Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Desember/januarstarter-tråden!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-01-11, 20:47   #376
Midnight Choir
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av mumfie, her.

Det er mye motiverende lesning her, supert!
Jeg har nå tatt av 1.2kg denna uka, superfornøyd! Har et "mål"/ønske om 0.5 i uka, det ser jeg på som realistisk! Men det går rette veien, så da får man bare være glad for det
Ny uke nå, med nye muligheter. Klarte og følge opp ut på tur 4 dager forrige uke, og er nå godt i gang denna uka også! Rir to ganger i uka, mandag og tirsdag, pluss at jeg i dag tok skia fatt en tur etter middag! *klappesegsjølpåhue*
Står på folkens, sterke er vi!

Så flott! Godt jobbet!

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 21:28   #377
Hegus
Juniormedlem

Hegus sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 35
Hegus er på en erverdig vei

Føler meg sjikkelig feit nå! haha! Mange av dere veier det som jeg VIL veie og noen til og med under det! 110 kg kærlighet er jeg laget av og skal ned til 70 i løpet av 2011 om jeg så skal... jaaa!! Jeg skal bli så slank å fin!

(jeg forstår at det ikke betyr noe hva jeg mener, men jeg ville bare si at man skal være nøyd med seg selv så lenge det ikke går ut over helsen)

Hegus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 21:35   #378
Midnight Choir
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Hegus, her.

Føler meg sjikkelig feit nå! haha! Mange av dere veier det som jeg VIL veie og noen til og med under det! 110 kg kærlighet er jeg laget av og skal ned til 70 i løpet av 2011 om jeg så skal... jaaa!! Jeg skal bli så slank å fin!

(jeg forstår at det ikke betyr noe hva jeg mener, men jeg ville bare si at man skal være nøyd med seg selv så lenge det ikke går ut over helsen)

Go, girl, GO!

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 22:05   #379
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
hope10 er ny på veien

Å jadda...snakk om å ta sorgene på forskudd....tidligere idag fikk jeg oppgang på vekten, å jeg tok en sticks med det samme, som ikke viste utslag på ketose, men nå ikveld, 2 timer etter siste måltid, er det fullt utslag på ketose

heldigvis...

Velkommen til dere nye nå, har ikke fått oppdatert meg på alt enda, da jeg er nettopp kommet hjem, men jeg bare måtte fortelle at jeg ikke hadde falt ut av ketosen, for jeg ble sååååå glad

hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 22:07   #380
Midnight Choir
Medlem

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Å jadda...snakk om å ta sorgene på forskudd....tidligere idag fikk jeg oppgang på vekten, å jeg tok en sticks med det samme, som ikke viste utslag på ketose, men nå ikveld, 2 timer etter siste måltid, er det fullt utslag på ketose

heldigvis...

Velkommen til dere nye nå, har ikke fått oppdatert meg på alt enda, da jeg er nettopp kommet hjem, men jeg bare måtte fortelle at jeg ikke hadde falt ut av ketosen, for jeg ble sååååå glad

Goooood! Jeg skal snart ta en stix, jeg også....

Gammel 11-01-11, 22:07   #381
ikea
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2010
ikea er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Venus Willendorf, her.

Det er så vanskelig

Kjæresten min vil på peppes og så vil han ha grøt, og jeg sier at jeg ikke har lyst og ikke har lyst på, så blir han irritert på meg.. Jeg hadde masse forslag (riktignok litt uvanlige forslag, til oss å være) til hva vi kunne lage med hva vi har (vi glemte å stikke innom butikken pga en merkelig lyd i bilen), men det endte med at han tok litt brødmat med en sur mine.

