Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-08, 11:57   #26
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo

Sist redigert av Tone-G : 07-09-08 kl 13:27. Årsak: fordi det innlegget var bortkastet for denne tråden..
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 11:59   #27
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo

ok får prøve en gang til
blander du eggevitten godt inn med mandlene så det blir seigt

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 11:59   #28
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

hva gjør vi feil da ,, vi som får tørr bånn

Kanskje ikke du maler mandlene nok?

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 12:04   #29
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo

Arkine: Jeg blander forsiktig mandlene inn i eggehviten så ikke eggehviten faller sammen. (ikke omvendt, for da ramler eggehviten fortere sammen)

Amariel: 2 dl. natreen virker mye, men ser på natreen-glasset at det er riktig dosering da.... Jeg er bare så forsiktig med søtstoff....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 12:06   #30
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Amariel, her.

Kanskje ikke du maler mandlene nok?

Skal ikke ha så mye å si det. Jeg bruker sånn hurtigmixer, da blir jo mandelmelet mer "kompakt", men rører det litt mer "luftig" med en skje etterpå

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 12:08   #31
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo

ok får prøve neste gang,, syns jeg var forsiktig når jeg blandet eggevitten ,men sikkert ikke forsiktig nok

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 12:33   #32
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo

Visp eggehvitene stive. Tilsett sukker og rør godt til massen blir blank og seig. Bland de grovmalte mandlene forsiktig inn i massen. Hell massen i en smurt form, og stek i rund form 24-25 cm ved 150°C, i ca. 40 min (nest nederst i ovnen). La bunnen avkjøle.

Slik lager mølleren sin nøttebunn...

Jeg skal gjøre det på den måten med natreen istede for sukker


Lurer på hvor mange karber jeg får i kaka med så mye natreen,.. hmmm

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 12:36   #33
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo

hva med sukrin som noen snakker varmt om her

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 12:37   #34
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo

Jeg har ikke prøvd sukrin, mn det er sikkert en god ide

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 13:25   #35
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo

*kremt* Nå føler jeg at jeg kupper denne tråden her, men jeg må bare nevne at den oppskriften jeg brukte nå virker perfekt..


4 egg hviter
200 g nøtter (jeg blandet litt, men tok mest mandler og litt hasselnøtter)
13 g natreen

Stekes i 40 min på 150 grader..


Den står å steker nå, å jeg smakte på den før jeg satt den i ovnen.. Perfekt søtet etter min smak

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 13:27   #36
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Amariel, her.

*kremt* Nå føler jeg at jeg kupper denne tråden her, men jeg må bare nevne at den oppskriften jeg brukte nå virker perfekt..


4 egg hviter
200 g nøtter (jeg blandet litt, men tok mest mandler og litt hasselnøtter)
13 g natreen

Stekes i 40 min på 150 grader..


Den står å steker nå, å jeg smakte på den før jeg satt den i ovnen.. Perfekt søtet etter min smak

Blir spennende å høre resultatet

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 13:58   #37
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo

Jeg måtte smake på en liten bit av bunnen, å den smaker faktisk som kransekake, seig og god.. Nyyyyydelig!


Den står og avkjøler seg litt nå, så jeg skal snart begynne på fyllet

Jeg tror det blir sånn ca
10 gram natreen
1 dl Kremfløte
4 eggeplommer
Vaniljedråper 50 g meierismør


Det ble nok noen flere karber i denne kaka, siden jeg tok så mye ekstra natreen.. ca 20 karber med søtt ble det

Fyllet var litt rennende, så det bli litt gris rundt kanten.. Men den smaker sikkert nydelig alikevel

Vedlagte bilder
Filtype: jpg suksessterte.jpg (23,8 KB, 26 visninger)
__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo

Sist redigert av Tone-G : 07-09-08 kl 14:45. Årsak: lagt til bilde..
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 15:16   #38
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo


Jeg skal til Porsgrunn førstkommende helg, baker du én til da eller
Trenger oppdatering av smak på bunn og fyll sammen

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 15:19   #39
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo

Jeg syns den smaker nydelig! Klarte selvfølgelig ikke å la være å smake før mamma kom


Litt kunstig smak av natreen, men den overlever jeg

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 14:20   #40
Kristbjørg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sykkylven
Innlegg: 2
Kristbjørg er på en erverdig vei

Sv: Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Nøttebunn med smørkrem
(Modifisert fra Annes nøttebunn med eggekrem )


Bunn

5 stk eggehviter
4 stix(ts) Splenda (Kan bruke mer, men jeg syns det er søtt nok)
250 gr mandler

