Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Litt flaut spm,

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-09-06, 12:30   #26
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Litt flaut spm,

Opprinnelig lagt inn av Nille

Søstrene Grene (om du har en slik butikk i nærheten) har små poser til 10 kr stykke !

Hæ? Hvor er den butikken?

Gammel 09-09-06, 12:49   #27
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

http://www.grenes.dk/

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-09-06, 13:49   #28
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Takk Goggen, men der stod det jo bare en liste over butikker i Danmark og Island, jeg fikk inntrykk av at Nille mente det var en slik butikk her i Stavanger?

Gammel 09-09-06, 14:16   #29
Smurfine
Medlem

Smurfine sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 46
Smurfine er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Borealis

Jeg har stort sett alltid Atkins frokostbar m/sjokolade liggende i veska/sekken min. Det hjelper for å unngå no raskt "karbosøl" når man er på farta. Og MÅ du, er jo ei pølse uten brød bedre enn boller, sjokolade etc....

Lompe da?? Går det? Eller?

Gammel 09-09-06, 16:20   #30
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

Den ligger i 2 etg. id et gamle H&M bygget i klubbgaten, dvs. Arkaden.
Du kan gå inn gjennom kaffebaren i 1.etg i enden av Nygata, ta rulletrapp opp, eller gå inn via hovedinngang Arkaden og gangbroen over klubbgata og inn til høyre der hvor H&M inngangen var før. Masse nye kjekke butikker der.....

Opprinnelig lagt inn av Smurfine

Lompe da?? Går det? Eller?

Sorry Smurfine. Lompe er laget av potet og potet er full av karber. Men siden du ikke følger noen bestemt filosofi er det vel OK en gang innimellom. Det må du nesten velge selv, - men lavkarbo er lompe ikke !

Gammel 09-09-06, 16:25   #31
Smurfine
Medlem

Smurfine sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nille

Den ligger i 2 etg. id et gamle H&M bygget i klubbgaten, dvs. Arkaden.
Du kan gå inn gjennom kaffebaren i 1.etg i enden av Nygata, ta rulletrapp opp, eller gå inn via hovedinngang Arkaden og gangbroen over klubbgata og inn til høyre der hvor H&M inngangen var før. Masse nye kjekke butikker der.....

Sorry Smurfine. Lompe er laget av potet og potet er full av karber. Men siden du ikke følger noen bestemt filosofi er det vel OK en gang innimellom. Det må du nesten velge selv, - men lavkarbo er lompe ikke !

Fint da vet jeg det, pølse kan jo smake like godt uten lompe eller brød også dem da, Sånn egentlig

Gammel 12-09-06, 11:54   #32
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Hvor: Nordland
Alder: 56
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Det enkleste når man skal være en hel dag på farten er å spise en skikkelig stor lavkarbo frokost. feks egg og bacon 3 egg og masse bacon holder i minst 5-6 timer. Hvis man må ha noe ekstra så stikk innom en butikk med ferskvare avdeling å få deg et nygrillet kylling lår eller 2. Burger med bacon og ost på salat seng er en klassiker . Litt mandler og nøtter er jo også greit og ha med på tur.

Gammel 12-09-06, 13:41   #33
Smurfine
Medlem

Smurfine sin avatar

I dag kjøpte jeg meg en pose med valnøtter og en cola light når jeg var på farten og det tok sulten. Så når jeg kom jeg spiste jeg lunsjen min Men tror kanskje jeg har finni ut en måte jeg skal klare dette på nå, er fast bestemt på at dette skal gå bra Jeg må det nå, etter min lille aha opplevelse når jeg leste om insulin resistans i boka Sukkerbiten til fedon så ble jeg litt

Gammel 12-09-06, 16:54   #34
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Burger King og McDonalds er faktisk helt grei sånn mat i fartensted, forutsatt at man velger kyllingsalaten deres. Maks 4 karber uten dressing og man kan velge bon aqua som drikke

Bon apetitt

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 12-09-06, 17:29   #35
Smurfine
Medlem

Smurfine sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Burger King og McDonalds er faktisk helt grei sånn mat i fartensted, forutsatt at man velger kyllingsalaten deres. Maks 4 karber uten dressing og man kan velge bon aqua som drikke

Bon apetitt

Det visste jeg faktsik ikke, men greit å vite til en annen gang man får lyst på noe når man er på farten

Gammel 12-09-06, 17:30   #36
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Jeg tror alle kan greie å planlegge litt.... En bar er ok en gang i blandt, me ikke lag det til en vane. På butikken får man kjøpt babybeloster, og som du har fått tipsom her allerede, nøtter, pålegg, pølser osv. Det er mulig å planlegge til en viss grad. Klart at alle dager er ikke like, og av og til blir ikke ting som man har tenkt. Da må man kanskje finne noe å spise "på sparket". Dersom du da har satt deg godt inn i en filosofi og kan det som står i boka godt, så blir det mye lettere å vite hva man skal velge, og hva man skal spise når man er på farta...

Det finnes ikke lettvinte løsninger

Gammel 12-09-06, 20:41   #37
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

I begynnelsen skjønte jeg ikke hvordan jeg skulle få til den planleggingsgreia... For vi er jo så vant til at samme hva vi trenger er det ca et hjørne unna.... Men etter en tre-fire runder av og på har jeg insett at det er alfa og omega.
Ligg alltid minimum en dag foran skjema er min hovedregel nå. Etterhvert går det fint selv uten å notere, men i begynnelsen skrev jeg opp meny for 2-3 dager framover i en bok jeg alltid hadde i veska. Så kan man sjekke hva man skal kjøpe osv. Og om man må stokke om på ting pga tidsnød osv, ser man hva man kan bytte med og sånn i stedet for å ende opp med en grandis eller no sånn i ren panikk. (det skjer i begynnelsen, tro meg! )

FOr min del brukte jeg mye boka Endelig slank og meny-forslagene i den. (bortsett fra all vinen hu drikker da... )

Gammel 12-09-06, 20:46   #38
Smurfine
Medlem

Smurfine sin avatar

Vin er ok for meg

Gammel 12-09-06, 20:49   #39
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Ja, fedon anbefaler det jo til og med, men hun som skrev boka bytta ut kveldsmat med to glass rødvin hver kveld... og det tror jeg kan bli litt mye i lengden...

Gammel 12-09-06, 21:05   #40
Smurfine
Medlem

Smurfine sin avatar

Jeg drikker nok ikke vin hver dag, men en og annen helg er det godt

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg skal øke litt på karbene.. manikken Lavkarbo generelt 11 25-05-06 14:06
Litt matlei....... Er det noen som har en "godtedag"? Lining Lavkarbo generelt 7 27-03-06 11:56
Litt av hvert fra meg Feline Spørsmål og svar 3 07-02-06 00:25

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.