Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-01-11, 13:03   #26
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Åpenbart så er du langtfra alene :S jeg har visst nok en gang klart å misforstå hele greia jeg også....uff...

Jeg trodde ikke man kunne spise det man ville med grønnsaker, er nettopp de jeg veier, så jeg ikke overstiger karbene på en dag, å så har mine gode venninner som så sukksessfullt har gjennomført denne dietten, sagt til meg, at det var alt jeg trengte å holde greie på. Så lenge jeg holdt meg til det som var lolig, innen rene produkter med kjøtt, fisk, kylling, fløte, rømme osv så var det bare til å teste med sticksen. trengte ikke tenke på noe mer.

jeg skulle bare spise alt jeg hadde lov til, til jeg ble mett, IKKE overmett, å etterhvert ville jeg automatisk begynne å spise mindre mengder sa de, ser nå at jeg har MYE igjen å sette meg inn i her :S kanskje dette er årsaken til min oppgang igår, jeg har ikke ofret det en tanke en gang...

MEN uansett, så var det supre linker, så nå skal jeg VIRKELIG sette meg inn i dette en gang for alle, å gjøre det skikkelig, dette er siste muligheten min, å jeg VIL så gjerne inn i en fin kjole til bryllupet vi skal i i sommer...

Foresten ikke meningen å kuppe tråden din her altså,men her var mye jeg ikke hadde peiling på...

Husk at fløte og rømme også inneholder karber da.... og at enkelte får vektnedgangsstopp av for mye av disse (men dette er ikke noe man behøver å tenke for mye på før man evt har hatt stillestand noen uker).

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 13:04   #27
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Ja, hvorfor gjøre det mer komplisert enn det er tenkte jeg

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 13:09   #28
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Nei, for kylling (eller annet kjøtt, egg osv) inneholder ikke 100% protein. I 100 gram kylling er det ca 22 gram proteiner.

Bra du så den! Leste nok litt for fort, jeg!
Er nok en vanlig feil at man ikke tenker på at 100g kjøtt ikke inneholder 100g protein!
Altså, jeg vet det, men er man helt ny på å telle, har man vel aldri tenkt på det før!

Gammel 12-01-11, 17:09   #29
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
hope10 er ny på veien

Et lite spm til fra meg her.....Jeg har forstått det sånn at jeg skal holde meg til maks 15 karber til dagen, jeg er på Ketolyse, men ser at du skriver du spiser så mye grønnsaker du vil, halve tallerken full, har jeg misforstått dette?

hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 17:12   #30
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Et lite spm til fra meg her.....Jeg har forstått det sånn at jeg skal holde meg til maks 15 karber til dagen, jeg er på Ketolyse, men ser at du skriver du spiser så mye grønnsaker du vil, halve tallerken full, har jeg misforstått dette?

Siden du er på ketolyse så skal du følge ketolyseprinsippene
Vei opp allt med karber i, tell og regn ut.
Ligg på mellom 15 og 20 karber om dagen, hvor mesteparten skal komme fra grønnsaker.
Litt arbeid er det i starten, men det setter seg fort i fingrene og ting blir lettere å ta på øyemål etterhvert.

Et tips: Husk å se i filosofiboksene til de som gir svar. Om det faktisk er svar fra de som går på ketolysekuren eller andre dietter

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 18:01   #31
g-love
Juniormedlem

g-love sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
g-love er på en erverdig vei

om det er meg du spør?? så ja .jeg har jo gjort det ,men vettu,jeg er ny i gamet så hadde misforstått og fra idag VEIER jeg maten
prøver å forstå meg på programmet "mat på data! som ikke var det mest logiske å sette seg inn i -men nå tror jeg at jeg forstår..

Tusen takk for at alle dere som kan dette svarer -det er så frustrerende når man står fast
og greit med oppklaring på dette proteininnhold i kylling osv -det ville ikke falt meg inn å tenkt anderledes på det? haha..så logisk ,but still not

g-love er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 18:06   #32
g-love
Juniormedlem

g-love sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hva var det du hadde misforstått, da?

Du skal spise ca 1 g protein pr kg kroppsvekt, 15 g karber og resten må du fylle opp med fett!
Fordelingsnøkkelen i energi% er noe ala dette: 5% karber, 20% proteiner og 75% fett!

Du bør bare måle med stiksen om kvelden, minst to timer etter siste måltid! Ellers kan du ikke stole på resultatet!

Har brukt mat på data og registrert alle dagens måltider
-laget mat som jeg ellers har gjort siste ukene.MEN,denne gangen veid grønnsakene og tallene viser 5 % karb. 23 % protein og 72 % fett
Hahah føler meg nesten stolt!

Men takk til deg, du har oppklart mye

Gammel 12-01-11, 18:23   #33
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sitat:

Et tips: Husk å se i filosofiboksene til de som gir svar. Om det faktisk er svar fra de som går på ketolysekuren eller andre dietter

Men husk også at de som gir svar kan ha fulgt andre filosofier tidligere *pirke pirke*
Det er vel heller slik at de som svarer bør titte i filosofiboksen til de som spør

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 18:24   #34
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Men husk også at de som gir svar kan ha fulgt andre filosofier tidligere *pirke pirke*

Ja, det er sant

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 11:24   #35
g-love
Juniormedlem

g-love sin avatar

bare slenger inn et JEG HAR GÅTT NED 1 1/2 KILO.. juhuuuuuuu! jeg er så glad

Gammel 18-01-11, 11:34   #36
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av g-love, her.

bare slenger inn et JEG HAR GÅTT NED 1 1/2 KILO.. juhuuuuuuu! jeg er så glad

Gammel 18-01-11, 12:42   #37
Catwoman
Seniormedlem

Catwoman sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 53
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Grattis

Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.