Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Karbo-block?

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-10, 11:23   #26
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Okej, så for å summere opp her så mener du at det IKKE er helseskadelig med karbo blokker. Du tviler også på at det ødelegger noe som helst. Men du tror det tukler med forøyelses systemet. Det er vel stort sett det du skriver om virkningen.

Karboblokkerne har en midlertidig virkning. Altså ødelegger de ikke noe. Hvor bra virkningsgraden er varierer nok fra person til person. Tuklingen er midlertidig, altså.

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Og med det konkluderer du at de som da tar slike piller har psykiske problemer? Hvorfor svarer du ikke på det vi diskuterer her?

Jeg har da svart på hva jeg synes om karboblokkere? Jeg konkluderer i mitt opprinnelige svar på spørsmålet om "hva synes vi om karboblokkere" at HVIS man synes at det er en god ide fordi da trenger man ikke å endre livsstil; ja da har man et psykisk problem. Du mener tydeligvis noe annet.

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Du kommer bare med masse svade om hvordan pillen fungerer og at det KAN tukle med fordøyelses systemet. Men hvor i svarte kommer det inn at du har psykiske problemer om du bruker en slik pille, som forøvrig ikke finnes.

Hva mener du? Hvis du bruker ting som ikke finnes vil jeg iallefall ha tatt det som et faresignal

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD
Gammel 10-09-10, 11:26   #27
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Lavkarbo tukler ikke med fordøyelsessystemet nei. Og nei, det er ikke det samme som ikke å spise karbohydrater. At du ikke klarer å la være å spise poteter og pasta og velger å ta piller er din sak - jeg sier bare at det ikke er logisk.

Jeg er utrolig glad i mat, av alle slag Akkurat nå er jeg på slankern(har forøvrig never ever vært overvektig, hvem skulle tro så mye karbohydrater jeg har putta i meg) og jeg ser ingen grunn til å sitte som en komplett idiot i f.eks et middagsbesøk og pirke i maten. Det handler om et snev av sosial intelligens.

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;)
Gammel 10-09-10, 11:28   #28
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Karboblokkerne har en midlertidig virkning. Altså ødelegger de ikke noe. Hvor bra virkningsgraden er varierer nok fra person til person. Tuklingen er midlertidig, altså.



Jeg har da svart på hva jeg synes om karboblokkere? Jeg konkluderer i mitt opprinnelige svar på spørsmålet om "hva synes vi om karboblokkere" at HVIS man synes at det er en god ide fordi da trenger man ikke å endre livsstil; ja da har man et psykisk problem. Du mener tydeligvis noe annet.


Hva mener du? Hvis du bruker ting som ikke finnes vil jeg iallefall ha tatt det som et faresignal

Skal man le eller gråte av at du konkluderer med at mennesker du ikke kjenner har psykiske problemer? Hvem er det du tror du er?

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;)
Gammel 10-09-10, 11:30   #29
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Skjønner at du bruker en hersketeknikk når du diskuterer og liker å trolle litt. Da er det fint å pålegge alle andre meninger, men selv hoppe glatt over det vi faktisk diskuterer her. Det fungerer sikkert på noen, men ikke gidd å søple til forumet her da.

Hun har da aldri skrevet at hun fråtser i potit, pasta og stivelse for så å proppe i karboblokker.

Vær så snill å bli litt saklig her da. Det vi reagerr på her er at du påstår man må ha psykiske problemer om man hadde brukt karbo blokker for så å spise vanlig igjen om en slik pille fantes.

Marius

Jeg blir sikkert anklaget for trolling igjen da når jeg sier at strengt tatt er det DU som tillegger meg meninger. Det er DU som skriver at minimeg78 fråtser i potit, pasta og stivelse, og du har hisset deg kraftig opp over det du tror jeg mener virker det som.

Denne tråden handler om hva vi synes om karboblokkere. Jeg synes det er en dålig ide, og du synes det er en god ide (ok, det tillegger jeg deg men det virker sånn)

Og jeg er forsatt usikker på om du mener karboblokkere finnes eller ikke? Jeg mener de finnes, bare så det er sagt helt klart

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD
Gammel 10-09-10, 11:30   #30
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Jeg har da svart på hva jeg synes om karboblokkere? Jeg konkluderer i mitt opprinnelige svar på spørsmålet om "hva synes vi om karboblokkere" at HVIS man synes at det er en god ide fordi da trenger man ikke å endre livsstil; ja da har man et psykisk problem. Du mener tydeligvis noe annet.

