Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp, jeg går ikke ned.

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-04-10, 20:33   #26
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, jeg går ikke ned.

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Cherry du skrev: Det har ingenting med kalorier å gjøre. Det har med at aspartamen har en GI. Denne GI angir hvor mye av aspartamen som tas opp av kroppen, og "lurer" den til å tro at det er sukker den får."
Har den GI? Hvor har du det fra? Hvordan kan den ha noe GI når den bare har spor av kalorier?Ser gjerne på en link om du har.

Min feil. Aspartam har GI null faktisk. Jeg trodde den hadde GI og mente jeg hadde lest det. Nesten all kunstig søtning har GI. Uansett lurer det kroppen til å tro at det er sukker den får og starter dermed fettlagring. Dessuten er stoffet omdiskutert om det er farlig eller ei.

Les forøvrig denne om aspartam. http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.6217715

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 20:37   #27
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

ada.emilie:
http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.6217715
sitat: "
Mange erstatter sukkerprodukter med lettprodukter for å holde vekta nede. Men nå viser norsk forskning at lettprodukter med aspartam faktisk kan føre til at du legger på deg. Fettet legger seg rundt magen.
- Jeg tror det kan forklares ut fra at insulinet i kroppen vår ikke greier å skille mellom sukker og kunstig søtningsstoff. Jeg tror det øker fettvekta di, sier fedmeforsker Grethe Støa Birketvedt."

Noen sukkeralkoholer:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4246

Om søtstoffer:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....light=aspartam

Her står det at aspartam har GI null da....

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 22:03   #28
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Grunnen til at noen går opp i vekt er at det kan føre til hunger etter karbohydrater, men da er det disse som er årsaken til økningen,ikke aspartam i seg selv.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 10:08   #29
Gorbi
Nytt Medlem

Gorbi sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Gorbi er på en erverdig vei

Det viktigste rådet er: Ikke gi opp! Jeg startet i januar, gikk ned syv kilo på 2-3 uker. Så deltok jeg på et par konferanser, spiste nok ikke helt riktig og trimmet for lite. Resultat: Opp 3-4 kilo! Jeg svelket nederlaget og fortsatte. Nå har jeg gått ned 20 kilo, lett som bare det. Så: IKKE GI OPP!!!!!!!

Gorbi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går ikke ned mer, hjelp! FantasiJenta Dr Lindbergs 27 03-05-10 22:24
Hjelp, jeg går ikke ned Viggien Spørsmål og svar 18 27-04-10 17:28
Hjelp... vi går ikke ned!!!! Lennor Ketolysekuren 5 15-07-05 13:18
Hjelp meg jeg tar ikke av Amygdala Induksjonen 7 01-07-04 21:18

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:18.