Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Bildetråden 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-01-11, 01:07   #426
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Bildetråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er faktisk klin umulig å bli overvektig uten karbohydrater! Fordi for å bli overvektig må man ha insulin, og det får man ved høyt blodsukker. Høyt blodsukker er det kun karbohydrater som kan lage. Fett og proteiner gir ikke merkbare svingninger, og derfor heller ikke insulinproduksjon. Ingen insulinproduksjon er lik ingen fettlagring!

Det var vel det jeg skulle fram til ja, men du fikk sagt det så veldig mye bedre

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 08:39   #427
Karolinee
Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestlandet
Karolinee er på en erverdig vei

Veit det e veldig mange som er uenig med meg her. Men eg har sett fleire som har gått på grethe roede, og ved å ete nok mat klart og slutta og ete godteri og slikt. Fordi en et så mykje at man ikkje får behov for og ete noko meir, og dei går likevell ned i vekt.
og med karbohydrata som ikkje har gjort meg overvekt meinte eg pasta, ris, brød, potete, melk + +.

Så sjøl om dokke er uenige med meg, treng dokke ikkje prøve og overbevise meg. Eg er bestemt og veit kva vi vil. Eg veit mykje om lavkarbo og veit at månge velge og endre til dinna livsstilen og meina den er mykje beire enn høg karbo. Men eg har og trua på kaloritelling av riktig mat.
Mange lure på kansje koffor eg då ikkje har begynt rett på grethe roede, men eg veit at ved lavkarbo går man ofte ned i kg fort og det er det eg har behov for no når eg har starta min prosess. Men ken veit kansje eg en dag blir frelst? Men etter mi forje periode vart eg det ikkje.

Og så trur eg vi bare skal bli enige om og vere uenige. som sagt veit eg at fleire har et anna syn enn meg, men eg gidde ikkje å diskutere det.

Karolinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 08:42   #428
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Karolinee, her.

Veit det e veldig mange som er uenig med meg her. Men eg har sett fleire som har gått på grethe roede, og ved å ete nok mat klart og slutta og ete godteri og slikt.

Men hvor mange på GR har du sett som har holdt vekten over tid etterpå?

Har en venninne som en gang sa:"Min mor har gått ned mange kilo på GR hun. Flere ganger." Og jeg kjenner ei som gikk på GR for noen år siden og gikk ned en god del kilo, nå er hun så diger som jeg aldri har sett henne før.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:34   #429
StineH
Seniormedlem

StineH sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 35
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Den VESENTLIE forskjellen på disse to er at med lavkarbo endrar man livsstilen sin.. man får ett sunt syn på mat. Det vil jeg IKKE påstå at man gjør med grete roede!

StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:38   #430
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Den VESENTLIE forskjellen på disse to er at med lavkarbo endrar man livsstilen sin.. man får ett sunt syn på mat. Det vil jeg IKKE påstå at man gjør med grete roede!

Helt enig. For uansett om man går på GR eller lavkarbo hjelper det ikke om man går ned 30 kg om man går tilbake til det gamle kostholdet etterpå - og det har jeg inntrykk av at flere på GR gjør enn de på lavkarbo. Eller?

At det rett og slett blir for mye pes å telle kalorier til hverdags og tenke på kosemerker (finnes det fremdeles?) og være mye sulten og ha masse søtsug og sånt. I lavkarbo!

TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:41   #431
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Skriver under på den ja

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:46   #432
StineH
Seniormedlem

StineH sin avatar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Helt enig. For uansett om man går på GR eller lavkarbo hjelper det ikke om man går ned 30 kg om man går tilbake til det gamle kostholdet etterpå - og det har jeg inntrykk av at flere på GR gjør enn de på lavkarbo. Eller?

At det rett og slett blir for mye pes å telle kalorier til hverdags og tenke på kosemerker (finnes det fremdeles?) og være mye sulten og ha masse søtsug og sånt. I lavkarbo!

