Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ny her og litt motløs ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-11, 13:39   #1
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Ny her og litt motløs ...

Jeg begynte med fullt pågangsmot på ketolysekuren igår etter å ha meldt meg inn her ifjor,å planlagt dette lenge, lest mye, kjøpt bakemiks boksen og boken, og søkt endeløse timer på nettet.

Men nå er jeg bare på dag 2 å jeg sliter med å få til dette med maten, vi har 5 barn, å pleier dere å lage samme maten til alle, eller lager dere 2 middager, å så går det litt i surr for meg, for når jeg har lest noe så har jeg handlet, bare for å komme hjem å finne ut at man kan ikke ha den varen...

nå har jeg hamstrer amerikansk blanding men nå fant jeg ut at mais var fy, det samme med gurot..
Jeg har fullt opp 2 svære frysere med mat nå, så kan fråtse i alt som er av kjøtt, kylling, fisk osv, men aner ikke på samme tid hva jeg skal lage, hvordan jeg best legger det opp i forhold til de andre osv, jeg skal i ketose nå, men har ikke sticksene for å sjekke at jeg er der, så vil derfor ikke bruke noe som er i grenseland heller, som noen mener gulrot kanskje er, vil ære sikker at jeg holder meg i ketosen,
er det noen som har gode tips til hvordan dere gjør det i forhold til de andre i familien, jeg vil ikke at mine barn skal ite at jeg slanker meg, jeg skal bare spise sunt og mosjonere pga at det er bra for oss har jeg sagt,

jeg har sett at dere har mange oppskriftssider som jeg ble overlykkelige over å komme over idag, da jeg sliter med hva jeg skal lage til osv, er det noen basisvarer som jeg alltid bør ha i hus, som dere kan tipse meg om?

fløte, majones, egg, grovhakkede tomater, grønnsaker evt hvilke bruke du mest? frosne?

alle tips mottas med takk

ser nå at det ble et skikkelig virvar av spørsmål og tanker her, men lurer på mye, selv om jeg trodde jeg forstod endel nå, å syns det er kjekt å høre fra andre hvordan de gjør ting osv, takknemlig for all hjelp, for jeg vil virkleig klare dette, skal ned 20-26 kg....


Sist redigert av hope10 : 04-01-11 kl 13:44.
hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 13:54   #2
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her å litt motløs..

Det er så enkelt med det at du kan spise det meste av det som er ren mat på ketolyse. Rent kjøtt, ren fisk, grønnsaker som vokser OVER jorden minus mais, melkeprodukter (IKKE lightprodukter), nøtter i begrensa mengder.

Du kan også spise produkter som ikke har mer enn ca 5 gram karber pr hundre gram. Men i begrensa mengder.

Bruk oppskriftsdelen, og f.eks GERD sine oppskrifter. De er ketolysevennlige. Nå er det sånn da at ketolyseoppskrifter inneholder mye fett da, og dersom barna dine spiser "vanlig" normal kost, så må du nesten begrense fettinntaket deres litt ettersom masse karber+masse fett=overvekt. Når det er sagt, barn har IKKE vondt av å la være å spise brød til 5 av dagens 6 måltider, de har IKKE vondt av å la være å spise pasta, ris og poteter, drikke brus, saft etc.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:07   #3
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Ny her å litt motløs..

Tusen takk for tips Skal gå inn å se på de oppskriftene, se om jeg finner de fant en side med mange andre oppskrifter her inne, så jeg gleder meg til å teste, må handle inn på ny men hadde faktisk mye mer enn jeg faktisk trodde nå

Å melkeprodukter trodde jeg ikke jeg kunne ha, så jeg blander visst litt enda, har prøvd steinalder tidligere, å det ble jeg motløs av, savnet alt jeg ikke kunne ha :/ så jeg skal skjerpe meg nå, å FÅ DET TIL denne gangen

hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:14   #4
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Ny her å litt motløs..

melkeprodukter som feke melk kan du ikke ha da..men rømme, cf, fløte osv kan du bruke.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:35   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ny her å litt motløs..

Har du lest denne tråden?
Særlig linken som heter LCHF på 3 minutter?

Veldig bra sted å begynne!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 21:49   #6
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Ny her å litt motløs..

