Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Novemberskravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-11-10, 21:21   #126
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Novemberskravletråden til 30+

For meg har det å gjøre med klær. Jeg har egentlig aldri vært den som kan gå med t-skjorte i 10 minus. Men er det litt kaldt, som i 9-10 plussgrader, så kan jeg gå med t-skjorte, pleide i alle fall å kunne det. Nå, siden mye av jobben min foregår ute, så kler jeg meg veldig godt, men merker at når det er slik som i dag med -8 og luftfuktigheten er som den er (den har jo en del å si) så fryser jeg lett.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 22:33   #127
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Alder: 49
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Jeg fryser også MYE lettere nå enn før. Er nesten så jeg savner spekket mitt litt i denne kulden.. Men bare nesten...

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 22:50   #128
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

JEg føler meg skikkelig feit for tiden..

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 02:39   #129
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Men Nupsida, du har jo gått ned kjempemye da! Fokuser på det
But know the feeling. Slik er det vel bare av og til. Bare vent, så får du en periode med bedre selvtillit

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 06:54   #130
StineH
Seniormedlem

StineH sin avatar

Alder: 35
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Jeg må, må, må, må, mååååå bare dele med dere!!
Nålen har endeliiig pekt nedover igjen og jeg veier nå 122,3 kg! Trodde ikke det gikk ann å være glad for å veie så mye, men det er jeg altså!

Total vektnedgang er 22,3 kg og jeg svever!

StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 08:16   #131
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Gratulerer med nedgang StineH!

christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 13:45   #132
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Gratulerer StineH!

Gammel 01-12-10, 17:12   #133
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

så jeg har bestilt kjole på ellos i en størrelse mindre enn det jeg bruker... og den er for stor! sitter jeg viser jeg halve brystkassa
i tillegg er bunnfargen svart og ikke mørkegrå som det så ut på bildet... må vel sende den tilbake da, det blir visst bukse og topp på julebordet i år igjen

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 19:29   #134
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Hehehe Sanney, vel det er jo fint at det er den veien det var feil, da
Du blir sikkert flott i bukse og topp også.

Ikkje så heldig eg, gidder ikkje shoppe noko meire nytt i år trur eg. Har ikkje råd til det heller, forøvrig. Handla meg ei fin svart kåpejakke forleden og vart litt skuffa over at eg måtte ha ein større storleik enn forventa. Flott jakke men... nei ingen kjole no før jul, får finne noko gamalt frå skapet. Er no ikkje bare rask der inne, heldigvis.

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 20:37   #135
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

Har prøvd meg på julekaker i dag. Karamellkaker fra boken bakeglede uten sukker. Og kakene smaker BARE sukrin. De er jo forsåvidt gode, men ikke julekakegod, og definitivt ikke noe som frister til å spise mye av. Litt skuffet. Men jeg gir ikke opp og skal prøve andre oppskrifter etter hvert. Hvis jeg ender opp med en eller to brukbare sorter så er det bra.

Gammel 01-12-10, 21:23   #136
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Prøvde en dongerivest (en sånn som bare går over puppene) og prøvde først i størrelse 44, som er den jeg pleier å bruke, men den ble aaaalt for stor! Så jeg tok 42, som da også var for stor. Så tok jeg størrelse 40, å den passet perfekt! Ble så overrasket Og dette er en plass der størrelsene er relativt små. Det var dagens høydepunkt, hihi

Gammel 01-12-10, 21:28   #137
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Prøvde en dongerivest (en sånn som bare går over puppene) og prøvde først i størrelse 44, som er den jeg pleier å bruke, men den ble aaaalt for stor! Så jeg tok 42, som da også var for stor. Så tok jeg størrelse 40, å den passet perfekt! Ble så overrasket Og dette er en plass der størrelsene er relativt små. Det var dagens høydepunkt, hihi

Så da hjalp det litt på gårsdagens følelse håper jeg 40.. og du føler deg feit!! du altså

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 21:38   #138
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Så da hjalp det litt på gårsdagens følelse håper jeg 40.. og du føler deg feit!! du altså

