Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tråd for junistartere

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-06-10, 21:44   #326
JKBB
Medlem

JKBB sin avatar

Medlem siden: May 2010
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Nå har det stagnert her...ikke helt stillestående, men fra å krympe 31 cm forrige uke, så tror jeg ikke at jeg tipper over ti denne uka... nærmere fem kanskje? Hvis ikke treninga i dag har supereffekt..

Trener dere mye?
Skal man trene mye i ketose?
Jeg trente 75 min BEINHARD aerobox i dag... Jeg tok meg så ut at jeg ble kvalm! :S
MEN fy faan så godt!!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 21:48   #327
Cec1973
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Cec1973 er på en erverdig vei

Usj, jeg hater å trene... Så nei, jeg trener ikke, men jeg burde... :-) Etter sommerferien....:-D

Cec Xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 21:54   #328
~Hilla~
Gjest

Greier ikke trene i ketose jeg...

Da var de nye målene klar

Overarm: -1 cm
bryst: -2 cm
midje: -1 cm
rumpe: -4,5 cm
lår: -2 cm
Vekt: Den samme

Og dette er på 14. dager

Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 22:06   #329
Cec1973
Medlem

Jabbadabbadu! I dag har jeg laget liksom fromasj av den sukkerfrie geleen jeg kjøpte i England. Laget geleen med halv mengde vann og blandet med 3 dl. kremfløte. DET var godt det! Da blir det skikkelig dessert i morgen gitt! :-D

Cec xxx.

Gammel 24-06-10, 22:30   #330
Fru X
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Fru X er på en erverdig vei
Question

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Ser at du fortsatt ikke har fått noe svar, så her kommer noe tips i alle fall.
Når det gjelder mat så er det alt av reint kjøtt, fisk/skalldyr og fugl. Minner på at noen bacontyper inneholder sukker, en del kjøttpålegg kan være tilsatt stivelse og/eller sukker.
Når det gjelder grønnsaker så kan du spise alt som vokser over jorda bortsett fra mais, så kan man spise noe løk/hvitløk. Alt av friske og tørkede urter, ferdigkjøpte kryddermix inneholder veldig ofte sukker, finnes en del kryddermix oppskrifter her på forumet.
Gjentar meg selv: Husk alltid å lese varedeklarasjonen.
Mange på ketolyse har en tommelfinger regel om å unngå matvarer/ingredienser som inneholder mer enn 5 kh pr 100 g vare.
Godteri erstatninger kan være: litt nøtter da fortrinnsvis paranøtter, pekan, mandler som er de som har minst kh, men pass på det kan fort bli mye kh – hvem kan vel stoppe etter en neve nøtter. Av bær kan man spise begrensede mengder av bringebær, blåbær og jordbær, også her pass på at det ikke blir for mye.
Meieriprodukter, bl.a.: smør, fløte, seter rømme, cottage cheese, crème fraîche, tyrisk yoghurt.
Bare husk at dagens kh kvote skal i hovedsak komme fra grønnsaker og noe i fra meieriprodukter.
Dersom du har problemer med alt fettet så anbefales det å starte med lite fett for deretter å øke på.
Mulig at du ikke får den kick-starten mange får i og med at du har spist lite kh i forkant.
Har lagt inn denne linken tidligere i tråden, men nå i ny revidert utgave,
Til alle nykommere på lavkarbo…

Tusen takk for svar! Det er til god hjelp.
Noen tilleggsspørsmål:
1) Hvordan beregner du hvor mye kh du får i deg gjennom grønnsaker?
2) Hvor mye fett og protein bør man spise i løpet av dagen?
3) Vet du om noen pastiller/tyggegummier som jeg kan spise? Har veldig vond smak i munnen og dårlig ånde hele tiden...
4) Xylitol - er det ett kunstig søtningsstoff som er akseptabelt?

Håper noen har anledning til å svare...

Fru X er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 23:24   #331
Vidos
Nytt Medlem

Vidos er på en erverdig vei

VEIEDAG IGJEN!!!
Vekta viste - 2.6 kg fra forrige uke og målbandet viste at jeg har blitt 4 cm mindre fordelt på bryst, mage, rumpe og lår.
mye jobbing for tida gjør at jeg ikke får det fokuset på trening som jeg ønsker men jeg går ned og det er det som teller

Vidos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 02:06   #332
Tezla
Juniormedlem

Tezla sin avatar

Hvor: Karmøy
Alder: 44
Tezla er på en erverdig vei

heisan!

slenger meg på junitråden..begynte i går 24 juni! har over årene "spart" opp en goood del ekstra kilo,som jeg dør etter å få bli kvitt! den største drømmen min er vel å få bli kvitt alt magefettet som har lagt seg som en traktorring rundt kroppen!!!! etter å har hatt 4 unger inni der,så har jeg klart å fylle den opp med ett noe dystert spekklag,hehe! fikk høre om ketolysekuren av ei venninne og kjente at motivasjonen har aldri vært bedre! så nå sitter jeg her å leser og er kjempe imponert over hvor flinke dere alle er!!! gleder meg til å hoppe på vekta hver uke for første gang i mitt liv!! dette blir spennende!!! målet mitt er å gå ned 30 kg og håper jeg klarer det !!!