Hva mener du? Hvis du bruker ting som ikke finnes vil jeg iallefall ha tatt det som et faresignal

Da er vi enige om å være uenige. Jeg mener, som du sier, at man absolutt ikke trenger å ha psykiske problemer selv om man hadde valgt en pille i stede for å endre kostholdet sitt. Du mener tydeligvis at alle som ikke gidd å legge om kostholdet sitt, men hadde tatt en pille som rotet med fordøyelsessystemet sitt og dermed slapp å tenke på å ikke spise karbohydrater. Deg om det, men å generalisere slik sier mer om deg enn andre.

Det jeg mener er jo at en slik pille vi diskuterer her finnes ikke. Det finnes karbo blokkere ja, men dem fungerer jo svært svært sjelden. Og om dem fungerer på noen få så er det i så liten grad at det har ingen betydning om du ikke legger om kostholdet ditt.
Var det forstålig nok for deg?

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent
Gammel 10-09-10, 11:32   #31
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Skal man le eller gråte av at du konkluderer med at mennesker du ikke kjenner har psykiske problemer? Hvem er det du tror du er?

Det kommer an på hvordan du stiller deg til følgende utsagn:
'Synes du det er en god ide å bruke penger på et produkt som skal hindre kroppen å ta opp maten du spiser, fordi du da kan forsette som før'

(Jeg minner om at du er på et lavkarboforum)

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD
Gammel 10-09-10, 11:34   #32
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Karbo-block?

Har trådstarter selv forsøkt karbo-blokker? Jeg vil faktisk anbefale at du forsøker selv - gjerne under litt kontrollerte former slik at det er lettere å se om det gir effekt eller ikke.

Jeg tror ikke det er farlig, men jeg tror det er viktig at du gjør deg opp din egen mening For MIN del ga det ingen synlig effekt

Gi oss gjerne en tilbakemelding!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 10-09-10, 11:35   #33
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Og jeg er forsatt usikker på om du mener karboblokkere finnes eller ikke? Jeg mener de finnes, bare så det er sagt helt klart

Okej, da er vi nok uenige. Jeg mener at en slik pille vi diskuterer her IKKE finnes. Det finnes ingen pille som gjør at du kan fortsette å spise som før og fortsatt være i ketose ved å ta en pille.

Det finnes kun en pille som heter noe den ikke klarer. Den fungerer litt på noen få. Men de aller aller fleste merker ingen virknign av en slik pille

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent
Gammel 10-09-10, 11:37   #34
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Det kommer an på hvordan du stiller deg til følgende utsagn:
'Synes du det er en god ide å bruke penger på et produkt som skal hindre kroppen å ta opp maten du spiser, fordi du da kan forsette som før'

(Jeg minner om at du er på et lavkarboforum)

Virker som du tror en slik pille finnes i dett utsagnet. Men om en slik pille hadde funnet sted og noen hadde valgt å bruke denne pillen og fortsatt som før, ja så trenger man da absolutt ikke ha psykiske problemer for det.

Marius

Må bare EDIT dette her: Det jeg har skrevet mange ganger nå, som du ikke helt får inn er at det kan sikkert være dumt, men å være dum eller ta feil valg har INGEN ting med å være psykisk sjuk. Det er jo det vi diskuterer. Ikke hvor lite smart det er eller om det kan være farlig.

__________________



Sist redigert av marjusen : 10-09-10 kl 11:43.
marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent
Gammel 10-09-10, 11:39   #35
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.


Denne tråden handler om hva vi synes om karboblokkere. Jeg synes det er en dålig ide, og du synes det er en god ide (ok, det tillegger jeg deg men det virker sånn)

Vis meg hvor jeg skriver at jeg synes det er heeelt ok å spise slike piller, som jeg fortsatt ikke mener finnes??

Det jeg diskuterer her, som jeg har prøvd å forklart deg siden post 1, som du fortsatt ikke klarer å skjønne er at du påstår man har PSYKISKE PROBLEMER ved å event bruke en slik pille i stede for å legge om kostholdet.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du skriver det??

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent
Gammel 10-09-10, 12:19   #36
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Vis meg hvor jeg skriver at jeg synes det er heeelt ok å spise slike piller, som jeg fortsatt ikke mener finnes??

