Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Desember/januarstarter-tråden!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-11, 23:16   #301
Happy83
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 4
Happy83 er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Henger meg på denne tråden her.
Begynte med keto på mandag og det går overraskende bra med motivasjonen. får med sambo fra mandag da. det skal bli godt. men sliter med inntak av pepsi max foreløpig...
spiser masse isbergsalat og agurk til alt og elsker det. og toro bernaise saus til rent kjøtt. (bruker fløte i saus da) lagde noen kjempe gode snacks muffins i går (6 egg,2 stekte kyllingpølser og masse ost i muffinsformer på 20min. i 160g varmluftsovn. de ble RÅ gode. anbefales.
morro å lese om alle,stå på.
har gått ned 1,8kg på 6dager. jippi.

Happy83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 23:19   #302
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

En annen ting som slår meg, siden de fleste av oss sliter med å kutte ut pepsi max'en (jada, jeg har vært der jeg også, så jeg vet godt hva jeg snakker om). Er ikke det et tegn på at det er ting i den som ikke er helt bra for oss?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 00:27   #303
Kaija
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Telemark
Innlegg: 23
Kaija er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Hei, jeg er ny på forumet, og vil gjerne være med her. Fint å ha noen som kjører omtrent samme opplegget. Startet på mandag, og etter en tøff uke, med mye hodepine og fysj, har jeg og kroppen hatt det finfint nå i helga. Ketose er ikke dumt, nei. Mye bedre og jevnere humør, og veldig varme tær. :knegg: Kroppen kjennes lettere også. Jeg veide meg ikke før start, men vekta i dag viste før jul-vekt, og det føles ikke SÅ nødvendig å ha på seg panserholdinnstrømpisene døgnet rundt, så da regner jeg med at ting fungerer som de skal. Denne uka har jeg bare rukket/orket å trene pilates en gang, men neste uke blir det litt spinning, og kanskje aqua og pilates. Fint å komme inn i gode treningsrutiner også.

Synes det er vanskelig å få full oversikt over hva jeg kan og ikke kan spise, og kjører veldig safe, med ikke så veldig spennende mat foreløpig. Regner med å kunne utvide menylisten min etter hvert som jeg blir sikrere i dette.

Eh, ja Pepsi Maxen står på skal kutte ut etter hvert-lista mi også. Akkurat det er det litt vanskelig å innstille seg på, men ...

Kaija er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 01:59   #304
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Velkommen, Kaija

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 06:39   #305
Blupp
Juniormedlem
 
Blupp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 15
Blupp er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Bare 0,5 kg ned siste uke, men 0,5% ned i fett
Satse friskt på mange skritt og 3 treninger i neste uke også ... Vil ha fettprosenten min under 30 ...

__________________
Blogg om mat og forsøk på vektkontroll http://www.intuitiv-spising.com



Blupp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav GI + bevegelse Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 07:14   #306
skravlelinda
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 4
skravlelinda er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Jeg har på en uke gått ned 2.5 kg, og 5 cm rundt magen

Måtte jo ha vært oppblåst som en ballong etter jula.... Uansett, så sier dette meg at lowcarb er noe jeg vil fortsette med for alltid

skravlelinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 07:19   #307
skravlelinda
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 4
skravlelinda er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Happy83, her.

Henger meg på denne tråden her.
Begynte med keto på mandag og det går overraskende bra med motivasjonen. får med sambo fra mandag da. det skal bli godt. men sliter med inntak av pepsi max foreløpig...
spiser masse isbergsalat og agurk til alt og elsker det. og toro bernaise saus til rent kjøtt. (bruker fløte i saus da) lagde noen kjempe gode snacks muffins i går (6 egg,2 stekte kyllingpølser og masse ost i muffinsformer på 20min. i 160g varmluftsovn. de ble RÅ gode. anbefales.
morro å lese om alle,stå på.
har gått ned 1,8kg på 6dager. jippi.

Du må prøve brokkolimos til middag, det er rett og slett vanvittig godt!!! Ungene sitter bare å roper "mere, mere"

Vi koker to små blomkål i 7 min, siler av vannet, hiver en stor klatt
meierismør opp i, 5 skiver ost, ei skje seterrømme og salt og pepper - bruk stavmikseren opp i panna -vips finished!!! Enjoy

skravlelinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 10:44   #308
Kaija
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Telemark
Innlegg: 23
Kaija er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Dette er visst litt vanskelig å skjønne for mannen min. Han skulle handle i går. -Hæ, skal du ha baconchips??? Og litt etterpå: -Ja, du skrev seterrømme, og ikke den andre, så jeg kjøpte det, meeeen... Og så skulle han være snill, tenke på hun der som skulle ned i vekt og slikt, og kom hjem med en svær ananas.