Smørkrem

4-5 stk eggeplommer
1,0 dl kremfløte
3stix(ts)Splenda,
50-100 gr smør ( alt etter om du liker smørsmak
5-10 dråper vaniljeessens etter smak

Pynt
Smelta 70 % eller 86 % sjokolade



1. Mal mandlene i en mandelkvern, eller sammen med søtningsmiddel i en foodprosessor eller blender. Stivpisk eggehvitene, og vend dem forsiktig inn i mandelblandingen med en slikkepott. Ikke for lenge så eggehviten faller sammen

2. Smør en rund form på f.eks. 24 cm, legg bakepapir i bunnen, og fyll den med mandelrøra. Stekes ved 160 grader i ca 30-35 minutter på nederste rille. Avkjøl.

3. Rør sammen plommene, fløte, søtningsmiddel og vaniljeessens i en kjele. Varm det opp over svak varme, og rør hele tiden til fløten og eggeplommene tykner. Ta kjelen av plata, og rør smøret i terninger inn i kremen. Rør kremen til den blir jevn og glatt. Avkjøl.

4. Ha smørkremen over mandelbunnen i formen, og glatt det utover. Pyntes med smeltet sjokolade.
Oppbevares kaldt. Kan også fryses.


Totalt karber denne oppskrifta blir ca 33

Hei. Er ny her, så håper eg gjer dette riktig.
Eg reagere på at det brukes splenda i ei kake som skal være lavkarbo. Har en pakke splenda her, og der står det at det inneholder 100 g karbo pr. 100 g! Da er det jo like "giftig" som sukker! Er det ikkje bedre å bruke sukrin?
Skal lage kake til en konfirmasjon til helga, og skal frakte med på fly, så tenkte en mandelbunn ville være tingen, som eg kan pynte hos søstra mi! Bær og krem er vel ok, dersom man ikkje vil lage smørkrem?

Kristbjørg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil gå ned med naturlig mat, ikkje pulver! Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 20:55   #41
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo

Splenda veier så og si ingenting - derfor er det lavkarbovennlig....
Men personlig synes jeg SukrinMelis smaker bedre Splenda ja....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 20:57   #42
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo

Denne mandelbunnen er topp:
Malte mandler, kokos, hakket sjokolade, sukrin og bakepulver blandes inn i stivpiskede eggehviter. Stek som vanlig nøttebunn og ha pisket krem på toppen, pynt m hakket sjokolade!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 22:41   #43
Kristbjørg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sykkylven
Innlegg: 2
Kristbjørg er på en erverdig vei
Smile

Sv: Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Denne mandelbunnen er topp:
Malte mandler, kokos, hakket sjokolade, sukrin og bakepulver blandes inn i stivpiskede eggehviter. Stek som vanlig nøttebunn og ha pisket krem på toppen, pynt m hakket sjokolade!

Tusen takk for tipset.
Men no har eg blitt enig med søstra mi at eg skal bidra med bær og krem, så kan eg kjøpe det når eg kjem til Oslo! Tar med litt sukrin i en boks berre, så går det fint!
Men skal bake en kake til bryllup den 17. så tar gjerne tips om en god og lettvint lavkarbo-kake til da!

Mvh Kristbjørg

Kristbjørg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil gå ned med naturlig mat, ikkje pulver! Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 13:58   #44
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Denne mandelbunnen er topp:
Malte mandler, kokos, hakket sjokolade, sukrin og bakepulver blandes inn i stivpiskede eggehviter. Stek som vanlig nøttebunn og ha pisket krem på toppen, pynt m hakket sjokolade!

Bakepulver kan man vel droppe. Fungerer dårlig uten noe surt som rømme, cf eller fløte.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 19:29   #45
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo

Jeg holder på å bake denne nå Har byttet ut splenda med sukrinmelis, og hatt 70 g kokesjokolade 70& i bunnen. Måtte bare gjøre den søtere Smørkremen ble kjempegod. Trodde det skulle ta lengre tid å lage den, så nå står den og kjøler før kaken er kommet ut av ovnen. Får se om det går bra... Gleder meg iallefall til å prøvesmake Takk for oppskrift!

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 16:27   #46
sol66
Juniormedlem
 
sol66 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 15
sol66 er på en erverdig vei

Sv: Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo

Lagde denne i år. Og den var IKKE god. Heller ikke smørkremen

Men smaken er som baken, den er delt

__________________


sol66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Atkins - selvpåført diabetes? Iset Generell ernæringsdebatt 45 12-06-09 21:12
Erfaring med lavkarbo og blodtype? Marit1961 Spørsmål og svar 11 07-02-06 18:03
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no