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har du lest denne tråden?
Særlig linken som heter LCHF på 3 minutter?

Veldig bra sted å begynne!

WOW tusen takk for linken, den besvare nok mesteparten av mine spørsmål ja fant ikke helt ut av alt her inne :P

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 22:23   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ny her å litt motløs..

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

WOW tusen takk for linken, den besvare nok mesteparten av mine spørsmål ja fant ikke helt ut av alt her inne :P

Er veldig mye å sette seg inn i med en gang, men det går mye lettere etter hvert!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 23:37   #8
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Ny her å litt motløs ...

Håper det allerede lært mye mange hjelpsomme folk der ute som deler med oss nye, jeg følte meg helt fortapt her en stund, jeg trodde jeg kunne endel, å når jeg begynte så poppet det opp nye spørsmål hele tiden likevel,å så blandet jeg denen sammen med steinalderdietten, så ble alt bare rot, men nå har jeg begynt å fått sortert godt

Så TUSEN TAKK skal dere ha, for at dere gidder å svare, sikkert mange av oss nye som spør om det samme, selv om det kanskje er svar her inne en plass, men ikke sålett å finne frem for oss med en gang, syns jeg da, kan jo ikke snakke f or alle

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 10:06   #9
butterkopp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 29
butterkopp er på en erverdig vei

Sv: Ny her å litt motløs ...

Du får kjøpt sticks på apoteket også, må ikke bestille de på nett. Veldig veldig greit å ha i begynnelsen
Lykke til!

__________________


butterkopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 10:40   #10
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Ny her og litt motløs ...

Supert takk skal du ha, skal gå på apoteket idag

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 11:36   #11
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Ny her og litt motløs ...

Har aldri brukt sticks, men det er en grei måte å sjekke at man er i ketose på. Anbefaler nettstedene til Lilalife, Lena Beatrice, LCHF-bloggen, En sunn familie. Det er flere der ute, men det kan være greit å begynne med disse. De har litt ulik filosofi, og man blir inspirert av dem.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 14:14   #12
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny her og litt motløs ...

Når det gjelder dette med forskjellig middagsmat til meg og resten av husholdningen, så lager jeg samme maten til alle. Men jeg koker for eksempel litt ris eller pasta ved siden av til gubben og grønnsaker til meg. Ingen har veldig godt av mye posemat, så han får rent kjøtt og fisk og grønnsaker sånn som meg. Jeg bader gjerne min mat i seterrømme og meierismør for å få nok fett og så får han stekesjy og en sauspose i ny og ne. Fungerer veldig fint. Han storkoser seg med gode friske råvarer, men i en litt magrere variant da.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 15:09   #13
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Ny her og litt motløs ...

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Har aldri brukt sticks, men det er en grei måte å sjekke at man er i ketose på. Anbefaler nettstedene til Lilalife, Lena Beatrice, LCHF-bloggen, En sunn familie. Det er flere der ute, men det kan være greit å begynne med disse. De har litt ulik filosofi, og man blir inspirert av dem.

Tusen takk Det er nettopp det jeg trenger

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 15:11   #14
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Ny her og litt motløs ...

Opprinnelig lagt inn av wevi, her.

Når det gjelder dette med forskjellig middagsmat til meg og resten av husholdningen, så lager jeg samme maten til alle. Men jeg koker for eksempel litt ris eller pasta ved siden av til gubben og grønnsaker til meg. Ingen har veldig godt av mye posemat, så han får rent kjøtt og fisk og grønnsaker sånn som meg. Jeg bader gjerne min mat i seterrømme og meierismør for å få nok fett og så får han stekesjy og en sauspose i ny og ne. Fungerer veldig fint. Han storkoser seg med gode friske råvarer, men i en litt magrere variant da.

Kanskje det er derfor det ikke skjer noe hos meg enda,jeg bader ikke maten min i noe som helst..er lettrømme også greit, da jeg liker den best?? vet at det ikke skal være lettprodukter, kun på brus eller saft eller noe,men det drikekr ikek jeg, men seterrømmen syns jeg er fæl, å jeg liker ikke majones, ketchup,dressing osv

Tusen takk for tipsene de skal testes allerede idag

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 15:12   #15
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Ny her og litt motløs ...

