Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva kan jeg spise på "Nillekuren"?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 31-01-11, 07:08   #26
Tiki
Seniormedlem

Tiki sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Hva kan jeg spise på "Nillekuren"?

Her var det kommet masse fine tilleggstips.

Gammel 08-02-11, 08:37   #27
nettan
Medlem

nettan sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 47
nettan er ny på veien

Hvordan går det med deg Tiki?
Jeg har no gjort det som nille skrev her og jeg går ikke ned. huff blir så motløs, tidligere har jo kiloene rast av meg men nå sitt de støpt på plass...jeg har jo gjort dette noen ganger så kansje kroppen blir resistet he he e vet ikke. Iritere meg bare slik at e ikke forsto at dette var en livsstil men alle gode ting er 3... er så umotiverende når vekta står stille.

nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 10:43   #28
Tiki
Seniormedlem

Tiki sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Tiki er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av nettan, her.

Hvordan går det med deg Tiki?
Jeg har no gjort det som nille skrev her og jeg går ikke ned. huff blir så motløs, tidligere har jo kiloene rast av meg men nå sitt de støpt på plass...jeg har jo gjort dette noen ganger så kansje kroppen blir resistet he he e vet ikke. Iritere meg bare slik at e ikke forsto at dette var en livsstil men alle gode ting er 3... er så umotiverende når vekta står stille.

Tja, hva skal jeg si. Jeg begynte i forrige uke med et strikt opplegg, så fikk vi gjester på fredag, og da ble det noen nøtter og et glass vin, og vi var på hyttetur fra lørdag til søndag, så da ble det litt ost og brøderstatning...og et glass til med vin. OK

Så da begynte jeg på nytt igjen nå sist mandag.
Jeg følger omtrent alt som er på Atkins induksjon, men jeg inntar INGEN melkeprodukter, ikke tomat, ingen bær, ingen søtning og litt mere avocado for å få i meg nok fett. OG jeg drikker kaffe, men prøver med mindre enn vanlig.

Min inntensjon er jo primært å fjerne alle evt. partystoppere i to uker.

Men jeg har kastet meg over Jukseloffen uten søtning da, men vet jo egentlig ikke helt hvordan JBKM virker inn, men kan ikke skjønne det kan være stort. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40404

Jeg slipper ikke veldig vann, og blir det en del salt i taisuppa mi eller bacon, øker vekta mommentant. Men skal nå prøve alt jeg kan å holde ut i to uker nå. Kroppen kjennes bedre. Men er enda ikke kommet ned på det jeg var før utskeielsesuken før jul. Litt merkelig.

Matlysta blir litt mindre nå også, når jeg har flere begrensninger. Spiser stort sett 3 måltider om dagen og mindre på kveldene. Vanligvis har kveldsmåltidene vært mere kosemat som CC med bringebær, ostechips, ost o.l.

Spørs om jeg skal kaste meg ut i å droppe kaffe med koffein fra uka. Kan holde hart på morran når jeg kjører på jobb. Noen sier jo at det en har vanskelig for å droppe er det som ofte stopper vekta. Hvor mye vitenskap det er i det vet jeg ikke da.

Ja ja jeg får se hvordan jeg trapper oppigjen etter 1,5 uke.

Vekta slipper ikke så lett med meg heller, slik det gjorde tidligere. Nå har jeg ca. 10 kg som skal av, så det kan jo ha noe å si.

Hvordan går det med deg nå da, har det løsneet litt mere?

Gammel 12-02-11, 11:47   #29
nettan
Medlem

nettan sin avatar

nettan er ny på veien

Ja hvordan går det si det nja hadde første lyspungt hadde gått ned 200 gram og det skjedde momentant når jeg droppa grønnsaker og kuttet ut disse kjøttkakene e lager med ost i. Byttet ut "kjøtttdeig"(kjøttkaker) med rene kjøttprodukter og da ser det ut som det skjer no gitt. Tenkte og ta det litt ekstremt denne uka som kommer litt mere skaldemann og viss e tenker meg om så har jeg vel levd ekstremt før med når jeg har gått ned. Denne "light" versonen vikker ikke på meg bare men men får trøste meg med at er jo masse deilig lavkarbo e kan spise når jeg er ferdig .
Personlig tror jeg ikke at det er bra og kutte ut grønnsakene for da tapper man kroppen for viktige vitaminer men en uke her og der tror jeg ikke skader. Tenkte og prøve anna vær uke, Kansje e bare trenger noen få slike ekstrem uker for og få i gang fettforbrenningen .
Lykke til med den nye uka de

Gammel 12-02-11, 12:42   #30
fjanni
Seniormedlem

fjanni sin avatar

Medlem siden: May 2008
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Fettfestivalen Photo! Taliban!

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 12:42   #31
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av fjanni, her.

Fettfestivalen Photo! Taliban!

Hehe. Bortsett fra at jeg spiser en del mer grønnsaker, så er jeg vel ca der fortsatt .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 12:44   #32
fjanni
Seniormedlem

fjanni sin avatar

Medlem siden: May 2008
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Kanskje jeg skal ta meg sikkelig sammen fra mandag og kjøre litt Taliban! Jeg kunne sikkert hatt godt av å avstå fra meieriproduktene for en stund.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 13:19   #33
nettan
Medlem

nettan sin avatar

nettan er ny på veien

HI hi talipan den var ny for meg

Gammel 12-02-11, 17:53   #34
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av fjanni, her.

Kanskje jeg skal ta meg sikkelig sammen fra mandag og kjøre litt Taliban! Jeg kunne sikkert hatt godt av å avstå fra meieriproduktene for en stund.

Du behøver ikke kjøre helt taliban, da. En litt liberal mellomting kanskje heller? Det kan være greit å kutte ned på meieriproduktene litt, men hold på grønnsakene, ellers begynner du kanskje bare å kjeeede deg. *erfart*

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37.