Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 14-11-10, 13:04   #4201
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Kokosmjøl smakar ikkje så veldig kokos akkurat. Det smakar berre "tørt" på eit vis. Og JA det suger mykje væske. Så du kan sikkert teste med mandelmjøl/knuste mandlar i staden, men då treng du truleg ein del mindre væske.

Skal testes en gang iallefall

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D
Gammel 14-11-10, 13:05   #4202
Grolla
Medlem
 
Grolla sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 118
Grolla er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Æsj.. Jeg som akkorat har malt en hel pose mandler, får hive meg rundt og bake da

Har også malt kokosmasse til kokosmel har jeg trodd. Men har ikke trivdes så veldig me å bruke det da det har smakt for mye kokos. Kanskje jeg må invistere i en pose kokosmel på helsekosten....

__________________



Start 06.05.10: 87,9 kg.
Delmål 1: 75 kg
Grolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 14-11-10, 20:25   #4203
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eg lurer på om nokon har prøvd cornells melblanding?
Skal visst være god å bruke, men koster 100 kr for 750 g...
Er det verdt det?

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening
Gammel 14-11-10, 21:12   #4204
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vi har prøvd begge og de er gode! Særlig nybakt med smør. Seriøst namms

Men vi har minst to ganger brekt i oss alle på en to-tre dager og det blir det litt mye
skraping i tarmen av. Overdose fiber liksom.

De holder lenge i en kakeboks på benken. kjenner noen som baker en pose hver helg til å ha i uka.

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 14-11-10, 22:43   #4205
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nå var jeg litt usikker på om jeg skulle poste dette spørsmålet i håndarbeidstråden eller her, men jeg forsøker her først

Saken er at jeg holder på å strikke denne kjolen. Jeg er ferdig med selve kjolen, og mangler halsen, heklekant og montering. Men jeg skjønner virkelig ikke hvordan halsen skal bli! Jeg klarer ikke å se det for meg, og jeg ser det heller ikke ut fra bilde, og jeg skjønner det hvertfall ikke ut fra forklaringen i oppskriften. Er det noen som har lyst å hjelpe meg gjennom? Jeg strikker den i str. 6/9 mnd, og har lagt av 11 masker til halsen. I oppskriften står det at man skal strikke opp ca. 40-54 masker til hals, inkl. de man har lagt av. Dette skjønner jeg hvertfall ikke, betyr det at det er valgfritt? Ut fra sånn jeg skjønner det, må man se det an ut fra størrelse på kjolen. Så skal den bare strikkes vanlig fram og tilbake. Men da er den jo løs? Skjønner ikke noe, og føler meg ganske teit ...

Her er hele forklaringen til halsen: Hals: Strikk opp ca 40 til 54 m (inkl m fra tråden foran) rundt halsen på rundp 4,5 med 1 tråd i hver kvalitet (= 2 tråder). Strikk frem og tilbake på p fra midt bak. Strikk 1 p rett fra vrangen og 1 p rett fra retten, deretter felles det løst av med rett fra vrangen.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 14-11-10, 22:51   #4206
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Nå var jeg litt usikker på om jeg skulle poste dette spørsmålet i håndarbeidstråden eller her, men jeg forsøker her først

Saken er at jeg holder på å strikke denne kjolen. Jeg er ferdig med selve kjolen, og mangler halsen, heklekant og montering. Men jeg skjønner virkelig ikke hvordan halsen skal bli! Jeg klarer ikke å se det for meg, og jeg ser det heller ikke ut fra bilde, og jeg skjønner det hvertfall ikke ut fra forklaringen i oppskriften. Er det noen som har lyst å hjelpe meg gjennom? Jeg strikker den i str. 6/9 mnd, og har lagt av 11 masker til halsen. I oppskriften står det at man skal strikke opp ca. 40-54 masker til hals, inkl. de man har lagt av. Dette skjønner jeg hvertfall ikke, betyr det at det er valgfritt? Ut fra sånn jeg skjønner det, må man se det an ut fra størrelse på kjolen. Så skal den bare strikkes vanlig fram og tilbake. Men da er den jo løs? Skjønner ikke noe, og føler meg ganske teit ...

Her er hele forklaringen til halsen: Hals: Strikk opp ca 40 til 54 m (inkl m fra tråden foran) rundt halsen på rundp 4,5 med 1 tråd i hver kvalitet (= 2 tråder). Strikk frem og tilbake på p fra midt bak. Strikk 1 p rett fra vrangen og 1 p rett fra retten, deretter felles det løst av med rett fra vrangen.

