Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og tenner

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-02-09, 18:00   #26
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse og tenner

Jeg har merket at alt belegg er borte på tennene når jeg er på ketolyse/lavkarbo.
Jeg tror også at sukkerholdig mat gir belegg, eller jeg vet det - i julen gikk det i alt som var "godt" og da var belegget tilbake på tennene.
Ser nesten fram til å gå til tannlege neste gang, for jeg regner med å ikke ha noen hull denne gangen

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 18:19   #27
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Takk for tips ! Må visst på shopping.....igjen...

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 22:27   #28
Sesti
Medlem

Sesti sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Bare sånn for å nevne det, tannlegen min advarte meg på det sterkeste mot å bruke sånne tannkremer som skal gjøre tennene hvitere.. Han sa at det ødelegger tennene, og de blir verre med tiden (kjernen i tanna kommer fram liksom)

Ellers er belegget mitt borte nå, det var bare akkurat den dagen trur jeg

Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:58   #29
lilleM
Juniormedlem

Medlem siden: May 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 46
lilleM er på en erverdig vei

Hei

Har merket ekstra mye belegg på tennene de siste dagene. Beg på ketolysekuren på mandag. I dag pussa jeg tenna i sikkert 10 min, hehe. Det går bort, men er annerledes ja. Sjelden jeg får belegg på tyggeflata på tanna, men det gjør jeg nå, helt snodig, men sikkert ikke farlig :-)

lilleM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunt og karbofattig, med rom for å leve godt :-) Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 14:13   #30
jannemor
Juniormedlem

jannemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordland
Alder: 43
jannemor er på en erverdig vei

jeg føler at mine tenner blir glattere og renere etter tannpuss nå enn før, men fysj for en ånde I tillegg har jeg begynt å få kviser i ansiktet og på ryggen å DET har jeg ikke hatt siden jeg var kanskje 17. Håper det forsvinner fort

jannemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 20:38   #31
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Så rart at erfaringene er så forskjellige. Kanskje det da har med helt andre ting enn ketose å gjøre?

Gammel 05-02-09, 21:37   #32
Vimpane
Medlem

Vimpane sin avatar

Hvor: Østfold
Alder: 45
Vimpane er på en erverdig vei

Apropo dårlig ånde....jeg skulle ut på barselgruppe idag og følte selv at jeg hadde sååååååå sykt dårlig ånde

Jeg pusset tennene og skyllet munnen med listerine munnskyllevann....STEIKE så bra det funka.... Det svei som f***, men jeg har ikke hatt sånn velvære i munnen siden jeg startet for snart 2 uker siden. Gjett om det var deilig å ha en annen smak i munnen

Lurer på om de selger listerine i små flasker. Det er nesten som om jeg vurderer å gå med ei flaske på innerlomma så jeg kan skylle munnen gjevnlig i løpet av dagen....

Gammel 06-02-09, 09:02   #33
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Vimpane, her.

Lurer på om de selger listerine i små flasker. Det er nesten som om jeg vurderer å gå med ei flaske på innerlomma så jeg kan skylle munnen gjevnlig i løpet av dagen....

God ide egentlig. Man kan vel kjøpe sånne små "reiseshampoflasker" på Saape, HM eller Lindex og fylle oppi hvis det ikke finnes? Eller blande det med vann på en liten sprayflaske og ha munnspray...

Gammel 06-02-09, 18:21   #34
Vimpane
Medlem

Vimpane sin avatar

Hvor: Østfold
Alder: 45
Vimpane er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

God ide egentlig. Man kan vel kjøpe sånne små "reiseshampoflasker" på Saape, HM eller Lindex og fylle oppi hvis det ikke finnes? Eller blande det med vann på en liten sprayflaske og ha munnspray...

hear hear....en veldig god ide...

Gammel 06-02-09, 18:24   #35
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Listerine .... jeg har en slik miniflaske stående på badet... så det finnes nok ja...

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 19:50   #36
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

mine tenner har blitt helt perfekte ,glatte og fine, ullbelegget er borte
takket være lavkarbo

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvite tenner? Lindabtn Generell diskusjon 125 12-05-09 08:51

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:54.