Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-01-10, 18:58   #276
Monicah
Medlem

Monicah sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Monicah er ny på veien

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

hei beate! jeg har ikke så mange erfaringer og gode råd å komme med siden jeg selv er ny. på mandag har jeg holdt på i 2 uker. har ingen peiling på p-stav heller. men om en skal gå utifra at en dags blødning var mens for din del, så kan jo det ha noe med vektøkningen å gjøre. hvor mye fett får du i deg daglig? hvilke faktorer kan du tenke deg er grunnen? hvor mange karbo ligger du på pr dag?

skulle virkelig ønske jeg kunne si noe som var til glede for dere som sliter og dere som ikke har tålmodighet til å gi dette en real sjanse. en må gi det tid! det er en stor omstilling for kroppen dette opplegget her (ihvertfall for min kropp) og det tar tid å gå ned i vekt til og med på lavkarbo. for noen går det fort og for noen går det seint, individuelt sånn som med alt annet her i verden!
vær så snill å gi dere selv en sjanse til å gå ned i vekt ved lavkarbo! ikke gi opp!!!

Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 21:17   #277
kveita
Medlem

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: langt i nord :)
kveita er på en erverdig vei

enig Monicah!! vet det så godt, er jo og en livvstil, så en må jo bare fortsette uansett. Isteden for straffer en seg selv faktisk med å dytte i seg det vi ikke skal ha..??! rare damer..
Jeg har det uansett bedre på lavkarbo, og dagene er ulike uansett - det er jo livet..
Har vært flink i dag, spist svin indrefilet med stekte grønnsaker meg creme freiche til middag - nydelig! Det er en enkelt måte å få i seg fett også, steker i masse fett og har på fløte el cf.. deilig!
har ikke noe sug i dag, som om jeg har våknet igjen og tenker det er jo ikke snakk om å spise det jeg ikke skal!! sånt tull!! hehe.. - bra det..
så hold ut, alt går over, men ikke ødelegg alt!!
Når det gjelder p stav Beate har jeg ikke erfaring, men har selv akkurat satt inn hormon spiral, og hadde en blødning på 1 dag, en uke før tia.. er vel homonene som gjør til at det endres litt før alt er tilpasset - kanskje??

Klem og ha en fin lørdag! og i morra er det ny dag og nye muligheter!! - (om det sku gå dårlig i dag..

kveita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ala`hexeberg :) Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 23:39   #278
peruvian
Juniormedlem

peruvian sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
peruvian er på en erverdig vei

Ahh så deilig.. etter èn uke på ketolyse har jeg gått ned 2,5 kilo!! Helt fantastisk!! Ha en fin lørdag alle sammen

peruvian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ke2lyse Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 23:43   #279
merethe1
Juniormedlem

merethe1 sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: hordaland
Alder: 54
merethe1 er på en erverdig vei

kjøpte du sticksene på nett eller finnes de f.eks på apoteket ?

merethe1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 01:03   #280
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av merethe1, her.

kjøpte du sticksene på nett eller finnes de f.eks på apoteket ?

Sticksene kan kjøpes på apoteket (Keto Diabur 5000 heter mine), på nett eller i de Meny- butikkene som fører varer fra Ketolyse.no (Finnes en forhandler liste her inne et sted)

Gammel 24-01-10, 08:46   #281
Sessaen
Juniormedlem

Sessaen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Akershus
Sessaen er på en erverdig vei

Jeg er ny på lasset og har egentlig veiedag i morgen. Men i dag måtte jeg bare snike meg på og se hvor landet ligger. Og vekta peker riktig vei. Ned ca 2 kg på 6 dager! Dette er jo strålende! Jeg har ikke hatt ketolysepillene (bestilte de i går), men har tatt krom og omega 3. Kanskje ketolysepillene setter enda mer fart på forbrenningen? Jeg må også legge til at jeg har lavt stoffskifte, og i det siste har vekta bare gått en vei, nemlig opp

Men nå skal det bli andre boller. Første delmål er ned 5 kg. Totalt ned 15 kg. Blir så glad så glad om jeg klarer det!!!

Lykke til alle andre!!!

Nykommer'n
Sessaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Glutenfri - LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 13:00   #282
tangoto
Seniormedlem

tangoto sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Alder: 51
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Hei igjen og hyggelig at det kommer nye til! : )

Vil bare si fra at jeg har gått ned en hel kilo fra i går til i dag! He he bra at det finnes gode eksempler på hva mensen gjør, hvor fort det går opp og ned, og hvor lite lurt det er å veie seg hver dag..; )

Spennende i morgenmandag.. da har jeg jo lov til å veie meg.