Greia er at jeg har en unnvikende personlighetsforstyrelse (han vet ikke om den heller, annet enn at han vet jeg har problemer med visse ting), så jeg er feks ekstremt opptatt av å ikke bli kritisert og derfor veldig privat med slike ting som at jeg slanker meg og hvordan jeg gjør det (ketolyse er jo en relativt omstridt kur, så jeg vet ikke hvordan han ville tenke om det). Så selv om jeg har veldig lyst til at han skal vite, så er det absolutt umulig for meg å få ut ordene. Jeg har vurdert å feks la boksen med ketolysestix stå fremme på badet så han ser dem, for det ville jo vært et ganske tydelig hint. Men jeg tviler nesten på at han hadde lagt merke til dem Eventuelt kunne han spurt "hva er dette", og da ville jeg vært like langt

Kjære deg. Skjønner godt du synes det er vanskelig å fortelle han om dette, men tror du ikke han reagerer sterkere om han finner ut av det av seg selv? Hvis du er overvektig, ønsker vel han det beste for deg? Og for deg nå (sånn som jeg tolker det) er å gå på ketolyse og gå ned i vekt. Har en søster som også ikke alltid tør å fortelle det som det er, fordi hun er så redd for hva alle skal synes. Men sannheten kommer frem til slutt, kanskje ikke akkurat nå, men den kommer frem. Stol på deg selv, og følg det du selv føler er riktig. Min personlige mening er at du burde si det, slik at du slipper å holde slike ting inne i deg selv. Håper det kan trøste litt

ikea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 23:07   #382
Vanii
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 33
Vanii er på en erverdig vei

Jeg startet i går og er sååååå klar ! Har gått på Ketolyse før, gikk ned 9 kilo på 2 mnd Men så har jeg gått opp nesten allt igjen da jeg ikke var så flink lenger men den feilen skal jeg ikke gjøre igjen

Målet nå er å gå fra 66.6 kg og ned til 50 kg er 160 høy

Vanii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og lav GI <3 Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 23:11   #383
ikea
Juniormedlem

Må bare si en ting til dere, hvis dere er lei egg frokostene eller hva du måtte spise; Prøv Nannahs knekkebrød! De er sinnsykt gode, kun 1 g karber per knekkebrød. Veldig enkle og lage, og SINNSYKT gode! Mye bedre enn vanlig knekkebrød!

Gammel 11-01-11, 23:25   #384
Midnight Choir
Medlem

Opprinnelig lagt inn av ikea, her.

Må bare si en ting til dere, hvis dere er lei egg frokostene eller hva du måtte spise; Prøv Nannahs knekkebrød! De er sinnsykt gode, kun 1 g karber per knekkebrød. Veldig enkle og lage, og SINNSYKT gode! Mye bedre enn vanlig knekkebrød!

Har du oppskriften lett tilgjengelig?

Gammel 12-01-11, 00:10   #385
ikea
Juniormedlem

Nannahs knekkebrød!

- 200 g solsikkekjerner (3,5dl)
- 1 dl linfrø
- 1 dl sesamfrø
- 2, 25 dl kli (kruskakli)
- 2 SS fiberhusk
-1/2 ts salt
- 5 dl vann

- Rør alt sammen
- La den hvile i 10 min slik at fiberhusken får svellet
- Ha på bakepapir på to plater, fordel det på to plater ( det er vanskelig å fordele utover, virker umulig til tider, men et godt tips er å ta på seg en pose på hånden, da klistrer den sge ikke like godt.
- Det skal smøres tynt utover
- Lag ruter med pizza hjul 4x4 ruter per plate ( totalt 32 stk)
- Stek begge platene samtidig på 160 gr (varmluftsovn) i 1 t og 10 min.
- Snu platene og bytt plass minimum to ganger.

Gammel 12-01-11, 00:21   #386
Midnight Choir
Medlem

Nannahs knekkebrød!

- 1 dl linfrø
- 1 dl sesamfrø
- 2 SS fiberhusk
-1/2 ts salt
- 5 dl vann

- Rør alt sammen
- Ha på bakepapir på to plater, fordel det på to plater ( det er vanskelig å fordele utover, virker umulig til tider, men et godt tips er å ta på seg en pose på hånden, da klistrer den sge ikke like godt.