Du skal plukke opp antall masker etter den størrelsen du strikker og litt etter hvor tett du plukker opp muligens. Du skal ikke strikke rundt og rundt, men frem og tilbake på en rundpinne med start og slutt midt bak, slik at det blir en åpning bak om du skjønner hva jeg mener. Hvis kjolen har knapper i ryggen må den jo være åpen også i halsen.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 14-11-10, 22:53   #4207
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ah, tusen takk! Nå skjønner jeg det bedre. Tenkte faktisk ikke at jeg skulle plukke opp masker, men nå skjønner jeg at det er ganske selvsagt Det hjalp faktisk litt å poste spørsmålet også, jeg måtte liksom tenke gjennom problemet på en annen måte Nå tror jeg at jeg skal få det til.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 14-11-10, 23:00   #4208
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Utrolig søt kjole, blåbær!

Å strikke opp betyr at du skal plukke opp tråder fra det du allerede har strikket, rundt hele halsen, og lage masker ut av de trådene. Du tar opp en tråd fra arbeidet og setter det på pinnen som om det skulle være en maske, og så strikker du i den. Dvs du bør jo plukke opp tråder rundt hele før du begynner å strikke i dem. Det er varierende hvor mange "masker" du får, det er ikke noe eksakt, derfor står det sånn.

Skjønte du det?

Ja, og så bør du vel begynne opp-plukkinga bak, siden det står at du skal strikke frem og tilbake på pinnen derfra.

Post bilde når du blir ferdig, da

Opheliia: Jeg har lagd mandelmel ved å først lage mandelmelk (bløte mandlene over natta e.l., tømme av vannet, ha på nytt vann, blende med stavmixer, og sile "melka". Den er god, og hvis du f eks blander med eggemelk blir denne myyye bedre ), og så tar jeg det som blir igjen, "mandelmassen", og tørker den på svak varme i ovnen. Da blir det en slags mandelmel, men jeg har ikke prøvd det i noe ennå. Det blir litt grovt, så mulig det bør males igjen etter tørking.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 14-11-10, 23:01   #4209
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hehe, jeg var visst for seint ute Bra du skjønte det, da!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 14-11-10, 23:09   #4210
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Skjønner ikke helt hva dere bruker så mye melblandinger til :P

Har hatt en boks fiberhusk, en boks glutenmel, en boks sukrin og 1 glass jbkm stående i skap et i snart ett år, virker ikke som om det skal gå tomt for glutenmel og fiberhusk anytime soon

Hvor lenge kan melet stå i tette bokser egentlig?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 15-11-10, 00:00   #4211
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for hjelpa fra deg også, Frøy! Skal begynne bak, ja. Vet ikke helt om det blir bilde, for min kjole ligner ikke veldig på den på bildet i oppskriften ... Vet ikke om jeg er helt fornøyd. Har et litt annet garn, fra et annet merke, så det kan være derfor den blir annerledes. Tror kanskje det garnet jeg bruker er litt tynnere, for jeg måtte hvertfall bruke en litt mindre pinne. Men så strikker jeg veldig løst også.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 15-11-10, 00:36   #4212
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor kan jeg få kjøpt en offwhite, beige eller brun bolero? Har sett i alle butikker i nærheten og på nett. Enten har de veldig korte ermer (har store overarmer, så det kan jeg IKKE ha) eller så er de svindyre

Noen som har tips om bra nettbutikker eller vet hvor jeg kan få tak i en slik bolero?
(Kan også være lang jakka, men skal være over en finkjole, så bør nesten være litt mer pynta enn en vanlig cardigan... )

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 15-11-10, 08:52   #4213
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Hvor kan jeg få kjøpt en offwhite, beige eller brun bolero? Har sett i alle butikker i nærheten og på nett. Enten har de veldig korte ermer (har store overarmer, så det kan jeg IKKE ha) eller så er de svindyre

Noen som har tips om bra nettbutikker eller vet hvor jeg kan få tak i en slik bolero?
(Kan også være lang jakka, men skal være over en finkjole, så bør nesten være litt mer pynta enn en vanlig cardigan... )

Ermelengde ned til albuen minimum da? Kan du si noe om sånn ca str du må ha? Mener jeg har sett flust av slike i den/de fargene - må bare tenke litt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 15-11-10, 11:42   #4214
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Da gidder jeg ikke å male store mengder mandler før jeg vet at jeg skal bruke dem! Greit å vite

Pokker at den der kokosmel skal være så dyr å kjøpe...i de oppskriftene det står kokosmel, kan en bruke mandelmel? Jeg er ikke så glad i kokos uansett, så hvis det er mulig er det jo mye bedre for meg

Kokosmel er kjempedrøyt. Jeg har hatt en pose i et halvt år nå. Tror du må ha mye større mengder kokosmasse enn du må ha kokosmel. Og det smaker veldig lite kokos av det (men det er ikke godt å panere fisk med det ).