Hilsen en veiegal ; ) Men det er kanskje ikke så rart når vi er ferske og lurer så mye på hva det er vi har begitt oss inn på og hvordan dette egentlig funker.

Godt å være flere i samme båt her. Don't give up!!

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 21:32   #283
Cristiano07
Juniormedlem

Hvor: Porsgrunn
Alder: 50
Cristiano07 er på en erverdig vei

Hvis det er sent på kvelden og jeg er sulten, bør jeg da spise?
Er ofte jeg har sen frokost(10-11 tida) og middag i 17-tida..
Har liksom ikke lyst til å spise før leggetid..
Grunnen til at jeg ikke spiser oftere er jo at metthetsfølelsen varer lenger..

Cristiano07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 23:04   #284
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Bare spis deg passe mett hver gang du er sulten!
Her er det ingen dumme regler om at man ikke skal spise om kvelden etc!

Gammel 25-01-10, 10:56   #285
SuperMamma
Medlem

SuperMamma sin avatar

SuperMamma er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er ikke så vanskelig, egentlig!

Man tar utgangspunkt i hvor mye man veier for å finne ut hvor mye proteiner man burde få i seg, og hvor mye karber man ligger på!
Jeg veier drøyt 90kg og er lite aktiv. Velger da å si at 100g proteiner er bra for meg. (1-1.5g pr kg, inntil 2g om man er veldig aktiv)
Dette gir ca

100g proteiner= 17%
18g karber = 3%
214g fett = 80%

Eller
100g prot= 17%
30g Karbo= 5%
208g fett= 78%

Bittelitt kalorilære:
1g protein= 4kcal
1g karbo= 4kcal
1g fett= 9kcal

Hei Kitt,
jeg forstod ikke helt regnestykket ditt.
Er det slik at optimal samensatt kost fordeler seg slik:

100g prot= 17%
30g Karbo= 5%
208g fett= 78%

SuperMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med Ketolyse, nå generelt vedlikehold og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 12:56   #286
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av SuperMamma, her.

Hei Kitt,
jeg forstod ikke helt regnestykket ditt.
Er det slik at optimal samensatt kost fordeler seg slik:

100g prot= 17%
30g Karbo= 5%
208g fett= 78%

Sånn ca!
På ketolyse sier man noe sånt som 5% karbo, 20% protein og 75% fett som veiledende.
Jeg trives best med mellom 20 og 30% karber og veier ca 90kg, derfor ser regnestykket mitt sånn ut!

Om du veier mye mer/mindre eller er veldig aktiv i forhold til proteiner, eller vil lavere/høyere i karber, må du regne ut energifordelingen sånn at den passer best for deg!

Gammel 25-01-10, 14:44   #287
SuperMamma
Medlem

SuperMamma sin avatar

SuperMamma er på en erverdig vei

Takk Kitt.
Da har jeg regnet meg frem til at protein og karbo intaket mitt er helt fint. Men denne fett mengden... den er uapetittlig rå.... hør økt meg opp til 150 g fett om dage, men nærmere 300 g som det ble for min del... det skal holde hardt altså. .ughæø

SuperMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med Ketolyse, nå generelt vedlikehold og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 20:46   #288
ned10kg:)
Medlem

ned10kg:) sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sogn og Fjordane
Alder: 39
ned10kg:) er på en erverdig vei

Er med eg også enda Men opp 0,3 kg denne uken.. arrrg!

ned10kg:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 21:00   #289
Engelen
Medlem

Engelen sin avatar

Hvor: Sør Norge
Alder: 56
Engelen er ny på veien

Har vært flink hele uka jeg, men vekta viste opp 0,1 kg. Kjedelig, men får håpe på bedre resultat neste uke.

Engelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 22:53   #290
Vanilia
Juniormedlem

Vanilia sin avatar

Hvor: Bærums Verk
Alder: 55
Vanilia er på en erverdig vei

Jeg harvært bortreist noen dager og har spist ute (veikro og/eller restaurant) og drukket vin nesten hver dag. Var ekstremt nøye på ikke å spise poteter/pommes frites, bare salat uten dressing og kjøtt. Spiste tapas onsdag (oliven, aioli, scampi, chorizo, kjøttboller og marinert lammespyd), løvstek med bernaise torsdag, ovnsbakt camenbert og honningglasert kalkunbryst med ratatoulle fredag og biff med kryddersmør lørdag. Søndag ble det biff med bernaise. Har vært i ketose hele tiden og er SÅ stolt av meg selv! Vektnedgangen er veldig stabil nå, jeg går ned ca 100 gram pr dag, og det er jeg happy med. Det blir jo ca 700 gram pr uke! Eneste bivirkningen jeg merker med denne kuren er at det lukter konstant stekeos og baconfett av hår og klær - EKKELT! Noen som har tips til hvordan man kan tilberede egg og bacon i micro, så det ikke blir så mye stekeos?

