Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Om å se seg selv i speilet

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-06-07, 13:25   #26
Tussa
Seniormedlem

Tussa sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Om å se seg selv i speilet

Opprinnelig lagt inn av Nila, her.

Grusomt å være hos frisøren!! Kjenner meg veldig igjen i dette med speilet. Akkurat sånn har jeg det..
Synes det er spesielt grusomt å sitte i frisørstolen...og ihvertfall hvis de er trege med å ta på "forkleet". Synes jeg tyter ut overalt..og ja, stort sett er frisøren søt og slank, OG snakker om at hun gjerne skulle slanka seg litt... Er så "heldig" at frisøren som jeg bruker nå, har speil helt ned til gulvet...flott

Dette kjenner jeg meg igjen i. Spesielt i det med speil helt ned til gulvet, og hvis de er seine med å få på kappene. Det er jo ganske nådeløst da, i grunnen, og bli plassert foran et stort helfigurspeil, sittende i en stol. Samtidig som man må se i speilet for å se frisøren, og for å se på håret mens man diskuterer det. Usj ja, jeg vet hva du (dere) snakker om.

Jeg skal til frisøren i morgen, jeg. Og jeg gruer meg ikke, det gjorde jeg før. Jeg funderer ikke meg grønn på hva jeg skal ha på meg, for at alt ikke skal vises best mulig. DEILIG!

Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 13:29   #27
Tussa
Seniormedlem

Tussa sin avatar

Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Neste gang jeg er i tvil om antrekket, skal jeg se meg i et speil der jeg ser ok ut-booste selvtilliten, og bare spankulere ut i verden, og føle meg vel!!....
For det er jo faktisk følelsen som er viktigst synes jeg..
FØLER man seg bra, ser man gjerne bra ut og...

Sanne ord det der, Hyper.

Gammel 21-06-07, 21:16   #28
blyanten
Medlem

blyanten sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 44
blyanten er ny på veien

Det er nettopp dette fenomenet som gjør at jeg har endret livsstil. Vil nesten takke den som tok det forferdelige bilde(ne) som fikk meg til å forstå at Hallo! Du er smellfeit! Var helt sikker på at noen hadde tatt bilde av min noe drøye tante sammen med svigers. Jammen merkelig at tanta aldri hadde møtt svigers før... Måtte spørre typen om dette virkelig var meg, eller om jeg hadde misset en av familieselskapene denne våren... Så ille kan det være altså.

Har intetanende gått rundt og sett andre mennesker bli slankere og slankere og lurt på hvorfor i all verden alle andre slanker seg og blir tynne om dagen. I virkeligheten var det bare jeg som ble blitt feitere og feitere

blyanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 22:11   #29
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Jeg fikk en bunke bilder av min søster i dag, blant annet fra bursdagsfeiringen min i vinter.

Hennes kommentar var det var kjempeflotte bilder av meg mens jeg selv bare hadde lyst til å spy.

For det er IKKE sånn jeg ser ut i speilet hjemme på badet. Og det er heller ikke sånn jeg føler meg. Det bælfeite kvinnemennesket kan umulig være meg! Men det er det, i allefall en liten stund til.

Men i frisørstolen har jeg det faktisk ganske greit. Det oppfører seg av en eller annen grunn ganske likt speilet hjemme på badet. Og frisøren min er super, selv om hun er ei tynn, veltrent lita snuppe. Heldigvis!

Gammel 21-06-07, 22:49   #30
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Skrev litt om dette i dagboka mi i dag. Det var heldigvis en gledelig opplevelse:

Sitat:

En annen sær ting.
Jeg gikk forbi en buss i dag, og så så jeg meg selv forfra, og ble helt forferdet, jeg så enorm ut!!
Rett etter bussen sto det en trikk, og der så jeg ut mer som jeg tror jeg gjør. Det var rødt lys, så jeg sprang tilbake til bussen, og så på arma mi vannrett og loddrett, og så at den var en god del bredere vannrett. Balanse gjenopprettet...! Speil kan lyve, folkens

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 11:28   #31
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Jeg skal starte med Jorunss speil-treningsprogram Jeg holder jo inn alt som går an foran speilet, også vandrer jeg ut i verden skikkelig avslappet og skvetter godt når jeg ser min avslappede mage i vinduet i en butikk...

