Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Går ALLE ned på ketolysekuren?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-06-09, 20:13   #26
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 46
screwball er ny på veien

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Jepp. Kroppen trives, så det er ikke noe poeng i å prøve mer... Det er innstillingen sin det, tenker jeg

Nånei, det er ikke det jeg forfekter her nei. Jeg konstaterer bare hvordan kroppen min fungerer. Masse trening gjør meg mer definert, men virker ikke som kroppen min ønsker å kvitte seg med fettet kun ved hjelp av kosthold.
Jeg forsøker stadig å forbedre formen.

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 23:31   #27
Bulldog
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Nå er det sikkert en del av det å være på viddene, men jeg forstår ikke helt hvorfor du mener jeg er der.

-

Hvorfor mener du at man skal måtte sulte seg for å komme lengre ned i vekt/fettprosent enn et innbilt "trivselsnivå"? Eller, for å snu på det, tror du det vil fungere å sulte seg?

Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 23:31   #28
Bulldog
Gjest

Opprinnelig lagt inn av screwball, her.

Nånei, det er ikke det jeg forfekter her nei. Jeg konstaterer bare hvordan kroppen min fungerer. Masse trening gjør meg mer definert, men virker ikke som kroppen min ønsker å kvitte seg med fettet kun ved hjelp av kosthold.
Jeg forsøker stadig å forbedre formen.

Da så

Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 12:22   #29
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Hvorfor mener du at man skal måtte sulte seg for å komme lengre ned i vekt/fettprosent enn et innbilt "trivselsnivå"? Eller, for å snu på det, tror du det vil fungere å sulte seg?

Jeg tenker som så at hvis man har et normalt aktivitetsnivå og et sunt kosthold (altså LCHF) vil kroppsvekten normaliseres. Jeg vet jo at BMI ikke alltid gir et riktig bilde, men når man er godt innenfor grenseverdiene er det sannsynlig at kroppsvekten er nogenlunde i balanse.

Noen (kvinner kanskje mer enn menn) ønsker seg et lavere tall på vekten enn det kroppen stabiliserer seg på. Man kan da øke aktivitetsnivået (hjelper ikke for alle) og/eller redusere energiinntaket. Hvis man blir innbitt nok kan begge disse faktorene være usunne. Jeg ser jo selvsagt at hvis man modererer seg kan graden av usunnhet diskuteres, men da vil kanskje ikke effekten målt i vektreduksjon være allverden heller?

Da har jeg redgjort så godt jeg kan for værforholdene på vidda.

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 13:46   #30
Mistral
Medlem

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Mistral er på en erverdig vei

Jeg er helt på linje med deg, Kula. Jeg tror at kroppen min ikke vil noe særlig lenger ned i vekt, og at jeg ikke kommer til å gå videre ned uten visse justeringer.

Dermed er det jo ikke sagt at det er nødvendig å sulte seg. De siste dagene har jeg spist mer salatgrønnsaker og mindre fett enn tidligere, og har faktisk gått litt ned i vekt. Jeg sulter meg på ingen måte, men setter sammen kosten på en slik måte at jeg totalt spiser mindre kalorier. Det er godt mulig at det dermed ikke kan kalles ketolyse lenger, men det gir jeg en god dag i så lenge det fungerer!

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolysekuren snoopygirl Ketolysekuren 62 25-04-12 20:22
Ny på ketolysekuren Hapylady Spørsmål og svar 11 27-04-09 15:08
Ny på ketolysekuren ... Anka Ketolysekuren 7 27-04-08 14:06
Er Ketolysekuren noe for meg? Agurk Ketolysekuren 1 25-10-07 07:23

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.