Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

November-startere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-10, 08:56   #326
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: November-startere

November

23.11.09- 115 kg
30.11.09- 110.3 kg

Desember


07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg

Januar

04.01.10- 108.1 kg
11.01.10- 106.9 kg

Ned 1.2 kilo denne uken og er offisielt over halvveis i kampen min

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 08:11   #327
Henriette23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oppland
Alder: 40
Innlegg: 23
Henriette23 er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Hei.
Nå er det lenge siden je har vært her å skrevet på denne tråden, starten i midten av november. Gikk ned noen kg i starten og var veldig fornøyd, men så skjedde det samme som sist je begynte på kuren. Ble utrolig dårlig rett å slett, kroppen fungerte ikke.
Mistet motivasjonen helt og var tilbake i gammelt mønster.

Men nå går je delvis på ketolyse kuren, men kuttet ut fett.
Så er vel bare blitt en lavkarbo et eller annet. Men fungerer for meg da

Så starter dagen med to fiberrik, med valgfritt pålegg.

Og så passer je på karbohydrater resten av dagen. Mye grønnsaker til middag og salat til luns.

Vekten går sakte nedover og raser ikke ned som mange andre på ketolysekuren, men det er bedre enn ikke noe

Så siden november har jeg gått ned 10 kg og veldig fornøyd.

Henriette23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 12:12   #328
Stixiepix
Juniormedlem
 
Stixiepix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Øy på Sunnmøre
Innlegg: 40
Stixiepix er på en erverdig vei

Sv: November-startere

HJELP!!!!!

Klarer ikke å komme meg på rett kjør igjen etter jula. KOmmer liksom ikke i gang med rett mat. Starter så friskt , men pluttselig står jeg der med en sjokolade i munnen og tenker ; ok, keg begynner SKIKKELIG imorgen, og så lager jeg pizza.
Jeg kjenner igjen dette, det er ett mønster jeg har fylgt i mange år. Men jeg VIL klare det!!!
Hadde komt så godt i gang. Men nå er motivasjonen på bunn.

Har havnet i en myr, føles det som, kommer ikke ut.

__________________


Stixiepix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 16:07   #329
Chess79
Medlem
 
Chess79 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 76
Chess79 er på en erverdig vei

Sv: November-startere

NOVEMBER
09.11.09- 86.3 kg
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg

DESEMBER

07.12-09- 81.3 kg
14.12-09- 81.1 kg
21.12-09- 80.5 kg
JANUAR
04.01.10- 80.0 Kg
11.01.10- 79.4 kg

Endelig under 80 tallet, men går lit treigt nå etter jul. Er også lit svakere når det gjelder motivasjonen, men det kommer seg. Bedre nå enn den første uka etter jul

Chess79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren/Atkins Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 17:25   #330
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av Stixiepix, her.

pluttselig står jeg der med en sjokolade i munnen og tenker ; ok, keg begynner SKIKKELIG imorgen,

Punkt en er å ikke utsette seg selv for fristelser. Hvis det betyr å ikke gå i butikken, så handle inn til hele uka på mandag (Pass på å spise først, så du ikke er sulten og faller for fristelser). Hvis du ikke trenger å gå på butikken, og heller ikke har sjokolade hjemme, så er det ikke noe som "plutselig" skjer. Da må du gå aktivit inn for det, og har mange muligheter til å snu.

Og det krever engasjement og fokus. Les denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=713, og denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20923
Og gjerne denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:51   #331
Jojodama
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: i nord
Innlegg: 273
Jojodama er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Jepp., signerer carisma på denne ja... Ikke utsett deg for fristelser! Lag deg et arsenal av lovlig snop/snadder, og spis det istedet.

Lykke til, håper du klarer deg gjennom "snopekrisa".

__________________
Jojodama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 17:48   #332
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av Chess79, her.

NOVEMBER
09.11.09- 86.3 kg
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg

DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg
14.12-09- 81.1 kg
21.12-09- 80.5 kg
JANUAR
04.01.10- 80.0 Kg
11.01.10- 79.4 kg

Endelig under 80 tallet, men går lit treigt nå etter jul. Er også lit svakere når det gjelder motivasjonen, men det kommer seg. Bedre nå enn den første uka etter jul

Gratulerer med nydelige tall! Gleder meg til jeg befinner meg stabilt på 80-tallet!

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 17:21   #333
Chess79
Medlem
 
Chess79 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 76
Chess79 er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av pleiadene, her.

Gratulerer med nydelige tall! Gleder meg til jeg befinner meg stabilt på 80-tallet!


