Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dårlig av en porsjon riskrem?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-12-10, 00:29   #1
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Dårlig av en porsjon riskrem?

Jeg har gått på lavkarbo (20g pr d.) i 3 mnd ca og har veldig lyst å ta meg en porsjon riskrem etter middagen på julaften og noen goro til kaffen.
Er bare dette jeg vil ha å skeie ut med og fortsetter som vanlig dagen etter.

Bør jeg trappe opp med litt frukt eller grønnsaker 1-2 dager i forveien for å unngå å bli dårlig og oppblåst eller går det bra når det er bare en porsjon med litt rød saus og max 5 goro?

Tenkte å bruke søtningsmiddel i min porsjon med grøt, så slipper unna mye sukker der da, men er vel endel karber i risen og sausen tenker jeg.

Skal på fest 3 dag, så er litt kjipt hvis jeg blir dårlig og oppblåst, men er bare dette jeg skal skeie ut med.

God Jul fra Horten.

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 08:33   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig av en porsjon riskrem?

Det er vel egentlig umulig å svare på det, noen takler jo helt greit et plutselig høykarbomåltid, blir kanskje litt oppblåste bare, andre blir dausjuke omtrent.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 08:49   #3
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Dårlig av en porsjon riskrem?

Jeg spiste juletallerken for noen uker siden. To eller tre gode stykker ribbe, en bit medisterpølse og en medisterkake, en spiseskje surkål, en teskje tyttebærsyltetøy og en god del saus. Til dessert ca 3 spiseskjeer riskrem og ditto med rød saus, kan jeg tenke meg. Så veldig lite ut i alle fall, men jeg spiste sakte og koste meg maks! Ble også ca 3 cm kransekake til kaffen Merket ingenting spesielt etter dette. Back on track dagen etter med lavkarbo igjen, da. Vekta stod litt stille på denne tiden, men jeg tror det sikkert har flere årsaker enn denne riskremen, altså.
Jeg tenker at hvis jeg gjør så godt jeg kan mesteparten av tiden, så får jeg bare spise så lite jeg kan av det som egentlig er 'forbudt' og så tråkke tilbake på den smale sti igjen. Gidder ikke planlegge mer enn det.
Spis du riskrem med saus, men ta en begrenset mengde - og så kanskje bare EN goro? Tenker jeg.

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 09:44   #4
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dårlig av en porsjon riskrem?

Jeg har taklet sånt helt fint hvertfall, men er nok vanskelig å forutsi for akkurat deg.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 11:21   #5
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Dårlig av en porsjon riskrem?

Sånn umiddelbart så vil jeg nok si at en eller annen form for "reaksjon" vil du nok få, men det trenger ikke å være veldig ubehagelig.

Jeg får ikke smerter eller blir oppblåst eller sånn, men jeg merker at jeg må på do etter sånne måltider. Når jeg spiste høykarbo måtte jeg _bestandig_ på do etter mat, uten at det medførte noe mer ubehag enn hva ett toalettbesøk er.

Du kan være så heldig at alt du føler er at du ligger i sukkerlake. Eller du kan være så uheldig at du rett og slett får kramper og magesmerter og nesten blir sengeliggende. Ta derfor forutsetninger. Spis litt mer karber i dag og i morgen. Det er kun jul _en_ gang i året og om du legger p deg en kilo eller to med vann spiller ingen rolle. Du kan jo kjøpe f.eks den aller minste firkløveren de har i butikken og se om du reagerer på det (ca 25 karber tror jeg), spis en frukt, spis litt havregrøt, etc. Men ta nå straka vegen tilbake etter julehelga . Jeg tror du vil føle at 5 goro og litt riskrem ikke smaker så innmari godt som du trur

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 12:34   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig av en porsjon riskrem?

Det er alltid en fordel å ha et lag fett i magen, så med litt ribbe innabords bør man være bedre forberedt

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 14:54   #7
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Dårlig av en porsjon riskrem?

Tusen takk for svar.
At jeg må på do vil eventuelt bare være en velsignelse.
Sliter med det både før og etter lavkarbo og går daglig på lactulose.
Så den bivirkningen vil jeg i såfall ta imot med åpne armer, lol...

Om jeg går opp 1-2 kg bryr jeg meg lite om, som sagt det er jo jul kun en gang i året.
Skal spise ribbe og grønnsaker som vanlig, det er jo lavkarbo, så får nok fett i påsan før desserten ja.

For prøve å øke litt idag og se hvordan det går.

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 02:26   #8
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Dårlig av en porsjon riskrem?

