Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Novemberstartere! Foren eder!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-11-10, 10:22   #226
Sugarmom
Medlem
 
Sugarmom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 37
Innlegg: 157
Sugarmom er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Hei alle sammen Hører hjemme her jeg da! Startet med ketolyse 15/11
Har ikke gått ned så masse, men litt! Første uken trykket jeg i meg både druer og klementiner.. trodde ikke det var karbo i frukt.. så dum kan man bli når man nesten ikke gadd lese men trodde man kunne dette.. hehe
Men gikk ned 2,2 kg selvom Denne uken har det stått stille og det bekymrer meg litt.. har tatt ketostix som viser mellom lite og moderat!
Noen tips dere?
Jeg er pepsimaxoholiker og sliter virkelig med å kutte denne... Kan det ha invirkning på vektnedgang egetlig? er jo 0 karbs da :nemlig:

Ellers ønsker jeg alle en fin, fin dag! Nå skal jeg ut på trilletur med lille babyen min i nydelig vintervær Litt kaldt, men vi får kle oss godt

__________________
Startet med ketolysekur 03.09.12

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 10:45   #227
Mrs.Pork
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 48
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Opprinnelig lagt inn av Sugarmom, her.

Hei alle sammen Hører hjemme her jeg da! Startet med ketolyse 15/11
Har ikke gått ned så masse, men litt! Første uken trykket jeg i meg både druer og klementiner.. trodde ikke det var karbo i frukt.. så dum kan man bli når man nesten ikke gadd lese men trodde man kunne dette.. hehe
Men gikk ned 2,2 kg selvom Denne uken har det stått stille og det bekymrer meg litt.. har tatt ketostix som viser mellom lite og moderat!
Noen tips dere?
Jeg er pepsimaxoholiker og sliter virkelig med å kutte denne... Kan det ha invirkning på vektnedgang egetlig? er jo 0 karbs da :nemlig:

Ellers ønsker jeg alle en fin, fin dag! Nå skal jeg ut på trilletur med lille babyen min i nydelig vintervær Litt kaldt, men vi får kle oss godt

Jeg er ingen ekspert, men håper jeg kan hjelpe litt
Utslag er utslag på ketostix'en, så du er i alle fall i ketose!
Pepsimax er en kjent partystopper, så den kan helt klart ha innvirkning på nedgangen, jeg anbefaler deg å lese litt om dette både i boka til Torkil og på nettet. Du kan få deg endel aha-opplevelser da.

Og så anbefaler jeg at du også måler deg med målebånd Jeg selv stod helt stille i vektnedgangen en uke, men likevel gikk jeg inn 5 cm i midjen og 5 cm over brystet.

Lykke til!

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 11:12   #228
Sugarmom
Medlem
 
Sugarmom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 37
Innlegg: 157
Sugarmom er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

åhhhh.. hva i alledager skal jeg gjøre uten PepsiMaxen min hjelpes!
Får lese litt om dette.. er det bare pepsimax som er kjent som en partystopper?

__________________
Startet med ketolysekur 03.09.12

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 11:19   #229
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

For enkelte så er det visse melkeprodukter som kan være problematiske, som for eksempel fløte og rømme. Men jeg ville nok prøvd å kutte ned på PepsiMaxen først. Den opprettholder jo søtsuget ditt også, noe som gjør det vanskeligere å holde seg på matta (for mange, i alle fall)

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 16:53   #230
Sugarmom
Medlem
 
Sugarmom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 37
Innlegg: 157
Sugarmom er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Jeg har faktisk ikke hatt noe problemer med at jeg blir søtsugen faktisk! Jeg skal drikke pepsiMax resten av helgen.. så skal jeg se på Mandag hvordan vekten er.. så skal jeg ta en uke UTEN pepsiMax og sjekke hvordan det har gått meg vekten da! Eksprementere litt rett og slett hjelpes... 1 uke uten PepsiMax!! Tror jeg får hive meg på kaffen! Det er vel lov?

__________________
Startet med ketolysekur 03.09.12

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 17:04   #231
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Opprinnelig lagt inn av Mrs.Pork, her.

woof, så har jeg gått ned 0,5 kg siden onsdag.
Startvekt 2. november: 92,2
26. november: 87,5

Nedgang på 4,7 kg på ca 3,5 uker. Er spent på måling neste uke, jeg merker nedgangen på buksa og bh'n nå

Wow! Så fantastisk bra Gratulerer.

Ja, mulig jeg må kjøpe et målbånd, eller lete veldig etter det gamle
Uansett, så merker jeg det på klærne. Og i følge vekta, så har jeg mistet 3,5 kg på omtrent tre og en halv uke. Får være fornøyd med det.

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 17:42   #232
Mrs.Pork
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 48
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

Wow! Så fantastisk bra Gratulerer.

