Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo og amming

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-05-08, 21:14   #26
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 45
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Lavkarbo og amming

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

jeg forholdt meg til at ketose frigjør skadelige stoffer feks tungmetaller og andre uhumskheter som lagres i fett, og kan da gå over i melka. Ikke behov for å være i ketose om man ikke skal ned i vekt vel, så kos deg med fedon kosthodlet!

All vektreduksjon frigjør slike tungmetaller, så da er det jo ikke ketosen i seg selv som er uheldig, men det at man går ned i vekt. Og det er det jo mange som gjør helt naturlig når de ammer.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 21:23   #27
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sitat:

Tar faktisk 4800mg pr dag (fant dosering på ammehjelpen sine sider), men føler ikke at det hjelper så mye. Men takk for tipset!

Ok, av 2de skanse på lista mi får du:

Ikke bruk BH med spiler

Ikke sov på magen

Ikke "brett brystvortene" i BH'n, de skal henge fint og løst. Om du ikke
fikser det i den du har nå, så må du kjøpe større bh eller gå med lukene åpne.

Jeg fikk kuler av sånne "åpne i midten" ammebh-er, jeg kunne bare bruke helt tynne bomullsbh'er som hadde en sånn liten tøystrimmel på utsiden bare, mot armen, ikke sånn trekant når du åpner luka.

Bruker du innlegg så skift hver gang de er våte. Ikke ull når du sliter med kuler eller sårhet. Om det er et latterlig prosjekt, så ta et rent gammelt laken og klipp i en masse passelige biter, samle og vask dem i et sånt finvasknett, stryk dem på to prikker om du ikke ellers kokevasker.

Pass deg for trekk, men sitt gjerne og sol puppen i en lun krok! Sol er både bakterie og soppdrepende. De blyge kan godt sitte med bare en tynn HVIT t-skjorte eller singlet, uten bh. Har en solfaktor på 10, omtrent.

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 21:33   #28
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Ok, av 2de skanse på lista mi får du:

Ikke bruk BH med spiler

Ikke sov på magen

Ikke "brett brystvortene" i BH'n, de skal henge fint og løst. Om du ikke
fikser det i den du har nå, så må du kjøpe større bh eller gå med lukene åpne.

Jeg fikk kuler av sånne "åpne i midten" ammebh-er, jeg kunne bare bruke helt tynne bomullsbh'er som hadde en sånn liten tøystrimmel på utsiden bare, mot armen, ikke sånn trekant når du åpner luka.

Bruker du innlegg så skift hver gang de er våte. Ikke ull når du sliter med kuler eller sårhet. Om det er et latterlig prosjekt, så ta et rent gammelt laken og klipp i en masse passelige biter, samle og vask dem i et sånt finvasknett, stryk dem på to prikker om du ikke ellers kokevasker.

Pass deg for trekk, men sitt gjerne og sol puppen i en lun krok! Sol er både bakterie og soppdrepende. De blyge kan godt sitte med bare en tynn HVIT t-skjorte eller singlet, uten bh. Har en solfaktor på 10, omtrent.

Hjertelig takk for gode råd - da skal jeg straks gå å legge meg på rygg med puppene flaksende i det fri Og kjøpe ny bh imorgen...

Gammel 19-05-08, 15:26   #29
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

jo man frisgjør sikkert stoffer ellers i slanking også, men det er spesielt i den fettforbrenningsprossessen ketolyse er. Jeg er ikke så flink til å forklare...men det er ikke noen vits i å ta sjanser vel.

Gammel 19-05-08, 15:27   #30
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

jo man frisgjør sikkert stoffer ellers i slanking også, men det er spesielt i den fettforbrenningsprossessen ketolyse er. Jeg er ikke så flink til å forklare...men det er ikke noen vits i å ta sjanser vel.

Selvsagt ikke

Gammel 19-05-08, 15:32   #31
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

All vektreduksjon frigjør slike tungmetaller, så da er det jo ikke ketosen i seg selv som er uheldig, men det at man går ned i vekt. Og det er det jo mange som gjør helt naturlig når de ammer.

Det er vel helst det at man ofte går FORT ned i vekt i ketose, som er det verste med tanke på amming. Jeg raste gjerne ned 10 kg på 4-5 uker i ketose, og da er jeg glad jeg ikke ammet, for å si det sånn. Mange går fort ned i vekt pga. ammingen også, men da gjør de i det minste ikke noe aktivt selv for å gå ned så fort.

Gammel 19-05-08, 21:15   #32
martefie
Medlem

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Tette melkeganger:
Ikke frys på henda eller armene! Jeg brukte votter når jeg skulle hente noe i fryseren.

Melkemengde og ketose:
For egen del var det ens skikkelig dårlig kombinasjon. Måtte kutte etter en uke og ha selvpåført økedøgn. Pumpepuppepumpepuppe i et evig kjør sammen med ammete, bukkhornkløverfrø og fennikelfrø. Da rant det som på en barselkvinne etteret døgn også.

Sjekk ut amerikanske ammehjelpen: kellymom.com. Mange gode tips, noen litt alternative og også noe om lavkarbo og amming.

Gammel 19-05-08, 21:19   #33
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Opprinnelig lagt inn av martefie, her.

Tette melkeganger:
Ikke frys på henda eller armene! Jeg brukte votter når jeg skulle hente noe i fryseren.

Melkemengde og ketose:
For egen del var det ens skikkelig dårlig kombinasjon. Måtte kutte etter en uke og ha selvpåført økedøgn. Pumpepuppepumpepuppe i et evig kjør sammen med ammete, bukkhornkløverfrø og fennikelfrø. Da rant det som på en barselkvinne etteret døgn også.

Sjekk ut amerikanske ammehjelpen: kellymom.com. Mange gode tips, noen litt alternative og også noe om lavkarbo og amming.

Jeg har kronisk kalde hender (det er fordi jeg har så varmt hjerte), men jeg prøver å ta mine forholdregler. Tusen takk for gode råd - skal sjekke ut siden du nevner!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins - selvpåført diabetes? Iset Generell ernæringsdebatt 45 12-06-09 21:12
Lavkarbo og amming Ingseb Spørsmål og svar 2 29-04-08 23:44
Amming og lavkarbo mam Ketolysekuren 5 01-12-06 22:03
Lavkarbo og amming? hønni Spørsmål og svar 2 22-10-06 18:03

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.