Tusen takk Dette var enklere enn jeg trodde det skulle bli. Vil tro dette funker for de fleste

Chess79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren/Atkins Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 12:33   #334
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-startere

Har nå sluttet å veie meg for en stund, ettersom magen min har vært så tullete. Men det er lys i tunnellen, for etter at jeg begynte på Lepicol, så fungerer den hver dag! Det er sikkert masse gammal "dritt" igjen, så jeg skal veie meg når den er helt stabil. Men siden jeg begynte, har jeg gått ned 9 cm rundt livet, det er jo et trøst ... Får fortsette å måle meg i stedet for å gå på vekta. Målet rundt mine enorme "meloner" står stadig på 121, ville så gjrne minke litt der også, men det kommer vel. Kanskje har det det forresten, målte ikke melonene da jeg startet.

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 12:35   #335
Chess79
Medlem
 
Chess79 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 76
Chess79 er på en erverdig vei

Sv: November-startere

NOVEMBER
09.11.09- 86.3 kg

16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg

DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg
14.12-09- 81.1 kg
21.12-09- 80.5 kg
JANUAR
04.01.10- 80.0 Kg
11.01.10- 79.4 kg
18.01.10- 79.7 kg

Usj..dumt a:P

Chess79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren/Atkins Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 18:02   #336
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: November-startere

November

23.11.09- 115 kg
30.11.09- 110.3 kg

Desember


07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg

Januar

04.01.10- 108.1 kg
11.01.10- 106.9 kg
18.01.10- 106.9 kg

Æsj... Drakk 2 stakkarslige glass med vin på Torsdag og brukte hele helgen på å komme tilbake til normalen igjen... DET er ikke vina verdt så her blir det LENGE til jeg rører noe som helst med prosenter i seg igjen!

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 13:54   #337
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-startere

Jeg har også drukket litt vin innimellom. Selv om vekta har stagnert nå, så tror jeg ikke det er vinen, for jeg gikk ned til å begynne med selv om jeg drakk litt vin. Og selv om jeg ikke har gått ned i vekt, skylder jeg på tarminnholdet (!!!) Jo, for det har vært mye problemer der. Blir bedre og bedre i magen med Lepicol, men midjemålet mitt minker, og det er jo bra. Skal drikke litt vin i kveld, for jeg skal i selskap, og da blir det kjedelig å drikke bare vann ... -

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 08:32   #338
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av pleiadene, her.

Jeg har også drukket litt vin innimellom. Selv om vekta har stagnert nå, så tror jeg ikke det er vinen, for jeg gikk ned til å begynne med selv om jeg drakk litt vin. Og selv om jeg ikke har gått ned i vekt, skylder jeg på tarminnholdet (!!!) Jo, for det har vært mye problemer der. Blir bedre og bedre i magen med Lepicol, men midjemålet mitt minker, og det er jo bra. Skal drikke litt vin i kveld, for jeg skal i selskap, og da blir det kjedelig å drikke bare vann ... -

For min del så vet jeg at det var vinen som satte stopper for meg, men nå drikker jeg sjeldent alkohol så er ikke verdens undergang for min del Man må jo prøve og feile litt på denne kuren! Det tror jeg følger med

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 08:34   #339
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: November-startere

November

23.11.09- 115 kg
30.11.09- 110.3 kg

Desember


07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg


Januar

04.01.10- 108.1 kg
11.01.10- 106.9 kg
18.01.10- 106.9 kg
25.01.10- 104.3 kg


Hipp hurra!!!! Ned 2.6 kilo denne uken!!!!!!

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 11:01   #340
Chess79
Medlem
 
Chess79 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 76
Chess79 er på en erverdig vei

Sv: November-startere

NOVEMBER
09.11.09- 86.3 kg
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg

DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg
14.12-09- 81.1 kg

21.12-09- 80.5 kg
JANUAR
04.01.10- 80.0 Kg
11.01.10- 79.4 kg
18.01.10- 79.7 kg.
25.01.10- 79.1 kg.

Juhu..nå går den nedover igjen, sagte med sikkert

Chess79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren/Atkins Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 15:28   #341
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av Fumle, her.

For min del så vet jeg at det var vinen som satte stopper for meg, men nå drikker jeg sjeldent alkohol så er ikke verdens undergang for min del Man må jo prøve og feile litt på denne kuren! Det tror jeg følger med

Grrr - kanskje var det vinen likevel ... For jeg var i selskap på lørdag, og jeg KUNNE ikke la være å ta litt kålrabistappe til pinnekjøttet (... er bare julemat for meg men....) Og en snei av kaken til dessert. OG vin. Ingen mengder, men en to-tre glass. Og et glass konjakk til kaffen. Stixen ga heller ikke utslag etter denne utskeielsen, så ... Nå er jeg bare spent på når jeg får se rosafargen igjen. Jeg skal IKKE drikke vin før jeg ser at vekta har stabilisert seg på bare NED. Jeg er vant til å drikke litt vin hver helg,men er ikke "hekta" og kan godt la være. Det er bare det at det er en vane. Får lage meg noe annet godt å drikke i stedet. Går jeg ned så snart jeg hopper over helgevinen, så er det DEN som er synderen hos meg.