Men er det egentlig så farlig om en valk syne liiiitt mer ute enn hjemme?
Trolig så er det ingen andre som legger merke til det

En annen ting. Jeg synes det er vanskelig å se meg for den str jeg er. både på bilder og i speil. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg ser ut "for andre" og jeg har en liten ønskedrøm

At noen kunne peke ut et menneske på gaten som har samme kroppsfasong som meg Så kunne jeg i ro og mak se hvordan dette mennesket så ut. Og på en måte studere min kropp utenfra

Mest sannsynlig så tror jeg at jeg ville blitt positivt overrasket
Vi er altfor slemme med oss selv!!

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 12:19   #32
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 42
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

jeg har samme ønskedrøm som deg...og jeg har av og til spurt venninner om jeg har sett f.eks en rumpe jeg tror er lik min...., og har da fått til svar, at "din rumpe er jo myyyye mindre enn det"..

Så ja..vi er nok litt slemme med oss selv...

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 12:21   #33
Aline
Admin

Aline sin avatar

Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Ja, men samtidig så er jeg redd for at gode venninner er for snille, så om noen skal utføre dette eksperimentet, så må jeg kunne stole 100% på at det er sannheten som kommer

Nybegynnerinfo!

Gammel 22-06-07, 12:23   #34
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 42
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

min venninne,er veldig ærlig....litt for kanskje.........
men sant som du sier....du vet jo liksom aldri...

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 12:24   #35
Aline
Admin

Aline sin avatar

Jaaa, sånn venninne jeg og trenger Men du har jo liten snasen rumpe Jeg har sett'n!!

Nybegynnerinfo!

Gammel 22-06-07, 12:45   #36
Trixie
Medlem

Trixie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Trixie er ny på veien

Har ikke noe forhold til speil, om jeg ser slik jeg er eller hva.
Men, jeg må innrømme at jeg sammenligner meg med andre. Spør gubben "er jeg like kraftig som henne, eller henne, eller henne der?" Og ut fra svarene og dømme så har jeg nok en innbildning om at jeg er kraftigere enn jeg er. Gubben har fått klar beskjed om å være ærlig.
Trixie

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 14:54   #37
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

I dag gjorde jeg en skummel øvelse...
Var på HM og skulle prøve noen klær. Nesten på automatikk så snur jeg som vanlig det lille speilet i hjørnet inn til veggen, for jeg har aldri klart tanken på å se meg selv bakfra, og argumenterer hardnakket for meg selv at om jeg kan ikke se meg selv bakfra av naturlige grunner, så hvorfor hjelpe til?

Men i dag tenkte jeg pokker heller, og kledde av meg til bh'en på overkroppen, og studerte meg selv inderlig bakfra. Jeg HAR bred rygg! Det kommer jeg ikke bortfra, og når brystkorga også er stor, så må jeg nok leve med det uansett. Men jeg tror nok at jeg tidligere har trodd at jeg har rusla rundt med en låvedørstørrelse på baksiden, og det er langt fra sannheten. Det jeg så når jeg fikk klarna blikket litt var en ganske bred rygg, men en langt fra så valkete og fleskete rygg som jeg vet har vært der.
Jeg gikk ut fra prøverommet med en ny stolthet, dog med et ønske om å kjøpe parykk....

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 19:31   #38
Tussa
Seniormedlem

Tussa sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

En annen ting. Jeg synes det er vanskelig å se meg for den str jeg er. både på bilder og i speil. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg ser ut "for andre" og jeg har en liten ønskedrøm

Øv deg på en parkeringsplass.

Det høres helt teit ut, men det funker. På en parkeringsplass står det masse biler. Det er varierende avstand mellom bilene. Still deg foran en passasje, og still deg spørsmålet: Hvordan er jeg i forhold til denne åpningen? Har jeg stor eller liten plass hvis jeg går mellom disse to bilene? Det hjelper en til å se og bedømme størrelsen en har.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 15:00
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.