Jeg skeia ut totalt forrige søndag, å hadde ikke noe annet ubehag enn litt lett hodepine

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 21:27   #9
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Dårlig av en porsjon riskrem?

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Jeg skeia ut totalt forrige søndag, å hadde ikke noe annet ubehag enn litt lett hodepine

Takk for svar.
Kan love godt for meg da, hehehe.

Aner ikke hvordan jeg vil reagerer.
Har fått skaffet meg lavkarbo eple og jordbær cider til festen 2 dag, 0.5 karber pr 100ml.. Skal nok få kost meg med alkohol da jeg også uten å få i meg altfor mye.

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 21:29   #10
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Dårlig av en porsjon riskrem?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg tror du vil føle at 5 goro og litt riskrem ikke smaker så innmari godt som du trur

Smakte en liten bit av goro idag..
Det smakte HØGG..
Og jeg som ELSKER den kaka?

Hva kommer dette av da?

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 21:39   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig av en porsjon riskrem?

Opprinnelig lagt inn av Anitave, her.

Smakte en liten bit av goro idag..
Det smakte HØGG..
Og jeg som ELSKER den kaka?

Hva kommer dette av da?

Goro smaker jo ingenting til vanlig heller. Og man endrer smaksans på lavkarbo, det som før var passe søtt blir plutselig gyselig og jeg har fått mye mer sansen for sterkere mat - chiliglasset mitt ble plutselig tomt!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 21:41   #12
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Dårlig av en porsjon riskrem?

jeg smakte litt cola her om dagen.. grøss :S og jeg har vanligvis ingen problemer med cola.. :-o veldig kvalmende søtt..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 23:55   #13
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Dårlig av en porsjon riskrem?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Goro smaker jo ingenting til vanlig heller. Og man endrer smaksans på lavkarbo, det som før var passe søtt blir plutselig gyselig og jeg har fått mye mer sansen for sterkere mat - chiliglasset mitt ble plutselig tomt!


Mmm, Goro har vært yndlings julekaka mi siden jeg var lita jente, eneste jeg spiser i jula.
Men fysjom.. Skikkelig nedtur.

Jeg har drukket pepsi max gjennom hele opplegget for den hjelper meg å holde søtsuget under kontroll og dermet fristelsen fra andre ting forsvinner.
Den og edulge sjokoladen.
Blir spennede så se hvordan jeg reagerer på riskremen da....

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 23:56   #14
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Dårlig av en porsjon riskrem?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

jeg smakte litt cola her om dagen.. grøss :S og jeg har vanligvis ingen problemer med cola.. :-o veldig kvalmende søtt..


Tviler ikke, den er søtere enn pepsi maxen synes jeg...
Drakk mye cola før jeg skiftet til pepsi max, nå orker jeg ikke smaken av cola.

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 01:41   #15
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Dårlig av en porsjon riskrem?

Jeg merker ikke noe forandring i smaken jeg :P For meg smaker det desverre like godt :/ Men! Jeg trenger ikke spise mye før jeg ikke klarer mer, det overrasket meg :P

Før kunne jeg hive nedpå en liter med is og tilbehør, null problem! Men idag så klarte jeg en halv skål liksom.. :P

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 14:40   #16
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dårlig av en porsjon riskrem?

Jeg spiste riskrem i går og i dag og har skikkelig diare.. Jeij!

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 14:47   #17
Khb
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 50
Khb er på en erverdig vei

Sv: Dårlig av en porsjon riskrem?

Eg merkar heller ikkje noko til endringar i smaken. Dessverre!
Til vanleg har eg ikkje spesielt problemer med å halde meg til små mengder 70% sjokolade. Men vart litt forskjelleg i går.

Problemet var eigentleg at det berre var kaker o.l. som stod på bordet etter middag. Dermed var eg litt småsulten, og åt meir kaker enn eg hadde tenkt.
Det er jo ingen krise, så lenge ein fortsett på lavkarbo.
Men gledar meg til å komme heim til mitt eige kjøkken! Er lettare der

Khb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 23:43   #18
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Dårlig av en porsjon riskrem?

Har fått litt luft i magen og veldig løs mage...Men ikke mer enn jeg kan takle.

Har spist 2-3 skåler med riskrem med saus, litt konfekt og 3 søte drinker i løpet av julaften og til i går kveld.

Ingen andre plager enn dette så det gikk veldig greit.

Riskremen smakte akkuratt slik den pleier.. Men goroen var ikke god.

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jukse-riskrem fett-nok Kake/dessert og snacks 29 02-07-19 02:18
SJOKOMOCCAMOUSSE-porsjon Kia Kake/dessert og snacks 3 07-02-06 12:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no