Takk!

Gammel 12-01-11, 00:27   #387
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 58
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Nannahs knekkebrød!

- 1 dl linfrø
- 1 dl sesamfrø
- 2 SS fiberhusk
-1/2 ts salt
- 5 dl vann

- Rør alt sammen

Skal testes i morgen.

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 07:19   #388
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Nannahs knekkebrød!

Det kan være lurt å linke til originaloppskriften, siden det ofte står endel tips og triks i originaltråden, samt at man kan legge til egne kommentarer. Greit å ha alt samlet på ett sted.

Gammel 12-01-11, 09:18   #389
hallgeirg
Juniormedlem

hallgeirg er på en erverdig vei

Det er så vanskelig

Kjæresten min vil på peppes og så vil han ha grøt, og jeg sier at jeg ikke har lyst og ikke har lyst på, så blir han irritert på meg.. Jeg hadde masse forslag (riktignok litt uvanlige forslag, til oss å være) til hva vi kunne lage med hva vi har (vi glemte å stikke innom butikken pga en merkelig lyd i bilen), men det endte med at han tok litt brødmat med en sur mine.

Greia er at jeg har en unnvikende personlighetsforstyrelse (han vet ikke om den heller, annet enn at han vet jeg har problemer med visse ting), så jeg er feks ekstremt opptatt av å ikke bli kritisert og derfor veldig privat med slike ting som at jeg slanker meg og hvordan jeg gjør det (ketolyse er jo en relativt omstridt kur, så jeg vet ikke hvordan han ville tenke om det). Så selv om jeg har veldig lyst til at han skal vite, så er det absolutt umulig for meg å få ut ordene. Jeg har vurdert å feks la boksen med ketolysestix stå fremme på badet så han ser dem, for det ville jo vært et ganske tydelig hint. Men jeg tviler nesten på at han hadde lagt merke til dem Eventuelt kunne han spurt "hva er dette", og da ville jeg vært like langt

min erfaring er i alle fall at det er viktig å ha med partneren sin på laget når man skal gå lavkarbo. Jeg har verdens kjekkeste jente da, ho leste ketolyseboka, og når ho lager mat til meg, så lager ho ketolysevennlig mat..

ANBEFALER på det sterkeste at du forteller både at du er på diett og hvilken type diett..

Gammel 12-01-11, 09:36   #390
Nina L
Juniormedlem

Nina L er ny på veien

Det er så vanskelig

Så selv om jeg har veldig lyst til at han skal vite, så er det absolutt umulig for meg å få ut ordene.

Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig, kjæresten min fnyste også når jeg nevnte ketolysekuren, han mener vi bare skal ha et 'normalt' kosthold, og hvis jeg bare kutter ned på brus og sjokolade, så vil jeg gå ned (lett for han å si som er sylslank, og kan spise hva han vil uten å legge på seg).

Men til slutt måtte jeg bare forklare han at dette var det jeg ville, og at jeg må ha klare grenser, hvis jeg skal ha håp om å klare dette. Han ble nok litt overrasket i begynnelsen, men nå som han ser hvordan dette kostholdet påvirker humøret mitt, og at nåla går nedover, så støtter han meg 100%. han er bare glad til, for nå er det jeg som lager all maten, og han spiser bare det han får servert han, og nyter det

Bare bit i det sure eplet, hvis du har vansker for å si det, skriv det ned på en lapp, jeg lover deg at han kommer til å ta det mye bedre enn du tror! Så får det være opp til han om han vil fortsette med sitt kosthold, eller smake på alt det gode du kan diske opp med!

Lykke til!

