Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 06-12-10, 19:24   #4501
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Tror vi kan konkludere med at det er reelt at griser kan spise mennesker og at hestekjøtt begynner å bli vanligere her til lands. Kanskje et tegn på et sekulært eller refortryllet samfunn..

Men jeg har et ganske urelatert spørsmål nå (selv om det enda handler om mat). Har lyst på krumkaker til jul og prøver å finne en oppskrift her inne. Men den eneste jeg fant inneholder Atkins vaffelmix og det finner jeg ikke noen plass. Noen som har en krumkakeoppskrift uten eller vet hvor jeg kan kjøpe vaffelmixen?

Griser INNTAR jo uansett mennesket... En bekjent at meg har fått hjerteklaff fra en gris... Grisen het Kosesnylte og VAR god.. Ble god, sprø svor av ham... Dama lever forøvrig.. Men ikke grisen..

Gammel 06-12-10, 19:24   #4502
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Åh, snatch er en av mine all time favoritt-filmer! Hvis du ikke har sett den må du få gjort det ASAP! http://www.youtube.com/watch?v=Q8jbt0wBkMI

Nope, såg ikke kjent ut i det hele tatt. Tydeligvis noe jeg har gått glipp av..

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-12-10, 19:26   #4503
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Griser INNTAR jo uansett mennesket... En bekjent at meg har fått hjerteklaff fra en gris... Grisen het Kosesnylte og VAR god.. Ble god, sprø svor av ham... Dama lever forøvrig.. Men ikke grisen..

Gammel 06-12-10, 20:27   #4504
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Hvorfor er det nesten ingen som bryr seg om rettskriving og grammatikk lenger?

Gammel 06-12-10, 20:33   #4505
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Skriver vi mye feil nå, eller?

Jeg tror mye av grunnen er at man leser mye engelsk og tar med seg det inn i norsken. Som sammensatte ord for eksempel. På engelsk er de ofte delt (men ikke alltid) og mange tar det med seg i norsk og skrive kjempe kjekt f.eks. Og så tror jeg at man krever for lite av elever i skolen i dag. Og kanskje også at foreldre ser på det som skolens jobb å lære barna deres alt, slik at barn kanskje ikke får nok hjelp med lekser hjemme. Nå bare synser jeg. Men det kan kanskje tenkes. Jeg har slitt med skriving, men tror jeg har forbedret meg mye. Det er litt bakdeler med å være den stille eleven. Alle går ut i fra at stille betyr flink. Du får si fra hvis jeg skriver for mye feil

Gammel 06-12-10, 20:33   #4506
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Ingen??

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
Gammel 06-12-10, 20:42   #4507
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Jeg bryr meg! Såpass at jeg får helt utslett av visse feilstavelser og særskriving - men samtidig blir folk ofte så hissige og defensive av å bli rettet på, så jeg øver meg på å tie stille.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 06-12-10, 20:46   #4508
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg bryr meg! Såpass at jeg får helt utslett av visse feilstavelser og særskriving - men samtidig blir folk ofte så hissige og defensive av å bli rettet på, så jeg øver meg på å tie stille.

Si gjerne fra til meg. Vil gjerne skrive perfekt!

Gammel 06-12-10, 20:48   #4509
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Vi gjør vel det, på hvert vårt vis... Jeg får karamba over at mange blander sammen subjekt og objekt. De skriver HAN når det skulle vært HAM! HUN når det skulle være henne, de når det skulle være dem.... etc etc. DET får jeg spader av... Men utover det kan jeg ikke uttale meg!

Gammel 06-12-10, 20:52   #4510
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Jeg blir mer irritert på orddeling.. Og dialekt og..

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
Gammel 06-12-10, 20:54   #4511
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Ja, det lurer jeg også på! Ellere rettere sagt: irriterer meg over. Jeg har noen feil her og der jeg også på grunn av forskjeller mellom dialekt og bokmål som jeg ikke alltid kobler når det går fort i svingene, og selvfølgelig skriveleifer som alle andre.

Men for å legge til vimsen85s forklaring, så er det også den utstrakte bruken av dialektskriving som er skyld i det. De har blitt vant med at de kan skrive akkurat slik de vil og det er "korrekt".

Sitat:

Heii♥ eg hette Victoria å bli såm regel kalt Vicky. Eg he mange goe venna. Eg e snart 13 år.. E veldi låge! Eg bu på dn beste plass å bu på.. Isje någe gale såm sjer hr neii. bare någe snø skootar sjøring på egre å sånnt om vintaren.. Å firjulara på sommaren.. De fleste ongdåmmane sjøre me di på vintarane øu.. men nå ringe d på, ska bare sjå km d e.. Å d va vist bare någen såm skolle ha tag i jørn.. Jaujau.. Eg trusje eg gidde å skriva merr.. hehe mene me snakkes..

Øynene mine brenner! Aaargh! Få det bort, få det bort!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 06-12-10, 21:07   #4512
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Hehe. Jeg er ganske utvannet etter ~10 år i hovedstaden - klarer nesten ikke å visualisere hjemstedsdialekten min skriftlig. Finner det ikke når jeg googler, heller - men nabobyen snakker ikke helt ulikt - jeg skjønner ikke at noen orker å ordlegge seg sånn skriftlig, det virker da som mye mer stress enn rent bokmål.

Sitat:

Fåstå mæ rætt, mi sølenningå e`ikje sinna a oss, mi bleæ bære lettere oppskaga, men ikkje fåde asså.Tirrå du oss kan mi bli nåkså ulilie å ha me å jørr.