__________________



Startvekt: 82 kg. Første mål: 72 kg før sommeren. Langsiktig mål: 65 kg.
Kaija er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 10:46   #309
inger synnøve
Seniormedlem
 
inger synnøve sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: egersund
Innlegg: 479
inger synnøve er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

idag var det veie dag
jeg 78.3 ned til 76,7
min kjære 97 ned 93

inger synnøve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 11:24   #310
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Dette er visst litt vanskelig å skjønne for mannen min. Han skulle handle i går. -Hæ, skal du ha baconchips??? Og litt etterpå: -Ja, du skrev seterrømme, og ikke den andre, så jeg kjøpte det, meeeen... Og så skulle han være snill, tenke på hun der som skulle ned i vekt og slikt, og kom hjem med en svær ananas.

Ha ha, ja de mannfolka.....

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 11:42   #311
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Ned 2,8 kg siden fredag

Men det er det beryktede store vannfallet man får i begynnelsen, samt at jeg var på en slik vekt-topp på fredag. En slik som faller litt etter en dag eller to uansett, selv om man ikke begynner på ketolyse den dagen. Så regner med det roer seg fra nå av.

Jeg husker nedgangen var jevn og daglig sist gang, men husker ikke hvor mye det var daglig. Hvor mye går dere ned per dag, sånn ca?

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 11:46   #312
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Den blomkålmosen hørtes interessant ut, Skravlelinda. Den må jeg prøve!

Og Kaija, så gøy Jeg er beredt på å gjøre shoppingen selv fremover, ellers kommer nok typen hjem med pizza og slikt

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 11:49   #313
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

søkki!! så flink dere er Skal veie meg i morgen jeg =)

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 12:19   #314
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av inger synnøve, her.

idag var det veie dag
jeg 78.3 ned til 76,7
min kjære 97 ned 93

wow, her går det unna så flinke dere er

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 13:23   #315
Happy83
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 4
Happy83 er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Morro med masse tips og takk for brokkolimos,dette skal prøves.
mett etter en god egg og bacon frokost.
stå på folkens.. morro med alle som går ned,vitner om flinke folk.

Happy83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 14:59   #316
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Syns dere er kjempeflinke hele gjengen, stå på dere

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 14:59   #317
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Nå begynner jeg virkelig å bli bekymret her...!

Jeg startet mandag 3.januar og var raskt i ketose. Jeg har vektnedgang, hodepine "ketodeånde", svettetokter, føler meg god og mett, mye mer våken og opplagt, og alt skule tilsi at jeg er på god vei. MEN: igår hadde jeg ikke utslag på stix´n, og jeg har for nysgjerrighetens skyld testet stix på ulike tidspunkter ila dagene som har gått, rett og slett for å gjøre meg kjent med nr det gir utslag og ikke. Men igårkveld var det ingen utslag, og nå har jeg forsøkt flere ganger og ingenting skjer. Jeg fatter ikke hvordan jeg skal ha fått i meg for mye karbs, for jeg har sjekket varedeklarasjoner opp og ned i mente, og jeg har økt veldig fettinntaket.

Sognemorr, kyllingklubber med skinn, bacon, egg, meierismør, creme fraiche, fet fisk, maaaaaaasse vann, lite kaffe og isåfall mye fløte i, NULL Pepsi Max,brokkoli, blomkål, tomater, salater, fetaost med lake, de feteste oster, oliven og akkurat nå; baconsvor. Og likevel; ut av ketose.

Jeg drikker som nevnt utrolig mye vann (halvlitersglass før, mellom og under alle måltider, så jeg har hatt svake utslag (men rosa, ikke beige - før nå). Jeg har gått ned fra 73,5-69,1 kg siden mandag, så noe er da definitivt på gang, men hva gjør jeg galt...? Nå stikker jeg ut på en joggetur, så håper jeg testen i kveld sier noe annet, men.... Hvis jeg skal ha et så vanvittig fettholdig kosthold, så er jeg nødt til å være i ketose, ellers kommer motivasjonen til å gå til bunns som et blylodd...

beklager denne sutringen. Skal se an hva som skjer. Begynte dessuten å lure på om stix ´ene er ødelagt, for vi har det fryktelig varmt hjemme og boksen står i stua der det definitivt er varmest, men det er vel å tro på julenissen....

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 15:08   #318
inger synnøve
Seniormedlem
 
inger synnøve sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: egersund
Innlegg: 479
inger synnøve er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av mamz, her.

wow, her går det unna så flinke dere er


tusen takk det er gøy når nåla går nedover. det går litt trekt med meg men det forstår jeg,jeg har slanket meg 20kg tidligere,men har gått opp 5 så d er de som jeg vil ha av igjen og de sitter godt kan man si he he he

inger synnøve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 15:51   #319
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Lykke til med neste stix, Midnight Choir
Hørtes merkelig ut det der ja

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 15:57   #320
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Venus Willendorf, her.