Ja, mulig jeg må kjøpe et målbånd, eller lete veldig etter det gamle
Uansett, så merker jeg det på klærne. Og i følge vekta, så har jeg mistet 3,5 kg på omtrent tre og en halv uke. Får være fornøyd med det.

Åi, du har jo et flott resultat da! Gratulerer!

Jeg er litt spent på helgen, skal spise klementin(er) og drikke et krus gløgg. Enten slår vel magen seg vrang (uten at det blir så mye endring, har vært dårlig siden i går kveld) eller så merker jeg ikke så mye til det hehe.

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 19:46   #233
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Takk, Mrs Pork.
Jeg skal på julebord i morgen, men satser på at det er buffet, så jeg kan velge riktige alternativer. Og holder meg til rødvin, så da går det nok fint

God helg

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 21:00   #234
Mrs.Pork
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 48
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Kos deg på julebord, mama67! De fleste stedene her i byen har vel buffet, tror jeg
God helg!

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 21:23   #235
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Jeg er fremdeles i ketose Har testet meg regelmessig, og testpinnen er vakker og lilla .

Jeg hadde virkelig bestemt meg for og ikke veie meg på en uke, altså ikke før til mandag. Men i dag sprakk jeg litt... Smugveide meg. Skriver ikke så mye om vekta her fra uke til uke. Synes ikke det er superviktig. Men den ser ut som den er tilstede i hvert fall.

Noe som virkelig har undret meg er at jeg har hatt litt problemer med huden i det siste. Den har rett og slett vært litt uren og kvisete. Men etter at jeg startet på ketolyse hun i ansiktet blitt veldig bra. Kanskje er det kulden? Det er jo rart at den er "finere" nå som jeg spiser så fet mat.... Noen andre med erfaringer?

I morgen er jeg bedt på fest. Går det an å ta seg en bytur på ketolyse? Altså alkohol?

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 21:50   #236
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Jeg synes også huden min er finere etter at jeg begynte på ketolyse.. Ikke fullt så feit og kvisete som før..

__________________


Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 22:02   #237
IceBabe
Juniormedlem
 
IceBabe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 46
IceBabe er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Hei, jeg begynte 18. november, så har holdt på i en uke nå. Jeg gikk ned 1 kg og 4 cm rundt midjen den første uken, så er fornøyd med det. Også jeg er Pepsimaxoholiker... men har vært streng med meg selv og kuttet også den ut, så drikker kun vann og litt kaffe og te innimellom. Det er veldig motiverende å lese om de som har gått ned mange kg, så håper jeg klarer å være like flink.. Foreløpig har jeg tro på at det skal gå greit i alle fall. )

__________________


IceBabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 22:07   #238
helene:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 31
helene:) er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Så flinke alle har vært her

Jeg veide meg i dag, og begynte 15/11, og har allerede gått ned 3.9 kg
Er kjempeglad, og gjør alt mye lettere. Supert humør om dagen, ikke trøtt om morran lenger, ikke sulten osv.. Har bare positive ting å si

__________________


helene:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 13:49   #239
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Opprinnelig lagt inn av Mrs.Pork, her.

Kos deg på julebord, mama67! De fleste stedene her i byen har vel buffet, tror jeg
God helg!

Takk, Mrs Pork, håper det er buffet, ja. Og kose meg, det skal jeg

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 13:52   #240
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Opprinnelig lagt inn av Nelly, her.

Jeg er fremdeles i ketose Har testet meg regelmessig, og testpinnen er vakker og lilla .

Jeg hadde virkelig bestemt meg for og ikke veie meg på en uke, altså ikke før til mandag. Men i dag sprakk jeg litt... Smugveide meg. Skriver ikke så mye om vekta her fra uke til uke. Synes ikke det er superviktig. Men den ser ut som den er tilstede i hvert fall.

Noe som virkelig har undret meg er at jeg har hatt litt problemer med huden i det siste. Den har rett og slett vært litt uren og kvisete. Men etter at jeg startet på ketolyse hun i ansiktet blitt veldig bra. Kanskje er det kulden? Det er jo rart at den er "finere" nå som jeg spiser så fet mat.... Noen andre med erfaringer?

I morgen er jeg bedt på fest. Går det an å ta seg en bytur på ketolyse? Altså alkohol?

