Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen som kan hjelpe meg fort? Er så sint på meg selv.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-10-10, 17:25   #26
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som kan hjelpe meg fort? Er så sint på meg selv.

Jeg hadde kastet det fordi jeg ikke vil belaste kroppen med det store antallet bakterier.Å sette varm mat i kjøleskapet skader kjøleskapet.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 17:29   #27
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Jeg glemmer mat titt og ofte på kjøkkenbenken.. Spiser det dagen derpå og har aldri blitt syk. Det eneste jeg er skeptisk å spise dagen derpå er ris.

Sitat:

Risrester kan bli bakteriebomber
Ris ser så uskyldsrent ut at mange lar restene stå i gryta til neste dag. Det er en av de vanligste kildene til matforgiftning.

For den tilsynelatende ufarlige risen kan fortsatt inneholde matforgiftningsbakterien Bacillus cereus, selv om den er kokt.

- I små mengder er ikke disse bakteriene farlige. Men får risen stå i romtemperatur, kan bakteriene vokse og produsere kraftige giftstoffer som gir matforgiftning, sier rådgiver Ellen C. Sjølie i Mattilsynet.

Bacillus cereus er en sporedannende bakterie som kan tåle koking i flere timer. I motsetning til mange andre bakterier som gir matforgiftning, lar de seg ikke knekke av en ny oppvarming.

Og som det står i artikkelen så varmer jeg alltid mat som har stått på benken før jeg spiser den. Men nå spiser jeg jo ikke ris! Meeeen kjekt at de andre i familien ikke blir forgifta..

Gammel 29-10-10, 17:35   #28
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg hadde kastet det fordi jeg ikke vil belaste kroppen med det store antallet bakterier.Å sette varm mat i kjøleskapet skader kjøleskapet.

Kroppen er SMEKKFULL av bakterier og kunne sikkert trengt fler. Noen påstår jo at grunnen til at mange er ofte syke nå til dags er at vi omgås for FÅ bakterier... Alt er blitt for RENT..

Gammel 29-10-10, 17:49   #29
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kroppen er SMEKKFULL av bakterier og kunne sikkert trengt fler. Noen påstår jo at grunnen til at mange er ofte syke nå til dags er at vi omgås for FÅ bakterier... Alt er blitt for RENT..

Gammel 29-10-10, 18:03   #30
Ignite
Seniormedlem

Ignite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 58
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Mat som har stått på benken et par timer gir uante konsekvenser:

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 18:06   #31
LineJM
Seniormedlem

LineJM sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
LineJM er på en erverdig vei

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 18:09   #32
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Mat som har stått på benken et par timer gir uante konsekvenser:

Gammel 29-10-10, 20:44   #33
Bombus
Medlem

Bombus sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 75
Bombus har en fantastisk aura rundt segBombus har en fantastisk aura rundt seg

Om vi ikke hører mer fra Marjusen på ei stund så gikk det vel ikke så bra Håper han gir lyd fra seg snart

Jeg er glad for å observere at mange her inne er lite hysteriske når det gjelder mat og at terskelen for å kaste mat er høy. Får ofte inntrykk av at de fleste yngre ser på holdbarhetsdatoen og kaster uten å lukte eller smake. Men det ser altså ikke ut til å stemme helt etter denne tråden å dømme. Selv er det enkelt ting jeg har respekt for, andre spiser jeg uten å blunke, så lenge det lukter friskt og ikke ser uappetittelig ut. Bruker barnelærdommen fra den gang holdbarhetsdato ikke var oppfunnet.

Kylling er sensitivt - gule st. sikkert, men salmonella da? Noen som vet om disse lager toksiner som overlever varmebehandling? Vi har vel sjelden salmo i Norge?

Jeg bodde privat i Tyskland et par uker en gang. På grunn av salmonella måtte de gjøre innkjøp av ferskvarer hver dag, ingen ting kunne ligge over natta i kjøleskap en gang! Vi trenger ikke gå lenger enn til Danmark før de ikke kan spise bløtkokt egg på grunn av salmo. For et skrekksenario for oss på denne eggrike dietten!

Bombus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, på en måte Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 14:54   #34
Festina lente
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 55
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Å sette varm mat i kjøleskapet skader kjøleskapet.

Dagens moderne kjøleskap tåler at du setter varm mat inn i dem. Det at maten skulle kjøles ned før den gikk i kjøleskapet er noe som henger igjen fra den tiden kjøleskapene ikke var like effektive som i dag.

Men....En svær gryte med varm mat kan jo øke temperaturen midlertidig i kjøleskapet, så hvis du har svært bedervelige varer rett ved siden er det kanskje ikke så hensiktsmessig. En annen ting er at kjøleskapet bruker mer strøm i nedkjølingsfasen (noe jeg - miljøsynderen - ikke har tatt så mye hensyn til )

Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som PLIS kan hjelpe meg fort? marjusen Ketolysekuren 4 29-08-10 15:47
Noen som kan hjelpe med jukse-ris oppskrift fort? Superleila Oppskrifter 7 01-04-09 08:48
Må gå ned noen få kilo litt fort! Miriam Generell ernæringsdebatt 31 06-05-07 19:08

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:30.