Nina L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 11:35   #391
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Sååå flinke dere er

Jeg gikk opp igår, om det er pga all norvegia`en jeg puttet i meg, sitronpepperen, eller mensen i anmarsj, eller andre grunner er jeg ikke helt sikker på, men jeg har ihvertfall fjernet sitronpepperen, kjøpt meg græddost, å fortsetter som før å håper på nedgang til mandag

Jeg vet jeg ikke skal gå på vekta hver morgen, men klarer liksom ikke holde meg borte heller er jo såååååå spennende.
Så jeg et at jeg står på det samme som igår, altså fremdeles oppgang siden sist, men jeg fortsetetr med fatt mot, denne gangen SKAL det gå

Jeg VIL inn i en flott kjole i bryllupet vi skal i i juni, å jeg vil så veldig gjerne kunne gå i bikini til sommeren, å bade sammen med ungene, uten å måtte se etetr om det kommer andre ned til stranden vår, å dermed begynne å fiske, eller fange krabber delvis påkledd heller

Ikke det at det ikke er kjekt, men mine unger elsker å bade, å jeg vil ære med de, samme når de skal i bassenget...PYTON for meg...men vil så veldig gjerne, men føler meg fæl... skikkelig uvel...

Min mann fatter ikke hvorfor jeg skjuler meg, å han syns ikke det er nødvendig at jeg gjør dette, så selv om jeg forteller at jeg gjør det fordi jeg ikke trives med meg selv,å at jeg nå har en BMI som er over på fedme, så når det ikke inn, men han respekterer at jeg ønsker heldigvis, selv er han tynn, å kan fråtse i det han har lyst på, å det skjer........nada.....noen som har det

men så lenge han respekterer at jeg ønsker dette, å ikke lager noe styr når jeg spiser noe annet enn de, så er det supert

Gammel 12-01-11, 14:30   #392
ikea
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det kan være lurt å linke til originaloppskriften, siden det ofte står endel tips og triks i originaltråden, samt at man kan legge til egne kommentarer. Greit å ha alt samlet på ett sted.

Here you go; http://forum.lavkarbo.no/showthread....s+knekkebr%F8d

Gammel 12-01-11, 14:39   #393
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Hvor er de gode oppskriftene til Gerd som mange snakker om her inne, lett og lett men finner de ikke jeg, er de samlet en plass, eller er det en her og en der?

Gammel 12-01-11, 18:31   #394
Midnight Choir
Medlem

Å, nå lagde jeg noe utrolig godt, i og med at jeg likevel skulle lage "ordentlig" pizza til guttene mine . Så nå har jeg en isboks av "rester" (det meste faktisk, for den er mektig og god) som blir både lunsj på jobb og middag i morgen. Fant en oppskrift inne på et av forumene, som jeg justerte litt og tilpasset mine smaksbehov:

Pizzabunn:
1 beger cottage cheese (moses)
4 egg (piskes)
150-200 g revet hvitost
--> blandes og bres utover bakeplaten, og forstekes midt i ovnen på 200grader i 15-20 minutter

Fyll:
Kjøttdeig av svin
Oregano
Små biter salt påleggspølse (fårepølse/salami/chorizo e.l)
En liten boks tomatpuré
Fersk rosmarin (hakkes)
Hvitløk
2 ss smeltet meierismør blandet med et par spiseskjeer matfløte
Salt og pepper
Revet hvitost på toppen

Stekes på 200grader.

Gammel 12-01-11, 18:52   #395
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Midnight Choir, her.

Å, nå lagde jeg noe utrolig godt, i og med at jeg likevel skulle lage "ordentlig" pizza til guttene mine . Så nå har jeg en isboks av "rester" (det meste faktisk, for den er mektig og god) som blir både lunsj på jobb og middag i morgen. Fant en oppskrift inne på et av forumene, som jeg justerte litt og tilpasset mine smaksbehov:

Pizza har jeg lyst på, denne skal testes IKVELD takk for at du deler oppskrift, godt med noe annet enn salat og omelett..som går igjen her...

