Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fy fillern at jeg ikke oppdaget ketolyse tidligere!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-11, 12:06   #1
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Fy fillern at jeg ikke oppdaget ketolyse tidligere!

Jeg begynte på ketolye i mai 2010, og har hittil tatt av 10 kg. Veide 79kg da jeg startet og ligger nå på 69 kg. Er 171 høy, så målet mitt var i første omgang 10 kg. Så kom julen, jeg var lei av kuren (jeg må ligge på 15 karber og dagen hvis ikke detter jeg ut av ketose), planlegging etc. Tenkte at jeg skulle ta en planlagt sprekk, og i boken står det også at man kan være på kur i 3-6 mnd'er og så stabilisere vekten ved å ta en pause i 3-6 mnd'er. vet at mange av dere har holdt på med kuren mye lenger enn dette, og det går sikkert supert for dere, men jeg følte at det var på tide med en pause for meg

Siden 15.desember har jeg spist mellom 30 og 90 gram kh per dag (selvfølgelig mest i julen), og jeg gruet meg til å gå på vekta igjen. Til min store forbauselse stoppet vekta på 70kg! Dette kan være vann i kroppen, at jeg ikke hadde vært på toaletten enda, at jeg hadde menstruasjon etc etc, eller at jeg faktisk har gått opp 1 kg, men dette var da ingen krise! Ble superlettet og oppdaget også et par ting:

Søte ting smakte ikke lenger like godt! (jeg var hekta på sjokoladeterapi-kjeksen tidligere, ville ikke no nå)

Brødmat vokste i munnen min (tidligere elsket jeg ristet brød med smør og jordbærsyltetøy på)

Jeg ble fortere sulten enn når jeg gikk på ketolyse

Huden min forandret seg totalt! Fra å ha null kviser på ketolyse, fikk jeg flere utbrudd og masse nupper i ansiktet.

Jeg følte meg kvalm og altfor 'stinn' etter måltider.

Kort oppsummert: jeg gleder meg til å begynne på ketolyse-kost igjen! Planen er å ligge på rundt 50 karber per dag i en mnd til ca, fordi vektnedgangen sto stille i 2,5 mnd'er. Så tenkte jeg å begynne på ny kur i starten av februar. Har et nytt mål nå, og det er å gå ned 5 kg til - da blir jeg superfornøyd!

PS: det slår meg gang på gang hvor forbløffet jeg blir når folk får totalt angst av fett. Man kan jo ikke unngå å se ironien i at man ble fetere og fetere jo mer nazi man ble angående fettet.. Go lavkarbo!

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 12:32   #2
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fy fillern at jeg ikke oppdaget ketolyse tidligere!

Ja fettfrykten er morsom. Jeg har gått ned over 19 kg, folk spør hva jeg har gjort.. Spist biff med bearnaise sier jeg da.. Da ser dem rart på meg :P Haha

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 12:41   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Fy fillern at jeg ikke oppdaget ketolyse tidligere!

Hei
Jeg er veldig enig, hadde jeg oppdaget dette tidligere hadde jeg spart meg mange år med helseskadelig overvekt og mislykkede slankeforsøk.
Kuren har lært meg av med søthunger og å like ren mat samt å kjenne energien man får ved å avstå fra store mengder karbohydrat.



Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 13:58   #4
Refrag
Juniormedlem
 
Refrag sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Bergen
Alder: 66
Innlegg: 23
Refrag er på en erverdig vei

Sv: Fy fillern at jeg ikke oppdaget ketolyse tidligere!

Det samme sier jeg, hvorfor har jeg ikke oppdaget ketolysekuren tidligere.
Har gått ned 19 kg siden starten i oktober, dette går av selv, det er så lett å følge denne kuren at av og til får jeg nesten dårlig samvittighet. Det burde jo ha vært vanskeligere

__________________



Refrag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 14:08   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Fy fillern at jeg ikke oppdaget ketolyse tidligere!

Ja tenk så mye god mat man har godt glipp av Jeg har jo levd på lettp rodukter så og si hele livet

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 14:23   #6
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fy fillern at jeg ikke oppdaget ketolyse tidligere!

