Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-10, 16:32   #4076
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

HVORFOR får jeg ikke brukt penger på en sparekonto i DNB? Ikke får jeg overført, ikke får jeg "betale" til meg selv i annen bank, ikke får jeg betale regninger, ingenting. Helt komplett fastlåst er pengene!

Det er ikke en type konto med max antall uttak i året og at du har nådd dette taket i 2010 da? Hvis ikke så må du nesten kontakte banken.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 30-10-10, 21:38   #4077
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet om iPhone stiller seg automatisk i natt eller om vi må stille den tilbake selv?

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 30-10-10, 23:59   #4078
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det er ikke en type konto med max antall uttak i året og at du har nådd dette taket i 2010 da? Hvis ikke så må du nesten kontakte banken.

Den har aldri vært brukt, den var sperra til jeg ble 25 og nå har jeg blitt det, så nå skal det brukes :P

...de måtte sende bestilling på åpning

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 31-10-10, 01:24   #4079
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor mye veier en daddel?
Ei oppskrift som inneholder 6-7 dadler, er det greit eller totalt no-no?
Jeg vet at dadler faller innenfor frukt.....men ja..allikevel...

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D
Gammel 31-10-10, 01:45   #4080
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Hvor mye veier en daddel?
Ei oppskrift som inneholder 6-7 dadler, er det greit eller totalt no-no?
Jeg vet at dadler faller innenfor frukt.....men ja..allikevel...

Tror det er 75% sukker i dadler. Men jeg vet ikke hvor mye 7 dadler veier. Det er vel stein i dem, eller?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 31-10-10, 02:02   #4081
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Tror det er 75% sukker i dadler. Men jeg vet ikke hvor mye 7 dadler veier. Det er vel stein i dem, eller?

Jeg fant nemlig oppskrift på "raw sjokolade" som jeg har lyst å teste...oppskriften inneholder 5-6 ferske dadler..

(og jeg har aldri spist dadler før, men tror de inneholder stein?)

Jeg lurer også på hva dere tenker omkring "detox kur" ala den c24. Er det waste of money eller grei investering til kroppen?!

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D
Gammel 31-10-10, 02:14   #4082
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dadler er ikke så godt da (syns jeg) og så er dy sykt søte. Kan du ikke ha noe annet i sjokkisen? Nøtter f.eks? Jeg har brukt mye penger på sånne forskjellige detox og rensegreier og ingenting har fått meg til å føle meg så bra som jeg gjør når jeg spiser riktig. Jeg har ikke prøvd den da. Men jeg tror som oftest det er ting de lager for å tjene penger og ikke nødvendigvis at de har så bra effekt..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 31-10-10, 02:37   #4083
Grolla
Medlem
 
Grolla sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 118
Grolla er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Noen som vet om iPhone stiller seg automatisk i natt eller om vi må stille den tilbake selv?

Den stiller seg automatisk

__________________



Start 06.05.10: 87,9 kg.
Delmål 1: 75 kg
Grolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 31-10-10, 08:06   #4084
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk Grolla. Det fant vi og ut i natt

Det var en som skulle opp og på jobb0430...og vi var plutselig litt usikre, så vi hadde to mobiler til ringing. Den ene stilte han selv i gårkveld. Den andre (min)lot jeg være, samtn armbåndsuret mitt da, som vi ikke stilte. Det hadde kommet en time lenger da klokka mi ringte, så da var saken klar. Mobilen stilte seg asutomatisk.

Litt av et klokkeprosjekt vi hadde i natt

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 31-10-10, 08:52   #4085
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.


Jeg lurer også på hva dere tenker omkring "detox kur" ala den c24. Er det waste of money eller grei investering til kroppen?!

Personlig tror jeg ikke på detoxkurer. Nyrene og leveren din tar seg av de renseprosessene som skal foregå i kroppen.
Det lille jeg kan om kjemi og biologi gir meg ikke noen logisk forklaring på at en drikkekur skal kunne "ta med seg slagg og avfallsstoffer" som muligens er lagret rundt i kroppen... Men hvis det smaker godt og gir deg salter, vitaminer og mineraler mens du har en matfaste, så gjør det jo ingen skade .

Men jeg har ikke satt meg noe særlig inn i dette, synes bare at det høres søkt ut når jeg ser reklame for slikt...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 31-10-10, 09:06   #4086
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.


