Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En nybegynner som har noen spørsmål
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#27 |
Supermoderator
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Sv: En nybegynner som har noen spørsmålNå har eg akkurat lest den og det var en veldig bra link, (har kun vært innom den første linken din nå) nå er jo denne linken akkurat hva ketolyse går ut på og det jeg selv har gitt råd om. Hva man kan spise osv. Bortsett fra melkeproduktene og sausene man kan kjøpe, dette mener jeg er fallgruver mht til ketosen, man kan jo leve ketogent på endel karbs, flere er i ketose oppmot 50 g karbs (selv har jeg kun lest akkurat dette siden eg ikke har testet min egen ketosegrense), men ferdigprodukter som sauser kan jo være en mulig "ødeleggelse" hvis man må lavt ned for å komme i ketose. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11
![]() |
![]() |
#28 |
Supermoderator
Sv: En nybegynner som har noen spørsmålSå utfra linken så kunne ketolyse/lchf vært akkuart samme sak liksom, ingen store forskjeller mellom dem så vidt eg kan se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Seniormedlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Supermoderator
Vil bare ha sagt at det ikke en jeg som har kommet med den kommentaren og jeg synes heller ikke den kommentaren er spydig, men det er jo opptil hvordan man tolker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Seniormedlem
Sv: En nybegynner som har noen spørsmålLCHF er ikke satt sammen av Atkins og GI, det er satt sammen av forbokstavene i ordene "low", "carbohydrate", "high" og "fat". |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Dersom det var en vits, burde du har satt en
![]() |
![]() |
#33 |
Supermoderator
Skriver bare det expressen sier eg, men ketolyse, atkins og alle er jo satt sammen av de fire ordene, det er jo det som er stikkordene for for alt som heter lavkarbo |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Seniormedlem
Jeg har aldri fått dreisen på disse morsomme små ansiktene... |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Seniormedlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Supermoderator
Sv: En nybegynner som har noen spørsmålNei han er vel langt fra den mest "ekstreme", men han brenner jo for det sunne fettet og lavt på karbodydratene. Fedon blir vel regnet mer som en livsstil enn mange av de andre filisofiene som kanskje blir sett på som rene dietter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Sv: En nybegynner som har noen spørsmålHaha, dere altså |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#38 |
Juniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 54
![]() |
Beklager Carisma at jeg sa at de pølsene var uten karbohydrater. De inneholder 6 karber. Gildes mager wienerpølser.
Tusen tusen takk !!
Tusen takk til deg også for gode råd, det var dette jeg var ute etter! Selv om det finnes bøker så er dette forumet spekket med god informasjon.Men må innrømme at jeg syns det er vanskelig å finne på noe enkel og grei mat jeg kan bli mett av. Fantasien strekker ikke til og enkelte oppskrifter her inne er så kompliserte for en enkel sjel. Er mange feller i det ketogene kosthold, man tror at frukt og grønt er greit men så er det ikke det alikevel på enkelte produkter.
Når jeg skrev lavkarbo/ketose så var det ment som at jeg går på lavkarbo i den form at jeg forsøker ketose varianten. Ketose går jo på lavkarbokosthold.
Takk takk, Kula, det trenger ikke å være vanskelig. Tusen takk for brosjyrene
Jeg tror nok at de fleste forstår filosofien min Men for ordens skyld så kan jeg jo rette på den. Men kan hende at kanskje jeg vakler litt mht filosofi, da, og jeg er mere enn åpen for tips og råd om endring av filosofi jeg også da. Jeg er en utenfra som har bare hørt om lavkarbo og ketose, at man kommer i ketose når man går på lavkarbo. Jeg vet ingenting om forskjellen på ketose/ketolyse/atkins osv..
Det jeg også trodde
Og den skal jeg lese nå etterpå !!
Meget godt sagt. Dette var igrunnen det jeg tenkte selv. Jeg ble både paff og litt snurt da jeg fikk den kommentaren. Jeg visste ikke engang at jeg måtte velge en filosofi. Jeg trodde også at de spørsmålene mine var mulig for de her inne på lavkarbo.no.
Tusen tusen takk skal du ha! Godt å få et "jordnært" svar hehe... er du fra planeten jorden ? så gøy at det er to av oss her inne! hehe.. nå KØDDA jeg asså. håper ingen følte seg støtt av det |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Prøver på Ketolyse.
![]() |
![]() |
#39 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Sv: En nybegynner som har noen spørsmålDu kan lese om de forskjellige filosofiene her! Under kostholdsfilosofier!