Det jeg diskuterer her, som jeg har prøvd å forklart deg siden post 1, som du fortsatt ikke klarer å skjønne er at du påstår man har PSYKISKE PROBLEMER ved å event bruke en slik pille i stede for å legge om kostholdet.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du skriver det??

Marius

Jeg sier jo at jeg tilegner deg at du mener pille er ok, jeg er glad vi er enige om at det er ikke så smart og at det neppe funker

Jeg mener at man har et større psykisk enn fysisk problem gitt at man synes det er ok å modifisere fordøyelsessystemet med piller fremfor å justere kostholdet fordi:
Hvis man vil endre næringsopptaket i kroppen, men ikke er villig til å gjøre endringer i det man spiser (utover å legge til en pille eller tre) så har man et psykisk problem.

__________________
You think it's FOOD you're eating?

Sist redigert av jvb : 10-09-10 kl 12:20. Årsak: ble for mye linjeskift
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD
Gammel 10-09-10, 12:49   #37
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Karbo-block?

Herregud så oppgitt jeg ble av å lese dette.. Jeg tror ikke jvb mente at trådstarter har psykiske problemer i den grad dere andre tydeligvis er fastlåst i å tro at han mente. Jeg forsto posten hans som en kommentar på motivasjonen, som i aller høyeste grad er psykisk, bak trådstarters ønske om å gjøre noe med kropp og helse.

Om karboblokkere finnes og er effektive er én ting, men jeg holder med jvb i at trådstarter nok bør finne ut hvorfor han/hun vil kutte ut karbohydrater. Hele poenget med lavkarbo er jo nettopp å legge om livsstilen permanent og tilegne seg nye spisevaner som gir bedre helse både på kort og lang sikt.

En pille, enten den virker eller ikke, kan ikke gjøre det for deg. Man må være motivert til å ta tak og gjøre jobben selv. Er man interessert i en høyst tvilsom mirakelpille av den grunn at man ikke gidder å gjøre en innsats.. vel, da er kjernen i problemet motivasjon og giddalaushet som clear as day er psykiske ting, ikke fysiske.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose
Gammel 10-09-10, 13:05   #38
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Herregud så oppgitt jeg ble av å lese dette.. Jeg tror ikke jvb mente at trådstarter har psykiske problemer i den grad dere andre tydeligvis er fastlåst i å tro at han mente. Jeg forsto posten hans som en kommentar på motivasjonen, som i aller høyeste grad er psykisk, bak trådstarters ønske om å gjøre noe med kropp og helse.

Om karboblokkere finnes og er effektive er én ting, men jeg holder med jvb i at trådstarter nok bør finne ut hvorfor han/hun vil kutte ut karbohydrater. Hele poenget med lavkarbo er jo nettopp å legge om livsstilen permanent og tilegne seg nye spisevaner som gir bedre helse både på kort og lang sikt.

En pille, enten den virker eller ikke, kan ikke gjøre det for deg. Man må være motivert til å ta tak og gjøre jobben selv. Er man interessert i en høyst tvilsom mirakelpille av den grunn at man ikke gidder å gjøre en innsats.. vel, da er kjernen i problemet motivasjon og giddalaushet som clear as day er psykiske ting, ikke fysiske.

Javel, da har vi to forskjellige konklusjoner på det. Jeg mener absolutt du ikke trenger å ha psykiske problemer selv om man er giddaslaus.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent
Gammel 10-09-10, 13:07   #39
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Jeg sier jo at jeg tilegner deg at du mener pille er ok, jeg er glad vi er enige om at det er ikke så smart og at det neppe funker

Jeg mener at man har et større psykisk enn fysisk problem gitt at man synes det er ok å modifisere fordøyelsessystemet med piller fremfor å justere kostholdet fordi:
Hvis man vil endre næringsopptaket i kroppen, men ikke er villig til å gjøre endringer i det man spiser (utover å legge til en pille eller tre) så har man et psykisk problem.

Det er nok her vi er grunnleggene uenige. Jeg mener man absolutt kan være overvektig uten å ha psykiske problemer. Har man ikke motivasjon til å legge om kostholdet og i stede velger en pille trenger man absolutt ikke være psykisk sjuk.

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent
Gammel 10-09-10, 13:13   #40
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Karbo-block?