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 18:58   #342
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av pleiadene, her.

Grrr - kanskje var det vinen likevel ... For jeg var i selskap på lørdag, og jeg KUNNE ikke la være å ta litt kålrabistappe til pinnekjøttet (... er bare julemat for meg men....) Og en snei av kaken til dessert. OG vin. Ingen mengder, men en to-tre glass. Og et glass konjakk til kaffen. Stixen ga heller ikke utslag etter denne utskeielsen, så ... Nå er jeg bare spent på når jeg får se rosafargen igjen. Jeg skal IKKE drikke vin før jeg ser at vekta har stabilisert seg på bare NED. Jeg er vant til å drikke litt vin hver helg,men er ikke "hekta" og kan godt la være. Det er bare det at det er en vane. Får lage meg noe annet godt å drikke i stedet. Går jeg ned så snart jeg hopper over helgevinen, så er det DEN som er synderen hos meg.

Noe må det være med den vinen, for det var det eneste jeg hadde skeiet ut med (har ikke forandret noe på maten jeg har spist i det hele tatt) og jeg sto stille hele uken, men så uken etter så går jeg ned 2.6 kilo?? Hmmm...

Men både kålrot og gulerot er jo "fy", og det er vel en god del karber i et kakestykke (kommer vel an på hva slags kake det var) så det kan jo ha spilt inn da? Har aldri vært noe glad i alkohol, men har heller holdt meg til brus jeg

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 00:16   #343
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Hei alle der ute

Da har jeg nettopp "småkranglet" litt med en vennine angående ketolysekuren.
Vi har ikke akkurat samme tanker angående dette, og kjenne jeg jeg vart litt iritert angående praten. Alt jeg sier posetivt om dette.. drar hun på måte ned!
Hun går siste året som sykepleierstundet vel og merke!!!
Alt jeg sa om det, var negativt og feil på en måte i følge hun. Så jeg prøvde å sende noen linker der det står om det, og som leger har skrevet osv. Men da fikk jeg høre at det var useriøse artikler.
Det hun mener er at det er KUN sunt kosthold og trening som må til, og at jeg kutte ned på fette i stede for å gå opp.
Og hun har å en mening om at det er alt for mange som ikke er fornøyd, pga av bivirkninger som ingen nevner i de artiklene jeg sendte til henne.
Hun hadde til å med lyst til å endre barchelor oppgaven sin for å motbevise meg at jeg tar feil!!!!!
Ikke særlig motiverende å høre altså.. ingen klapp på skuldren om å gå vidre vertfall!
Men jeg skal motbevise henne.. IKKE sant?
Forresten, hva mener derre om dette?
Noen bivirkningen som gjør at dere ikke er fornøyd osv?
Har derre noen linker som jeg kan trykke tilbake mot henne???

hilsen meg.

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 06:37   #344
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av Bollemor, her.

Noen bivirkningen som gjør at dere ikke er fornøyd osv?

Hvilke bivirkninger er det snakk om? Jeg går nesten ikke ned i vekt, men holder ut pga at jeg utelukkende har positive effekter av kostholdet.
Forresten, be henne komme med SERIØSE artikler som beviser at hun har rett da, og del de gjerne med oss

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 08:13   #345
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av Bollemor, her.

Hei alle der ute

Da har jeg nettopp "småkranglet" litt med en vennine angående ketolysekuren.
Vi har ikke akkurat samme tanker angående dette, og kjenne jeg jeg vart litt iritert angående praten. Alt jeg sier posetivt om dette.. drar hun på måte ned!
Hun går siste året som sykepleierstundet vel og merke!!!
Alt jeg sa om det, var negativt og feil på en måte i følge hun. Så jeg prøvde å sende noen linker der det står om det, og som leger har skrevet osv. Men da fikk jeg høre at det var useriøse artikler.
Det hun mener er at det er KUN sunt kosthold og trening som må til, og at jeg kutte ned på fette i stede for å gå opp.
Og hun har å en mening om at det er alt for mange som ikke er fornøyd, pga av bivirkninger som ingen nevner i de artiklene jeg sendte til henne.
Hun hadde til å med lyst til å endre barchelor oppgaven sin for å motbevise meg at jeg tar feil!!!!!
Ikke særlig motiverende å høre altså.. ingen klapp på skuldren om å gå vidre vertfall!
Men jeg skal motbevise henne.. IKKE sant?
Forresten, hva mener derre om dette?
Noen bivirkningen som gjør at dere ikke er fornøyd osv?
Har derre noen linker som jeg kan trykke tilbake mot henne???

