Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 15-11-10, 23:40   #4226
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Hvorfor får jeg bare til å forandre den ene tickeren når jeg har to?

Det ser ut for meg at du har link til bare den ene tickeren i signaturen din, så noe har blitt borte i klippinga og liminga di. Du må gå inn på sida der du lagde tickeren og lime inn på nytt.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 16-11-10, 16:33   #4227
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Er det mulig at magekatarren min kommer av lavkarbo? Det faller merkelig sammen med at jeg ble dårlig en stund etter jeg begynte med Skaldemans prinsipper.. Dog, det var nok flere faktorer også.


Anyone?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 16-11-10, 17:44   #4228
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har spurt i en annen tråd, men spør her også:
Noen som vet om en rimelig nettbutikk som selger hobby/scrapbooking utstyr?

Har sjekket de fleste norske nettbutikker, men blir fort dyrt å ha scrapping som hobby

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 16-11-10, 18:05   #4229
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Har spurt i en annen tråd, men spør her også:
Noen som vet om en rimelig nettbutikk som selger hobby/scrapbooking utstyr?

Har sjekket de fleste norske nettbutikker, men blir fort dyrt å ha scrapping som hobby

har du forsøkt ebay?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 16-11-10, 18:17   #4230
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

har du forsøkt ebay?

Jepp

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 16-11-10, 19:55   #4231
Snellen
Nytt Medlem
 
Snellen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Porsgrunn
Innlegg: 9
Snellen er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noen som går på lavkarbo-mat her og som ikke kjøper spesialprodukter? Noen som rett og slett bare spiser lite karbo og unngår visse mattyper?

Jeg er skeptisk til alt av pulver og tabletter folk vil selge, og vil endre kostholdet mitt til mat som er minst mulig bearbeidet og som metter godt.

__________________
Aldri så galt at det ikke er godt for noe.
Snellen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Anna Dahlqvist
Gammel 16-11-10, 20:26   #4232
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Snellen, her.

Er det noen som går på lavkarbo-mat her og som ikke kjøper spesialprodukter? Noen som rett og slett bare spiser lite karbo og unngår visse mattyper?

Jeg er skeptisk til alt av pulver og tabletter folk vil selge, og vil endre kostholdet mitt til mat som er minst mulig bearbeidet og som metter godt.

Jeg spiser mest mulig rent. Rent kjøtt, grønnsaker, ikke lettprodukter.
Bruker veldig lite erstatnings-greier Og stortrives med det kostholdet


Sist redigert av Gerd : 16-11-10 kl 20:41.
Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 16-11-10, 20:31   #4233
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Snellen, her.

Er det noen som går på lavkarbo-mat her og som ikke kjøper spesialprodukter? Noen som rett og slett bare spiser lite karbo og unngår visse mattyper?

Jeg er skeptisk til alt av pulver og tabletter folk vil selge, og vil endre kostholdet mitt til mat som er minst mulig bearbeidet og som metter godt.

Tja, spesialprodukter og spesialprodukter. Jeg lager da en og annen pannekake med fiberhusk eller glutenmel i da. Men nå kan jeg ikke spise melkeprodukter lengre så nå er det slutt på det. Så nå går det i kjøtt, fisk og grønnsaker, og en god del bær.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 16-11-10, 20:40   #4234
Snellen
Nytt Medlem
 
Snellen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Porsgrunn
Innlegg: 9
Snellen er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Tja, spesialprodukter og spesialprodukter. Jeg lager da en og annen pannekake med fiberhusk eller glutenmel i da. Men nå kan jeg ikke spise melkeprodukter lengre så nå er det slutt på det. Så nå går det i kjøtt, fisk og grønnsaker, og en god del bær.

Jeg bare ser det selges det ene og det andre for dem som skal følge en spesiel filosofi/bok, og mistet nesten troen. Godt å se at man kan bli sunnere og tynnere ved å spise mer riktig og samtidig bli god og mett, uten at man trenger å kjøpe spesialprodukter i form av pulver og tabletter.

__________________
Aldri så galt at det ikke er godt for noe.
Snellen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Anna Dahlqvist
Gammel 16-11-10, 20:50   #4235
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Snellen, her.

Jeg bare ser det selges det ene og det andre for dem som skal følge en spesiel filosofi/bok, og mistet nesten troen. Godt å se at man kan bli sunnere og tynnere ved å spise mer riktig og samtidig bli god og mett, uten at man trenger å kjøpe spesialprodukter i form av pulver og tabletter.

Tja, tabeletter og tabeletter. Jeg tar nå multivitaminer og kalsiumtabeletter bare for å ha gjort det på den sikre siden

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 16-11-10, 20:51   #4236
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet hvorfor markøren min hopper dit den vil? Og hvordan jeg får den til å slutte med det? Jeg kan sitte å skrive noe og plutselig har den hoppet langt pokker i vold lengre opp eller ned og skriver det jeg skriver midt inni ett ord osv. FRYKTELIG PLAGSOMT!!

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 16-11-10, 21:31   #4237
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Regner med at du har laptop

Grunnen til at markøren din hopper rundt omkring, er fordi du er borti styreflata når du skriver. Det skjedde heile tida med meg før, heilt til eg vart klar over det. No skjer det nesten aldri lenger, men hendene "kviler" ikkje lenger nede på styreflata.

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening
Gammel 16-11-10, 21:48   #4238
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

Regner med at du har laptop

Grunnen til at markøren din hopper rundt omkring, er fordi du er borti styreflata når du skriver. Det skjedde heile tida med meg før, heilt til eg vart klar over det. No skjer det nesten aldri lenger, men hendene "kviler" ikkje lenger nede på styreflata.

