Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-11-10, 07:31   #26
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 48
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?

Jeg sluttet å trene på studio, og begynte å gå til jobb to ganger i uka istedet. Det er litt over en mil hver gang og går på en time og tjue minutter ca. Skikkelig kvalitetstid for min del, med musikk og god tid til å sortere alt mentalt

De andre dagene tar jeg en halvtimes tur rundt i nabolaget.
For ikke å glemme de 30-40 situpsene hver morgen hehe - ok - NESTEN bare tur da

Gammel 02-11-10, 07:49   #27
sæterjenta
Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 50
sæterjenta er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Jeg sluttet å trene på studio, og begynte å gå til jobb to ganger i uka istedet. Det er litt over en mil hver gang og går på en time og tjue minutter ca. Skikkelig kvalitetstid for min del, med musikk og god tid til å sortere alt mentalt

De andre dagene tar jeg en halvtimes tur rundt i nabolaget.
For ikke å glemme de 30-40 situpsene hver morgen hehe - ok - NESTEN bare tur da

Det er det beste med å gå tur synes jeg, å få la tankene fly avsted uforstyrret. Synes du er flink jeg Burde forøvrig gjøre som deg, og kaste på noen situps...men jeg hater det, hehe

Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 09:18   #28
Bøtt
Seniormedlem

Bøtt sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Jeg har også hund så det blir vel 2 turer til dagen her.
Trener yoga utenom og litt spinning hjemme.
Det verste er bare det å komme igang ,men jeg har gått ned fordi om jeg ikke har trent.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 10:21   #29
BlirFjong
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 42
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Opprinnelig lagt inn av sæterjenta, her.

Det er det beste med å gå tur synes jeg, å få la tankene fly avsted uforstyrret. Synes du er flink jeg Burde forøvrig gjøre som deg, og kaste på noen situps...men jeg hater det, hehe

Tur er som terapi for meg. Jeg er ofte sliten når jeg kommer hjem fra jobb og har lite lyst til å gå ut, men hiver på meg klærene og kommer meg ut. Føler meg alltid oppfrisket og i godt humør når jeg er tilbake

BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 10:37   #30
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Nå går jeg mest på tredemølle med musikk som gjør at jeg må gå GANSKE fort! Dermed blir det ikke kjedelig fordi jeg må konsentrere meg om å ikke gå på trynet hehehe.

Sunny, Ma baker, Womanizer og Captain jack begynner med 6 km/t, deretter 7 og deretter må jeg nesten jogge litt - men det har enorm effekt og jeg synes det er lettere å gå raskt med musikk på øret. Husk å ta med armene når det skal gå fort!

Jeg gikk en halvtime hver dag i flere mnd i fjor sommer. Av og til lengre, men målet hver dag var minst 30 min. Jeg ble MYE fastere og fikk mye mer overskudd - men dessverre gikk jeg da på lavkcalorikur a la vektklubb og la på meg 2 kg i fettmasse på 2 mnd... DERFOR er jeg her:

Nå har jeg begynt med trening i gjen - først 20-30 min som nevnt over, så styrke så nye 10 min i høy fart etterpå for å øke litt blodsirkulasjon

Ønsker meg egentlig hund - men sambo er allergisk... dårlig gjort spør du meg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 12:05   #31
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

...på tide å fikse musikk på ipoden..og pelle meg ut litt

Jeg er ekstreeeemt lat hvis jeg får velge selv. Tidligere trente jeg sånn passe, men nå de to-tre siste årene har jeg vært farlig lat. I perioder har jeg trent, men da er det snakk om sånn 3-4 måneder før jeg ikke gidder mer

I utgangspunktet elsker jeg å gå tur. Tidligere gikk jeg minst 1 time hver dag. Jeg bare gikk og gikk Tror jeg skal sette det som mål igjen. Å gå tur minst 3 ganger i uken. Å gå tur tilsvarer riktignok ikke styrketrening o.l på studio, men jeg hater å trene på studio, så å gå er bra nok for meg, i første omgang iallefall. Har litt mulighet til å trene innendørs i stua også - jeg må bare få tak i noen ordentlige håndvekter

Gammel 02-11-10, 18:13   #32
sæterjenta
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ønsker meg egentlig hund - men sambo er allergisk... dårlig gjort spør du meg

Det var dårlig gjort ja hehe....du får skaffe en sånn kinesisk nakenhund da Tror forøvrig det finnes noen allergivennlige hunder, men hvis han er skikkelig allergisk så hjelper det vel ikke så mye

Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 18:20   #33
sæterjenta
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

...på tide å fikse musikk på ipoden..og pelle meg ut litt

Å gå tur tilsvarer riktignok ikke styrketrening o.l på studio, men jeg hater å trene på studio, så å gå er bra nok for meg, i første omgang iallefall.