hilsen meg.


ups,ble lagt i feil tåd:P
vet ikke av noen bivirkninger jeg heller, og prøvde og fortelle at dette er bra. Men siden hun er sykpleierstudent så sa hun at hun kan mye om kroppen, og derfor er utrolig mot den typen slanking. Jeg kom med artikler fra norsk legeforening, men selv ikke de var nok seriøs for henne:P

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 08:51   #346
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av Bollemor, her.

ups,ble lagt i feil tåd:P
vet ikke av noen bivirkninger jeg heller, og prøvde og fortelle at dette er bra. Men siden hun er sykpleierstudent så sa hun at hun kan mye om kroppen, og derfor er utrolig mot den typen slanking. Jeg kom med artikler fra norsk legeforening, men selv ikke de var nok seriøs for henne:P

Vel, jeg er ferdig sykepleier, det er det flere her som er, og jeg har levd lavkarbo i 2 år og kunne ikke tenkte meg å gå tilbake til høykarboland permanent!
Legen min (ung, opplyst fyr) er helt med på dette og mener det er meget lurt av meg å leve ketogent.
Har også en ernæringsfysiologen med på dette!

Du kan fortelle din venninne at for svært mange er ikke lavkarbo/ketolyse en slankekur, men en livsstil!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 10:14   #347
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av Bollemor, her.

ups,ble lagt i feil tåd:P
vet ikke av noen bivirkninger jeg heller, og prøvde og fortelle at dette er bra. Men siden hun er sykpleierstudent så sa hun at hun kan mye om kroppen, og derfor er utrolig mot den typen slanking. Jeg kom med artikler fra norsk legeforening, men selv ikke de var nok seriøs for henne:P

Jeg er sykepleierstudent selv jeg for min del kommer ALDRI til å gå tilbake til høykarbo av den simple grunn at jeg ikke har hatt det så bra med kroppen nå som jeg hadde når jeg levde på lavkalori.

Dessuten så er artiklene som er postet i den norske legeforening MER enn bra nok! Men jeg skal søke litt og se om jeg finner noe som hun kan godta (ikke det at vi trenger det, men noen trangsynte mennesker trenger en reality check altså)

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 11:46   #348
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av Bollemor, her.

ups,ble lagt i feil tåd:P
vet ikke av noen bivirkninger jeg heller, og prøvde og fortelle at dette er bra. Men siden hun er sykpleierstudent så sa hun at hun kan mye om kroppen, og derfor er utrolig mot den typen slanking. Jeg kom med artikler fra norsk legeforening, men selv ikke de var nok seriøs for henne:P

Hadde vært litt artig å spurt henne om hun som sykepleistudent er mer kunnskapsrik enn Dr.Torkil Andersen, Dr.Fedon Lindberg, Dr. Anna Dahlqvist feks Hva er hennes teori ang at mennesker med dia2 blir anbefalt ett lavkarbokosthold?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 18:34   #349
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Hadde vært litt artig å spurt henne om hun som sykepleistudent er mer kunnskapsrik enn Dr.Torkil Andersen, Dr.Fedon Lindberg, Dr. Anna Dahlqvist feks

Det er jo ganske vanlig at folk som studerer blir litt bitt av verdensmesterbasillen Man lærer plutselig masse nytt, også kommer det noen og forteller at det er feil likosm? SKjønner jo at man kan bli litt forvirra, men man bør jo være åpen for at teorien kan være litt utdatert også.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 15:59   #350
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av Fumle, her.

Noe må det være med den vinen, for det var det eneste jeg hadde skeiet ut med (har ikke forandret noe på maten jeg har spist i det hele tatt) og jeg sto stille hele uken, men så uken etter så går jeg ned 2.6 kilo?? Hmmm...

Men både kålrot og gulerot er jo "fy", og det er vel en god del karber i et kakestykke (kommer vel an på hva slags kake det var) så det kan jo ha spilt inn da? Har aldri vært noe glad i alkohol, men har heller holdt meg til brus jeg

Kaken var den såkalte "verdens beste", og jo, jeg vet jo dette med kålrabiog gulrot.... Nå skal vi på restauranten ved siden av og spise middag. Det blit biff (de har verdens beste indrefilet) - lovlige grønnsaker, ikke ostegratinerte poteter (!) - klarer meg godt uten. Og så blir det Farris til maten ...

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
Noen andre oktober-startere her? KattyM Ketolysekuren 262 01-03-10 20:37
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29
Start November 08 Nynne♥ Eurodiett 55 28-01-09 23:15
Skaldeman til Oslo i november janmesi Spis deg ned i vekt med Skaldeman 8 19-10-06 18:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no