Tezla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 07:20   #333
Labomba
Seniormedlem

Labomba sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 61
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Ny jobb.

Har ikke jobba på 6 år, så detta skal bli spennende. Grugleder meg, og sov nesten ikke i natt. Var livredd for å forsove meg første dagen Skrittelleren er med, og matpakke med skinkeost og knekkebrød- hjemmebakt såklart
Men må høre, veier dere dere om morran eller kvelden? Jeg veier jo møe mindre om morran

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 09:14   #334
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Fast på mandags morran.
Våkne.
Gå på do.
Ta på undertøy.
Veie meg.
Kle på meg.
Drikke vatn og ta vitaminar osv osv osv.

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 09:40   #335
Matgud
Medlem

Matgud sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Matgud er ny på veien

Sv: Ny jobb.

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Har ikke jobba på 6 år, så detta skal bli spennende. Grugleder meg, og sov nesten ikke i natt. Var livredd for å forsove meg første dagen Skrittelleren er med, og matpakke med skinkeost og knekkebrød- hjemmebakt såklart
Men må høre, veier dere dere om morran eller kvelden? Jeg veier jo møe mindre om morran

Hihi, jeg veier meg ALT for mye...... både morgen å kveld:P så jeg prøver å være streng og holde meg til faste dager, men det klarer jeg aldri!!!!

Så jeg veier meg om morran

Gammel 25-06-10, 09:52   #336
~Hilla~
Gjest

Mmmmm rosa skyr <3

Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 10:22   #337
Cec1973
Medlem

Ååååh, lykke til med ny jobb! Spennende!

Haha, jeg veier meg også altfor ofte, opptil flere ganger for dagen... Vet ikke hvorfor, men det blir bare sånn... :-D

Cec xxx.

Gammel 25-06-10, 10:30   #338
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Morgenprogrammet her her:
vakle seg ut av sengen
gå på do
gå på vekta
osv.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 10:45   #339
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Fru X, her.

Tusen takk for svar! Det er til god hjelp.
Noen tilleggsspørsmål:
1) Hvordan beregner du hvor mye kh du får i deg gjennom grønnsaker?
2) Hvor mye fett og protein bør man spise i løpet av dagen?
3) Vet du om noen pastiller/tyggegummier som jeg kan spise? Har veldig vond smak i munnen og dårlig ånde hele tiden...
4) Xylitol - er det ett kunstig søtningsstoff som er akseptabelt?

Håper noen har anledning til å svare...

Hei,
1. Den eneste måten å beregne kh er å veie opp varene. Jeg gjorde dette i begynnelsen, lurt å notere ner normal mengdene du spiser og notere. Noen synes det er tungvint men jeg lærte utrolig mye om lavkarbo mens jeg holdt på med veiingen.
2. Dette pleier ikke jeg å regne på. Men her har jeg klippet fra en annen tråd.

Sitat:

Om man er sånn ca normalt aktiv, så kan man spise grovt regna 1-1,5 gr protein pr kg kroppsvekt. Veier du f.eks åtti kg, kan du spise mellom åtti og 120 gr protein om dagen. Er du litt over snittet aktiv, kan du godt ligge på 2 gr protein pr kg kroppsvekt, og så videre.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28231
Ellers så regner man vel med: 75 % fett 20 % proteiner 5% karbohydrater

3. Store Ifa og Fribol som du får kjøpt på apoteket, bare husk at enkelte reagerer med alt fra vondt i magen til diaré ved inntak av kunstige søtningsmidler. Ånden er den velkjente ketose-ånden, for de fleste går den over, noen tygger persille og andre bruker munnskyllemidler som SB12.

4. Xyitol er i utgangspunktet ikke lov, men omdiskutert. Les denne, Xylitol

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 14:25   #340
Tezla
Juniormedlem

Tezla sin avatar

hvor lenge må man ha gått på kuren før den gir utslag på ketolysestixen??
har ikke prøvd disse enda siden jeg starta i går...men må si jeg er rimelig spent!
å hvordan får dere de nedtellings duppedingsene???

Gammel 25-06-10, 15:04   #341
Tezla
Juniormedlem

Tezla sin avatar

kan d være mulig??? klarte ikke å vente, å prøvde en sånn stix nå netopp, å den var mørk rosa!!!å d bare etter 1 døgn..

