Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp + Grønnsaker

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-02-09, 19:02   #26
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp + Grønnsaker

Poenget er jo at hun ikke får i seg grønnsaker og da må vi jo fortelle at det er viktig. Uansett om det er bevist eller ikke om antioksidanter er bra for kroppen eller ikke er det en grunn for at man bør ha i seg dette, skal man følge Ketolyse kan man ikke følge den halvveis, hun vet jo selv at hun ikke får i seg nok grønnsaker så da må jo vi andre komme med "salgsargumenter" som gjør at hun kanskje får lyst å spise mer av det eller prøve nye sorter.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 19:23   #27
Sesti
Medlem

Sesti sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Antioksidanter har jeg nettopp hatt om på skola, så har fått med meg hvorfor de er viktige
(weee, lærte noe i kjemitimene)

Jeg tar med glede imot alle råd som kan hjelpe meg ned i vekt, jeg veit at jeg spiser for lite grønnsaker i forhold til en ketolysekur
Jeg prøver å bedre meg!

Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 19:26   #28
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Og det klarer du, bare stå på videre

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 03:02   #29
Finally
Juniormedlem

Finally sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordstrand, Oslo
Alder: 55
Finally er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Sesti, her.

Antioksidanter har jeg nettopp hatt om på skola, så har fått med meg hvorfor de er viktige
(weee, lærte noe i kjemitimene)

Jeg tar med glede imot alle råd som kan hjelpe meg ned i vekt, jeg veit at jeg spiser for lite grønnsaker i forhold til en ketolysekur
Jeg prøver å bedre meg!

Om du følger ketolyse kuren så er det helt korrekt med grønnsaker og minimum 15g karbo om dagen, men om du vil følge Skaldemanns så kan du i og for seg gå uten karbo i det hele tatt om du føler det fungerer.

Selv følger jeg Skaldemann og spiser så og si null grønnsaker, og jeg har masse energi og føler meg veldig bra allikevel.

Kjøp boken hans om du ikke har lest den og se hva som står der vedrørende karbo/grønnsaker/næring etc. Ganske så logisk.
Han sier at du gjerne KAN spise litt grønnsaker (som vokser over jorden) om du synes det blir for lite variasjon ellers, men at det ikke er noe "krav".
Selv er jeg ingen grønnsaks-fan, så jeg spiser ikke noe av det!

På sikt når jeg ikke ønsker å gå ned mer så vil det nok være litt mer karbo enn nå, men har aldri spist MYE grønnsaker uansett.

Så jeg kan bare si at det fungerer kjempe fint uten også!

Ny start: 12. Mars 2009

Finally er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 19:45   #30
Sesti
Medlem

Sesti sin avatar

finally: Der traff du spikeren på hodet
Hvorfor er det dødsviktig å spise grønnsaker på ketolyse, for å få i seg det man trenger, mens man på skaldeman ikke trenger grønnsaker...???

Har noen en logisk forklaring på det? Vi er jo bygd opp ganske likt, så da kan jo ikke det være sånn at man blir syk på skaldeman av å ikke spise nok grønnsaker?

Huff, jeg skjønner ikke

Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 19:56   #31
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Blir vel ikke akkurat syk av det, nå vet jeg ikke om skaldeman er følgt opp av lege eller hva. Men for meg hadde det aldri gått å la være å spise grønnsaker. Og nei jeg er heller ingen megafan av grønt. Det som jeg liker best er mais og gulrot og det kan vi ikke spise på ketolyse
Poenget er vel at skal man gå på ketolyse så man følge den kuren og ikke følge to kurer.
Dessuten tror jeg det blir enkelere å gå over på fedon etter ferdig slankekur for man kan verken leve på skaldeman eller ketolyse resten av livet

Gammel 26-02-09, 20:59   #32
Sesti
Medlem

Sesti sin avatar

Jeg har vært flink å spist salat i dag da
*meget stolt av en selv*

Men ikke drukket så mye vann..:S ca 1.5 l....
*finne fram glasset*

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Grønnsaker Smurfine Lavkarbo generelt 6 26-02-08 20:51
Grønnsaker Marilyn Ketolysekuren 9 10-01-08 11:33
Nok grønnsaker? lita Ketolysekuren 10 08-05-07 10:52
Grønnsaker Nille Type O 0 11-12-04 00:26
For mye grønnsaker? Vippa Induksjonen 2 13-04-04 11:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.