Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg tror jeg har skjønt hvorfor jeg ikke klarer å gå ned i vekt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-02-11, 17:04   #26
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tror jeg har skjønt hvorfor jeg ikke klarer å gå ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av bamseline34, her.

med det samme jeg er her. hvordan starter jeg ny tråd??

Du klikker på Forum opp på den blåsvarte linjen øverst på siden. Finner så den delen av forumet innlegget ditt passer i og da vil det dukke opp en
over de trådene som alt ligger der!
Klikk på den og ordet er ditt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 18:25   #27
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tror jeg har skjønt hvorfor jeg ikke klarer å gå ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Millie88, her.

Jeg har skjønt at jeg må endre tankegangen min, skal sjekke hvordan tilbud det er til psykolog på skolen. Jeg har vært på slankern siden barneskolen og hele tiden hatt mål om å bli tynn. Jeg tror en av grunnene til at jeg har hatt så stort fokus på dette er at jeg alltid har vært den største av venninnene mine. Jeg har også en familie der alle jentene er konstant på slankern. Min stemor har spiseforstyrrelser, i den form at hun vet akkurat hvor mye kalorier hun spiser, og så må hun trene bort alle samme dag. Hun kan f.eks ta seg en løpetid midt på natten hvis hun har spist dessert den dagen. Når datteren hennes legger på seg blir hun sint og gjør narr av henne hele tiden, særlig foran andre mennesker!! Hun er jo helt gæærn!! Jeg har ikke akkurat hatt så veldig sunne forbilder når det kommer til mat og kropp. Jeg har lært utrolig mye bare bare ved å høre andres historier og få en bekreftelse på at dette ikke er normalt. Det er deilig det! Jeg føler jeg er kommet litt på vei bare ved å innse at mine mål er urealistiske. Resten håper jeg kommer med tid, og med hjelp av en psykolog som kan se ting utenfra.

Kan jeg igjen få anbefale en bok jeg stadig kjøper men gir vekk til familie og venner som "går litt i sirkel"? Karin B Noyes har gitt ut en liten bok som heter "kunsten og lede seg selv".
Etter 2.5 år i terapi hver tredje uke (altså meg da hehe) - fikk jeg endelig løst meg fra tyranniet "de andre sier og mener og forventer" og endelig fant jeg ut at JEG hadde en egen stemme! Jeg lærte meg å sette grensen for hvor langt inn kommentarer og atferd fra andre skal bestemme hvordan JEG har det med meg selv - og hva JEG gjør i mitt liv. År etter terapien kom jeg over boka - som viste seg å oppsummere de aller viktigste tingene jeg lærte i årene med terapi Som sagt - jeg har sikkert kjøpt 6-7 bøker tilsammen, men ingen bor i MIN bokhylle

I tillegg om du ønsker litt mer detaljert og grundig gjennomgang av temaet vekst og endring - kan jeg anbefale boka "Vekst og endring" av John Berglund. Den beskriver i stor grad det du forteller her - og gir deg samtidig bakgrunn for HVORFOR du reagerer slik du gjør - og viktigst - HVORDAN du kan fri deg fra denne sirkel-gangen

Du kan bestille den her

Den ligger på nattbordet mitt og jeg ligger stadig vekk og leser og kommer med høylydte AKKURAT! og NÅH! og JØSS det var jo som f...

Jeg sier ikke at disse løser problemene dine, MEN de kan gi deg en kick-start i forhold til hvor du skal begynne å jobbe med deg selv. Jeg er som deg litt for følsom overfor andres kommentarer og atferd, og er IKKE flink til å sette grenser for meg selv fordi jeg føler jeg sklir over i hva andre mener uansett...

Jeg kan garantere at det er mulig for deg å gjøre endringer som gjør deg lykkelig - IDAG - ikke bare når du er ferdigslanket, vunnet en mill i lotto, møtt drømmeprinsen (han er ofte oppskrytt ), osv osv osv.

Begynn i dag - med å leve i DAG - NÅ - akkurat nå... det er nemlig alt du kan, leve i øyeblikket. Fortiden og framtiden eksisterer ikke NÅ - så hvorfor leve i disse?

Ønsker deg masse lykke til - hvis du vil ha noen å sparre litt med eller snakke med så send meg en PM. Jeg har brukt noen år på å rydde opp mentalt for å bli sterkere i mitt eget liv - og selv om jeg av og til går på trynet så det SYNGER etter - vil jeg påstå at jeg har blitt ganske så flink sammenlignet med den jeg var for 15 år siden

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 10:41   #28
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg tror jeg har skjønt hvorfor jeg ikke klarer å gå ned i vekt

Når man blir slik man selv vil da er man fornøyd, fri og lykkelig.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 10:51   #29
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tror jeg har skjønt hvorfor jeg ikke klarer å gå ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg kan garantere at det er mulig for deg å gjøre endringer som gjør deg lykkelig - IDAG - ikke bare når du er ferdigslanket, vunnet en mill i lotto, møtt drømmeprinsen (han er ofte oppskrytt...)

