Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Låsning i korsryggen/bekkenlåsning

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-06-10, 06:44   #26
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Låsning i korsryggen/bekkenlåsning

Sitat:

Vedr kollegaen din så hadde jeg nok bedt ham å slutte å misbruke ryggen sin, ihvertfall. Hvis han stadig vekk har låsninger i ryggen så må han finne ut av årsaken og få gjort noe med det før det går skikkelig galt.

Du uttaler deg som om du er ekspert på området. Kan du si hvilken bakgrunn du har for å si det du gjør? Feks lurer jeg på hva du mener med "skikkelig galt" og "misbruke ryggen"...

Lava - du har min fulle medfølelse! Jeg har nettopp kommet til den erkjennelsen av at jeg må leve med ryggsmerter - og det skal jeg klare (Med litt hjelp i krisesituasjoner av legemidler...)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 10:09   #27
Nessimelle
Gjest

Fikk en kommentar fra et annet sted:

Sitat:

MRen din er i følge radiologen tilsynelatende normal, og det blir kommentert at smertene dine kan komme av såkalt impingementbetingede reaktive forandringer. Dette vil si at en (eller flere) sener eller deler av muskel er i klem et sted i sitt forløp

Kanskje det forklarer? Kanskje det kan gjøres noe med, hvis det stemmer?

En eller annen gang SKAL jeg begynne på kickboxing igjen, har ingen planer om å gi opp med det første på det.

Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 20:19   #28
Nessimelle
Gjest

Kom over FAI (Femoral Acetabular Impingement), likner veldig på det som stod i MRen og mine egne symptomer:

Sitat:

Femoroacetabular impingement (FAI) is said to occur when there is abnormal contact between the proximal femur and the acetabular rim. This abnormal contact can be produced by activities that require repeated hip motion to an extreme range

Sitat:

Typisk er episoder med plutselige smerter10, med tiden kan det gå over i mer vedvarende og kroniske smerter, nedsatt bevegelighet og ev. tidlig utvikling av hofteleddsartrose

Pasientene klager over smerter fortil og lateralt i hoften ofte i form av plutselige, stikkende smerter ved bevegelser, ev. ledsaget av et klikk og følelse av låsning

De angir ofte lokalisasjonen av smertene ved å sprike ut tommel og pekefinger over hofteregionen ("C-tegnet")

Skarp smerte oppstår når pasienten snur eller dreier på hoften, særlig mot den affiserte siden

Smerten forverres gjerne ved langvarig sitting, når en reiser seg fra en stol, når en skal sette seg inn i eller klyve ut av en bil eller når en lener seg forover

Smerten øker langsomt over tid

http://www.hipfai.com/
http://www.orthopaedia.com/display/M...ar+impingement
http://www.laegehaandbogen.dk/defaul...document=34670

Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 17:54   #29
Nessimelle
Gjest

Kom i kontakt med en kiropraktor i sommer, han hadde selv drevet med kickboxing og kjente til problemet, så nå har jeg byttet. Fikk tatt et rtg nettopp og fant ut at jeg hadde en "ekstra" virvel ved korsbeinet og at nakken min manglet svai. Kommer nå til å bruke mye tid til å tøye + en del kirotimer.

Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 12:07   #30
Eplemia
Nytt Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Eplemia er på en erverdig vei

Hei.

Jeg har hatt samme problem. Tøying pleier å hjelpe veldig godt. Spesielt lår og rompe. Det gjør underverker Det samme gjør bevegelse men det har du funnet ut

Eplemia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins??? Svar med sitat
Svar

Emneord
bekkenlåsning, kiropraktor, låsning

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Krampe i korsryggen ... Sense Ketolysekuren 1 19-06-08 20:37

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.