Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 12-12-10, 00:30   #4626
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Lurer på hva som er sterkt nok til å holde fasongen på håret mitt gjennom en hel kveld ute!! ?

Den gule got2be hårsprayen er helt fantastisk. tror den heter got2be glued - det sier vel sitt

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 12-12-10, 00:44   #4627
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Bør man ta tilskudd av kalium? Jeg leste en plass at mange får i seg for lite kalium og kan bli syke av det. Mener kanutten og har snakket om kalium flere ganger. Men er kalium farlig dersom man tar det uten å ha behov for det?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

jAjA


JA! Det kan føre til hjertestans!

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

hvordan vet man om man får for mye eller for lite da? :S

Da går man til legen sin og ber om å få sjekket elektrolyttene!
Na, K, Ca, Kl etc.
Så tar men en blodprøve og etter ca en uke vet man om man trenger tilskudd av noe sånt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 12-12-10, 00:52   #4628
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

aha.. jeg har hatt mye mer krampe i beina og sånn etter jeg begynte på lavkarbo.. men jeg tar magnesium og d-vitamin og udo's choice.. noe mer jeg burde ta? :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
Gammel 12-12-10, 01:02   #4629
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

jAjA


JA! Det kan føre til hjertestans!

Kan det føre til hjertestans å ha for lite eller for mye?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Da går man til legen sin og ber om å få sjekket elektrolyttene!
Na, K, Ca, Kl etc.
Så tar men en blodprøve og etter ca en uke vet man om man trenger tilskudd av noe sånt!

Ja, det var det jeg skulle for sånn 3 mnd siden. Men har enda ikke skaffet meg fastlege. Kanskje jeg skal gå til min fastlege i Tromsø neste gang jeg reiser dit

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-12-10, 01:15   #4630
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg tenkte å lage leverpostei i morgen. Kjøpte lever i dag på impuls (ja, jeg har rare impulser). Har alle ingrediensene bortsett fra sardiner. Alle oppskriftene jeg har funnet har sardiner i seg. Noen som vet om de er livsviktige for leverposteien?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-12-10, 07:00   #4631
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nei, slett ikkje, ansjos / sardin /whatever er bare for smaken si skuld, og det er ikkje alle som liker den smaken heller, blir sikkert heilt fint utan. Eg har aldri laga leverpostei m fisk i.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 12-12-10, 10:06   #4632
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Aldri vært i nærheten av en drøm ala denne. Så hva betyr den? Kan noe fortelle??

I følge droemmetydning.com:

Låne

Lånte du noe bør du spørre om å få mer støtte fra dine pårørende eller venner.
Papir

Et hvitt papir uten skrift betyr en ny start i livet. Offentlige skjemaer betyr problemer med ligningskontoret eller en annen offentlig etat. Står det noe på papiret er nok det som står der det mest vesentlige. Hvis papiret ikke er hvitt må du se på hva fargen symboliserer.
Blod

Blør du er dette en advarsel mot konfrontasjoner med familie og venner, eller at noen tapper din energi. Ser du blodflekker kan du få problemer med en fiende. Blod kan også bety livsglede. Blir du redd blodet ønsker du ikke å vite sannheten. Er det noen andre som blør kan de trenge hjelp.

Blodårer

Blodårer betyr generelt dårlige nyheter om venner.

Frykt


Frykt kan bety usikkerhet eller fobier i ditt virkelige liv. Overvant du frykten i drømmen vil du også overvinne usikkerheten eller fobien i det virkelige liv. Frykt kan også bety at det er noe du ikke skjønner, og som du dermed er redd for. Plutselig frykt symboliserer uventet suksess.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-12-10, 13:25   #4633
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Litt mer om drømmetydning:

Du drømmer at du er i banken og låner penger - og så begynner du å blø ut av fingrene.

Dette med drømmetydning er veldig individuelt. Drømmetydningsbøker er i utgangspunktet veiledende, fordi det har ofte med din historie å gjøre, dine tidligere erfaringer og opplevelser. Hjernen din bruker bilder som kan bety EN ting for deg - og en helt annen ting for andre.

Hvis JEG hadde drømt denne drømmen, ville jeg nok ha tenkt at et lån som gjør at fingrene mine blør kanskje betyr at jeg er bekymret for at jeg vil klare å betale lånet uten at det drar alle pengene utav hverdagen min og gjør at jeg blør?