Det er jo rett og slett fordi at man ved å spise lavkarbo mat får ett nytt syn på maten man trykker i trynet.. Man lerer seg ka protein, karboydrater og fett egentlig gjør med kroppen!

Derfor tror jeg at de som går ned masse på lavkarbo aldri går over til det ekstreme høykarbo livet igjen om de ikke vil gå opp igjen..
At noen vil telle kalorier hele resten av sitt liv er helt greit for meg. Men at de kommer til å klare det, det tror jeg ikke..
Jeg synes det er fantastisk å kunne spise tilnærmet hva jeg vil, og ikke minst slippe å være sulten!

og jeg vet du var ferdig med diskusjonen, men jeg blir litt irritert når folk kommer med utsagn som "Jeg vet man går ned mange kg fort på lavkarbo, og det er det eneste målet mitt nå!"..
Ja, du går kanskje ned endel kg fort, men burde ikke det vært overbevisning nok?...

StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:57   #433
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

og jeg vet du var ferdig med diskusjonen, men jeg blir litt irritert når folk kommer med utsagn som "Jeg vet man går ned mange kg fort på lavkarbo, og det er det eneste målet mitt nå!"..
Ja, du går kanskje ned endel kg fort, men burde ikke det vært overbevisning nok?...

Den var ikke til meg. For jeg skal ikke ned, men bare elsker dette kostholdet med all den deilige maten og at magen min oppfører seg helt fint når jeg spiser sånn. Og resten av kroppen også for den del.

Ikke alle går ned mange kilo fort heller forøvrig.

Gammel 08-01-11, 11:00   #434
StineH
Seniormedlem

StineH sin avatar

Den var ikke til meg. For jeg skal ikke ned, men bare elsker dette kostholdet med all den deilige maten og at magen min oppfører seg helt fint når jeg spiser sånn. Og resten av kroppen også for den del.

Ikke alle går ned mange kilo fort heller forøvrig.

Vet det ikke var til deg kjære trilltrall.. Men til hun som startet diskusjonen.. ^^,
Glemte bare å presisere det, tidlig på morran veit du!

Gammel 08-01-11, 11:35   #435
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Nå heter det frimerker Og de er nok like mange kalorier som et frimerke inneholder Jeg gikk ikke ned på GR selv om jeg spiste til magen var oppblåst som et gasskraftverk. Jeg ble heller ikke kvitt søtsuget selv om jeg var stappa. Lavkarbo er tingen for meg. Jeg har også gått ned på GR mange ganger. Første gang når jeg var 16. Da var startvekta mi 86 kg og jeg husker jeg følte meg som den største blubba i verden. Jeg gikk ned til 74 kilo, men kunne ikke unne meg så mye som en ekstra brødskive uten å gå opp i vekt. Jeg klarte faktisk å holde meg der i et og et halvt år (eller det vil si; jeg økte 2 kilo i vekt i løpet av den perioden). Men da måtte jeg ha kontroll av spiseforstyrrelsesproposjoner. Jeg har etter det lagt på meg, spist i GR-stil og lagt på meg i en evig sirkel. Og endte opp på 102 kilo. Nytt GRkurs der jeg tok av 1 kilo. Og så oppdaget jeg dette! Halleluja! Jeg kjenner ingen som har klart å gå GR og holde på vekta. Men jeg har lest at det finnes noen som klarer det. GR for meg er på en måte en slags spiseforstyrrelse. For man må bli sykelig opptatt av det for å få det til. Beklager at jeg diskuterer med deg, selv om du ikke vil diskutere... Måtte bare få det ut..