Mandler holder seg lengre ved oppbevaring i kjøleskap. Jeg vet ikke om det er det samme med malte mandler. Det er kanskje slik at det blir litt fuktig/tyngre da?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-11-10, 11:52   #4215
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Og det smaker veldig lite kokos av det (men det er ikke godt å panere fisk med det ).

Funkar fint om du "støvar" fisken med kokosmjølet først, berre klappe av overflødig mjøl, etter å ha salta og pepra fisken. Putt i piska egg, og så vend i knust bacongull. Steik så i godt smør. Godt! Blandinga sit ganske godt då synest eg.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-11-10, 12:23   #4216
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Funkar fint om du "støvar" fisken med kokosmjølet først, berre klappe av overflødig mjøl, etter å ha salta og pepra fisken. Putt i piska egg, og så vend i knust bacongull. Steik så i godt smør. Godt! Blandinga sit ganske godt då synest eg.

Takk for tips! Det må jeg prøve

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-11-10, 12:30   #4217
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ermelengde ned til albuen minimum da? Kan du si noe om sånn ca str du må ha? Mener jeg har sett flust av slike i den/de fargene - må bare tenke litt

Ned til albuen helst ja... Str 44/46 bruker jeg stort sett...
Setter STOR pris på tips

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 15-11-10, 13:42   #4218
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg panerer fisk med jbkm eller fiberhusk. Men har ikke prøvd med bacongull på fisk da. Det blir bare litt ekstra crispy med fh og jbkm. Jeg og sambo har i alle fall vært veldig fornøyd med det

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 15-11-10, 13:55   #4219
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor får jeg bare til å forandre den ene tickeren når jeg har to?

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 15-11-10, 13:59   #4220
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det mulig at magekatarren min kommer av lavkarbo? Det faller merkelig sammen med at jeg ble dårlig en stund etter jeg begynte med Skaldemans prinsipper.. Dog, det var nok flere faktorer også.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 15-11-10, 14:06   #4221
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen med peiling på mobiltelefoner? Jeg må ha en ny, jeg har bestemt at det skal være ericsson, har sett på Xperia x8, Vivaz U5i og Vivaz U8 pro. Noen med synspunkter?

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 15-11-10, 14:06   #4222
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Skjønner ikke helt hva dere bruker så mye melblandinger til :P

Har hatt en boks fiberhusk, en boks glutenmel, en boks sukrin og 1 glass jbkm stående i skap et i snart ett år, virker ikke som om det skal gå tomt for glutenmel og fiberhusk anytime soon

Hvor lenge kan melet stå i tette bokser egentlig?

Det spørs jo hva du lager og hvor mye du lager av de forskjellige tingene. Selv har jeg aldri kjøpt glutenmel, så akkuratt det kan jeg ikke si så mye av, men fiberhusk og jbkm brukes relativt ofte her i huset egentlig...

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D
Gammel 15-11-10, 14:07   #4223
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Kokosmel er kjempedrøyt. Jeg har hatt en pose i et halvt år nå. Tror du må ha mye større mengder kokosmasse enn du må ha kokosmel. Og det smaker veldig lite kokos av det (men det er ikke godt å panere fisk med det ).

Mandler holder seg lengre ved oppbevaring i kjøleskap. Jeg vet ikke om det er det samme med malte mandler. Det er kanskje slik at det blir litt fuktig/tyngre da?

Okei, må vel bare akseptere at jeg må kjøpe der kokosmelet da

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D
Gammel 15-11-10, 14:19   #4224
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Hvor kan jeg få kjøpt en offwhite, beige eller brun bolero? Har sett i alle butikker i nærheten og på nett. Enten har de veldig korte ermer (har store overarmer, så det kan jeg IKKE ha) eller så er de svindyre

Noen som har tips om bra nettbutikker eller vet hvor jeg kan få tak i en slik bolero?
(Kan også være lang jakka, men skal være over en finkjole, så bør nesten være litt mer pynta enn en vanlig cardigan... )

Vero Moda.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 15-11-10, 14:32   #4225
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Vero Moda.

Har ikke tenkt på Vero Moda engang... Pleier aldri å finne noe som passer. Men en bolero kan det hende jeg finner
*løper til Vero Moda*

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no