I ditt tilfelle - hvis du ikke har tatt opp lån - kanskje du er i en situasjon hvor du føler at det du har fått/lånt koster deg for mye å "betale" tilbake? Det kan være en tjeneste feks? Bare du vet

Blod er energi - er det noe eller noen som drar mer energi utav deg enn nødvendig?

Min oppfatning og det jeg har lært om drømmetydning er at drømmene ikke "spår" ting vedrørende andre mennesker - det handler kun om deg selv. Feks drømte jeg om en fæl mann som kuttet strupen til alle rundt seg - jeg var livredd i drømmen. I gjennomgang av drømmen med min terapeut - lærte jeg at det like godt kan bety at jeg "struper" meg selv, jeg får ikke sagt det jeg ønsker å si, jeg er redd for å være ærlig, jeg føler meg låst og tvunget til taushet - selv om det er jeg selv som velger å være taus.

En venninne av meg som hadde opplevd overgrep som 16 åring drømte om en bjørn som forfulgte henne i drømme ofte, hun ble anbefalt å tenke før hun sovnet at om drømmen kommer - stopp opp (i drømmen) - snu seg mot bjørnen og si: jeg er ikke redd deg! Hun gjorde dette, og drømte ALDRI den drømmen igjen! I dette tilfellet representeret ikke bjørnen overgriperen - MEN den delen i henne selv som slet med skam og skyld etter hendelsen...

Min personlige erfaring er at drømmer er min lille hjelper i hverdagen til å takle og behandling inntrykk i livet mitt. For min del hjelper de meg også med å tenke gjennom ting jeg ubevisst sliter med, slik at jeg kan løfte de opp i bevisstheten og se på de der.

Fint tema - jeg elsker drømmene mine - selv om de av og til er helt sinnsyke og ikke kan deles med noen andre

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 12-12-10, 13:48   #4634
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Så kult at du er opptatt av drømmer, Nerthus - det er jeg også Jeg er enig med deg i at drømmespråket er individuelt. Og sånne "spådomstolkninger" har lite for seg, tror jeg.

Kanutten, jeg tenker at det handler om helsa di og bekymringene rundt det. Ikke ta det som noe skummelt som kommer til å skje deg, drømmer er i stor grad en måte å bearbeide følelser på, og du har sikkert mange følelser av redsel og bekymring. Jeg ville tatt utgangspunkt i det Nerthus skriver og prøve å finne ut hva drømmen vil gi deg av veiledning

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 12-12-10, 13:49   #4635
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Nei, slett ikkje, ansjos / sardin /whatever er bare for smaken si skuld, og det er ikkje alle som liker den smaken heller, blir sikkert heilt fint utan. Eg har aldri laga leverpostei m fisk i.

Det var vel ansjos det sto ikke sardiner. Same same, but different Da lager jeg uten

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-12-10, 14:15   #4636
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Her er linken. Men programmet er bare tilgjengelig til tirsdag: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/688543/

Takk for link

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 12-12-10, 14:59   #4637
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Her er linken. Men programmet er bare tilgjengelig til tirsdag: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/688543/

Jeg har sett denne jeg også nå, og det var tydeligvis den dokumentaren naboen hadde sett. Han snakket også om lyspærene. Men for en øyeåpner av en dokumentar!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 12-12-10, 16:25   #4638
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er tenkt å lage leverpostei uten løk i til min mor, siden hun er allergisk. Men hva trenger jeg egentlig av ingredienser og kjøkkenutstyr for å få det her bra? Jeg har en blender, som jeg bruker til smoothies. Men bortsett fra det lite elektrisk utstyr

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 12-12-10, 17:05   #4639
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor lang tid tar det egentlig før en betennelse i spiserøret blir bra? Har gått på somac 40mg i en måned nå, men lite bedring..

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 12-12-10, 17:23   #4640
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg ble bra nesten med en gang jeg begynte med somac. Så jeg tror ikke det skal ta så lang tid før det begynner å virke om det har effekt på deg. Men mener å huske at jeg begynte på 80mg og så trappet ned etter hvert. Nå bruker jeg 20 mg forebyggende hele tiden og det holder.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo
Gammel 12-12-10, 17:47   #4641
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vel, jeg ble litt bedre til å begynne med. Men nå er jeg tilbake til å ikke klare å spise igjen.. Sukk, jeg er så lei! Vil bli frisk nå

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 12-12-10, 20:00   #4642
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Da tror jeg at du bør ta turen tilbake til legen for enten å prøve med høyere dose eller en annen medisin, for jeg tror det skal virke ganske raskt altså.
Det er helt forferdelig å ikke kunne spise på grunn av betennelse i spiserøret, masse sympati herfra. Har du spiserørsbrokk forresten eller er det en annen grunn til at du sliter med betennelse?

