Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Novemberstartere! Foren eder!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-12-10, 20:57   #301
butterkopp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 29
butterkopp er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Opprinnelig lagt inn av Nelly, her.

Å nesten tosifret drodla. Heldige deg. Jeg har en god stund igjen.... Men har du begynt nå i november og allerede gått ned 20 kilo(tenker på tickeren din)?

Utrolig bra da Butterkopp. Allerede ned 10 kilo på under 2 mnd. Imponerende!

Jeg har gått ned denne uken jeg også Så legger sammen alt her,
Uke 1: ?
Uke 2: 0,8 kg
uke 3: 1,2 kg
uke 4: 1,0 kg
uke 5: 1,4 kg

Rundt fem kilo tenker jeg da. På 5 uker. Håper der fortsetter slik.
Men kommende uke blir en stor utfordring. Har ikke veldig høye forventninger til veiedag til mandag igjen da.

Takk!

Du har jammen meg vært flink sjøl også!

__________________


butterkopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 11:08   #302
Guldehinn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 4
Guldehinn er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Hei, kan jeg hive meg på her?
Jeg begynte på Ketolysekuren en gang i midten av november (husker ikke datoen helt, og dessuten var jeg begynt dietten før jeg fikk startpakken, så da teller jeg en liten uke ekstra på det), og har gått ned fem kilo! Hurra! Nå skal jeg ned en hel haug til da, men det tar vi etterhvert

Jeg kjenner at jeg er litt ambivalent i forhold til jula, hvordan gjør dere det? Jeg vet jo at det blir utrolig mye snop og sukker og søte desserter og alskens (vi skal ikke feire hjemme), og så skal jeg en uke til Tenerife med svigeriet... Hvordan gjør man det da? Tips, anyone?

__________________


Guldehinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 16:11   #303
supersol
Juniormedlem
 
supersol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 34
supersol er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Jeg begynte ogs¨på ketolyse i november, og vil gjerne være med i denne tråden. Gikk ned ca 4 kilo før jul, men er redd noe har kommet på igjen. har spist stort sett fornuftig, men en og annen sjokoladebit og noen glass vin har det blitt. Synes egentlig det er merkelig at jeg startet på ketolyse; i alle de år har jeg syntes at animalsk fett var det farligste vi kunne innta! Helt til jeg begynte å lese om temaet (hva det betyr med kunnskap!), og fant ut at det hørtes veldig fornuftig ut, og statens ernæringsråds råd ikke høres så veldig troverdige ut. Har alltid spist mye grovt mel, masse frukt og grønnsaker og magert, magert, magert. Og vekten har lagt stabilt på 10 kg overvekt! umulig å få ned. Nå er det full fart med ketolyse, og veldig spennende hva som skjer med vekten videre. Kroppen min har det i alle fall godt.

__________________




supersol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20 g karbo, + et øye på kalorier Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 18:44   #304
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Jeg har IKKE vært flink i jula. Ikke i det hele tatt. Har spist stort sett vanlig mat hele veien, og litt godis. Men gidder ikke ha dårlig samvittighet, spist er spist. Så får jeg heller stramme inn igjen etter nyttår. Har ikke lagt på meg noe igjen, så det er positivt.

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 18:10   #305
Mrs.Pork
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 48
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Jeg har heller ikke vært flink, det har blitt endel godteri og noen julekaker. Har begrenset brød og poteter da, men det har nok blitt endel sukker. Jeg har nok gått opp noen kg, jeg føler meg i alle fall veldig oppblåst og tjukk.

Så på mandag er det tilbake, kroppen skal i ketose og skal avruses på karbohydrater. Og vet dere hva? JEG GLEDER MEG!

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 18:11   #306
Mrs.Pork
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 48
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Godt nytt år, forresten, alle sammen!

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 14:56   #307
Mrs.Pork
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 48
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Da har jeg vært på vekta, og den har økt ca 1,5 kg i løpet av desember. Midjemålet var minsket med 1 cm, mens jeg hadde økt en cm over brystet. Målingen viste en økning på 1 cm over låret også, men nå hadde jeg både ullunderbukse og dongeribukse på målingen, så tar lårmålet med en klype salt.

Vi er i dag startet på full ketolyse, og nå gir jeg meg ikke før jeg er kommet inn i bunaden min igjen. Full guff - med trivsel!

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 18:12   #308
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Jeg har nå valgt å gå mer over på Dr Lindberg i stedet for ketolyse. Føler at det passer bedre inn i livsstilen min, og gjør det enklere med mat og den sosiale biten av det. I dag viste vekta mindre enn den har gjort på ganske lenge, så jeg er i hvert fall på rett spor

Lykke til videre, alle sammen!