Lettrømme har dessverre litt mye karbo i seg, så den ville jeg styrt glatt unna om du skal være på ketolysekuren.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 15:31   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ny her og litt motløs ...

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Kanskje det er derfor det ikke skjer noe hos meg enda,jeg bader ikke maten min i noe som helst..er lettrømme også greit, da jeg liker den best?? vet at det ikke skal være lettprodukter, kun på brus eller saft eller noe,men det drikekr ikek jeg, men seterrømmen syns jeg er fæl, å jeg liker ikke majones, ketchup,dressing osv

Tusen takk for tipsene de skal testes allerede idag

Du kan ikke fjerne karbohydratene fra kosten uten å erstatte dem med noe! På ketolysekuren er det FETT som gjelder, og det ganske mye! Opptil 75% av energien du får i deg skal være fra fett. Du kan lese litt om det her!

Nok fett og nok væske så går som regel vekten nedover ganske snart!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 15:42   #17
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her og litt motløs ...

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

men seterrømmen syns jeg er fæl, å jeg liker ikke majones, ketchup,dressing osv

Jeg er heller ikke glad i seterrømme, så jeg bruker mye Creme Fraiche. En lettere smak enn seterrømme, synes jeg, og et fint fullfettprodukt for oss som slanker oss Ketchup skal man vel helst unngå (litt sukkerfri ketchup går vel an fra tid til annen), og dressinger bør vel også lages selv. Dersom du liker lettrømme ville jeg forsøkt CF (Creme Fraiche), med litt majones, sennep (fransk dijon) og noen dråper sitron. Dette blir en frisk og lett dressing som kan gjøres så sterk man ønsker ved å justere mengden sennep. Synes du den blir for tung kan du øke på sitronen

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 16:49   #18
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Ny her og litt motløs ...

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Lettrømme har dessverre litt mye karbo i seg, så den ville jeg styrt glatt unna om du skal være på ketolysekuren.

Uff det var dumt, da hadde ihvertfall jeg klart meg bra, kan spise nesten hva som helst om jeg har lettrømme på får lære meg å like seterrømme ihvertfall gjøre en skikkelig god innsats å se om det er spiselig..

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 16:50   #19
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Ny her og litt motløs ...

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg er heller ikke glad i seterrømme, så jeg bruker mye Creme Fraiche. En lettere smak enn seterrømme, synes jeg, og et fint fullfettprodukt for oss som slanker oss Ketchup skal man vel helst unngå (litt sukkerfri ketchup går vel an fra tid til annen), og dressinger bør vel også lages selv. Dersom du liker lettrømme ville jeg forsøkt CF (Creme Fraiche), med litt majones, sennep (fransk dijon) og noen dråper sitron. Dette blir en frisk og lett dressing som kan gjøres så sterk man ønsker ved å justere mengden sennep. Synes du den blir for tung kan du øke på sitronen

TUSEN TAKK Den skal prøves

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 16:52   #20
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Ny her og litt motløs ...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du kan ikke fjerne karbohydratene fra kosten uten å erstatte dem med noe! På ketolysekuren er det FETT som gjelder, og det ganske mye! Opptil 75% av energien du får i deg skal være fra fett. Du kan lese litt om det her!

Nok fett og nok væske så går som regel vekten nedover ganske snart!

Super link har lest den, å skal lese den igjen ikveld, når ungene er i seng så jeg får med meg hver eneste ting ikke alltid like lett med unger som kravler rundt i fanget, å trykker på tastaturet

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 20:37   #21
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny her og litt motløs ...

Bare funderer.. Men hvis du tar en liten dråpe vann i seterrømma så den ikke blir så "massiv" da? Synes og den kan bli noe tung i forhold til lettrømme. Men det jeg har oppdaget etter å ha holdt på ei stund, er at man venner seg til mer og mer fett, så ting som var kvalmt tidligere blir helt normalt å innta. Kroppen krever det liksom.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eg er mildt sagt motløs Krizzi Ketolysekuren 22 28-01-10 20:33
Vil fortelle litt om ketolyse for meg, og håper noen kan gi meg litt tilbakemeldinger hilde29 Ketolysekuren 9 26-01-09 12:25
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Kan noen hjelpe meg og regne litt på noe? Er litt usikker på en ting h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 4 25-08-08 22:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no