Tror forresten denne debatten har sklidd helt ut også.

Det jeg tror trådstarter spør om er vel egentlig ikke å fortsette som før og spise karbo blokker pille.

Men det er mange her som planlegger en utskeielse engang veldig sjelden. Eller man feks blir bedt i selskaper hvor man ikke får påvirket maten.

Om det da hadde finnes en pille som karbo blokker, ja da hadde det vært opp til hver og enkelt om det hadde vært noe dem tar.

Men NEI, man trenger ikke være psykisk sjuk av den grunn..

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent
Gammel 10-09-10, 13:23   #41
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Det jeg tror trådstarter spør om er vel egentlig ikke å fortsette som før og spise karbo blokker pille.

Trådstarter spør "Karbo block - hva synes vi om det". Jeg svarer at HVIS man synes det er en god ide for å kunne forsette som før SÅ har man et større psykisk enn fysisk helseproblem. Det er hva jeg synes om karboblokkere.

Jeg har da aldri sagt at trådstarter mener det ene eller det andre, tvert imot. Hvis DU tror at trådstarter er feit og ulykkelig og ønsker å fråtse i karbo mens han/hun spiser karboblokker istedetfor å holde seg til en ketogen diett får det stå for din regning.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD
Gammel 10-09-10, 13:31   #42
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Trådstarter spør "Karbo block - hva synes vi om det". Jeg svarer at HVIS man synes det er en god ide for å kunne forsette som før SÅ har man et større psykisk enn fysisk helseproblem. Det er hva jeg synes om karboblokkere.

Og da sier jeg, man trenger ikke å ha psykiske problemer om man fortsetter å spise som før og bruker karbo blokker.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent
Gammel 10-09-10, 13:44   #43
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Jeg har da aldri sagt at trådstarter mener det ene eller det andre, tvert imot. Hvis DU tror at trådstarter er feit og ulykkelig og ønsker å fråtse i karbo mens han/hun spiser karboblokker istedetfor å holde seg til en ketogen diett får det stå for din regning.

Åja, så HVIS jeg tror det?? Hmm, hva har dette med saken å gjøre? Vi diskuterer om man må være psykisk sjuk for å vurdere å bruke en tablett for å blokke karbohydrater i stede for å legge om kostholdet sitt.

Det som er kjernen her. Jeg tror IKKE man MÅ være psykisk sjuk for å ta en lettvinn løsning, samma om man er feit, tynn, lat eller what ever. Det er DU som skriver at man må ha psykiske problemer om man velger pille i stede for omlegging av kosthold. Og her tror jeg du tar FEIL!

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent
Gammel 10-09-10, 13:45   #44
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Karbo-block?

Pappa spiser karboblokker og har gått mye ned i vekt.. 10 kg på 2 måneder... Men karboblokker funker ikke på meg eller mamma... Så jeg holder meg til lavkarbo og mamma til GR.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 10-09-10, 13:46   #45
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Pappa spiser karboblokker og har gått mye ned i vekt.. 10 kg på 2 måneder... Men karboblokker funker ikke på meg eller mamma... Så jeg holder meg til lavkarbo og mamma til GR.

I følge JVB har far din ett psykiske helseproblemer ettersom han velger en slik løsning.
Noe jeg verken kan si han har eller ikke har. Jeg mener det kan like gjerne være at han IKKE har det.

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent
Gammel 10-09-10, 13:49   #46
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

I følge JVB har far din psykiske problemer ettersom han velger en slik løsning. Noe jeg er heelt uforstående til.

Marius

Beklager at jeg ler , men hele greia ble bare så dum! Pappa har IKKE psykiske problemer.. Han liker å teste ut saker og ting, og fant ut at dette funka jo! Ser for meg at det kanskje fungerer på sin måte som noe ala Xenial?

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 10-09-10 kl 13:55.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 10-09-10, 13:52   #47
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Beklager at jeg ler , men hele greia ble bare så dum! Pappa har IKKE psykiske problemer.. Han liker å teste ut saker og ting, og fant ut at dette funka jo! Ser for meg at det kanskje fungerer på sin måte som noe ala Xenial?

Hehe, kan godt skjønne at man ler når man leser diskusjonen fra utsiden. Virker ganske banalt. Men det er egentlig dette poenget jeg har prøvd å få JVB til å skjønne hele tiden.