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo
Gammel 12-12-10, 20:17   #4643
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Da tror jeg at du bør ta turen tilbake til legen for enten å prøve med høyere dose eller en annen medisin, for jeg tror det skal virke ganske raskt altså.
Det er helt forferdelig å ikke kunne spise på grunn av betennelse i spiserøret, masse sympati herfra. Har du spiserørsbrokk forresten eller er det en annen grunn til at du sliter med betennelse?

Ja, har fått time på fredag, så får høre da jeg har mellomgulvsbrokk i tillegg til betennelsen ja. Kanskje det spiller inn litt mer enn jeg trodde? o.O

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 12-12-10, 20:47   #4644
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er jo brokket som er roten til problemet, altså grunnen til at det kommer magesyre opp og lager betennelse.
Var det at jeg fikk de problemene med betennelse og å ikke kunne spise som endelig motiverte meg til å gå ned i vekt. Med det at jeg har mindre press på magesekken på grunn av vekt og med somac fast så har jeg ingen problemer lenger. Og det er helt utrolig å tenke på når jeg for et år siden nesten ikke kunne spise i det hele tatt.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo
Gammel 12-12-10, 22:08   #4645
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Seriøst, må jeg gå med dette fram til jeg er ferdig å gå ned i vekt?! Oh my.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 12-12-10, 22:22   #4646
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Takk for link

Bare hyggelig

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg har sett denne jeg også nå, og det var tydeligvis den dokumentaren naboen hadde sett. Han snakket også om lyspærene. Men for en øyeåpner av en dokumentar!

Mhm. Ble ganske irritert. Tenk å ødelegge planeten kun for å tjene mer penger. Jeg vil ha en sånn lyspære som på den brannstasjonen. Den varte jo i over 100 år.

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg er tenkt å lage leverpostei uten løk i til min mor, siden hun er allergisk. Men hva trenger jeg egentlig av ingredienser og kjøkkenutstyr for å få det her bra? Jeg har en blender, som jeg bruker til smoothies. Men bortsett fra det lite elektrisk utstyr

Jeg lagde den i foodprosessor. Lagde ganske stor porsjon av en oppskrift der det skulle være lammelever. Synes den fikk ganske markert leversmak. Men den var god på knekkebrød med mye majones og agurk på. Mulig gris/okselever har mildere smak? Jeg brukte en oppskrift med medisterdeig i. En annen oppskrift jeg så skulle det være ister eller flesk i. Ellers var det smeltet smør, fløte, egg, ingefær. Jeg hadde også i pepper og bacon. Skal legge ut oppskrift på bloggen tror jeg. Skal prøve å ta et ok bilde i morgen..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-12-10, 23:21   #4647
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Seriøst, må jeg gå med dette fram til jeg er ferdig å gå ned i vekt?! Oh my.

Det tror jeg ikke. Jeg merket bedring før jeg kom til den bmien som du er på nå altså. Og uansett så skal medisinene ta knekken på betennelsen

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo
Gammel 12-12-10, 23:26   #4648
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I følge droemmetydning.com:

Låne

Lånte du noe bør du spørre om å få mer støtte fra dine pårørende eller venner.
Papir

Et hvitt papir uten skrift betyr en ny start i livet. Offentlige skjemaer betyr problemer med ligningskontoret eller en annen offentlig etat. Står det noe på papiret er nok det som står der det mest vesentlige. Hvis papiret ikke er hvitt må du se på hva fargen symboliserer.
Blod

Blør du er dette en advarsel mot konfrontasjoner med familie og venner, eller at noen tapper din energi. Ser du blodflekker kan du få problemer med en fiende. Blod kan også bety livsglede. Blir du redd blodet ønsker du ikke å vite sannheten. Er det noen andre som blør kan de trenge hjelp.

Blodårer

Blodårer betyr generelt dårlige nyheter om venner.

