Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Angående first price bacon

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-01-11, 20:13   #1
lillamumi
Medlem

lillamumi sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: på landet
Alder: 49
lillamumi er på en erverdig vei

Angående first price bacon

Det står at det er sukker på pakninga, men at det og er 0,0 g karber.

Den skjønner ikke jeg!!!

Gammel 09-01-11, 20:19   #2
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Angående first price bacon.

Det er vel bittelite da?

Er det noen som har merket endring i smak/kvalitet på bacon i det siste? Mindre salt og røykt, smakløst, på flere merker. Hva skjer?

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 20:30   #3
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av lillamumi, her.

Det står at det er sukker på pakninga, men at det og er 0,0 g karber.

Den skjønner ikke jeg!!!

De trenger ikke oppgi karber om det er mindre enn 1 pr 100g!

Megvel; tror ikke bacon røkes lengre, tror rett og slett de bare jukser!

Gammel 09-01-11, 20:36   #4
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Det kan godt være at Kitt har rett, røyking er jo en prosess som tar tid så det er faktisk en god del ting som selges som røkt uten at det har vært i nærheten av en røykovn! Det sprøytes inn røykaroma og dritt i varen istedet for at den skal smake som røkt.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 21:13   #5
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Mindre salt og røykt, smakløst, på flere merker. Hva skjer?

Gilde + Prior = Nortura = ekstrem konsentrasjon av markedsmakt = forbrukere burde være meget skeptiske ....

Heia Idsøe og Strøm-Larsen!!! Og alle andre som tørrsalter.

Så er jeg matsnobb av første skuffe.

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 21:26   #6
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Gilde + Prior = Nortura = ekstrem konsentrasjon av markedsmakt = forbrukere burde være meget skeptiske ....

Heia Idsøe og Strøm-Larsen!!! Og alle andre som tørrsalter.

Så er jeg matsnobb av første skuffe.

Det skulle jeg også ønske jeg hadde råd til å være ...! Men Strøm Larsen er helt geniale, da! Ikke så dyrt der heller, faktisk. I tillegg har jeg en fabelaktig halalslakter rett nedi gata. Fårikålkjøttet jeg kjøpte der var helt nydelig, Norffjord sitt fårikålkjøtt til ca samme prisen var av pinlig dårlig kvalitet i sammenligning. Bacon er jeg i grunn ganske lei av, det går mer i lettsalta flesk nå om dagen, og med en far som har og flittig bruker aburøk, så har det i grunn gått opp for meg for lengst at den der røykinga blant butikkvarer er juks og fanteri.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 21:37   #7
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Angående first price bacon

Firstprice sitt lages på samme slakteri som slakter'n.

Gammel 09-01-11, 21:39   #8
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Det er ikke gratis, det er sant, men kiloprisen er ikke så forskjellig, det forteller jeg meg selv... Det dyre er når det er så godt at det er vanskelig å stoppe.... Og pølsene deres? Mamma mia! Fransk hvitløkspølse er helt fryktelig god og safe for min kjære

Ikke at vi har mye valg heller, sambo reagerer på glukosen som er tilsatt det meste fabrikkbacon. Det er helsa eller pengene, og ingen tvil om hva produsentene veler.

Da er jeg stolt matsnobb i krig mot ferdigmat, msg, gjærekstrakt og sukker i alle former.

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 21:44   #9
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Ferdigmat rører jeg jo ikke uansett. Ugg, glutamat go home! Idsøe-pølser har jeg ennå ikke hatt gleden av å smake, men har vært fristet til å stikke innoms Gutta på Haugen, sånn at jeg også kan ta del i herligheten!
Men nå har jeg fått meg manuell kjøttkvern, og skal jakte på et pølsehorn å skru på, så blir det hjemmemekka überpølser! Gleder meg, gah!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 09-01-11, 22:31   #10
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Poenget er at noe har skjedd, helt nylig.
Firstprice og xtra har vært helt greit frem til noen uker før jul. Siden da har det vært bare sorgen. Kjøpte Nordfjord (og jeg kjøpte der før jul og, da var det godt) og det var ganske så "mildt" det også...

