Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor ofte veier dere dere??

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-11-10, 00:41   #26
Crom
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
Crom er på en erverdig vei

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

Jeg veier meg kun en gang i uka. Å alltid på mandags morgen.
Det er fordi man veier forskjellig på foskjellige tider av døgnet.
Så det er greit å han den samme tid og dag for referangse
S

Crom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lhc Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 10:10   #27
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

signerer sven-lurt med samme tid ja

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 11:52   #28
Sugarmom
Medlem

Sugarmom sin avatar

Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 38
Sugarmom er på en erverdig vei

Takker for link Aeryth Interessant!

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 12:41   #29
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Hver dag, uansett tidspunkt og alt det derre. Må. My precious <3

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 13:37   #30
Beatrixie
Medlem

Beatrixie sin avatar

Medlem siden: May 2010
Beatrixie er ny på veien

Jeg har lagt meg til en (dum) vane og veier meg hver morgen og kveld....

Delmål

Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 14:58   #31
Heaven
Seniormedlem

Heaven sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 47
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Hver onsdag, og jeg har ikke egen vekt så jeg må til mine foreldre og veie meg

Gammel 27-11-10, 22:22   #32
Sugarmom
Medlem

Sugarmom sin avatar

Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 38
Sugarmom er på en erverdig vei

Veldig smart Heaven og ikke skaff deg en heller!

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 13:54   #33
Timiane
Seniormedlem

Timiane sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Les denne. Hvis kroppen fungerer ca som den skal, så skal den ikke holde på vann selv om du spiser salt mat. Så lenge du ikke spiser mye karbohdyrater i alle fall. Det er insulinet som får nyrene til å holde tilbake natrium (og dermed også vann). På ketolyse så spiser man så lite karbohydrater at man ikke trenger å tenke noe særlig på salt. Man skal spise heftig mye salt før det er for mye for kroppen.

Kjempeinteresant artikkel. Da faren min ble hjerte operert fikk han masse karbohydrater i form av drikke ca en halv time før opr. Dette for at væsken skal holde seg bedre i boldårene.

Men; NÅr jeg spiser salt mat på kvelden ( og valig mengde KH) veier jeg mere på morgenen, enn jeg ellers vill ha gjort.

Gammel 28-11-10, 14:34   #34
Heaven
Seniormedlem

Heaven sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 47
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Sugarmom, her.

Veldig smart Heaven og ikke skaff deg en heller!

I know! Hadde da jeg gikk gravid med yngste, da var jeg på så mye at i løpet av de 9 mnd gikkd en i stykker! :haha:

Gammel 28-11-10, 21:25   #35
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Les denne. Hvis kroppen fungerer ca som den skal, så skal den ikke holde på vann selv om du spiser salt mat. Så lenge du ikke spiser mye karbohdyrater i alle fall. Det er insulinet som får nyrene til å holde tilbake natrium (og dermed også vann). På ketolyse så spiser man så lite karbohydrater at man ikke trenger å tenke noe særlig på salt. Man skal spise heftig mye salt før det er for mye for kroppen.

Det er Anti Diuretisk Hormon som får nyrene til å holde tilbake utskillelsen av vann. Det er derfor jeg skal tilbake til kontroll på sykehuset rett over jul. Jeg skal spise saltfattig og drikke minst mulig væske for å se om kroppen kommer i balanse igjen. De tror jeg produserer for MYE ADH.

Gammel 28-11-10, 21:33   #36
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det er Anti Diuretisk Hormon som får nyrene til å holde tilbake utskillelsen av vann. Det er derfor jeg skal tilbake til kontroll på sykehuset rett over jul. Jeg skal spise saltfattig og drikke minst mulig væske for å se om kroppen kommer i balanse igjen. De tror jeg produserer for MYE ADH.

Bare ADH og ingen andre hormoner som får nyrene til å holde tilbake vann? Chunky pleier å ha ganske peiling på det han snakker om. Men det kan jo hende at insulinet påvirker ADH?

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:36   #37
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Bare ADH og ingen andre hormoner som får nyrene til å holde tilbake vann? Chunky pleier å ha ganske peiling på det han snakker om. Men det kan jo hende at insulinet påvirker ADH?

Insulinnivåene mine er krute gode. Sier ikke at det er bare adhormonet som får nyrene til å holde tilbake vannet, men det er liksom de som har den jobben.

Gammel 25-05-11, 11:19   #38
Dolsi
Seniormedlem

Medlem siden: May 2010
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Veier meg max en gang per uke og da alltid på torsdager på morgenen.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:06   #39
hakkespett
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2011
hakkespett er på en erverdig vei

Flere ganger i uken, men veikta varierer noe ekstremt. 2 kg på et døgn! Spiser vel ekstremt mye mat, haha

hakkespett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 17:05   #40
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av hakkespett, her.

Flere ganger i uken, men veikta varierer noe ekstremt. 2 kg på et døgn! Spiser vel ekstremt mye mat, haha

Jeg veier hver morgen og kveld. I natt gikk jeg ned 1,7 kg...Helt normalt for meg å spise/drikke meg opp så mye per dag....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Lavkarbo generelt 13 28-02-10 19:06
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Generell diskusjon 2 11-11-09 10:18
Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? Iselilja Lavkarbo generelt 12 09-07-09 19:45
Er dere klar over hvor ofte dere bruker magemusklene? lokkebiff Generell diskusjon 17 06-03-09 09:38
Hvor ofte veier du deg? synne Generell diskusjon 14 01-01-05 04:10

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.