Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ny på ketolysekuren

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-04-09, 13:16   #1
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Ny på ketolysekuren

Hei, jeg er ny på ketolysekuren og prøver meg fram. Begynte på mandag. Så langt har det gått bra. Hodepine de to første dagene, men nå er det over og jeg føler jeg allerede har litt mer energi .
Det eneste er at jeg har fått vondt i nyrene. Er det noe som kan komme pga uvant kost osv??? Eller drikker jeg kanskje for lite??? Ligger på ca1 1/2 liter vann til 2 liter.
Når det gjelder suketter? Er det lov? Har ikke funnet ut noe om det. Håper noen kan hjelpe meg.

Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 13:25   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ny på ketolysekuren

Ja, du drikker for lite vann. 2,5-3 bør du ha i deg.
Pgs. proteiner/nyrer... Står forklart i boka

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 13:39   #3
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekuren

Takk for svar. Da får jeg prøve å drikke en god del mer ja.

Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 23:00   #4
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekuren

Jeg har drukket over 2 liter vann i dag - men nyrene verker noe helt ille allikevel. Håper dette går over da det bekymrer meg veldig.
Noen flere som har opplevd dette???

Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 14:00   #5
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ny på ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Hapylady, her.

Jeg har drukket over 2 liter vann i dag - men nyrene verker noe helt ille allikevel. Håper dette går over da det bekymrer meg veldig.
Noen flere som har opplevd dette???

Jeg husker at jeg hadde en dump smerte i nyrene i noen dager på begynnelsen av kuren. Og det har vært nevnt i andre innlegg. Det er nok bare en overgang. Jeg tror ikke det er farlig, kan i alle fall ikke huske at det har vært skrevet noe om det. Tror det gikk over hos meg ved å drikke mer vann og droppe farris.

Du kan jo sende en PM til Torkil og spørre?

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 14:03   #6
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ny på ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Hapylady, her.

Når det gjelder suketter? Er det lov? Har ikke funnet ut noe om det. Håper noen kan hjelpe meg.

Hvis du kan venne deg av med all kunstig søtning, har du bedre sjanser for å lykkes med dietten. Folk reagerer ulikt på erstatningsprodukter; noen tåler dem - andre ikke. Inntil du er kommet godt inn i dietten burde du styre unna søtningsstoffer. Når du kjenner deg trygg på dietten, kan du jo prøve igjen - hvis du fortsatt har lyst på dem.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 20:16   #7
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill

Sv: Ny på ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Hapylady, her.

Jeg har drukket over 2 liter vann i dag - men nyrene verker noe helt ille allikevel. Håper dette går over da det bekymrer meg veldig.
Noen flere som har opplevd dette???

jeg hadde også litt nyrebesvær i begynnelsen, kan ikke si det var ille, men ubehag, ja.
Men det går over, gjorde iallefall det for meg!

__________________
Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 09:09   #8
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny på ketolysekuren

Hvor er egentlig nyrene?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 10:20   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ny på ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Hvor er egentlig nyrene?

Bak på ryggen, rett under ribbena, sånn ca!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 10:55   #10
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny på ketolysekuren

Rett under ribbbeina nederst, eller ca der hvor bh-stroppen min går, hvor jeg har vondt en gang i blandt?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 14:28   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ny på ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Rett under ribbbeina nederst, eller ca der hvor bh-stroppen min går, hvor jeg har vondt en gang i blandt?

Nederst ja, rett over midjen, på sidene, ikke så langt opp som bh- stroppen.
Ikke der min bh- stropp går, i hvert fall!

Der hvor bh- stroppen går høres mer ut som en forstrukket muskel.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 15:08   #12
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny på ketolysekuren

Aner ikke helt hva det er, jeg får vondt i den ene siden fra tid til annen. Pleier å få det hvis jeg har stått og gått lenge, men forrige gang hadde jeg ikke det, og da kom jeg på tanken om at det kanskje var nyrene. men det er det da sikkert ikke

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolysekuren bubbletopp Mer enn 30 kg overvekt 4 29-01-09 21:49
Ny på ketolysekuren ... Anka Ketolysekuren 7 27-04-08 14:06
Er Ketolysekuren noe for meg? Agurk Ketolysekuren 1 25-10-07 07:23
Ny på Ketolysekuren Snuppa Ketolysekuren 8 28-06-07 12:14
Ketolysekuren Bigmamma Spørsmål og svar 5 09-11-06 23:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no