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 18:54   #309
Mrs.Pork
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 48
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

Jeg har nå valgt å gå mer over på Dr Lindberg i stedet for ketolyse. Føler at det passer bedre inn i livsstilen min, og gjør det enklere med mat og den sosiale biten av det. I dag viste vekta mindre enn den har gjort på ganske lenge, så jeg er i hvert fall på rett spor

Lykke til videre, alle sammen!

Lykke til mama67!

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 20:42   #310
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Takk, Mrs Pork

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 13:26   #311
supersol
Juniormedlem
 
supersol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 34
supersol er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Hei, hvordan går det med dere novemberstartere+ Jeg startet for fullt igjen 3. januar, hadde gått opp ca. 1,5 kg i julen. ! av kiloene er borte igjen allerede, heldigvis. Fikk litt hodepine de første par dagene nå også, men er i fin form nå, og kjenner energien kommer.

__________________




supersol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20 g karbo, + et øye på kalorier Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 20:10   #312
butterkopp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 29
butterkopp er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

hei hei
Er i gang igjen etter juleferie jeg også .
Hadde også noen grusomme første dager, men nå er alt mye bedre!
Og nå skal jeg kose meg med bringebær is! Spiser det nesten hver dag, utrolig deilig med noe friskt etter alt det fettet.
Tar ca. 75 g frossne bringebær, har de i et dl mål, heller i fløte så det nesten dekker, slenger oppi litt natreen og moser det med stavmikseren. Hender at den må noen min i frysere, men ikke alltid. Så er det bare å spise og kose seg.

__________________


butterkopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 09:05   #313
supersol
Juniormedlem
 
supersol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 34
supersol er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Kjekt at flere henger med.
Jeg har vært på VGs vektklubb i "evigheter" og ser hvordan mange sliter med å gå ned. Er så lykkelig for at jeg gikk noen runder med meg selv og leste alt jeg kom over om lavkarbo, hele meg har det så mye bedre på denne kosten. Ser at vekten går ned med et par hekto pr dag, har mye mer energi etc. Vil så gjerne "predikere" om lavkarbokost til alle, men oppfatter at mange er negativ ennå. Håper all fokusen på det i media vil hjelpe.

Ellers blir ikke jeg kvalm av fett, heldigvis. Synes bare det er deilig Det hjelper nok til at jeg ikke får behov for søtsaker.

__________________




supersol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20 g karbo, + et øye på kalorier Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 21:46   #314
Mrs.Pork
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 48
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Jeg er veldig spent på vekta i morgen, jeg føler ikke at jeg har gått noe særlig ned.. Hvis ikke vekten har gått særlig ned så får fysio ta fram målebåndet sitt igjen. Hvis ikke det gir resultater gjør jeg nok "noe" feil (har litt prob med å få i meg nok fett vil jeg tro).

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 07:33   #315
supersol
Juniormedlem
 
supersol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 34
supersol er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Vekten går ned. nesten ikke til å tro. -1,9 kg på en uke. Jippi.

__________________




supersol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20 g karbo, + et øye på kalorier Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 07:35   #316
supersol
Juniormedlem
 
supersol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 34
supersol er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

hvorfor i all verden virker ikke tickeren? har fulgt oppskriften til punkt og prikke. Prøver igjen.

__________________




supersol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20 g karbo, + et øye på kalorier Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 14:08   #317
Mrs.Pork
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 48
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Startvekt 2/11-10: 92.2
3/1-11: 88.6 (etter juleferie hvor vekta gikk opp ca 1 kg)
10/1-11: 87.2

Sier meg fornøyd med det, og tar meg selv i nakken for å få litt mer fett, grønnsaker og vann i meg.

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 10:20   #318
Mrs.Pork
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 48
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Henger dere med?

Startvekt 2/11:10: 92,2
17/1-11: 86,8

Skrumpet inn 2 cm i livet siden forrige måling (det var vel for to uker siden).
Har IKKE vært flink til å drikke i det hele tatt, prøver å legge en slagplan for å få i meg mer vann..

Fettprosenten er gått ned fra 43,ettellerannet til 41,etellerannet siden midten av november.

Dette funker!

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 18:56   #319
Silledille
Nytt Medlem
 
Silledille sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 5
Silledille er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Jess, dette var gjengen min, ja Jeg begynte 22. november. Har gått ned nesten pinlig nøyaktig 1,5 kg i uka. Skeia bittelitt ut på julaften, da jeg hadde bittelitt saus, og en liten porsjon fruktsalat, men det satte meg bare tilbake 4 dager.