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 11:51   #436
freaksam
Nytt Medlem

freaksam sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
freaksam er på en erverdig vei

Så flinke dere er alle sammen ! Veldig motiverende å se før og etter bilder. Jeg gikk selv ned 33 kg på 7 mnd ved å kutte ut brus, spise ofte og ikke spise etter kl 19. Nå har jeg stått stille en stund og tenkte at jeg skulle prøve lavkarbo. Hørt så mye bra om det. Dette blir spennende!!

freaksam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 12:26   #437
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

GR for meg er på en måte en slags spiseforstyrrelse. For man må bli sykelig opptatt av det for å få det til. Beklager at jeg diskuterer med deg, selv om du ikke vil diskutere... Måtte bare få det ut..

Diskuter i vei - det er bare moro! Hvis det var meg du mente.

Og saken med lavkarbo er, i alle fall for min del, at jeg overhodet ikke føler noen som helst trang til å gå tilbake til gamle synder - jeg føler meg jo helt jævlig når jeg gjør det! Skjønt - man skal aldri si aldri, ikke godt å vite hvordan jeg spiser om 5 år.

Gammel 08-01-11, 14:06   #438
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Hehe. Var vel egentlig Karolinee jeg siktet til. Men jeg føler akkurat det samme somm deg når det gjelder lavkarbo. Jeg elsker å spise på denne måten. Jeg er overbevist om at jeg nå har et sunt kosthold!

Gammel 08-01-11, 15:35   #439
Heaven
Seniormedlem

Heaven sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 47
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

WOW du ser fantastisk ut christinesixteen. Så utrolig flink du har vært!!!

Gammel 08-01-11, 22:05   #440
Heaven
Seniormedlem

Heaven sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Karolinee, her.

Veit det e veldig mange som er uenig med meg her. Men eg har sett fleire som har gått på grethe roede, og ved å ete nok mat klart og slutta og ete godteri og slikt. Fordi en et så mykje at man ikkje får behov for og ete noko meir, og dei går likevell ned i vekt.
og med karbohydrata som ikkje har gjort meg overvekt meinte eg pasta, ris, brød, potete, melk + +.

Så sjøl om dokke er uenige med meg, treng dokke ikkje prøve og overbevise meg. Eg er bestemt og veit kva vi vil. Eg veit mykje om lavkarbo og veit at månge velge og endre til dinna livsstilen og meina den er mykje beire enn høg karbo. Men eg har og trua på kaloritelling av riktig mat.
Mange lure på kansje koffor eg då ikkje har begynt rett på grethe roede, men eg veit at ved lavkarbo går man ofte ned i kg fort og det er det eg har behov for no når eg har starta min prosess. Men ken veit kansje eg en dag blir frelst? Men etter mi forje periode vart eg det ikkje.

Og så trur eg vi bare skal bli enige om og vere uenige. som sagt veit eg at fleire har et anna syn enn meg, men eg gidde ikkje å diskutere det.

JEg gikk på GR og gikk ned 14 og la på meg 20 etterpå. Kroppen min var fortsatt ikke i form, og jeg slet med masse rart.
Etter mange år og enda flere kg i pluss kutta jeg ned på karbo, enda jeg var sterkt i mot den måten å slanke seg på Der har jeg måttet svelge noen kameler, gitt! For kroppen blusser og har det så bra og jo flere karber jeg kutta jo bedre ble det.

Men! Det er jo ikke dermed sagt at lavkarbo passer for alle! GR passa perfekt for venninna mi + mamman min. Men ikke meg. Lavkarbo passer meg og min biologi perfekt, men vennina mi blir syk når hun kommer i ketose.
Det viktigste er å respektere at vi alle er forskjellige, med forskjellige kropper med forskjellige behov.
Lykke til videre, Karolinee Er sikker på du klarer det helt utmerket! Det aller viktigste er jo innstillingen, uansett hvilken retning man velger!

