Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Løp Å Kjøp!!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-05, 02:30   #26
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av aveline

Jeg skrev opp hele innh.fortegnelsen, og da var det folk her som reagerte på at det var sånn maltiose....maltinol (?) i.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor samme stoffet blir så tiljublet nå????

Jeg har aldri tiljublet maltitol - snarere tvert i mot. Og derfor går jeg ikke av skaftet for at det har kommet Atkins barer hit heller..... Dessverre vil det alltid være folk som tror de kan spise så mye de vil av dem. Eller enda verre, erstatte måltider med dem.... og det liker jeg IKKE.

Syns dessuten at 29 kr for en Decadense bar er altfor mye. Og 15 kr for den lille flisa eav en endulge bar !! Nei, jeg sier som flere her - Takke meg til en bit av en 85 %. Den er riktignok dyr den jeg liker (33 kr for 100 gram), men den varer MYE lengre - har en sånn ei i over ei uke !

Men altså - for all del. For de som er heldige og tåler maltitol, - og for de som ikke liker mørk sjokolade - eller trenger et lite mellom måltid i farta, - er Atkins barer og sjokolader et bra alternativ. Og vi skal jo være glad for at det kommer lavkarbo produkter på markedet her i stivbeinte regulerte Norge !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-01-05, 09:21   #27
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Hei Musti!*

I min dagbok, side 5 - der finner du innholdsfortegnelsen. Litt anderledes enn den du skrev.
En fagmann kan muligens finne forskjeller som gjør at "min sjokolade" MÅ utelates av Atkins-folk.....Men jeg, som legmann - vet ikke hva det skal være.. bortsettt fra kaloriene da...

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-01-05, 11:54   #28
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Og 15 kr for den lille flisa eav en endulge bar !! Nei, jeg sier som flere her - Takke meg til en bit av en 85 %. Den er riktignok dyr den jeg liker (33 kr for 100 gram), men den varer MYE lengre - har en sånn ei i over ei uke !

Den er billigere også! Den lille endulgen veier vel 40-50gram... Og det er helt uten næring!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 09-01-05, 11:55   #29
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Den er billigere også! Den lille endulgen veier vel 40-50gram... Og det er helt uten næring!

det var overbevisningen jeg trengte for å fortsette med den litt mørkere varianten!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-05, 12:54   #30
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Sant det Nille...Du har advart mot Maltitol (nå skrev jeg det rett*) all tid jeg har lest her.
Jeg smakte på nevnte sjokolade (Bounty-type) uten noen form av kroppslige reaksjoner, og har heller ikke sett rapport om løs mage hos han som fikk sjokoladen.
Men vi er muligens av de heldige da, som tåler snakcsen.
Nå er dette helt utelukket fra min side, for jeg har lovet meg selv å se på kalorier også, i tillegg til karber.

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-01-05, 15:08   #31
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Sitat:

I min dagbok, side 5 - der finner du innholdsfortegnelsen. Litt anderledes enn den du skrev.
En fagmann kan muligens finne forskjeller som gjør at "min sjokolade" MÅ utelates av Atkins-folk.....Men jeg, som legmann - vet ikke hva det skal være.. bortsettt fra kaloriene da...

Skal kikke der jeg.

Dessuten er jeg helt ening med Nille.
Jeg skal bruke mine bars når suget kommer og jeg har lyst på noe godt (ikke at det er så ofte at det gjør noe). I utgangspunktet reagerte jeg på at det stod på pakka til Morning Shine at det var en frokostbar! Ikke noe bra! Frokost skal være mat .... ikke "sjokolade". Riktignok inneholder den både fett, proteiner og litt kh, så sammensetningen er "riktig". Fin om en ikke rekker noe mer på morgenen,- men ikke noe mer heller.

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-05, 21:57   #32
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 57
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

advantage baren var kjempe kjempe god,jam-jam,også sååå lite karbo da gitt,heeerlig altså,skal jommen kikke i sverige når vi skal dit at,,takk for tipset....tar gjerne imot tips om alt mulig som smaker godt med lite karbo,er en liten godtegris

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-05, 18:47   #33
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Husker ikke helt om jeg har skrevet dette før, men jeg tror ikke det...

På Meny fant jeg en mørk økologisk sjokolade som heter Plamil, har 87 % kakao og koster et par og tjue kroner for 95g. Men på innholdsfortegnelsen står det 36,6 g karber per 100g. Hvordan kan det være mulig når det er 87 % kakao? Hvis det ikke er karber i form av fiber i kakaoen, og de ikke er trukket fra?

Hele ramsen: Pr 100 g: Energi 2705kj/652 Kcal, protein 7,8 g, karbohydrater 36,6 g, fett 52,7 g. Forstå det den som kan. Tar gjerne imot hjelp her.

Sjokoladen er i hvert fall god, relativt billig i forhold til andre typer, og egner seg fint til andre ting enn bare å spise som den er. Lagde issjokolader til jul av den. Men de er dessverre spist nå.. Sukk... Får spise ren vare da...

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ikke kjøp ukens KK Marianne Generell diskusjon 9 07-12-04 20:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no