Du kan drikke rødvin i hvert fall. Vodka tror jeg går greit, men husk å blande med sukkerfritt blandevann. Og når man er på ketogen diett, må kroppen først forbrenne alkohol før den kan brenne fett. Dermed kan du oppleve litt stagnasjon den første dagen etter en fest. Men det går jo over

Husk også at en generelt tåler mindre mengder alkohol på ketogene dietter, så ikke ta helt av

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 17:05   #241
Boggs
Juniormedlem
 
Boggs sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 13
Boggs er på en erverdig vei
Wink

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Hei alle flinke folk. Har lest de ulike trådene her og henger meg gjerne på. Så mange gode resultater! Vet hvor godt det er å gå ned 10 kilo, og nå er jeg klar igjen.
Så meg i speilet i prøverommet og så hvorfor jeg har hatt litt trange og ubehagelige bukser i det siste. For mye stillesitting og lite mat og mye godteri har gjort sitt, ikke overraskende i grunnen.
Men i dag har jeg lest boka og er motivert og klar. Har ikke handlet inn noe, så bruker helgen til fortsatt motivasjon og en siste PepsiMax-kveld Skal prøve å følge dette nå veldig nøye, har jukset så mye med dietter at det blir bare dumt. Lurer bare meg selv, det er ikke mora mi som følger med på det jeg gjør lenger og som jeg skal prøve å lure
Mandag morgen er det veiing og loggføring. Cocosa har jeg i skapet, og pasta og ris spiser vi lite av, så da mangler bare masse grønnsaker, kjøtt og egg.
Ha en fin kveld! Lykke til med helgen

Boggs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 22:16   #242
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Hei. Jeg er også avhengig av å planlegge og lage handleliste og slikt før jeg starter med nytt kosthold. Det er viktig å ha de rette ingrediensene i hus hele tiden synes jeg. Lykke til Boggs!

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 22:25   #243
Sugarmom
Medlem
 
Sugarmom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 37
Innlegg: 157
Sugarmom er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

stikker snuten innom og ønsker alle Novemberstartere en riktig god helg! Dere er flinke! Stå på!

__________________
Startet med ketolysekur 03.09.12

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 00:23   #244
Tøsa!
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 101
Tøsa! er ny på veien

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Laga pizza i dag, alt for lite ost, men hadde ikke mer igjen, og hadde heller ikke annet fyll i kjøleskapet enn skinke, dette var litt på impuls
Men den var dritgod og kommer definitivt til å lage mer av den, smakte faktisk ikke noe egg i det hele tatt!
7,5 karber i bunnen.

__________________



Tøsa! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 12:27   #245
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Den pizza`n så god ut

Jeg var på julebord i går, og holdt meg stort sett til lovlig mat. Ribbe, pinnekjøtt, kjøttpålegg, eggerøre, rømme, grønnsaker. Skeiet ut med bittelitt multekrem og to kransekakebiter.
Ellers så ble det alt for mye rødvin, og det får en svi for i dag. Trøsten er at det bare kan bli bedre

God første advent til alle sammen

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 20:07   #246
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Får nesten slenge meg på sammen med dere jeg da. Starter i morgen etter 1 års opphold og gleder meg.

  Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 20:20   #247
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Vært i bursdag og føler meg flinkere enn flinkest! Stod over boller, kaker og is! Fikk servert pisket krem med bringebær i stedet...

__________________


Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 22:14   #248
Jarrasann
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 349
Jarrasann er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Opprinnelig lagt inn av Tøsa!, her.

Laga pizza i dag, alt for lite ost, men hadde ikke mer igjen, og hadde heller ikke annet fyll i kjøleskapet enn skinke, dette var litt på impuls
Men den var dritgod og kommer definitivt til å lage mer av den, smakte faktisk ikke noe egg i det hele tatt!
7,5 karber i bunnen.

Hei, har du oppskrift på bunnen...?

__________________


Jarrasann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost så langt det går og gode porsjoner trim på lav intensitet! Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 01:12   #249
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

I morgen skal jeg veie meg. Er veldig spent på det. Da jeg smugveide meg på fredag så det greit ut. MEN vekten svinger jo veldig så det blir spennende.

Om noen forresten har noen gode råd mot hard mage er jeg glad for det. Ikke drikke masse vann for det gjør jeg.
Da var to uke i ketose over. Ha en god natt!

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 16:37   #250
Tøsa!
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 101
Tøsa! er ny på veien

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Opprinnelig lagt inn av Jarrasann, her.

Hei, har du oppskrift på bunnen...?

Ja jeg tok 2 egg, 50 gram soyamel, 10 gram ca med philadelphiaost (kunne sikkert droppa den, men jeg gjorde nå det da) 10 gram fløte og 40 gram revet ost.

Kunne kanskje hatt i mere revet ost...
Mulig man kan bytte ut fløten med vann og, vet ikke. Skal prøve meg litt fram.
Kan vel hende den blir mere crispy da.

Men uansett, man må steke bunnen før man har på fyllet, for det blir jo veldig bløtt. Så har man på fyll og steker mer til osten er smeltet.

__________________



Tøsa! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helsestanden, foren eder og kommuniser! Cherry Generell diskusjon 2 28-10-10 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no