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 22:39   #11
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Idsøe-pølser

Selges for tiden på ICA Maxi på bjølsen, værsågod. Men jeg har kløna tidligere!! Jeg tenkte på hvitløkspølsene til Strøm-Larsen, og elgpølse og bratwurst og .... alle pølsene deres! Fri for melk og karber og styggedom..

Leit at ukemenyen er lagt for neste uke....

Gammel 09-01-11, 22:51   #12
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Poenget er at noe har skjedd, helt nylig.
Firstprice og xtra har vært helt greit frem til noen uker før jul. Siden da har det vært bare sorgen. Kjøpte Nordfjord (og jeg kjøpte der før jul og, da var det godt) og det var ganske så "mildt" det også...

Maile dem og spørre? Det verste som skjer er at de svarer blabla. De burde lese oppriktig klage med lupe. Vi er jo syklubben som sprer sånne ting vidt og bredt... Og søkbart

Gammel 09-01-11, 22:55   #13
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Mmm vi har jo Idsøe-butikk i Stavanger, må snart ta meg en tur innom.

Gammel 09-01-11, 22:59   #14
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Dere har nok the Idsøe butikken de selger over hele landet

Gammel 10-01-11, 08:15   #15
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Selges for tiden på ICA Maxi på bjølsen, værsågod. Men jeg har kløna tidligere!! Jeg tenkte på hvitløkspølsene til Strøm-Larsen, og elgpølse og bratwurst og .... alle pølsene deres! Fri for melk og karber og styggedom..

Leit at ukemenyen er lagt for neste uke....

Ah! Men ejg passerer nok St Hanshaugen oftere enn Bjølsen. Jeg har faktisk ikke tenkt på at de har pølser på Strøm-Larsen . Men det burde jo egentlig bare være logisk.
Jeg skal i hvertfall ta jomfruturen på kjøttkverna mi denne uka, og lage ovnsbakt leverpostei!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 10-01-11, 17:43   #16
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Nais!

Vi har bare vage pølsemakerplaner som betinger drahjelp fra noe familie med erfaring.

Få høre resultatet? :-)

Gammel 10-01-11, 17:56   #17
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Seff! Når min far finner pølsehorn til kjøttkverna han kjøpte til meg, så er Grünerløkka Private Pølsemakeri en realitet .
Jeg har null erfaring med pølselaging, men det skulle ikke forundre meg om det finnes en instruksjonvideo på youtube!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 10-01-11, 19:44   #18
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Mysterud har det utroligste. Eller jernvarehandelen i bogstadveien?

Gammel 10-01-11, 20:01   #19
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Mysterud har det utroligste. Eller jernvarehandelen i bogstadveien?

Bogstadveien? Vestkanten? Eeeep! ! Det er jo rene utenlandsreisen for en inngrodd løkkaboer. Haha!
Neida, pappa mente han skulle finne en. Jeg er fra ei fjellgrend med omtrent like mange innbyggere som i hele kvartalet jeg bor i, men en ting skal de ha! De har kanskje den mest velutstyrte dagligvarehandelen i landet! Det man ikke finner i den butikken, altså. Sååå, jeg håper på det i første omgang .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 10-01-11, 20:11   #20
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Mmm vi har jo Idsøe-butikk i Stavanger, må snart ta meg en tur innom.

Jeg lurer på om det var de pølsene de hadde smaksprøver på på lchf-konferansen i Oslo. De var iallefall SYKT gode. NAM!

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
First price kyllingfilet Benzo Lavkarbo generelt 18 09-08-10 16:51
First Price herregud Mer enn 30 kg overvekt 44 06-07-10 19:12
First Price bacon Viclin Ketolysekuren 62 19-10-09 19:46
First price karbonader? Elinengelen Spørsmål og svar 1 14-09-09 18:36
First Price smøreost quebec Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 10-03-09 16:33

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.