Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Egg med smør?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-10, 15:09   #26
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Egg med smør?

Prøvde egg med smør i dag Tok en klatt på skjea, så nedi egget... var veldig godt

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 15:17   #27
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Egg med smør?

Mmm! Halvhardkokte egg, kakke av toppen og stappe ein god klatt godt smør nedi, vente litt til det har smelta litt, og så ete med skei. Nam!!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 15:50   #28
snartslank?
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 174
snartslank? er på en erverdig vei

Sv: Egg med smør?

Egg med smør OG kaviar skal jeg jaggu prøve meg på!!

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 16:37   #29
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Egg med smør?

Opprinnelig lagt inn av snartslank?, her.

Egg med smør OG kaviar skal jeg jaggu prøve meg på!!

Husk at det er litt karber i kaviar, men du trenger jo ikke hive innpå en halv tube i slengen.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 18:04   #30
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Egg med smør?

Egg med smør og danskepølse/salami! Det er godt, det!

Men aller beste er kokt egg sammen med reker, litt vårløk og majones!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 19:26   #31
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Egg med smør?

Jeg er nok som trådstarter, synes ikke smør og egg sammen er så stas. Og da Cyan nevnte eggesmør, så gikk det opp et lys for meg. Det liker jeg nemlig ikke

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 19:47   #32
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Egg med smør?

Egg føler jeg lett blir for mektig om jeg skal blande det med noe annet proteinrikt, som tunfisk med majones, reker eller ost. Nei da tar jeg heller ekte smør på som "hever smaken.Det er perfekt å ta to egg om man ikke er skrubbsulten og gjerne ett til kvelds om det er ganske sent og man er sulten.

Det er greiest for fordøyelsen at man ikke spiser for mange forskjellige ingredienser til hvert måltid også.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 19:49   #33
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Egg med smør?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

det er greiest for fordøyelsen at man ikke spiser for mange forskjellige ingredienser til hvert måltid også.

hæææææ?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:44   #34
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Egg med smør?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Det er greiest for fordøyelsen at man ikke spiser for mange forskjellige ingredienser til hvert måltid også.

Har du noen gode begrunnelser her? At man ikke kjører innpå med haugevis med kjemikaliemat er nå så, det kan jeg skjønne kan bli tøft for magen, men om man spiser 2 eller 7 naturlige ingredienser til et måltid - spiller det noen rolle?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:56   #35
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Egg med smør?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Husk at det er litt karber i kaviar, men du trenger jo ikke hive innpå en halv tube i slengen.

Gjestekaviar (den på glass) har minst karber.

Ellers er egg med kaviar og majones en påleggshøgdare. Selfølgelig oppå et godt lag med smør - og Nannahs lyse søndagsbrød

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 18:11   #36
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Egg med smør?

Nå har jeg funnet min måte å spise egg med smør!
Steker en omelett (2 egg og en skvett fløte) i godt med smør, samt legger noen gode skiver med smør på ene halvdelen av omeletten og bretter den andre halvdelen over, så smelter det så fint.
Spiser nå dette til frokost flere ganger i uka!
Har prøvd hardkokt egg i skiver med smør opppå, men det ble fremdeles litt snodig for meg. Må åpenbart blande eggene sammen!

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 19:22   #37
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Egg med smør?

Sitat:

Det er greiest for fordøyelsen at man ikke spiser for mange forskjellige ingredienser til hvert måltid også.

Det finnes kostholdsretninger som sier at man ikke skal blande protein med karbohydrat (dvs grønnsaker er ok), men begge deler er greit sammen med fett. Det er visst fordi de fordøyes med ulik hastighet. Det er jo ikke aktuelt for så mange her inne uansett.

Protein sammen med protein kan jeg ikke se problemet med ... Det eneste er jo at man ikke bør spise mer protein enn kroppen kan ta opp til hvert måltid, noe som vil si ca 100 g kjøtt for mange (30 g protein). To egg har ganske lite protein i seg, forresten.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 19:51   #38
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Egg med smør?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det finnes kostholdsretninger som sier at man ikke skal blande protein med karbohydrat (dvs grønnsaker er ok), men begge deler er greit sammen med fett. Det er visst fordi de fordøyes med ulik hastighet. Det er jo ikke aktuelt for så mange her inne uansett.

Protein sammen med protein kan jeg ikke se problemet med ... Det eneste er jo at man ikke bør spise mer protein enn kroppen kan ta opp til hvert måltid, noe som vil si ca 100 g kjøtt for mange (30 g protein). To egg har ganske lite protein i seg, forresten.

Det finnes forskjellige typer protein, fett og karbohydrater.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 19:59   #39
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Egg med smør?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Det finnes forskjellige typer protein, fett og karbohydrater.

Selvfølgelig gjør det det Men hvorfor skulle det være problematisk å blande dem?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar

Emneord
egg


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Po cha (te med smør) danish Smoothies / drikke 13 09-07-11 17:29
smør Propellen74 Spørsmål og svar 1 16-10-09 16:00
Smør Caramel Lavkarbo generelt 3 29-04-09 00:06
Smør Oban Ketolysekuren 16 08-02-08 11:15
SmØr! Hyper Spørsmål og svar 11 06-09-06 11:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no