Vanilia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Skaldemans metode Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 07:06   #291
tangoto
Seniormedlem

tangoto sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Alder: 51
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Hei vanilja:-) Jeg er og ny her, men leste her et sted om å knuse et par egg i en kopp, putte koppen i microen til du hører pof! to ganger. Godt og lettvint med smør, krydder og andre ting oppi!:-)
Gikk litt ned i dag selv om M. Hurra!

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 09:27   #292
Pandora
Seniormedlem

Pandora sin avatar

Alder: 58
Pandora er på en erverdig vei

Ingen mens enda!!! (og er ikke gravid;-)...)

Men har fått kontroll på søtsuget igjen, ble med den sprekken lørdagskvelden - nå er jeg flink som bare det igjen

Nå skal jeg ihvertfall klare tre nye uker før en liten planlagt sprekk midt i februar (men bare en!)

Energien er bra, humøret er topp og jeg er passe sulten til måltidene uten noe matstress..

Ganske kaldt ute idag, men sitter og planlegger en skitur hvis jeg kommer meg tidlig fra jobb

..og et tips vedr omelett/baconsteking: finnes pakker med "smårettbacon", såne bittesmå oppkuttede baconbiter, de steker så fort at det ikke blir noe særlig stekeos..også heller jeg bare eggene over. Nydelig omelett og håret lukter fortsatt shampoo (kan jo kutte smått selv også...men jeg er for lat til det )

Gammel 26-01-10, 13:53   #293
kveita
Medlem

Cool

Hallo alle januar startere!
Godt å se at det gå¨r bedre , et eventuelt søtsug gir seg, og plutselig er alt så mye bedre igjen....
For meg går det og veldig bra. Vektnedgangen er jeg litt usikker på grunnet pms, så jeg skal ikke gå på vekte for mandag igjen, da er forhåpentligvis det verste over..
Alt med maten går veldig bra, koser meg, god tid å planlegge synes jeg, koser meg med det. leser på innholdsfortegnelse i butikken og unngår alt med mye karbo. Bakte sjokoladekake i går igjen, men slikka ikke på en teskje engang..!! stolt!!
merker på kroppen at jeg har gått ned, bedre plass i klærne og det er deilig! etter sprekken min på fredag, er jeg bestemt på at det ikke skal skje igjen! SÅÅÅ mye frustrasjon, og vektøkning for sukker og mel . ikke verdt det en gang...
Så får være klar ved neste pms..
Klem og håper alle får en fin uke - stå på!!

kveita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ala`hexeberg :) Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 13:59   #294
kveita
Medlem

og drakk eggemelk til frokost med litt pulver kaffe i, og det holdt meg mett i 3,5 timer!! utrolig, og ikke verst heller.. skal prøve meg på ulike varianter.

Gammel 26-01-10, 16:25   #295
Blid
Nytt Medlem

Blid sin avatar

Hvor: Telemark
Blid er på en erverdig vei

Hei Alle januarstartere! Så flinke alle er!

Hadde litt bekymring i slutten av forrige uke når jeg ikke vekta hadde flyttet seg "på lenge". Men så slapp det igjen i helga! Denne kuren tror jeg skal få meg helt i mål! 4,5 kg på under 3 uker må være bra!

Men i går hadde jeg en rar opplevelse
Var på trening (steppmaskin). Holdt på ca 70 minutter pluss uttøying. Skikkelig bra økt, men når jeg kom hjem blei jeg skikkelig svimmel og kvalm... Ikke bra!
Har noen av dere andre merket at dere har blitt uvel etter trening i Ketose?
Kan det være at jeg har fått i meg for lite veske under treningen?? Drakk ca 1 liter veske.
Andre med samme erfaring?

Blid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 17:38   #296
Florence123
Medlem

Florence123 er på en erverdig vei

Ny jeg da

Har holdt på i 2 dager og har en forferdelig hodepine kjenner jeg , men er normalt etter det jeg har lest i begynnelsen.

Men lurer på en ting, og det er menyen min...

Har bak Lollipopbrødet og er veldig glad i brødmat så jeg spiser ca 3 skiver hver dag, er det mye og bruker 1 hel ost av fet type og tomat som tilbehør.

Har laget taco av kjøttdeig som jeg spiser oppå salaten til middag.

I tillegg spiser jeg melon , nøtter og baconcrips.