![]() |
![]() |
#40 |
Supermoderator
Sv: En nybegynner som har noen spørsmålJa, jeg må bare beklage at det ble gjort litt komplisert for deg med den diskusjonen, vi er litt glade i diskutere her inne, og ting kan gjerne spore av litt |
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Seniormedlem
Sv: En nybegynner som har noen spørsmålHusk på at en total omlegging av kostholdet krever en solid innsats av deg selv. Det er ikke komplisert, men svært vanskelig allikevel fordi du må kaste nesten alt du har lært om sunn mat overbord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En nybegynner som har noen spørsmålJeg har før kommentert det, at disse "filosofiene" blir en (i mine øyne) kunstig konstruksjon. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening
![]() |
![]() |
#43 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 49
![]() ![]() |
Sv: En nybegynner som har noen spørsmålJeg er ny selv her - har levd på lavkarbo i 4 uker. Kjenner meg litt igjen, for jeg gikk ned 2 kg på noen få dager, og deretter stoppet det fullstendig opp. Så har jeg gått litt mer ned og nå sist hadde jeg faktisk gått opp |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse
![]() |
![]() |
#44 |
Juniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 54
![]() |
Ja hvorfor er jeg om et fettfattig kosthold gjorde at kiloene raste av meg? vel, det kan jeg svare på. Den gangen var jeg 23 år og nå er jeg 38. Det er store forskjeller på å slanke seg når man er ung og når man er "gammel" Og mange ting spiller inn som for eksempel at jeg har nylig fjernet livmoren pga kreft i livmorhals, men fjernet ikke eggstokkene, så jeg kommer ikke i overgangsalder, men alikevel så får man gjerne en vektoppgang. Den gangen så holdt jeg vekta faktisk etter at jeg gikk på denne kosten. Men det er ikke dermed sagt at jeg ikke kan prøve noe annet og komme inn her og myse litt. Det som har endret seg siden sist er også det at jeg har mindre muligheter for trimme på den måten som jeg gjorde da, for jeg har blitt delvis invalid på grunn av en muskelsykdom, og har dermed mindre sjanse til å få trimma slik jeg gjorde på den slankekuren jeg hadde den gang. På ketolyse så er det ikke de strenge kravene til å trene selv om man alltid må trene/trimme når man vil slanke seg da
Når du snakker om mindre vondter.. jeg hoppa av hele karusellen for noen dager nå for alt ble så vanskelig for meg og komplisert så jeg mista hele fotfestet. Og gjett om smertene kom kasta på meg ganger ti! så det er virkelig noe positivt med den ketogene kosten. Eller hva det enn heter hehe..
Så det brødet man lager med egg og cottagecheese, glutenmel, johannesbrødmel, fiberhusk og sesamfrø er ikke "godkjent" i ketolysekuren? Jeg fant nå oppskriften her inne og brødet er jo kjempegodt, det har liksom vært det som har gjort det levelig for meg å gå på dette. Uten det så mister jeg litt fantastien da, men etter at jeg har fått lese den brosjyren så ble det jo selvfølgelig lettere! den var bare super!! OG tusen takk for engasjementet, jeg er kjempeglad for alle gode råd. Jeg vet det kreves en del av meg men samtidig så burde det være lett når man kom inn i det. Men kan være litt forvirrende når man bruker de oppskriftene man får her inne og etterpå så viser det seg at man ikke må bruke de. hmm... litt sånn rådvill blir jeg da. Det er vel det som gjør at jeg mista litt motet.
Du har rett, det blir veldig forvirrende. Jeg har jo bare tenkt at lavkarbo =ketose= fettforbrenning på høyt nivå. Og det var lett å forholde seg til.
Tusen takk, for oppmuntringen! godt å høre at det er andre enn meg som sitter "fast". Jeg skal begynne på an igjen nå, men jeg holder på å planlegge barneselskap til minsta mi på 2 da, og det kan bli en utfordring hehe. Men jeg kan jo lage "gerds ostekake" til meg selv da. Den er kjempegod! (hvis ikke den har blitt fy fy da nå) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Prøver på Ketolyse.
![]() |
![]() |
#45 |
Supermoderator
Sv: En nybegynner som har noen spørsmålJa, det er mange som har blitt friske/bedre av forskjellige lidelser med lavkarbokosthold! |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
![]() Sv: En nybegynner som har noen spørsmålNok en nybegynner her, og jeg vil bare si: Ikke gi opp!!! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LKHF
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Noen spørsmål fra en nybegynner | *stella* | Spørsmål og svar | 8 | 06-10-09 06:25 |
Nybegynner på ketolyse og har noen spørsmål... | Sense | Ketolysekuren | 6 | 10-06-08 20:33 |
Noen spørsmål fra en nybegynner | Ayasofia | Ketolysekuren | 3 | 01-02-08 11:39 |
Noen spørsmål fra en nybegynner | annemo | Spørsmål og svar | 3 | 15-06-07 14:52 |