Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kaare Norum IGJEN!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-12, 15:18   #26
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Kaare Norum IGJEN!

Nå er jo Fedon gammelt nytt og har er jo nesten tatt inn i varmen

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 15:22   #27
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Kaare Norum IGJEN!

Men verden har jo tydeligvis gått fremover, i dag tror jeg nesten alle vil gå god for at grovbrød og kun én daglig potet er et sunt kosthold. Muligens bortsett fra noen lavkarbere...

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 15:29   #28
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kaare Norum IGJEN!

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Men verden har jo tydeligvis gått fremover, i dag tror jeg nesten alle vil gå god for at grovbrød og kun én daglig potet er et sunt kosthold. Muligens bortsett fra noen lavkarbere...

Grovbrød og en daglig potet kan jo være sunt for NOEN - men ikke for alle Hvordan gikk det egentlig med Bondevik og vekttap i ettertid, noen som vet?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 15:52   #29
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Kaare Norum IGJEN!

Hehe, si det. Det er jo endel medlemmer her også som har holdt på siden 2004...

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 19:19   #30
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Kaare Norum IGJEN!

Også har vi Norums behandling av Bassøe og hans oppdagelser.

Jeg hevder igjen at vi har blitt ført bak lyset av våre myndigheter, mot bedre vitende og for en jordbrukspolitikk som tjener andre interesser enn oss vanlige nordmenns helse.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 10:36   #31
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 48
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kaare Norum IGJEN!

Opprinnelig lagt inn av MHM, her.

”Hver sak har tre stadier: Først blir den latterliggjort, så motarbeidet, til den til slutt blir en selvfølge”.

Ja, Fedon fikk så uendelig rett i dette sitatet! Selv om hans råd og et kosthold med mindre karbohydrater fortsatt ikke er en selvfølge for alle så er det jo skjedd en merkbar endring...

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 10:42   #32
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kaare Norum IGJEN!

Jeg tror vel at statens råd for ernæring i dag er langt mer i tråd med dette enn hva det var for åtte år siden. På den annen side så ler jeg litt i skjegget når Norum sier at daværende statsminister baserer seg på tro foran vitenskap. Vel no shit, Sherlock -sier partileder i kristelig folkeparti han noe? Hæhæ.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 10:50   #33
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 48
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kaare Norum IGJEN!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vel no shit, Sherlock -sier partileder i kristelig folkeparti han noe? Hæhæ.

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 12:03   #34
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Kaare Norum IGJEN!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

På den annen side så ler jeg litt i skjegget når Norum sier at daværende statsminister baserer seg på tro foran vitenskap. Vel no shit, Sherlock -sier partileder i kristelig folkeparti han noe? Hæhæ.

Dagens!

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 12:46   #35
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kaare Norum IGJEN!

Samme Kaare Norum som fikk Grete Roede fra lavkarbokostholdet hun STARTET med i hine hårde dager...

Sitat:

I tråd med anbefalingene

- Grete Roede startet ut med det vi i dag ville kalt en lavkarbo-diett, med tunfisk og andre retter som virket fremmede på et vanlig norsk matbord. Jeg utfordret henne allerede i 1981 til å teste ut en diett mer i tråd med de norske kostrådene slik at hele familien kunne spise omtrent det samme, forteller professor Kaare R. Norum. Etter å ha testet ut Norums opplegg lot Grete Roede seg overbevise om at et variert norsk kosthold kunne gi et like bra resultat på vekten. I tillegg var det jo både enklere og sunnere i det lange løp. Når vi nå vet hvor mange som har fulgt et Grete Roede-kurs opp i gjennom årene er jeg glad for at rådene som blir gitt er på linje med de offisielle kostholdsanbefalingene, sier Norum.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 13:10   #36
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kaare Norum IGJEN!

Faktisk herlig å se at Fedon er like saklig i sine svar nå, som han var da dette var utgitt..

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 13:28   #37
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Kaare Norum IGJEN!

Ja til borgelig regjeringssamarbeid med BONDEVIK som helseminister.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå er det på an igjen magdalena Induksjonen 0 30-04-04 21:12
Nå begynner jeg på Atkins intro igjen! donjuanwannabe Atkins kosthold 11 03-03-04 12:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no