Frykt


Frykt kan bety usikkerhet eller fobier i ditt virkelige liv. Overvant du frykten i drømmen vil du også overvinne usikkerheten eller fobien i det virkelige liv. Frykt kan også bety at det er noe du ikke skjønner, og som du dermed er redd for. Plutselig frykt symboliserer uventet suksess.

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Litt mer om drømmetydning:

Du drømmer at du er i banken og låner penger - og så begynner du å blø ut av fingrene.

Dette med drømmetydning er veldig individuelt. Drømmetydningsbøker er i utgangspunktet veiledende, fordi det har ofte med din historie å gjøre, dine tidligere erfaringer og opplevelser. Hjernen din bruker bilder som kan bety EN ting for deg - og en helt annen ting for andre.

Hvis JEG hadde drømt denne drømmen, ville jeg nok ha tenkt at et lån som gjør at fingrene mine blør kanskje betyr at jeg er bekymret for at jeg vil klare å betale lånet uten at det drar alle pengene utav hverdagen min og gjør at jeg blør?

I ditt tilfelle - hvis du ikke har tatt opp lån - kanskje du er i en situasjon hvor du føler at det du har fått/lånt koster deg for mye å "betale" tilbake? Det kan være en tjeneste feks? Bare du vet

Blod er energi - er det noe eller noen som drar mer energi utav deg enn nødvendig?

Min oppfatning og det jeg har lært om drømmetydning er at drømmene ikke "spår" ting vedrørende andre mennesker - det handler kun om deg selv. Feks drømte jeg om en fæl mann som kuttet strupen til alle rundt seg - jeg var livredd i drømmen. I gjennomgang av drømmen med min terapeut - lærte jeg at det like godt kan bety at jeg "struper" meg selv, jeg får ikke sagt det jeg ønsker å si, jeg er redd for å være ærlig, jeg føler meg låst og tvunget til taushet - selv om det er jeg selv som velger å være taus.

En venninne av meg som hadde opplevd overgrep som 16 åring drømte om en bjørn som forfulgte henne i drømme ofte, hun ble anbefalt å tenke før hun sovnet at om drømmen kommer - stopp opp (i drømmen) - snu seg mot bjørnen og si: jeg er ikke redd deg! Hun gjorde dette, og drømte ALDRI den drømmen igjen! I dette tilfellet representeret ikke bjørnen overgriperen - MEN den delen i henne selv som slet med skam og skyld etter hendelsen...

Min personlige erfaring er at drømmer er min lille hjelper i hverdagen til å takle og behandling inntrykk i livet mitt. For min del hjelper de meg også med å tenke gjennom ting jeg ubevisst sliter med, slik at jeg kan løfte de opp i bevisstheten og se på de der.

Fint tema - jeg elsker drømmene mine - selv om de av og til er helt sinnsyke og ikke kan deles med noen andre

Jeg har tenkt og tenkt... Jeg har kommet frem til at lånet er det samme som om at jeg trenger medisin av noe slag for å bli frisk... Legene HAR en sterk mistanke om hva som feiler meg, men de prøvene jeg tok denne uken skal bekrefte eller avkrefte det.

Derfor blødningen fra fingrene.. Akkurat i det jeg TROR at ting ordner seg og jeg skal "underskrive" (få medisin) noe som skal fikse fremtiden for meg så begynner jeg å blø. Og jeg klarer ikke signere. Jeg har en stygg mistanke om at det ikke ER det legene tror og har testet meg for som feiler meg. Så i stedet for å få trygghet i neste uke når jeg skal på sykehuset vil jeg sannsynligvis bare få vite at ting er fremdeles uavklart og jeg tappes for ytterlige krefter.. Jeg har nå maks 4 timer hver dag jeg klarer være på beina så fremst jeg ikke er aktiv når jeg er oppe, da er tiden enda kortere. Jeg ligger i senga ellers. I såfall er det ny runde med utsjekking for ME.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 12-12-10, 23:41   #4649
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Det tror jeg ikke. Jeg merket bedring før jeg kom til den bmien som du er på nå altså. Og uansett så skal medisinene ta knekken på betennelsen

Ok, takk for mange gode svar Skal spørre legen på fredag!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 12-12-10, 23:47   #4650
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Kan det føre til hjertestans å ha for lite eller for mye?

Hyperkalemi: for mye kalium, kan føre til hjertestans
Hypokalemi: for lite kalium, gjør deg mest superslapp, prikkinger hist og her og følelse av nummenhet.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no