Er dette mye mat ?

Florence123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 19:24   #297
Multi
Medlem

Multi sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 55
Multi er ny på veien

HEi folkens

Jeg er også Januarstarter - nærmere bestemt 7.januar. Første to ukene gikk jeg ned 3,1 kg, og så gikk jeg opp 0,5-0,6 uten at jeg hadde endra noe som helst og der har jeg vært en uke.

Nesten godt å se at det er flere som bremsa/gikk opp litt. Det betyr vel at vi gjøre det samme og da er det vel riktig.
Vi får støtte hverandre videre, så kommer sikkert fettforbrenninga i gang for fullt!

Multi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 20:25   #298
Maysan81
Juniormedlem

Maysan81 sin avatar

Hvor: Stavanger
Maysan81 er på en erverdig vei

hei hei ketolysemennesker
Jeg er splitter ny og en januarstarter. Jeg har dag 2 på ketolyse...og er enda ved godt mot og veeeeldig giret på dette.

Sliter litt med å finne frem på forumene... men jeg lærer noe nytt hele tiden
Håper det er plass til meg og.

jeg er ei jente på 28 år, 1 sønn og samboer. Er fra hamar, men bor i stavanger. Har vært overvektig i 10-12 år nå...og har prøvd det meste uten hell. Kryss fingrene for meg!!! Orker ikke være tung og utrent lenger!

Lykke til til alle sammen

Maysan81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 20:55   #299
Calvin1009
Juniormedlem

Calvin1009 sin avatar

Hvor: Oslo
Calvin1009 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Blid, her.

Hei Alle januarstartere! Så flinke alle er!

Hadde litt bekymring i slutten av forrige uke når jeg ikke vekta hadde flyttet seg "på lenge". Men så slapp det igjen i helga! Denne kuren tror jeg skal få meg helt i mål! 4,5 kg på under 3 uker må være bra!

Men i går hadde jeg en rar opplevelse
Var på trening (steppmaskin). Holdt på ca 70 minutter pluss uttøying. Skikkelig bra økt, men når jeg kom hjem blei jeg skikkelig svimmel og kvalm... Ikke bra!
Har noen av dere andre merket at dere har blitt uvel etter trening i Ketose?
Kan det være at jeg har fått i meg for lite veske under treningen?? Drakk ca 1 liter veske.
Andre med samme erfaring?

Det står i boka at man skal være forsiktig med hard trening når man er i ketose. Og jeg regner med at dine 70 min teller med der.

Årsaken er at kroppen ikke har en like høy yteevne siden den ellers tyr til karbohydratlagrene i kroppen for å ta av for de den høye energiomsettningen i kroppen.
Når du da ikke har karbo i kroppen må enten finne deg i å trene kortere økter eller senke intensiteten.
Av egen erfaring vet jeg at folk reagerer veldig forskjellig og dermed tydeligvis også tåler trening forskjellig under ketolyse.
Så min anbefaling er å senke kravene til deg selv nå som du er i ketolyse. Ett annet tips kan være å ha ett måltid med "mest" karbo i før du går og trener - kroppen vil da foretrekke å brenne opp karboen først siden det er den enkleste energikilden.

Calvin1009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-tilhenger Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 21:01   #300
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Calvin1009, her.

Det står i boka at man skal være forsiktig med hard trening når man er i ketose.

Det gjelder mest de første dagene, og for folk som ikke har trent noe særlig fra før. Er man vant til å trene er det helt fint å fortsette, selv om man kan merke det går litt tråere de første dagene/ukene. Det går over, og snart yter man bedre enn noen gang.

Opprinnelig lagt inn av Calvin1009, her.

Ett annet tips kan være å ha ett måltid med "mest" karbo i før du går og trener - kroppen vil da foretrekke å brenne opp karboen først siden det er den enkleste energikilden.

Det vil sannsynligvis gjøre at det tar lenger tid før kroppen lærer seg å bruke andre enrgikilder enn karbohydrater. Jo mindre karbo den ha å brenne, jo raskere må den ty til alternativt brensel. Jeg vil heller anbefale et måltid med mye fett før trening.

Svimmel/kvalm kan komme av at det går for lenge før man får i seg mat. SPis noe proteinrikt etter trening, og drikk MASE vann. Kroppen trenger mye mer vann for å brenne fett enn karbohydrater. Husk også å ta det roligere i overgangsfasen

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 00:04
Noen andre oktober-startere her? KattyM Ketolysekuren 262 01-03-10 20:37
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29
Januar 09 - ny start! Peach Mer enn 30 kg overvekt 38 23-01-09 00:22

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.