God tur

Den beste treningen er den man faktisk gjør...og det man ikke liker slutter man å gjøre før eller siden

Desembertrening 295/1000
Gammel 02-11-10, 19:03   #34
lifejack
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Tror sannelig jeg skal gå til skolen imorgen, jeg. Det har jeg ikke gjort siden jeg fikk månedskort. Er ca 40-45min i oppoverbakke (kan ikke gå for fort, for da er jeg gjennomvåt når jeg kommer frem, noe som ikke er spesielt populært blant mine medstudenter)
Takk for inspirasjonen!

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 19:14   #35
sæterjenta
Medlem

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Tror sannelig jeg skal gå til skolen imorgen, jeg. Det har jeg ikke gjort siden jeg fikk månedskort. Er ca 40-45min i oppoverbakke (kan ikke gå for fort, for da er jeg gjennomvåt når jeg kommer frem, noe som ikke er spesielt populært blant mine medstudenter)
Takk for inspirasjonen!

Supert!! God tur Start i god tid så slipper du å stresse på slutten

Desembertrening 295/1000
Gammel 02-11-10, 19:28   #36
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Takk for inspirasjonen!

Kjempebra!
Eg har med litt klesskifte på jobb, eg. Og låser meg inne på do og freshar meg litt når eg er komen til jobb. Eg kunne hatt månadskort på metro, men no går eg distansen i staden, mykje kjekkare og ikkje minst billigare. Ein må investere litt tid, og litt ekstra vaskepulver i litt ekstra kle per dag, men det er det verdt.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 00:38   #37
lifejack
Seniormedlem

Takk, sæterjenta
Og Furine: Jeg låser meg også inn på do, men stort sett bare for å tørke den verste svetten av ryggen (too much info?). Grunnen til at jeg endte opp med månedskort er fordi de dagene jeg begynner tidlig ble det rett og slett litt for mye forlangt å stå opp tidligere og stjele enda mer av min allerede avkortet søvn, så da endte jeg opp med å droppe forelesninger, noe som selvfølgelig ikke er bra. Så selv om jeg helst burde få til begge deler, blir det ikke sånn akkurat nå, og da får jeg ta til takke med månedskort og heller prøve å gå de dagene jeg starter senere (som imorgen). Selvdisiplin er dessverre noe jeg ikke kjenner til...

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 08:34   #38
sæterjenta
Medlem

Takk, sæterjenta
Og Furine: Jeg låser meg også inn på do, men stort sett bare for å tørke den verste svetten av ryggen (too much info?). Grunnen til at jeg endte opp med månedskort er fordi de dagene jeg begynner tidlig ble det rett og slett litt for mye forlangt å stå opp tidligere og stjele enda mer av min allerede avkortet søvn, så da endte jeg opp med å droppe forelesninger, noe som selvfølgelig ikke er bra. Så selv om jeg helst burde få til begge deler, blir det ikke sånn akkurat nå, og da får jeg ta til takke med månedskort og heller prøve å gå de dagene jeg starter senere (som imorgen). Selvdisiplin er dessverre noe jeg ikke kjenner til...

Jeg synes det er viktig å finne rutiner som er lett å overholde, da er det større mulighet for at det varer. Jeg synes du er flink om du får lagt inn bare en morgen også, for det er en mer enn du har nå, uansett Kanskje du har en dag i uken hvor du har litt bedre tid på ettermiddagen, så kan du jo supplere med å gå hjem i stedet

Desembertrening 295/1000
Gammel 03-11-10, 08:45   #39
Snorkfrøken__
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Snorkfrøken__ er ny på veien

Zoomba høres veldig morro ut da. Burde jeg skaffet meg hjem tror jeg...og en maskin som kan erstatte situps. Jeg hater situps!!

Jeg hater også situps. Men jeg erstatter de med en øvelse som jeg lærte hos fysio:
Heng et tau strikk over en dør. Hold i tauet/strikket på begge sider og len deg mot døra. Da kjenner du det i den indre kjernemusklaturen i magen.