Nope, er ikke derfor. Den hopper like godt om hendene er 12 kilometer over bakken

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 16-11-10, 23:54   #4239
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Nope, er ikke derfor. Den hopper like godt om hendene er 12 kilometer over bakken

Nei då er det nok ikkje difor

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening
Gammel 16-11-10, 23:57   #4240
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Noen som vet hvorfor markøren min hopper dit den vil? Og hvordan jeg får den til å slutte med det? Jeg kan sitte å skrive noe og plutselig har den hoppet langt pokker i vold lengre opp eller ned og skriver det jeg skriver midt inni ett ord osv. FRYKTELIG PLAGSOMT!!

maskinskrømt?

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet
Gammel 17-11-10, 01:37   #4241
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Anyone?

Jeg mener at flere nevnte på lavkarbokonferansen at lavkarbo var betennelsesdempende og katarr er vel en mild betennelse, eller? Så i prinsippet burde det vel bli bedre. Men de snakket også om at slimhinner kunne reagere og bli irritert av melkeprodukter. Og det er vel slimhinnene som er irriterte når man får katarr, eller er jeg helt på bærtur her? Så egentlig vet jeg ikke, men tenkte at jeg kunne nevne det. Kanskje det finnes en sammenheng..?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-11-10, 08:22   #4242
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Noen som vet hvorfor markøren min hopper dit den vil? Og hvordan jeg får den til å slutte med det? Jeg kan sitte å skrive noe og plutselig har den hoppet langt pokker i vold lengre opp eller ned og skriver det jeg skriver midt inni ett ord osv. FRYKTELIG PLAGSOMT!!

Har du prøvd å støvsuge godt i tastatur/mus? Av og til er det hår etc som gjør sånne mystiske ting...

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 18-11-10, 21:49   #4243
lommerusk
Juniormedlem
 
lommerusk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Alder: 31
Innlegg: 32
lommerusk er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er glad i ost og youghurt, men blir dårlig av melkeprodukter Er det noen som har forslag til melkefrie erstatninger? Drikker soyamelk i teen, og prøvde soyayoghurt også men den smakte litt merkelig

lommerusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 18-11-10, 21:51   #4244
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Etter mye feiling med en bearnaisesaus har jeg nå 7!! eggehviter.. hva skal jeg bruke dem på? Vil gjerne lage noe sunt, ikke noe snop med søtning i.. Noe mat jeg kan lage av det, ikke dessert? Prøver å søke på oppskrifter men bare "eggehvite" gir jo en haaaaaug av svar.. :S

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
Gammel 18-11-10, 22:12   #4245
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Etter mye feiling med en bearnaisesaus har jeg nå 7!! eggehviter.. hva skal jeg bruke dem på? Vil gjerne lage noe sunt, ikke noe snop med søtning i.. Noe mat jeg kan lage av det, ikke dessert? Prøver å søke på oppskrifter men bare "eggehvite" gir jo en haaaaaug av svar.. :S

Eggehviteomelett? Vet ikke helt hva det er, men det er et uttrykk jeg hører ofte

http://www.mat.no/vis_oppskrift.aspx?artid=18652

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-11-10, 22:27   #4246
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

da får det bli frokost i morgen Takk for det

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
Gammel 19-11-10, 01:35   #4247
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg mener at flere nevnte på lavkarbokonferansen at lavkarbo var betennelsesdempende og katarr er vel en mild betennelse, eller? Så i prinsippet burde det vel bli bedre. Men de snakket også om at slimhinner kunne reagere og bli irritert av melkeprodukter. Og det er vel slimhinnene som er irriterte når man får katarr, eller er jeg helt på bærtur her? Så egentlig vet jeg ikke, men tenkte at jeg kunne nevne det. Kanskje det finnes en sammenheng..?

Var det jeg mente jeg og ja. Takk

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 19-11-10, 04:42   #4248
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Eggehviteomelett? Vet ikke helt hva det er, men det er et uttrykk jeg hører ofte

http://www.mat.no/vis_oppskrift.aspx?artid=18652

Mange kutter ut eggeplommen fordi den inneholder så mye fett og derfor mange kalorier. Og kolesterol! Godt vi vet bedre. Neste alle vitaminer og mineraler i egget er jo i eggeplommen.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 19-11-10, 08:13   #4249
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Mange kutter ut eggeplommen fordi den inneholder så mye fett og derfor mange kalorier. Og kolesterol! Godt vi vet bedre. Neste alle vitaminer og mineraler i egget er jo i eggeplommen.

Eg høyrde på ein eller annan Hollywoodfilm ein gong "I'll have a heart friendly omelette" - den var berre med eggekvitar.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-11-10, 08:38   #4250
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eggehviteomelett høres grusomt ut, spør du meg . All den gode smaken (og fargen) er jo i plommen. Og heldigvis kan vi spise den med god samvittighet!

Ang. eggehviter som er "til overs", lag marengs eller kransekakestenger. I marsipan er det vel også eggehviter?
Når du lager omelett/eggerøre, er det jo bare å hive oppi en hvite eller to ekstra (synd å kaste mat, ja)

Ellers kan man fryse de til en passende anledning. Ta en brødpose, ha oppi en hvite, lag en knute, hiv oppi neste hvite osv. Da er det bare å klippe av en og en hvite når man trenger de.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no