Lykke til med neste stix, Midnight Choir
Hørtes merkelig ut det der ja


Tusen takk!

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 16:16   #321
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Midnight Choir, her.

Nå begynner jeg virkelig å bli bekymret her...!

Unnskyld - men spiller det noen rolle om du får utslag eller ikke? Du har gått ned 4 kilo på noen dager og kjenner deg i toppform!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 16:36   #322
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Unnskyld - men spiller det noen rolle om du får utslag eller ikke? Du har gått ned 4 kilo på noen dager og kjenner deg i toppform!


Jeg aner ikke... én ting er på kort sikt. Noe annet er å se fettinntaket mitt i et lengre perspektiv. Og jeg tviler ikke på at kroppen faktisk jubler over endelig å få fett innabords, for jeg har vært "fettdiktator" i mange, mange år, men er det sunt dersom kroppen over tid ikke forbrenner det "riktig"?

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 22:10   #323
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Trenger litt tips å råd her
Skal på julebord til helgen, å lurer litt på hva jeg skal gjøre for å ikke gå ut av ketose. Vet ikke hvor vi skal.. så det gjør ting litt vær Vet heller ikke om det er overnatting inn i bilde.
Så da lurer jeg på om dere har noe å komme med her?

Har tenkt å spise kjøtt og grønsaker (viss det er det da) til maten, drikke kun vann til maten (siden jeg ikke liker verken øl eller vinn )
drikke sprite med cola zero og funlight..(tar med blandevann sjøl?)
ha med meg snack som baconsvor og kanskje en sukkerfri sjokolade??
Da er vel den kvelden i boks??

Burde jeg ha med ketolysevennlig frokost? viss det er overnatting liksom.. noen forslag som er lette å ha med seg??

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 22:18   #324
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Bollemor, her.

Trenger litt tips å råd her
Skal på julebord til helgen, å lurer litt på hva jeg skal gjøre for å ikke gå ut av ketose. Vet ikke hvor vi skal.. så det gjør ting litt vær Vet heller ikke om det er overnatting inn i bilde.
Så da lurer jeg på om dere har noe å komme med her?

Har tenkt å spise kjøtt og grønsaker (viss det er det da) til maten, drikke kun vann til maten (siden jeg ikke liker verken øl eller vinn )
drikke sprite med cola zero og funlight..(tar med blandevann sjøl?)
ha med meg snack som baconsvor og kanskje en sukkerfri sjokolade??
Da er vel den kvelden i boks??

Burde jeg ha med ketolysevennlig frokost? viss det er overnatting liksom.. noen forslag som er lette å ha med seg??

Hei!

Et lite tips ifht frokost; jeg var inne på et av forumene og fant følgende oppskrift på eggemuffins;

  • 6 egg,
  • 2 kylling/kalkunpølser i små biter,
  • masse revet ost
  • (jeg hadde oppi oregano også)
  • opp i muffinsformer
  • stekes på 160 grader i ca 20 minutter.
Jeg reiser mye med jobben, og får den store testen i morgen tidlig. Har pakket ned eggemuffins, sognemorr, baconcrisp og kjøper en pose tomater på veien. Så skal det nok gå bra Når det gjelder fest trenger jeg også råd...!

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 08:28   #325
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Har ikke fått vært på i helgen pga helgebesøk her, så må oppdatere meg idag, men har ved en rask titt fått med meg at vi har fått ihvertfall en ny

Velkommen Kaija

Så flinke alle er

Å oppskriftene så kjempegode ut så de skal jeg teste tusen takk til dere som deler oppskrifter, alltid kjekt med tips syns jeg, så jeg sniker de til meg

Jeg syns uken har gått fort, å faktisk syns jeg det har gått greit også, til tross for at vi hadde selskap her igår, med 30 stk på middag, jeg klarte meg gjennom det også. Å så var vi på fest på lørdag, 63 gjester, og middag, lapskaus....så den våget jeg meg ikke på..Var fremdeles i ketose om natten da,men sjekket ikke med sticks igår, men har ikke spist noe som skulle velte meg ut av ketosen tror jeg, jeg spiser veeeeldig safe nå i begynnelsen, tiljeg er kommet bedre inn i dette, men skal utide etterhvert som jeg forstår mer av opplegget, vil ikke bli matlei, så skal forsøke å variere.


Første uken min er over, jeg begynte forrige mandag, å idag var derfor min første veiedag, så jeg kan med sjokk si, at jeg gikk ned 3,1 kg :O fra 91, til 87,9, jeg kan bare ikke fatte at det er mulig engang, men jeg er veldig fornøyd ihvertfall

delmålet mitt er å se 7 tallet, hovedmålet er 70, herlig å få en kickstart på motivasjonen må jeg si

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Start i desember ¤Lene¤ Ketolysekuren 39 06-01-10 11:50
Tanker om desember achillea Ketolysekuren 29 08-11-08 17:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no