Det hjalp veldig ja å idag viste vekta litt ned og
Hihihi

Gammel 01-12-10, 22:34   #139
HeleneV
Medlem

HeleneV sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Molde
HeleneV er på en erverdig vei

Å så mange flinke damer!!!
Jeg begynte for dager siden på ketolysekuren. Gått ned 2,1 kg! :-) Det er SÅ motiverende når jeg ALDRI har greid å gå ned noe spesielt! Men så var det jaggu litt å ta av da.... 117kg, men nå på 114,9. Gledelig start, men kvier meg litt til jul, for MIN svigermor blir liksom litt fornærmet hvis jeg ikke smaker på kakene hennes... Så synes jeg det er vanskelig å si til andre at jeg prøver å slanke meg. Det er den derre "taper-følelsen" hvis det går på snørra jeg ikke har så lyst på.... :-/
Hva/ hvordan sier dere det til deres familie/venner når dere slanker dere??? Synes det er vanskelig akkurat dette jeg, det er så "personlig".

HeleneV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 22:39   #140
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

vel når man er 117 kg så burde dem jo kanskje skjønne at du prøver det, og burde respektere det.. Jeg har sagt fra til alle i min slekt at jeg gjør det.. svigers og alt.. Alle syns det er bare flott , jeg har nå holdt på 2 mnd og gått ned 12 kg..

Du går ikke på snørra!! Du klarer dette!!

Gammel 01-12-10, 23:14   #141
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Helene: Jeg sier at jeg ikke tåler hvetemel så godt lenger. SOm jo faktisk er sant. Også smaker jeg kanskje på en halv kake. Og dytter resten rundt på tallerkenen.

Gammel 01-12-10, 23:55   #142
HeleneV
Medlem

HeleneV sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Molde
HeleneV er på en erverdig vei

Takk, Senorita :-) Jeg går inn for det med nebb og klør. Wow, 12 kilo er masse! Gratulerer!
Jo, alle skjønner vel at ingen dame vil være så tung. Mannen min tippet vekt i går: 85kg.... *himle* Så jeg har mye "skjult vekt". Det ser jeg jo selv og, det er bare måten vekta er fordelt -som både er til min fordel og ulempe. Fordelen sier seg selv, ulempen er jo at jeg ikke blir tatt på alvor at jeg virkelig vil NED i vekt. Ikke for å klage på svigers, men det er så vanskelig å skulle si noe til henne (ei lita nett dame på knapt 160 som aldri har sett 60-tallet på vekta -men som bestandig klager over den lille valken som hun greier å få tak i hvis hun drar hardt nok i den....) For henne er det "bare å spise knekkebrød" i et par uker, liksom. Og på treningssenteret "er det mange feite mennesker som virkelig trenger å være der".... Da blir man litt distansert i å skulle være åpen til henne med den innstillingen hun har... (Hun har skuffet meg mange ganger, ja)
Carisma: Det er jo en slags sannhet det med hvetemel... ;-) -Ikke dum den. Kanskje en grei en til svigers, og heller være åpen til foreldrene mine... :-)

HeleneV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 00:04   #143
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Ja jeg er nok heldig med svigersene mine :P Var dem som fikk meg til å gå på et lavkarbo-foredrag så.. Og svigerfar var med så..

ja jeg la ut bilde i bildetråden og det virket ikke som om folk der mente jeg trengte å gå ned 20 kg til men jeg veier jo 93 ca og bør nok gå ned mer enda ja.. hehe, så kanskje dem er litt mer skjult på meg også, men vekta lyver ikke..

jeg har igrunn gjort fint lite for å gå ned 12 kg også. Ikke trent en halvtime engang, hehe.. så klarer LATE meg det, så klarer alle det, inkl deg

Gammel 02-12-10, 21:05   #144
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HeleneV, her.

Carisma: Det er jo en slags sannhet det med hvetemel... ;-) -Ikke dum den. Kanskje en grei en til svigers, og heller være åpen til foreldrene mine... :-)

Si at hvetemel og stivelse gjør deg dårlig i magen, og gjør at du samler mye vann

Menneh, er det ikke desember nå? Hvorfor er vi fortsatt i novemberskravletråden?

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.