Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg er i ketose, noen spørsmål

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-06-07, 23:06   #26
Glade-Gry
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 52
Innlegg: 53
Glade-Gry er på en erverdig vei

Sv: Jeg er i ketose , noen spørsmål

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Hei! Ville anbefalt deg å droppe melangen og heller bare bruke smør og olje (men ikke oliven til steking!!)
De fleste margarintyper er dessverre fulle av transfett, og det er ikke særlig godt for kroppen, når du går lavkarbo renser du samtidig kroppen, og transfett er noe av styggedommen som blir igjen...

Jeg har, på et kurs i min tid, lært at ALL OLJE, MELANGE OSV omdannes til transfettsyrer ved høy varme...

DET ENESTE SOM IKKE omdannes til transfett er ekte MEIERISMØR...

men jeg skal ikke si dette med hundre prosent sikkerhet...noen som vet helt sikkert kanskje?

Glade-Gry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med ketolyse, men jakter på min egen lavkarbo vei å gå... Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 08:15   #27
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er i ketose , noen spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Glade-Gry, her.

Jeg har, på et kurs i min tid, lært at ALL OLJE, MELANGE OSV omdannes til transfettsyrer ved høy varme...

DET ENESTE SOM IKKE omdannes til transfett er ekte MEIERISMØR...

men jeg skal ikke si dette med hundre prosent sikkerhet...noen som vet helt sikkert kanskje?

Dette stemmer helt klart. Ved en viss varme så endrer molekylstrukturen seg, og det dannes transfett, frie radikaler og annet d**t. Men det er bare en halv sannhet.
En hver olje har sitt rykepunkt (der den begynner å endres) olivenoljen mener jeg som sagt er rundt åtti, og da sier det seg selv at det egner seg dårlig, mens raps derimot har over tohundre.
Og husk at bare kaldpressede oljer duger! ALDRI kjøp soyaolje, solsikkeolje, eller noen oljer som breafer med at de er raffinerte. Det er dårlige nyheter!
Varmpressede oljer har transfett

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 08:25   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er i ketose, noen spørsmål

Denne kom jeg over i dag, forresten! Lenge siden jeg har lest den, men her kan alle lære noe nyttig og essensielt
http://karbojunkie.wilhelmsen.biz/showthread.php?t=9055

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no