Begynn i dag - med å leve i DAG - NÅ - akkurat nå... det er nemlig alt du kan, leve i øyeblikket. Fortiden og framtiden eksisterer ikke NÅ - så hvorfor leve i disse?

Signeres med trampeklapp! Kloke, fine Nerthus-person, du har alltid så god innsikt og forståelse, og veldig gode kommentarer. Takk for alt du deler med oss!





ps. Drømmeprinsen har OGSÅ sure tær og fjerter under dyna om natta Han er jo bare en MANN, dessverre...

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 11:02   #30
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tror jeg har skjønt hvorfor jeg ikke klarer å gå ned i vekt

ps. Drømmeprinsen har OGSÅ sure tær og fjerter under dyna om natta Han er jo bare en MANN, dessverre...

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 11:23   #31
bamseline34
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 32
bamseline34 er på en erverdig vei

Sv: Jeg tror jeg har skjønt hvorfor jeg ikke klarer å gå ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du klikker på Forum opp på den blåsvarte linjen øverst på siden. Finner så den delen av forumet innlegget ditt passer i og da vil det dukke opp en
over de trådene som alt ligger der!
Klikk på den og ordet er ditt!



takk for svar)))

bamseline34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 11:45   #32
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tror jeg har skjønt hvorfor jeg ikke klarer å gå ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Når man blir slik man selv vil da er man fornøyd, fri og lykkelig.

Er du HELT sikker på det? Har du vært der? Altså blitt slik du vil være - OG følt følelsen av å være fornøyd, fri og lykkelig? (Jeg antar du mener fysisk bli som du vil være)

Hvorfor utsette å være fornøyd fri og lykkelig til man "blir slik man vil være"? Er det ikke lov å ha disse følelsene FØR man er slik man vil være? Det blir jo som en straff det da... "når jeg bare blir slik og slik - DA skal jeg..." Huff så utrolig trist da! Tenk å la være å kjenne på og leve livet I DAG fordi man venter på noe som kanskje aldri vil komme, eller som tar veldig mye lengre tid enn planlagt? Kanskje du ikke har en tidsplan engang - bare "når det skjer så..." Og hva om dine forventninger om å "bli slik man vil være" er uoppnåelige? Det kan ikke skje? Hva gjør du da? Dette blir jo det motsatte av fri - du er jo ikke fri FØR du har oppnådd noe som du kanskje ikke klarer å oppnå - og imellomtiden er du da ufri, ulykkelig og lite fornøyd?

Andre på forumet har jo delt med oss at de BLE ikke lykkeligere av å oppnå målvekt... lykken ligger aldri ALDRI i utseende, vekt og mål! Lykken ligger i hjertet ditt og i hjernen din. Jeg gikk også ned en gang til målvekten min - og ble superslank og flott i en alder av 25. Seriøst flat mage og det hele for første gang i mitt liv. SÅÅÅ mye oppmerksomhet jeg bare ønsket (ble for mye), så jeg bare la på meg alt på et år igjen jeg... Taklet rett og slett ikke at det ble fokus på kroppen min istedet for MEG! Vittige, snille, empatiske og kule (syns JEG da hehe) MEG! Dessuten ble jeg så kroppsfiksert at jeg bare glante meg selv i alle speil....

For meg er ikke lykke en altoppslukende følelse som bare "er" der - for meg er lykken sola på vinduet en søndagsmorgen, og pre-lavkarbo hehe var lykken gjerne det lille pssst når du åpnet en iskald pils på fredags ettermiddag etter å ha jobbet hardt hele uka, før du gikk ut med jentejuntaen.
I dag er også "tante Grete, mamma er så sur jeg vil bare være sammen med deg" litt lykke - eller når jeg klarer å gjennomføre styrkeøkta mi med PT'n min med glans - eller Michael Bubles Everything på radion fordi den minner meg om skravle-bilturer fra Oslo til Trondheim med bestevenninna mi...