Gammel 06-12-10, 21:14   #4513
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Merker hårene reiser seg i nakken min her!

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 06-12-10, 21:15   #4514
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Hehe. Jeg er ganske utvannet etter ~10 år i hovedstaden - klarer nesten ikke å visualisere hjemstedsdialekten min skriftlig. Finner det ikke når jeg googler, heller - men nabobyen snakker ikke helt ulikt - jeg skjønner ikke at noen orker å ordlegge seg sånn skriftlig, det virker da som mye mer stress enn rent bokmål.

Synes det er flott jeg!

Gammel 06-12-10, 21:18   #4515
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Si gjerne fra til meg. Vil gjerne skrive perfekt!

Har ikke lagt merke til noen store blundere fra deg Det var et generellt hjertesukk. Gjelder alt fra nettaviser til reklameplakater (de burde jo i det minste ha korrektur??)

Gammel 06-12-10, 21:20   #4516
LineJM
Seniormedlem

LineJM sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
LineJM er på en erverdig vei

Korrektur Tror en god del av dem ikke vet hva det er for noe.

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet
Gammel 06-12-10, 21:24   #4517
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

JEG synes det blir helteit hvis man skal væe nødt å lese korrektur før man kommer inn her... Da er det mange som blir eksluderte. Det FINNES helt sikkert fora for rettskrivningskåte folk, men HER bør det være rom for alle, uansett. Det finnes også fete dyslektikere som vil ned i vekt via lavkarbo...

Gammel 06-12-10, 21:30   #4518
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Har ikke lagt merke til noen store blundere fra deg Det var et generellt hjertesukk. Gjelder alt fra nettaviser til reklameplakater (de burde jo i det minste ha korrektur??)

Ja, jeg påpekte rettskrivingsfeil i en reklame for massasjestudioet til kjæresten til en jeg går på master sammen med (hun er forøvrig britisk). Var noen orddelingsfeil og et par rettskrivingsfeil. Men det var ikke hennes feil. Det var et reklamebyrå som hadde ansvaret! :O Det er jo helt hårreisende at man betaler folk for å framstille bedriften på en dårlig måte!

Gammel 06-12-10, 21:31   #4519
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

JEG synes det blir helteit hvis man skal væe nødt å lese korrektur før man kommer inn her... Da er det mange som blir eksluderte. Det FINNES helt sikkert fora for rettskrivningskåte folk, men HER bør det være rom for alle, uansett. Det finnes også fete dyslektikere som vil ned i vekt via lavkarbo...

Ja - og det er jo også en del av grunnen til at jeg vanligvis ikke påpeker feil. Men folk bør være klar over at mye egenrådig staving og tegnsetting gjør det vanskeligere å lese teksten, og at de dermed risikerer å "gå glipp av" svar og kommentarer. Sånn sett er det vel verd det å bruke 2 minutter på å se over innlegget sitt før det postes, synes jeg.

Gammel 06-12-10, 21:39   #4520
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Bare lurer på hva det er med menn som tror det er bare å stappe tunga i kjeften min? Evt. hva er det med MEG som jeg må endre? Blærk.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 06-12-10, 21:39   #4521
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Jeg har hørt stikk motsatt, at det smaker høgg... Det må vel kokes i melk i noen dager for å i det hele tatt være spiselig?

Å ja, har du ikke sett Snatch?

Jeg aner ikke hvordan man tilbereder det. Men en venn av meg sa han hadde smakt det og at det var snadder. Veldig dyrt da, men godt.

For ikke å nevne Hannibal!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 06-12-10, 21:40   #4522
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Bare lurer på hva det er med menn som tror det er bare å stappe tunga i kjeften min? Evt. hva er det med MEG som jeg må endre? Blærk.

Kommer de bare rett bort og stikker tunga i munnen din?

Gammel 06-12-10, 21:41   #4523
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Ja - og det er jo også en del av grunnen til at jeg vanligvis ikke påpeker feil. Men folk bør være klar over at mye egenrådig staving og tegnsetting gjør det vanskeligere å lese teksten, og at de dermed risikerer å "gå glipp av" svar og kommentarer. Sånn sett er det vel verd det å bruke 2 minutter på å se over innlegget sitt før det postes, synes jeg.

HAR man dysleksi så har man det... Da nytter det ikke med 2 min.. Akkurat på samme måte som at man blir heller ikke tynnere i løpet av 2 min... Fakta er fakta.

Gammel 06-12-10, 21:52   #4524
LineJM
Seniormedlem

LineJM sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
LineJM er på en erverdig vei

Tenkte ikke mest på her inne for korrektur jeg da. Mente mer reklame og aviser osv, som liksom skal være profesjonelle tekstleverandører (tekstaktører?), synes godt man kan ha større forventninger og stille krav til rettskriving av sånne.
Her inne hygger vi oss og krangler i all vennskapelighet og taster fein i full fart.

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet
Gammel 06-12-10, 21:58   #4525
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

For ikke å nevne hvor umulig det blir å søke her etterhvert, så lenge alle skriver ord og uttrykk på sin egen måte.

HAR man dysleksi så har man det... Da nytter det ikke med 2 min..

Men ALLE feilene kan ikke skyldes på dysleksi. Og som regel er det ganske enkelt å se hva som skyldes det, og hva som skyldes latskap og "ignorance"....

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.