Gammel 08-01-11, 23:17   #441
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Det er bra at GR fungerer for noen. Men det jeg reagerer på er at Karolinee setter eller mellom lavkarbo og sunt kosthold. Lavkarbo er et sunt kosthold. Og kanskje GR og. Jeg er ikke så sikker på det. Men dersom det fungerer for deg er det toppers Karolinee. Jeg skal slutte å være nyfrelst. Lykke til med det

Gammel 09-01-11, 12:59   #442
Heaven
Seniormedlem

Heaven sin avatar

Vimsen: Det la jeg ikke merke til Er enig i det, lavkarbo ER sundt

Gammel 11-01-11, 11:16   #443
hallgeirg
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2011
hallgeirg er på en erverdig vei

nå er vel dette egentlig en bildetråd, og diskusjoner om hvorvidt lavkarbo vs GR osv har vel muligens ikke så mye med bilder å gjøre?

Gammel 11-01-11, 13:21   #444
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Nope. Men den diskusjonen var avsluttet for et par dager siden, uansett. Og det oppstår jo ofte diskusjoner i forskjellige tråder. Jeg syns det er mest gøy, jeg. Men den er avsluttet. Du får legge inn noen bilder, så er vi tilbake i gjenge..

Gammel 11-01-11, 18:50   #445
StineH
Seniormedlem

StineH sin avatar

Siden denne tråden sporet litt av, så slenger jeg ut noen nye bilder jeg!

Tenkte egentlig jeg ikke skulle ta bilder før ETTER jeg rundet under 115.. Men så klarte jeg ikke dy meg! ^^,

150 og 118

135 og 118

135 og 118

118 (turkis topp) og 125 ( lys topp)

Prepare for awesomeness! ^^,

HAHAH! Jeg burde blitt modell.. -,-
Forskjellen i kg er ca 5 kg..

Også den fiiiine bergansjakken jeg fikk til jul! ELSKER den virkelig!!

Og ja, undertøyet matcher for anledningen, siden jeg leste her ett eller annet sted at det var vesentlig.. Trusa er forøvrig av den billige typen og sikkert regnet til bruk av en dame på over 95.. Elska da!

Gammel 11-01-11, 19:02   #446
fjanni
Seniormedlem

fjanni sin avatar

Medlem siden: May 2008
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Stor forskjell på deg Stine! Og for matchende undertøy!!

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 19:20   #447
Idarull
Seniormedlem

Idarull sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 37
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Oi, se forandringen på ryggen da! :O er jo helt vannvittig, spesielt der. FLINK JENTE! Fortsett sånn!

Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 19:28   #448
StineH
Seniormedlem

StineH sin avatar

Opprinnelig lagt inn av fjanni, her.

Stor forskjell på deg Stine! Og for matchende undertøy!!

Hihi..
Jeg har vært inne på VS å siklet.. når jeg blir lita og fin, skal jeg kjøpe meg noe skikkelige greier..

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Oi, se forandringen på ryggen da! :O er jo helt vannvittig, spesielt der. FLINK JENTE! Fortsett sånn!

Hihi.. Taaakk!!

Gammel 11-01-11, 19:33   #449
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Jeg er nesten sjalu på StineH.

Hvofor? Fordi du ser ut sånn som det jeg ser i speilet når jeg glaner på meg selv og jeg er ett sted mellom 75 og 78 kg

Det er mektig bra jobba å gå ned så mange kilo og holde motivasjonen oppe.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 19:38   #450
StineH
Seniormedlem

StineH sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg er nesten sjalu på StineH.

Hvofor? Fordi du ser ut sånn som det jeg ser i speilet når jeg glaner på meg selv og jeg er ett sted mellom 75 og 78 kg

Det er mektig bra jobba å gå ned så mange kilo og holde motivasjonen oppe.

:O
Pøøøhh... Det tror jeg ikke noe på.. ^^,

Hihi, tusen takk!
Hadde ikke klart å holde motivasjonen på topp uten alle dere her inne.. Det gjør at jeg VIL prestere, og ikke bare for meg selv...

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Inspirert av bildetråden Vimpane Ketolysekuren 9 18-08-10 15:00

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.