Gammel 12-01-11, 19:05   #396
ikea
Juniormedlem

I dag har jeg hatt tomatsuppe med indiske kjøttboller (en oppskrift jeg fant her inne). Den var sinnsykt god. Samboer som ikke er noen lavkarbo fyr, spiste to store skåler og syntes dette var den beste tomatsuppen han noensinne har hatt. Sitat fra han; Nå er det garantert slutt på toro tomatsuppe, nå er det kjerringas tomatsuppe som gjelder

Men over til noe annet, jeg føler at jeg spiser alt for lite. I dag har jeg spist 1 knekkebrød og 1 skål suppe + en halv atkins bar før trening. Klarer liksom ikke få i meg mer, blir kvalm hvis jeg skal dytte inn på noe mer. Noen andre som sliter med det samme? Kan dette gi en stopper på vektnedgangen? ( at jeg ikke spiser sånn ekstremt mye fett)..

Gammel 12-01-11, 20:10   #397
Tidl. medlem
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Midnight Choir, her.

Å, nå lagde jeg noe utrolig godt, i og med at jeg likevel skulle lage "ordentlig" pizza til guttene mine .

Oh, den så god ut. :nam: Nå vet jeg hva jeg skal ha til middag i morgen.

Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 20:42   #398
€Lene€
Medlem

€Lene€ sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Tilbake i Sande :)
Alder: 42
€Lene€ er på en erverdig vei

Har en stor jobb foran meg med å lese meg opp på den tråden ser jeg Bra med mye aktivitet, det gir masse inspirasjon!

Må benytte anledingen til å anbefale noen oppskrifter jeg fant her inne. Middagen i dag ble denne gryteretten her http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15737 Den falt virkelig i smak så den kommer jeg til å lage flere ganger. Hadde blomkål med smør som tilbehør.

Nå sitter jeg og nyter disse vaflene http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37282 Disse var heller ikke dumme. Jeg stekte pannekaken først, smurte på litt tomatpuré og skinkeost, og hadde på skinke og ost før jeg brettet den dobbelt og stekte den litt til. Resultatet ble en deilig toast

Lunsjen i dag besto av eggerøre, laks, salat og rømme. Har spist salat med ost og skinke et par dager nå, og kjenner at det var greit å finne noe annet å spise også.

Og et tips når søtsuget kommer... kaffe med fløte og et par suketter Nesten som kaffe latte

Resultat 2010: - 7,9 kg
Delmål 1: 69,9 kg til jul --> 4,4 kg borte og 4,1 kg igjen
Delmål 2: 65 kg innen 1. mai, og etter det blir det forhåpentligvis babymage
€Lene€ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 20:47   #399
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

I dag har jeg hatt tomatsuppe med indiske kjøttboller (en oppskrift jeg fant her inne). Den var sinnsykt god.

link?

Gammel 13-01-11, 01:58   #400
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 58
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Men over til noe annet, jeg føler at jeg spiser alt for lite. I dag har jeg spist 1 knekkebrød og 1 skål suppe + en halv atkins bar før trening. Klarer liksom ikke få i meg mer, blir kvalm hvis jeg skal dytte inn på noe mer. Noen andre som sliter med det samme? Kan dette gi en stopper på vektnedgangen? ( at jeg ikke spiser sånn ekstremt mye fett)..

Spis når du er sulten. Bare pass på å få i deg ketopillene og vann nok. Du setter forbrenninga noe ned, med å spise sjeldent, men kroppen brenner uansett, og mat inn - forbruk=lagerstatus
I og med at glykogenlagrene dine er så godt som tomme, så må kroppen bruke et eller annet anna. De alternativene den har, er protein og fett fra kroppen selv.

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Start i desember €Lene€ Ketolysekuren 39 06-01-10 11:50
Tanker om desember achillea Ketolysekuren 29 08-11-08 17:45

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.