Gammel 25-06-10, 15:47   #342
rik
Juniormedlem

Hvor: Nord-Norge
rik er på en erverdig vei

Hei! Nå trenger jeg litt råd. Alt har gått fint med nedgang på ketolysekuren, men magen har nektet å gi noe fra seg. 3. dag uten at det nytter med WC besøk. Kjenner meg litt oppblåst nå. Har vært å trimmet, spist litt knekkebrød, drikker mye og spiser som jeg har gjort den første månden, men bom fastalt nå. Har spist godt med fisk i den siste uka siden laksesesongen i Nord er igang. Spist kokt, stekt og røket laks. Det skulle være lett kost. Har spist grønnsaker og salat til frokost idag. Lite skjer. Tenker på helga som lurer innpå nå. Er det noe jeg bør kjøpe på apoteket i morgen eller noe jeg bør få ned i magen for å hjelpe på farten? Drikker vann, farris, men ikke brus eller annet. Takk om det er noen som kan gi meg et råd.

rik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 16:14   #343
rik
Juniormedlem

Vær obs på når jeg sa knekkebrød i mitt forrige innlegg så er det bakt etter oppskrift fra ketolysekuren. Lavkaarbo knekkebrød.

Gammel 25-06-10, 17:59   #344
Tezla
Juniormedlem

Tezla sin avatar

heisan

i boka står det at d anbefales magnesiumoxid som avføringsmiddel vel forstoppelse! dette får du kjøpt på apoteket. ha 1/4 til 1 teskje i ett glass vann.
det står også at det er normal å få sjeldnere avføring fordi maten du spiser fordøyes godt og opptas i høyere grad enn ved ett normalt kosthold. kosten inneholder også mindre karboh og gir dermed mindre næring for tarmbakteriene,som formerer seg mindre. til sammen fører dette til en mindre avføringsmengde enn normalt og sjeldnere toalettbesøk! men har du hard avføring,så er d nok forstoppelse..

Gammel 25-06-10, 19:00   #345
rik
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Tezla, her.

heisan

i boka står det at d anbefales magnesiumoxid som avføringsmiddel vel forstoppelse! dette får du kjøpt på apoteket. ha 1/4 til 1 teskje i ett glass vann.
det står også at det er normal å få sjeldnere avføring fordi maten du spiser fordøyes godt og opptas i høyere grad enn ved ett normalt kosthold. kosten inneholder også mindre karboh og gir dermed mindre næring for tarmbakteriene,som formerer seg mindre. til sammen fører dette til en mindre avføringsmengde enn normalt og sjeldnere toalettbesøk! men har du hard avføring,så er d nok forstoppelse..

Ikke forstoppelse, så da er det ikke unormalt med mindre toalettbesøk. Tusen takk for svaret, det var beroligende å høre. Tenkte tanken at jeg førdøyde det meste. Føler meg faktisk ikke så overfylt etter middag. Så takk for hjelpa. Fantastisk forum dette her!

Gammel 25-06-10, 19:07   #346
Cec1973
Medlem

Haha, jeg har nå det motsatte do-problemet. Her kommer det litt for ofte og i strie strømmer... :-/ (Æsj, dette var ekkelt, på den andre siden... hvorfor er det bare gutter/menn som har lov til å fise og bæsje <rødme>? :-D) Jeg skal gi det noen dager til, men hvis det fortsetter så sier jeg takk for meg.

Ellers så har jeg fått litt bomullshode igjen i dag. Føler meg svimmel og har litt hodepine. Er det vanlig, at det kommer tilbake igjen? Jeg trodde liksom jeg var ferdig med det. Og ja jeg har vært i ketolyse hele tiden. (Mulig jeg datt ut på fredag, men det er jo en uke siden og jeg var tilbake igjen på lørdag.)

Cec xxx.

Gammel 25-06-10, 19:27   #347
Tidl. medlem
Gjest

Smile

Opprinnelig lagt inn av Tezla, her.

hvor lenge må man ha gått på kuren før den gir utslag på ketolysestixen??
har ikke prøvd disse enda siden jeg starta i går...men må si jeg er rimelig spent!
å hvordan får dere de nedtellings duppedingsene???

Hei Denne hjalp meg veldig
Gå inn på søk : Ticket factory. Der får du opp en tråd av Areola: Ticket Factory guide om det var dette du mente

Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 20:25   #348
kamuzz
Juniormedlem

kamuzz sin avatar

Hvor: Trondheim
kamuzz er på en erverdig vei

Oppdatering etter 2 uker og 5 dager: -4,5 kg!!! Fornøyd!!!

kamuzz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 20:40   #349
whynn
Medlem

whynn sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 37
whynn er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av kamuzz, her.

Oppdatering etter 2 uker og 5 dager: -4,5 kg!!! Fornøyd!!!

så bra)

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 21:01   #350
Tezla
Juniormedlem

Tezla sin avatar

nå står "ketolysepizza'n" i ovnen, blir spennende å se om den er god!!
så nå skal jeg og bestevenninna mi kose oss og se film,etter en lang og deilig gåtur på stranda!! skrittelleren viser 9149 skritt,er vel bra d???

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eggehvite-tråd Adriane Annen mat 23 03-09-11 02:19
Eggeplomme-tråd Adriane Annen mat 0 03-01-09 16:40
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.