Jeg har en enorm motivasjonsfaktor; Brudekjolen som jeg kjøpte på salg i 2 str for liten, hehe Nå går den forsåvidt på, men sitter utrolig stramt! Jeg har enda en mnd å gli inn i den på, så kryss fingrene

__________________
Silledille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 09:58   #320
mimo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Horten
Innlegg: 7
mimo er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Startet på ketolyse 08.11.10. 92,2 kg
Idag 19.01.11 ligger jeg på 82.2

Jeg gikk ikke på ketolyse tablettene den første mnd, men bestilte de etter den andre. Har heller ikke trent noe særlig, men startet forgje uke, og merker at det går mye fortere med litt mosjon

mimo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 11:02   #321
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Back on track!

Har hatt et lite opphold på ketolyse i forbindelse med julen og slitt med å finne motivasjonen igjen.. Men nå har jeg i alle fall begynt. Satser på at det blir lettere når jeg er avrust på sukker og karber..

__________________


Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 09:29   #322
Mrs.Pork
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 48
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Jeg kjenner jeg av og til blir litt oppkavet og mister litt tålmodighet av suksesshistoriene her inne - Jeg vil også miste 30 kg på 3 mnd!
Leser den klistrede tråden om "slankestress og tålmodighet" (tror jeg det var?) ofte for tiden.. Jeg burde være glad for de kiloene jeg går ned, og ikke oppgitt for de jeg ikke har gått ned enda. Jeg er inne i en ganske tøff periode med sykdommen min nå, og klarer ikke være aktiv. Har verken trent eller svømt på 3 uker nå (hvilket vil si at jeg bare har hatt én økt etter jul).

I alle fall; her er status etter dagens veiing:
startvekt 2/11-10: 92,2 kg
31/1-11: 86,3 kg
(hadde en snikveiing i helga grunnet ventende mens, den viste 85,9)

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 23:12   #323
Guldehinn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 4
Guldehinn er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Jeg meldte meg inn her med iver og vigør... og så har jeg bare vært innom her et par ganger etterpå. Men jeg er fremdeles på ketolyse, etter et opphold like etter jula. Jula i seg selv gikk greit nok, vi hadde bare et par dager her hjemme før det bar på tur til Tenerife.. og da gikk det ikke. Men det hadde jeg regna med, da. En uke med utskeielser på ferie, og en uke før jeg tok meg i nakkeskinnet og kasta meg på kuren igjen = 2 kilo opp. Hvilket ikke er så bra, men SÅ mye bedre enn andre juler tidligere år!

Jeg er også mye "innestengt" i huset med ei lita ei på 9 mnd, og nå i vintersesongen har det vært lite ut på tur. Mye is og sne og dårlig vær og føre har gjort sitt til at vi har holdt oss inne. Men nå har utsida kommet seg, og du verden så deilig det var å gå tur i går! Det skal vi jammen gjøre mer av. De to kiloene som kom på i jula er nå borte igjen, og etter to uker med helt stillestående vekt har det endelig gått litt nedover igjen! Så sånn har jeg det

__________________


Guldehinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 10:58   #324
Mrs.Pork
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 48
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Vi har fått ny vekt i hus, og startvekten er dermed oppjustert med 1 kg (som da også stemmer med fysioens veiinger).

Startvekt 2/11-10: 93,3 kg
7/2-11: 85,7
Nedgang: 7,5 kg

Første måling med målebånd ble gjort ca tre uker etter oppstart, og i forrige uke viste målebåndet 7 cm mindre rundt midjen. Det blir antatt at jeg er nærmere 10 cm mindre siden oppstart på ketolyse.

Det går rette veien

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 11:06   #325
Mrs.Pork
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 48
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Dagens oppdatering:
Startvekt 2/11.10: 93,3
28/2-11: 84,8
Nedgang: 8,5 kg

Det går sakte, men sikkert, nedover. Har ikke fått vært noe aktiv omtrent helt siden jul, da sykdommen har satt sine begrensninger. Så jeg sier meg fornøyd med fremgangen (selv om jeg aller helst skulle vært ferdig slanket i forrige måned.. ), og har i dag funnet fram en bukse jeg ikke har kunnet hatt på meg på flere år. Og den er ikke trang!

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helsestanden, foren eder og kommuniser! Cherry Generell diskusjon 2 28-10-10 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no