Lykke kan også være å stase seg litt opp og FØLE seg som et "bombshell" ekstra kilo eller ikke og oppleve at menn glaner og smiler til deg på kjøpesenteret, eller at samboeren sier (som i natt da han kom hjem fra fest og jeg var hjemme fordi jeg er så dårlig form) "for å si det sånn Grete, det hadde vært JÆVLIG mye artigere fest om du hadde vært der". Faktisk er også lykken for meg å kunne prøve å bidra med oppmuntring og kunnskap, klemmer og støtte her på forumet. Alle de hyggelig tilbakemeldingene jeg får betyr skal dere vite - MYE mer enn noen kan forestille seg.

Fri er man når man føler man kan gjøre stort sett som man vil. Og det kan jeg - SELV med ekstra kilo! Fornøyd er jeg stadig vekk, fordi mine opplevelser av lykke og glede kan være så bittesmå at andre ikke ser de - jeg samler slike og legger de sammen - så de kan være min LYKKE for tiden

Lev livet OGSÅ på veien til drømmene dine, ønskene dine - du blir ikke straffet for det - heller belønnet med mange lykkelige øyeblikk. For alle disse dagene som kom og gikk - DET var livet...

Til sist (for jeg tar nå av hver gang temaet kommer opp... men det er så VIKTIG!!!) - det går an å endre tankemønstre. Jeg har gjort det. Det var veldig krevende, mye gråting underveis, mange forsøk som ikke fungerte, men etterhvert ble det mer og mer naturlig å gjøre ting på den måten jeg faktisk kjente var MIN måte å gjøre det på... og ingen andre i verden. Snubler og sklir annenhver dag, men noterer meg fallet, børster snøen, og kravler meg videre gjennom alle disse dagene som ER livet...

Ada-Emilie - jeg VET hva du mener, jeg har vært der selv, og jeg sier ikke at du skal gi opp målene dine. Jeg er bare så redd for at målene fram i tid tar over for all oppmerksomheten din slik at du glemmer å nyte livet i DAG også... fordi du, som alle de andre flotte og vakre menneskene på dette forumet fortjener å være lykkelige - også i dag

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 11:59   #33
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tror jeg har skjønt hvorfor jeg ikke klarer å gå ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Når man blir slik man selv vil da er man fornøyd, fri og lykkelig.

Og når blir det?

Tror det ofte er slik at man hele tiden skaper seg nye "lykkemål", bare jeg, bare han,bare ditt, bare datt....
Mens greia er å ta tak i livet her og nå og finne lykken her og nå

Det vil ALLTID være en grunn til å være lykkelig NÅ, fremfor å skyve det foran seg

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 12:00   #34
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Jeg tror jeg har skjønt hvorfor jeg ikke klarer å gå ned i vekt

Ja!

Alt det som Nerthus skriver!!

Og det gjelder også på utsiden! Du fortjener å ta vare på deg selv og ta deg best mulig ut!
Min søte mamma sier at tenk om du blir dyttet foran bussen! og med hull i underbuksa når de får deg til sykehuset! Da hjelper det ikke at du skulle vente tre kilo til før du kjøpte noe nytt... (Hun er virkelig veldig søt altså! Selv om akkurat denne historien isolert sett får henne til å virke sprø.)

Jeg kjenner noen som villig innrømmer at de bruker utsiden som skall, når man er ordentlig fin og velstelt og sminket er det også vanskelig for andre å ta deg. Edit: og det er ikke meg selv, jeg har ikke tatt frem føneren siden jul, ei heller hæler.


Sist redigert av KarMa40 : 13-02-11 kl 12:18.
KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 12:05   #35
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg tror jeg har skjønt hvorfor jeg ikke klarer å gå ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Og når blir det?

Tror det ofte er slik at man hele tiden skaper seg nye "lykkemål", bare jeg, bare han,bare ditt, bare datt....
Mens greia er å ta tak i livet her og nå og finne lykken her og nå

Det vil ALLTID være en grunn til å være lykkelig NÅ, fremfor å skyve det foran seg

Ja,enig i det. Man kan ikke være lykkelig i fremtiden eller fortiden. Det er alltid en grunn til å være lykkelig og alltid mulig å finne en grunn til å være ulykkelig. Man kan ha fokus på det fullkomne; livet selv som er i oss. Jeg blir glad av å minne meg selv på at jeg er evig. Det er stor frihet i det.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hvorfor går jeg ikke ned i vekt? Har faktisk gått opp! caroline72 Ketolysekuren 38 07-02-11 18:19
Hvorfor går jeg ikke ned i vekt? ketolysebloggen.blogg.no Ketolysekuren 36 30-08-10 20:01
For første gang i livet, klarer JEG å gå ned i vekt!! Moira Ketolysekuren 5 03-09-09 20:19
Hvorfor går jeg ikke ned i vekt? Thalen Ketolysekuren 13 12-02-09 08:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no