Jeg lurer også på hva dere tenker omkring "detox kur" ala den c24. Er det waste of money eller grei investering til kroppen?!

C24 var en veldig fin psykisk boost for meg hvertfall. Etter den utrensninga så drakk jeg ikke lightbrus på 3-4 måneder, fordi at jeg følte meg så ren på innsiden. Om jeg var det vet jeg jo ikke, men det kan nok være en god start på en ny kur f.eks

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 31-10-10, 09:20   #4087
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

noen som vet hvor det ble av innlegget om http://www.lavkarbo-torget.no/ ?? finner det ikke igjen, hun som startet det opp? blind jeg.. :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
Gammel 31-10-10, 10:46   #4088
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Dadler er ikke så godt da (syns jeg) og så er dy sykt søte. Kan du ikke ha noe annet i sjokkisen? Nøtter f.eks? Jeg har brukt mye penger på sånne forskjellige detox og rensegreier og ingenting har fått meg til å føle meg så bra som jeg gjør når jeg spiser riktig. Jeg har ikke prøvd den da. Men jeg tror som oftest det er ting de lager for å tjene penger og ikke nødvendigvis at de har så bra effekt..

Så vidt jeg forstod så skal de være i sjokoladen som søtning Istedenfor noe annet...tror de skal "knuses" inn i sjokoladen...

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D
Gammel 31-10-10, 11:20   #4089
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Så vidt jeg forstod så skal de være i sjokoladen som søtning Istedenfor noe annet...tror de skal "knuses" inn i sjokoladen...

Men siden de inneholder 72% karber så skal det _innmari_ mye sjokolade til for at det ikke skal bli veldig mye karber pr liten bit...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 31-10-10, 12:25   #4090
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Men siden de inneholder 72% karber så skal det _innmari_ mye sjokolade til for at det ikke skal bli veldig mye karber pr liten bit...

100 gram dadler gir 66 gr kh Det er derfor jeg lurer på hvor mye en veier
Dessuten så spiser en jo ikke ALL sjokoladen på en gang, forhåpentligvis

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D
Gammel 31-10-10, 12:36   #4091
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Men kan du ikke heller søte med stevia og sukrin?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 31-10-10, 12:46   #4092
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

100 gram dadler gir 66 gr kh Det er derfor jeg lurer på hvor mye en veier
Dessuten så spiser en jo ikke ALL sjokoladen på en gang, forhåpentligvis

I matvaretabellen står det 68 g (tørkede dadler) og på matvareguiden 72,3 på rå dadler...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 31-10-10, 13:10   #4093
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eller så kan jeg droppe hele den sjokoladen

Her er en annen oppskrift som jeg har lyst å teste.. men vet ikke helt ang alle ingrediensene...

60 g kakaosmør
4 ss rått kakaopulver
3 ss carob pulver
1-2 ss yaconsirup
1 ts sukrinmelis
5 dråper stevia vanilla crème (kan sløyfes)
1/2 ts vaniljepulver
1 klype himalayasalt

Smelt kakaosmøret og bland i carob og kakao, rør det godt inn. Ha i resten av ingrediensene og bland alt. Hakk opp litt nøtter, vi brukte hasselnøtter og mandler. Bland nøttene med litt rosiner, ca 2/3 nøtter og 1/3 rosiner. Ha så mye av nøtte/rosinblandingen du vil ha oppi sjokoladen, jeg liker masse Ha i former og la stivne i kjøleskap eller fryser. Resten av rosin/nøtteblandingen kan du sette på tett glass, det gjorde jeg så nå står det klart til neste gang jeg skal lage sånn sjokolade.

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D
Gammel 31-10-10, 13:13   #4094
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva er carob?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 31-10-10, 13:35   #4095
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Carobpulver kalles gjerne kakaoerstatning og foretrekkes av de som vil unngå kakaoens oppkvikkende virkning. Pulveret er naturlig søtt, og smaken minner absolutt om kakao. Carob pulver er laget av fruktbelgene fra Johannesbrødtreet (Ceratonia siliqua), som dyrkes i landene rundt Middelhavet. De lange fruktbelgene males, og pulveret tørkes ved 120 grader C for å oppnå best mulig smak.

Carobpulver (eller karobpulver) kan brukes akkurat på samme måte som kakao – det kan blandes med varm eller kald melk eller plantemelk, du kan ha det i bakverk, i desserter, i hjemmelaget is og så videre.

