Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Om hvorfor man overspiser

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-11, 21:52   #26
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 64
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Om hvorfor man overspiser

Det er aldri forsent å ta en utdannelse! Jeg ble blomsterdekoratør i en alder av 47
Og selv om jeg ikke jobber som det idag...er jeg utrolig stolt og glad for at jeg fullførte

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 17:40   #27
Fero
Medlem
 
Fero sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Fero er ny på veien

Sv: Om hvorfor man overspiser

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Det er aldri forsent å ta en utdannelse! Jeg ble blomsterdekoratør i en alder av 47
Og selv om jeg ikke jobber som det idag...er jeg utrolig stolt og glad for at jeg fullførte

Amen to that!!

__________________
Det er bedre å prøve og feile, enn å ikke prøve i det hele tatt!


Handle på iHerb.com? Bruk gjerne min kode og få $5 i rabatt første gang! **TAD607**
Fero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 17:22   #28
Fero
Medlem
 
Fero sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Fero er ny på veien

Sv: Om hvorfor man overspiser

Æsj, en typisk spisedag for meg i dag.. Spiste frokost, men ville bare spise mer og mer og mer.. Det gikk med baconsvor og nøtter, og atkins-sjokkis og fun light.. og fanta zero :s Ble litt for mye av det "gode". Føltes ikke bra. Vel vel, sprakk i allefall på lavkarbo og ikke julemarsipanen som lå i kjøleskapet!

__________________
Det er bedre å prøve og feile, enn å ikke prøve i det hele tatt!


Handle på iHerb.com? Bruk gjerne min kode og få $5 i rabatt første gang! **TAD607**
Fero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 08:13   #29
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Om hvorfor man overspiser

Så da? Du sprakk ikke, all maten var lov. Nå må du la deg få lov til dette og gi deg selv litt ros!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 06:45   #30
Fero
Medlem
 
Fero sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Fero er ny på veien

Sv: Om hvorfor man overspiser

Men det fremstiller fremdeles den motbydelige følelsen av å ikke ha kontroll, pluss at vekta fortsetter å gå opp, enda jeg er i ketose :s Får vel bare være tålmodig, men disse to kombinert er ingen motivasjonsboost akkurat.

Men ja, all ære til meg selv for å ikke ta noe som var ulovlig i allefall

__________________
Det er bedre å prøve og feile, enn å ikke prøve i det hele tatt!


Handle på iHerb.com? Bruk gjerne min kode og få $5 i rabatt første gang! **TAD607**
Fero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 12:55   #31
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Om hvorfor man overspiser

Opprinnelig lagt inn av Fero, her.

Men det fremstiller fremdeles den motbydelige følelsen av å ikke ha kontroll, pluss at vekta fortsetter å gå opp, enda jeg er i ketose :s Får vel bare være tålmodig, men disse to kombinert er ingen motivasjonsboost akkurat.

Men ja, all ære til meg selv for å ikke ta noe som var ulovlig i allefall

Ikke drømmesituasjonen dette - jeg har det slik som deg - kanskje vi burde lage en egen del på forumet som heter "jeg gjør alt riktig men går ikke ned, heller opp?" Jeg ville ihvertfall vært svært aktiv der

Jeg lurer på om en del av oss har kropper som ikke er helt i vater når slike ting skjer. Jeg må som nevnt ørten ganger før spise ned i spisdegslank-kcal mengde for å gå ned - og jeg synes da at det blir litt lite for denne rimelige store kroppen (fremdeles)... vi det da sørge for at den får nok næring til de viktige oppgavene den skal gjøre - og vil jeg få nok energi til å fungere i hverdagen (uten å trene nå da)?

For min del blir jeg styggdårlig av å spise høykarbomat pga chronsen, så det er ikke aktuelt å verken "grave seg ned i tide" eller "snu om været forverres" hehe... Ville bare gi en liten oppmuntring fra noen som vet hvor lite motiverende det er når man selger smør (SPISER det ihvertfall) og ikke får betalt for innsatsen! HOLD UT!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 10:05   #32
Jill
Juniormedlem
 
Jill sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 22
Jill er på en erverdig vei

Sv: Om hvorfor man overspiser

slettet


Sist redigert av Jill : 27-02-11 kl 16:39.
Jill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor? tuttifrutti Lavkarbo generelt 2 17-04-10 09:18
Overvektige overspiser, fettet får skylda frkprym Artikler 12 28-10-09 16:34
Hvorfor? (Hvorfor ketose?) Cammis Spørsmål og svar 3 24-01-09 18:55
Hm ... Hvorfor? Fishi2009 Lavkarbo generelt 1 17-10-08 23:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no