Denne øvelsen er hvertfall genial for meg.

Gammel 03-11-10, 09:29   #40
lifejack
Seniormedlem

Jeg synes det er viktig å finne rutiner som er lett å overholde, da er det større mulighet for at det varer. Jeg synes du er flink om du får lagt inn bare en morgen også, for det er en mer enn du har nå, uansett Kanskje du har en dag i uken hvor du har litt bedre tid på ettermiddagen, så kan du jo supplere med å gå hjem i stedet

Gå hjem, ja. Det var en veldig god idé Det er jo mest nedover, men da er det ihvertfall lettere å motivere seg selv til å gjøre det. Også kan jeg jo gå på litt, siden det ikke gjør så mye om jeg blir svett når jeg bare skal hjem!

Gammel 03-11-10, 10:06   #41
sæterjenta
Medlem

Etter en heller slapp dag på turfronten i går, så kom jeg meg i hvertfall ut på en 40 minutters tur i regnet i dag. Så da klarte jeg å få unna ca 4650 skritt i dag også. Det beste med hele turen, er å vite at det står en varm dusj og en kopp god te og venter når jeg kommer hjem...og ikke minst er det koselig å se hvor glad hunden er etter å ha fått seg en tur ned til vannet og badet litt. Han elsker å bade

Desembertrening 295/1000
Gammel 03-11-10, 10:16   #42
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Enig Til slutt så blir ein avhengig av denne gåinga. I dag fekk eg tid til 45 min, deilig! I dag talde eg stega opp i 7.etasje på jobb, 150 vart det, med stega mellom sjølve trappene inkludert. Sjølve trappetrinna er nesten 130 trur eg.

Gammel 03-11-10, 10:30   #43
sæterjenta
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Enig Til slutt så blir ein avhengig av denne gåinga. I dag fekk eg tid til 45 min, deilig! I dag talde eg stega opp i 7.etasje på jobb, 150 vart det, med stega mellom sjølve trappene inkludert. Sjølve trappetrinna er nesten 130 trur eg.

Da har du jo faktisk fått en ganske god styketrening med på kjøpet også. Trapper er jo så bra for lår og rumpe

Desembertrening 295/1000
Gammel 03-11-10, 10:36   #44
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Da har du jo faktisk fått en ganske god styketrening med på kjøpet også. Trapper er jo så bra for lår og rumpe

Hehe, godt poeng! Eg tek trappa opp i 7. etasje kvar morgon, så sant eg har tid og anledning. Har gjort det så og seie kvar dag sidan midten av mars. Eg pesar jo framleis, men eg kjenner det går litt lettare enn før.
Det var systera mi som utfordra meg til å gjere det, og då må eg jo nesten berre følge opp.

Gammel 03-11-10, 11:44   #45
sæterjenta
Medlem

Det var systera mi som utfordra meg til å gjere det, og då må eg jo nesten berre følge opp.

Det er bra å ha famili og venner som er støttende og som tør å sparke en litt i rompa

Desembertrening 295/1000
Gammel 03-11-10, 11:59   #46
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Det er bra å ha famili og venner som er støttende og som tør å sparke en litt i rompa

Ja det er kjempebra! Familien der et i tillegg lavkarbo, so it's all good! Var jo dei + mamma og pappa som åt lavkarbo som var sparket eg trengde for å kome i gong. Såg jo at det fungerte på dei!

Gammel 03-11-10, 13:01   #47
sæterjenta
Medlem

Ja det er kjempebra! Familien der et i tillegg lavkarbo, so it's all good! Var jo dei + mamma og pappa som åt lavkarbo som var sparket eg trengde for å kome i gong. Såg jo at det fungerte på dei!

Så flott..det er den tøffeste biten for meg, at jeg ikke kjenner noen som har gjort det. Så jeg er litt rådvill og usikker, men føler at jeg ikke har noe å tape på det. Hverken kroppen eller huden trivdes med høykarbo, så hva har jeg å tape på å prøve. For ikke å snakke om hvor deilig det er å ha lov til å spise så mye av det som var FYFY!!

Desembertrening 295/1000
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som bruker videokurset her? Evt. nett? Janis Ketolysekuren 2 10-07-09 11:52
Noen som bruker silikonformer? nomma Spørsmål om matvarer og oppskrifter 21 07-05-09 10:56

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.