Carobpulver er naturlig søtt, har lavt fettinnhold og i motsetning til kakao inneholder det ingen stimulerende stoffer (verken koffein, teobromin, fenylalanin eller anandamid).

Johannesbrødtreet fikk navnet sitt etter den bibelske personen Johannes døperen, som skal ha hatt fruktbelgene fra dette treet som eneste føde ved sitt opphold i ørkenen.

Johannesbrødbelgene er ca. 20 cm lange, læraktige frukter som inneholder 12-16 ertestore frø. Av frøene lages for øvrig et annet spesialprodukt: Johannesbrødkjernemel (glutenfritt fortykningsmiddel).
Næringsinnhold per 100 gram:

Energi: 946 kJ / 223 kcal

Protein: 5,4 g

Karbohydrat: 49,6 g

Fett: 0,3 g

Kostfiber: 35 g

Natrium: 0,01 g

Kalsium: 448 mg

Jern: 6 mg

Magnesium: 54 mg stimulerende stoffer (verken koffein, teobromin, fenylalanin eller anandamid).

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D
Gammel 31-10-10, 13:51   #4096
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Carobpulver kalles gjerne kakaoerstatning og foretrekkes av de som vil unngå kakaoens oppkvikkende virkning. Pulveret er naturlig søtt, og smaken minner absolutt om kakao. Carob pulver er laget av fruktbelgene fra Johannesbrødtreet (Ceratonia siliqua), som dyrkes i landene rundt Middelhavet. De lange fruktbelgene males, og pulveret tørkes ved 120 grader C for å oppnå best mulig smak.

Carobpulver (eller karobpulver) kan brukes akkurat på samme måte som kakao – det kan blandes med varm eller kald melk eller plantemelk, du kan ha det i bakverk, i desserter, i hjemmelaget is og så videre.

Carobpulver er naturlig søtt, har lavt fettinnhold og i motsetning til kakao inneholder det ingen stimulerende stoffer (verken koffein, teobromin, fenylalanin eller anandamid).

Johannesbrødtreet fikk navnet sitt etter den bibelske personen Johannes døperen, som skal ha hatt fruktbelgene fra dette treet som eneste føde ved sitt opphold i ørkenen.

Johannesbrødbelgene er ca. 20 cm lange, læraktige frukter som inneholder 12-16 ertestore frø. Av frøene lages for øvrig et annet spesialprodukt: Johannesbrødkjernemel (glutenfritt fortykningsmiddel).
Næringsinnhold per 100 gram:

Energi: 946 kJ / 223 kcal

Protein: 5,4 g

Karbohydrat: 49,6 g

Fett: 0,3 g

Kostfiber: 35 g

Natrium: 0,01 g

Kalsium: 448 mg

Jern: 6 mg

Magnesium: 54 mg stimulerende stoffer (verken koffein, teobromin, fenylalanin eller anandamid).

Okei. Syns litt av poenget med sjokkis er følelsen den gir

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 31-10-10, 13:52   #4097
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på hvorfor jeg aldri lærer?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 31-10-10, 13:59   #4098
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Den har aldri vært brukt, den var sperra til jeg ble 25 og nå har jeg blitt det, så nå skal det brukes :P

...de måtte sende bestilling på åpning

bruk de fornuftig da

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg
Gammel 31-10-10, 14:07   #4099
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Goood morning (eller ettermiddag som det kanskje heter hos vanlige folk).
Jeg har tenkt å lage medisterkaker i da. Jeg kom på at jeg kjøpte noen utrolig gode karbonader for en stund siden. Det var ost og bacon i dem. Så tenkte jeg at kanskje medisterkaker med ost og bacon hadde vært noe.. Hva tror dere? Raspet ost og baconbiter i...

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 31-10-10, 14:36   #4100
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Goood morning (eller ettermiddag som det kanskje heter hos vanlige folk).
Jeg har tenkt å lage medisterkaker i da. Jeg kom på at jeg kjøpte noen utrolig gode karbonader for en stund siden. Det var ost og bacon i dem. Så tenkte jeg at kanskje medisterkaker med ost og bacon hadde vært noe.. Hva tror dere? Raspet ost og baconbiter i...

Her er ei sabla god oppskrift på ostekarbonader: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11863

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no