Det å skrive at noen har psykiske problemer bare fordi man velger noe han mener ikke er riktig, da blir jeg litt irritert.

Det kan være at du mener personen er dum som gjør det, men å skrive at alle som velger å bruke karboblokker i stede for å legge om kostholdet har psykiske problemer, det er da jeg kjente det kokte litt i toppen.

Og utover i diskusjonen følte JEG at han prøvde å vri det over på hvordan pillen fungerer, og at det var dumt, og at det ødela tarmsystemet osv osv. Og da prøvde jeg å forklare han hva jeg mente, som jeg skrev over her.

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent
Gammel 10-09-10, 13:56   #48
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Hehe, kan godt skjønne at man ler når man leser diskusjonen fra utsiden. Virker ganske banalt. Men det er egentlig dette poenget jeg har prøvd å få JVB til å skjønne hele tiden.

Det å skrive at noen har psykiske problemer bare fordi man velger noe han mener ikke er riktig, da blir jeg litt irritert.

Det kan være at du mener personen er dum som gjør det, men å skrive at alle som velger å bruke karboblokker i stede for å legge om kostholdet har psykiske problemer, det er da jeg kjente det kokte litt i toppen.

Og utover i diskusjonen følte JEG at han prøvde å vri det over på hvordan pillen fungerer, og at det var dumt, og at det ødela tarmsystemet osv osv. Og da prøvde jeg å forklare han hva jeg mente, som jeg skrev over her.

Marius

Skjønner hva du mener og er enig med deg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 10-09-10, 14:01   #49
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Det kommer an på hvordan du stiller deg til følgende utsagn:
'Synes du det er en god ide å bruke penger på et produkt som skal hindre kroppen å ta opp maten du spiser, fordi du da kan forsette som før'

(Jeg minner om at du er på et lavkarboforum)

Tja. Strengt tatt er det ikke noe dyrere enn å bruke en formue på diverse lavkarbo-erstatninger, så nei jeg synes ikke det er noe dårligere idè å bruke penger på det enn på f.eks mandelmel. Jeg ser heller ikke noe galt i å spise karbohydrater, og nei du trenger da ikke minne meg på at vi er på et lavkarbo-forum. Kan man ikke være på et lavkarbo-forum selvom man ikke er fullstendig hjernevasket? Du snakker jo som en pinsevenn.

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;)
Gammel 10-09-10, 14:03   #50
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Karbo-block?

Herregud Marius, legg inn årene og les hva folk skriver mann! Virker som om du bevisst er ute etter noe å missforstå og kverulere på..

Ingen sier at brukere av karbo-blokkere er sosiopater, manisk depressive, scuicidale eller schizophrene. Poenget er (i allefall for meg) at man ikke vil ha noen helsemessig fordel dersom man spiser usunn mat kombinert med piller som gjør at noe av det usunne kommer ut igjen bakveien.

Du kan ikke påstå at bulimi ikke er en effektiv måte å gå ned i vekt dersom vektnedgang er ditt eneste mål og hensyn, men her på lavkarbo-forumet er de fleste av oss ute etter god helse som følge av en sunn, fornuftig livsstil. Nå er nok bulimi en noget ekstrem ting å sammenligne med, men poenget blir det samme.

Om man bare ønsker å gå ned i vekt uten tanke eller hensyn for helse eller fornuft, så har man et problem, og det problemet sitter hverken i tåa, albuen eller nesa. Det sitter mellom øra. (Nei, snakker ikke om psykisk sykdom, det er et spørsmål om motivasjon og innstilling til egen kropp og helse).

Når det er sagt.. Funker faktisk Phase2 til blokking av stivelse? For jeg kunne godt tenkt meg ei bakt potet en skjelden gang i blandt, og ovnsbakte potetbåter med skinn krydret med timian og maldonsalt er djevelsk godt. :P

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke 0-karboprodukter skal man alikevel regne karbo på? Lollypop! Ketolysekuren 20 12-09-10 12:10
Regnes ikke all karbo som karbo?? Fofa Generell ernæringsdebatt 5 07-07-10 19:06
øl og karbo! solamito Spørsmål og svar 2 01-05-10 21:06
Karbo-block nordlandsjenta Generell diskusjon 3 16-04-08 09:46
Karbo-dag happygolucky Ketolysekuren 7 10-10-07 17:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no