Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Målet er nådd, men vanskelig å justere kosten

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-11, 21:08   #1
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Målet er nådd, men vanskelig å justere kosten

Før jul nådde jeg målvekten jeg satte meg for 3 år siden. Jeg har tatt nedgangen i etapper og er strålende fornøyd med mine -22 kg. Formen er strålende og jeg trives veldig med lavkarbokostholdet.

Nå er utfordringen den å finne et kosthold som stopper nedgangen. Holder jeg på sånn som nå går jeg videre nedover, og det verken vil jeg eller skal jeg. Men jeg synes det er vanskelig å gi meg selv lov til å gjøre om på kostholdet. Det er så enkelt og ikke minst trygt med de mengdene, sammensetningen av karbs, protein og fett jeg har holdt meg til de siste årene (ligger på <50 karbs pr dag). Jeg føler ikke at å legge til pasta eller ris eller slikt (selv om det er fullkornsvarianter) er løsningen for meg, for jeg har vært en karbojunkie i ordets rette forstand, jeg klarer ikke å bare ta LITT, jeg får en eller annen craving, om jeg først begir meg utpå.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har lest noe særlig om hva jeg kan gjøre nå når målvekten er nådd og kosten sikkert bør endres noe. Hvis noen har anbefalinger på lavkarbo-vedlikeholdskost tar jeg de gjerne imot.

Glad - men litt lost - om dagen..

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 11:09   #2
Coopteddy
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Alder: 44
Innlegg: 43
Coopteddy er på en erverdig vei

Sv: Målet er nådd, men vanskelig å justere kosten

Jeg sliter med det samme. Er forbi målet mitt, og føler behov for å justere kosten litt.

Hvorfor, vil nok mange her inne spørre - for etter hva jeg har forstått er lavkarbo først og fremst vektregulerende og dermed bør nedgangen stoppe av seg selv etter hvert.
Svaret for min del er at kombinasjonen lavkarbo og veggis er temmelig usosialt. Ikke minst fordi jeg ennå ikke har opplevd en profesjonell kokk som forstår seg på denne kombinasjonen.

Men, er altså hypernervøs for å gå opp igjen. Av og til føler jeg at det er på grensen til det hysteriske.
Det er ikke først og fremst skrekken for hva "utskeielsen" i seg selv kan føre til av vektøkning som er problemet, men frykten for hva den kan utløse av påfølgende cravinger.

__________________


Coopteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veggis-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 14:38   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Målet er nådd, men vanskelig å justere kosten

Hva med Atkins vedlikehold etter vedvarendestigen?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen


Sist redigert av Megvel : 07-01-11 kl 14:43.
Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 12:59   #4
Dååris
Medlem
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 91
Dååris har en fantastisk aura rundt segDååris har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Målet er nådd, men vanskelig å justere kosten

Gratulerer!!!

Sånn ellers, aner ikke.... Jeg vet jeg kommer til å følge denne kosten mer eller mindre, kanskje øke litt på frukt, da jeg har så mange andre helsegevinster av denne livsstilen

Dååris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nådd målet Alias Livets lyse side 0 17-12-10 19:05
Når målet er nådd a-m Spørsmål og svar 4 07-12-09 20:32
Målet er nådd-hva nå? Sheena Ketolysekuren 6 27-01-08 22:45
Målet er nådd! MorStine Ketolysekuren 54 05-11-07 16:31
Dere som har nådd målet.... (eller tanker om å nå målet...) LilleVille Lavkarbo generelt 13 17-09-06 02:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no