Jeg har aldri spist lettprodukter eller redusert fettet.. Så det er vel derfor jeg har blitt feit.. Masse fett og masse karber.. Så dette var igrunn lett for meg. Aldri hatt fettfrykt, så eneste jeg trengte var å droppe karbene.. :P Og det gikk forbausende lett. Jeg har vært så ufattelig glad i ris og pasta og boller, at jeg trodde aldri jeg kunne avvendes.. Og nå har det gått 3 mnd og jeg har ikke smakt en liten bit engang!! Ingen abstinenser...

Jeg har alltid spist deilige feite sauser og feit mat så dette er jo virkelig kostholdet for meg :-D Og kiloene renner av mens jeg koser meg, hihi Det kan jo ikke bli bedre

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 18:17   #7
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Fy fillern at jeg ikke oppdaget ketolyse tidligere!

Ja, er det ikke deilig
Men jammen sitter fettfrykten godt fast i folk ja.. Derfor er det så kult å gå rundt som ett levende eksempel på at det funker!
Vil også få benytte sjansen til å ønske Torkil Godt Nytt År









__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 18:55   #8
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Fy fillern at jeg ikke oppdaget ketolyse tidligere!

Skulle gjerne ha begynt med dette tidligere, ja. Litt for mange år på lettprodukter, særlig meieriprodukter, men også i meste laget med karber. Elska å spise varme rundstykker med appelsinmarmelade til frokost, eller fruktyoghurt med kornblanding. Ikke uvanlig med en bolle til morrakaffen på jobb. En pose potetgull i helgene, trodde jeg kom til å savne den. Da jeg la om til lavkarbo, ble det vei i vellinga. Ikke har jeg sulta, ikke har jeg skeia noe særlig ut (med påfølgende dårlig samvittighet). Men mange klær er blitt litt løsere... Og så artig å kose seg med julematen med god samvittighet!

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 19:01   #9
KimPossible
Seniormedlem
 
KimPossible sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 2.632
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Sv: Fy fillern at jeg ikke oppdaget ketolyse tidligere!

Ketolyse er bare SÅ bra, det er helt utrolig. Og så naturlig! Er det ikke hææærlig?

__________________
Kim
Journalen: http://forum.lavkarbo.no/showthread....37376&page=131
KimPossible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo -stoffskiftetrøbbel Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 21:11   #10
jeanettm
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 1
jeanettm er på en erverdig vei

Sv: Fy fillern at jeg ikke oppdaget ketolyse tidligere!

Hva spiser dere sil frokost sånn i farta i bilen? kan jo ikke spise egg og bacon i biln

jeanettm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 21:21   #11
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fy fillern at jeg ikke oppdaget ketolyse tidligere!

Spiser heldigvis ikke frokost i bilen... Rekker du ikke spise noe før eller etter bilturen da?

Du kan jo spise kalde hardkokte egg feks, eller en kald kotelett eller noe sånt?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 11:23   #12
Fribola
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 4
Fribola er på en erverdig vei

Sv: Fy fillern at jeg ikke oppdaget ketolyse tidligere!

Jeg spiser frokost i bilen ofte, og da blir det to lavkarbobrødskiver (mange fine oppskrifter på nettet) med meierismør, ost og skinke, og en STOR kopp kaffe. Så blir det vann og grønn te på jobb :-)

Fribola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 11:26   #13
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Fy fillern at jeg ikke oppdaget ketolyse tidligere!

Opprinnelig lagt inn av jeanettm, her.

Hva spiser dere sil frokost sånn i farta i bilen? kan jo ikke spise egg og bacon i biln

Jeg har forsøkt å spise omelett i bilen. Det går fint om man deler den opp først Ellers lager jeg små quicher (porsjonsomeletter) eller en lavkarbopannekake som jeg smører med filadelphia og har pålegg på, ruller sammen og deler i to. Etter en natt i kjøleskapet går det fint å spise det i bilen Eller så spiser jeg middagsrester, kald kjøttkake har vært frokosten i to dager nå - greit å holde og spise i bil. Og veldig mettende. Heldigvis smaker hjemmelagede kjøttkaker godt kaldt også.

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tidligere kur og partystoppere kalla82 Ketolysekuren 6 06-05-10 10:43
Feilen oppdaget Grovsnus Spis deg ned i vekt med Skaldeman 39 19-12-08 14:23
Tidligere mislykkede slankere? apple Lavkarbo generelt 19 26-05-04 08:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no