Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva skjer med meg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-12-10, 13:17   #1
nokia90
Medlem
 
nokia90 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 53
nokia90 er på en erverdig vei

Hva skjer med meg?

Hei igjen alle sammen!

Nå er det en god stund siden jeg var her inne, og i løpet av den tiden har det skjedd ting med kroppen jeg ikke helt forstår..
Jeg veide 62,9 kg når jeg sluttet med ketolyse, da hadde jeg nådd målet.. Jeg fikk hele tiden kommentarer på: Å gud så tynn du er blitt, er du ikke frisk? (hmm, kjempe moro!). Etter hvert begynte jeg å trene mye.. Nå idag veier jeg 67,1 kg, men alle klærne i small passer fortsatt.. Jeg skjønner ikke, og jeg ser helt ærlig talt ikke at jeg har lagt på meg men vekta viser deet jo! Er det fordi jeg har økt muskelmasse ellr hva er det for noe?

Hilsen frustrert..

__________________


nokia90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 13:23   #2
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hva skjer med meg?

Hvordan spiser du nå da?

Jeg tror nok at det kan være en del økt muskelmasse ja, og kanskje også litt vann, hvis du spiser litt mer karbo nå?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 13:30   #3
sta
Juniormedlem
 
sta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 41
sta er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer med meg?

hvis du føler deg frisk og sterk og fin og klærne passer er jo alt som det skal være. er det bare i dag at du veier 67 kg, kommer du til å veie det i morgen eller neste uke? hva veide du for en uke siden? hvilken tid på måneden er det, trente du hardt i går? osvosvosv.

det tar ganske lang tid å bygge kg med muskler, hvor lenge har du trent hardt/mye?
muskler inneholder vann, og muskler veier mer enn fett.
hva viser målebåndet?
har du anledning til å veie deg på en slik fett/muskler/skjelett/vann-vekt på treningssenteret ditt? da ser du jo selv hva som ligger bak. kg er jo ikke farlig så lenge fettprosenten ligger på et sunt og bra nivå.

sta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexebergsk/Dahlqvistish Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 14:14   #4
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skjer med meg?

Så bra, da har du antakeligvis endret kroppssammensetning til det bedre. Fra fett til muskelmasse. Kanskje ingen vil si du er for tynn nå, fordi du ser sunnere ut, men at du ser veltrent og slank ut er vel enda bedre?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 15:15   #5
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hva skjer med meg?

Hvis folk lurte på om du var syk, så var kanskje vekta blitt for lav, og med trening og fortsatt lavkarbokosthold, så har den stabilisert seg på en vekt den synes er riktig, samtidig som du har bygd muskler. Høres ut som om alt er i sin skjønneste orden, og som andre sier, om klær passer og du føler deg bra, så er halt hunky dory

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 03:26   #6
Luca
Juniormedlem
 
Luca sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 22
Luca er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer med meg?

Ifølge Torkil går man opp rundt 3kg når man slutter på ketolyse. Om du i tillegg har trent er det ikke vanskelig å uten videre gå opp 2-3 kg pga muskelmasse. Syns det høres logisk ut, og skjønner egentlig ikke at du fortviler pga at vekten viser 67kg Høres sunt ut spør du meg.

Luca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 20:03   #7
nokia90
Medlem
 
nokia90 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 53
nokia90 er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer med meg?

Jeg lever ikke lenger på lavkarbo kosthold.. .. I dag f.eks så har jeg spist dette: 1/2 glass bioala, 1 rundstykke, 2 kementiner, og halv porsjon med spagetti og kjøttsaus.. Trener 4 gr i uka, 2 treninger fotball og 2 treninger styrke.. Det blir en frustrasjon når vekta viser så mye, det er bare 5 kg unna da jeg var ordentlig lubben.. Jeg veide 67 kg forrige uka, i dag og har veid det en måneds tid nå.. Jeg har ikke tilgang på sånn fett/muskel vekt.. Hvis jeg går opp enda mer i jula begynner jeg på lavkarbo i januar igjen.. Er enig at hvis klærne passer osv så skal jeg føle meg vel, men tallene på vekta gjør at jeg ikke føler meg vel!

__________________


nokia90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 22:10   #8
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk
Thumbs up

Sv: Hva skjer med meg?

Skulle ønske flere kunne begynne og tenke endring av livsstil, og ikke slankekur! Denne maten er jo bra for oss!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 00:24   #9
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skjer med meg?

Men kjenner du ikke på kroppen din om fettprosenten under huden har økt eller ikke da? Jeg kjenner på fettet mitt flere ganger daglig jeg

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 00:34   #10
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hva skjer med meg?

i fjor gikk jeg ned 15 kg på lavkarbo.. så stoppet jeg og begynte å spise vanlig igjen.. og gikk til slutt opp 17 kg...

så om du slutter med lavkarbo og spiser som før igjen, så ikke bli sjokkert om alle kiloene kommer ramlende tilbake.....

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 00:53   #11
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hva skjer med meg?

Du har helt sikkert fått en del muskelmasse.Når man slutter å slanke seg er det ganske vanlig at en kan gå opp litt i vekt ,samme hvilken kur det er.Kroppen stabiliserer seg.Du har jo en kjempefin vekt,du må fokusere på at du ser slank å sunn ut.Ikke hva vekta viser.Det er mye penere med en slank veltrenet kropp en en tynn utrenet kropp.Å jeg tror ikke du legger på deg mer om du ikke spiser lavkarbo lenger,når du trener og passer litt på så du ikke spiser for mye.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 14:18   #12
nokia90
Medlem
 
nokia90 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 53
nokia90 er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer med meg?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Skulle ønske flere kunne begynne og tenke endring av livsstil, og ikke slankekur! Denne maten er jo bra for oss!

Og poenget med den kommentaren var....?

__________________


nokia90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 14:20   #13
nokia90
Medlem
 
nokia90 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 53
nokia90 er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer med meg?

Takk for mange gode svar! Det er sant at jeg burde være fornøyd med en sunn og veltrent kropp, og det er jeg faktisk etter å ha snakket med dere.. Tror nok at det har ligget litt i hodet på meg: Å nei, nå veier jeg 67 kg nå er jeg blitt stor igjen.. Jeg viste f.eks en kjole til sambo som satt ganske trangt, men jeg syntes jeg så ufresh ut i den. Han syntes derimot noe heeeelt annet Så jeg må nok endre tankegangen min

__________________


nokia90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 14:23   #14
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Hva skjer med meg?

Opprinnelig lagt inn av nokia90, her.

Og poenget med den kommentaren var....?

poenget var nok at lavkarbo ikke er en slankekur,men en livstilsendring.
ser du på det som en slankekur og går tilbake til kosthols som gjorde deg overvektig,,blir du overvektig igjen

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:43   #15
nokia90
Medlem
 
nokia90 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 53
nokia90 er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer med meg?

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

poenget var nok at lavkarbo ikke er en slankekur,men en livstilsendring.
ser du på det som en slankekur og går tilbake til kosthols som gjorde deg overvektig,,blir du overvektig igjen

Har ikke skrevet at jeg har gått tilbake til det kostholdet som gjorde meg overvektig, men at jeg ikke lever lavkarbo lenger.

__________________


nokia90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Wee, det skjer noe! VesleKAri Lavkarbo generelt 2 20-08-10 09:47
Hva skjer OM Monicamoa Spørsmål og svar 12 16-07-10 15:31
Hva skjer? milja Spørsmål og svar 1 03-05-10 23:09
Kva er det som skjer med meg? Konkelimonke Ketolysekuren 2 03-05-07 12:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no