 kg mindre enn mandag..

__________________


Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 21:53   #216
butterkopp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 29
butterkopp er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

AA endelig har jeg blitt venner med vekta igjen! -6,2 i dag
Har funnet ut at jeg har spist alt for mye, så selv om jeg er i ketose har jeg ikke gått ned. + mensen da selvfølgelig, det er virkelig ikke en vinner under slanking :S

__________________


butterkopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 00:34   #217
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Opprinnelig lagt inn av Mrs.Pork, her.

Fysio målte meg i dag: -5 cm i livet og -5 cm over bryst. På en uke! Droppet vekten, men i følge min egen vekt har jeg gått ned totalt 4,2 kg på disse tre ukene.

Så bra

Jeg har ikke veid meg siden mandag morgen, og er veldig stolt av det. Når jeg er riktig veiete så veier jeg meg 2-3 ganger dagen. Men vekta påvirker humøret veldig opp og ned. SÅ nå skal jeg bare veie meg mandager Så da har jeg noe å glede meg til på mandag morgen. Uansett, jeg kan ikke la den dumme badevekta styre hverdagen min. Målingen synes jeg er vanskelig. Da må man gjøre som Mrs.Pork at noen andre måler. For når man måler seg selv kan man få så mange forskjellige mål...

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 08:12   #218
Mrs.Pork
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 48
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Opprinnelig lagt inn av Tropika, her.

Det er jo knallbra Mrs.Pork!

Jeg gikk på vekten i dag og den viste 1 kg mindre enn mandag..

Opprinnelig lagt inn av Nelly, her.

Så bra

Jeg har ikke veid meg siden mandag morgen, og er veldig stolt av det. Når jeg er riktig veiete så veier jeg meg 2-3 ganger dagen. Men vekta påvirker humøret veldig opp og ned. SÅ nå skal jeg bare veie meg mandager Så da har jeg noe å glede meg til på mandag morgen. Uansett, jeg kan ikke la den dumme badevekta styre hverdagen min. Målingen synes jeg er vanskelig. Da må man gjøre som Mrs.Pork at noen andre måler. For når man måler seg selv kan man få så mange forskjellige mål...

Jeg er i alle fall fornøyd, og da er det liksom ikke så veldig farlig at vekten står litt stille. Gleder meg til fortsettelsen

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 08:53   #219
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Ja, da har jeg gått ned 200g gram siden starten av november. Og mistet 6cm i midjen og kanskje en halv cm over låret. Rare greier.

I dag er min 7 dag med 30 day shred med Jillian og jeg merker at det hjelper på kondis og styrke.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 10:46   #220
Tøsa!
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 101
Tøsa! er ny på veien

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Fatter ikke hvordan det er mulig å både spise seg stappmett og gå NED i vekt på et par-tre dager! Over lengre tid skjønner jeg, men et par kg siden mandag når jeg stapper innpå med kjøtt og flesk. Men for all del, har ikke noe imot det jeg :P

__________________



Tøsa! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 17:36   #221
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Jeg blir egentlig litt frustert. Syns ikke jeg går ned noe, og med en badevekt som ikke er frisk, får jeg ikke noe feeling på om dette går i riktig retning. Målebåndet mitt finner jeg ikke igjen, og ikke målte jeg meg når jeg startet opp heller, så måling vil være bortkastet nå. Mister litt gløden av dette, men fortsetter likevel med riktig kost

Håper bare jeg snart kan se litt resultater...
Viktig å finne litt motivasjon for å holde på framover.

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 19:13   #222
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Ikke mist motet mama67!

Jeg har hatt to uker uten nedgang, og så plutselig gikk jeg ned 1 kg "over natta". Kroppen er på sparebluss, men du vinner kampen til slutt!

__________________


Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 20:11   #223
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Jeg holder ut, Tropika
Men det er klart at det er annerledes å være på ketolyse for annen gang enn det var første. Da bare rant det av meg, og det var såååå motiverende. Vet jo at jeg ikke har så mye å ta av nå, men litt kunne jeg jo miste. Bare litt lissom *ler*

Noe har jeg nok mistet, selv om det ikke synes på vekta. Syns jo jeg ser endringer i speilet, men vet ikke om det er ønsketenkning. Jaja, til tross for en uke med mange plager i forbindelse med kostomlegging, er jeg ikke i nærheten av å gi opp!
Merker jo positive ting i kroppen, som en mye bedre mage. Bare det alene gjør det verdt det

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 10:11   #224
Mrs.Pork
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 48
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

Jeg holder ut, Tropika
Men det er klart at det er annerledes å være på ketolyse for annen gang enn det var første. Da bare rant det av meg, og det var såååå motiverende. Vet jo at jeg ikke har så mye å ta av nå, men litt kunne jeg jo miste. Bare litt lissom *ler*

Noe har jeg nok mistet, selv om det ikke synes på vekta. Syns jo jeg ser endringer i speilet, men vet ikke om det er ønsketenkning. Jaja, til tross for en uke med mange plager i forbindelse med kostomlegging, er jeg ikke i nærheten av å gi opp!
Merker jo positive ting i kroppen, som en mye bedre mage. Bare det alene gjør det verdt det

Synes du skulle gå til anskaffelse av et målebånd. Det gjør ikke all verden at du ikke målte deg ved oppstart (det gjorde ikke jeg heller), men det er jo greit å sjekke om det skjer noe med vekt/figur for motivasjonens del? Bra du merker positive ting i kroppen i alle fall!

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 10:13   #225
Mrs.Pork
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 48
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

woof, så har jeg gått ned 0,5 kg siden onsdag.
Startvekt 2. november: 92,2
26. november: 87,5

Nedgang på 4,7 kg på ca 3,5 uker. Er spent på måling neste uke, jeg merker nedgangen på buksa og bh'n nå

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helsestanden, foren eder og kommuniser! Cherry Generell diskusjon 2 28-10-10 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no